Valmistun pian farmaseutiksi ja olisi kiinnostusta jatkaa proviisoriksi. Ongelmana on kuitenkin pitkä matka sekä Kuopioon että Helsinkiin (asumme Pohjanmaalla, jossa myös miehelläni on työpaikka).
Kysyisinkin proviisoriksi opiskelleilta, miten paljon opintoja voi suorittaa ns. etäopiskeluna, vai onko opiskelupaikan lähellä asuminen käytännössä pakollista? Onko siis opiskelu saman tyyppistä kuin farmaseuteilla eli pakollisia harjoitustöitä on pitkin viikkoa muutama tunti kerrallaan?
Proviisoriksi opiskelu?
1
1245
Vastaukset
- Sivusta seuraajaa
Hei,
Minulla on hyvin vahva kasitys, etta opinnot vaativat paljon paikallaoloa. Etaopiskelu lienee mahdollista, mutta opinnot venynevat talloin helposti kaksinkertaisiksi, sisi kesto 4-5 vuotta.
Pohtisin itse sita, etta onko mahdollista jarjestaa elinolot pariksi vuodeksi sellaisiksi, etta voi olla paikalla. Eli kaytannossa olla "reissussa" aina viikot ja viikonlopuksi tulla kotiin. Monihan tekee tata tyonsa takia muutenkin, miksi ei sitten opiskelun?
Taloudellisestikin toki asettaa paineita, mutta tuon lisakoulutuksen luulisi olevan pitkalla tahtaimella kannattava investointi.
Opiskelijoiden sijasta suosittelisin ottamaan yhteytta molempien opinahjojen kansliaan ja kysymaan asiasta, heilla voi olla myos ennakkotapauksia.
Tsemppia sinulle, toivottavasti paadyt sopivaan ratkaisuun ja jos se on lisaopiskelu niin menestysta siihen!
ps. Oma aitini suoritti korkeakoulututkinnon (amk) joitakin vuosia sitten nelivitosena pois toista jattaytyen tayspaivaopiskellen 3,5 v:n ajan ja on nykyisin tyytyvainen ratkaisuunsa, vaikka se ei silloin ihan helppoa ollutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111658Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411415- 541143
- 581063
- 721015
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva54930Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774