Oottako ruukanneet koskaan käytää mopoissanne bensan seassa mitään lisä-aineita koskaan? Itse olen joskus miettinyt masinolin ja ruiskunpuhdistus aineen käyttöä lähinnä kosteuden pois saamiseksi polttoaine järjestelmästä jos nyt sitä sattuu siellä olemaan joskus...
Bensan lisäaineet...
4
1315
Vastaukset
- mark-q
Ennen talvisäilytystä ostan aina tankin aivan täyteen ja lorautan sekaan vielä n. 1/2 litraa Masinolia tai vastaavaa siltä varalta että tankissa on kosteutta. Sitten vaan keväällä pyörä tulille ja ajoon.
Toiset tyhjentää tankin ja kaataa sinne pari desiä öljyä. Muuten ihan ok homma mutta aika vaivalloinen kun ne öljyt pitää myös huuhdella pois. Väittävät myös että bensa "vanhenee" talven aikana ilman stabilointiainetta. Paskan marjat sanon minä, melkein 20 talvena tullut toimittua kuten edellä mainitsin eli tankattua tankki täyteen ja korkeintaan sitä Masinolia vähän joukkoon. Ja ikinä ei ole ollut 1/2 vuoden seisonta-ajan jälkeen mitään ongelmia "vanhentuneen" bensan takia."Paskan marjat sanon minä"
Oikein sanottu.
Legenda stabilointiaineesta on syntynyt kakstahtimoottirien parissa. Niitten tankkiin (joissa ei ole tuorevoitelua) on syytä lisätä sitä siksi, että bensaan sekotetulla öljyllä on taipumus sakkaantua, ja tämä tukkii sitten suuttimet ym.
Muistelenpa, että ongelma saapui niihinkin vasta lyijyttömän bensan myötä, ilmeisesti johtuu siis niistä bensassa jo olevista lisäaineista joilla oktaanilukua nostetaan.
Niistä lisäaineista puhuttiin ja puhutaan jatkuvasti tuolla veneilypuolella niin kauan kun kakstahtiprutkuja riittää, täällä kuulin ensikertaa että nelitahtiseen...
Luultavasti johtuu siitä että tää porukka on niin akteemista, tottunut lukemalla saamaan selville asioita.
Ja luettuhan on niin helppo ymmärtää väärin LOL- CBX
Siinä ei paljoo stabilaattorit ja bensan tankkaukset täyteen auta kun nykybensa tupaa tekemään kivaa kidettä kaasarien suuttimiin.
Varsin kaasarivehkeissä parasta ja järkevintä on seisottaa niin että kaasarit täytetään jollain luontevasti säilyvällä aineella, nafta tai valopetrooli... eli kamaa joka EI haihdu.
Bensa nääs kun haihtuu kaasareista pikkuhiljaa niin syntää mukavaa kidettä ja paljon koska bensan kaikki ainesosat ei haihdu.
Kyllä moni kaasarivehkeillä ajeleva on saanut kitetyyvästä bensiinistä käyntiongelmia ja apua saa vain purkamalla kaasarit ja putsaamalla hyvin.
Itse olen toiminut niin että kun laita 6-kaasarisen CBX:n talviteloille niin koitan käytellä pelin lämpimäksi ainakin kerran kuussa... Nyt joku tietty sanoo, mikset lorota kaasareita tyhjäksi, no eipä tietenkään sillä sitten hiuksen hienoihin kanaviin kaasarissa tupaa syntymääm korroosiotöhnää ja taas saadaan käyntihäiriöitä.
Ite olen laittanut keväällä purkillisen kaasarinpuhdistusmömmöä tankkiin,riittää kahteen tankilliseen,se poistaa kyllä pienet kosteuden aiheuttamat nykimiset.
Joskus joutuu laittamaan Masinoliakin koska tuo tankinkorkin hukkaputki tuppaa tukkeutumaan ja tankkiin holahtaa vähän vettä kun korkin aukaisee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391759En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81131
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889