Opiskelijakortti

Uusi opiskelija

Tietääkö kukaan, millainen valokuva tarvitaan opiskelijakorttiin?! Pitääkö olla virallinen passikuva, vai voiko esim. ottaa itsestään kameralla kuvan?!?

4

3259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otin kuvan

itse.. SYL:n korttiin. siel nettisivuilla luki nimittäin että tarvitsee olla kasvokuva, jonka sitten sillä tilausohjelmalla pystyi rajaamaan. ja ei siis tarvinut olla passikuva vaan itse otettukin kelpasi jos oli ohjeiden mukainen.

• enkeli minulle:)

Itekkin syksyllä opintoja aloittelemassa, niin haluaisin vain kysästä onko toi opiskelijakortti ns. pakollinen. Saanko esim. ruokalasta ruokaa opiskelijahintaan ilman tuota korttia? Amk:ssa, kun olin en tehnyt Hamokin kortilla mitään. Ruokalaa varten saatiin Kelan pieni kortti, jota ei koskaan edes kysytty. Hkl:n lipun taas sain pelkällä läsnäolotodistuksella. Mua ei kiinosta mitkään liikkeiden edut jne. Eli pärjäänkö ilman, jos haluan vain ruoan ja lipun opiskelijahintaan?

Kiitos kaunis:)

• rejrehithokrtpnbn

Viestin perusteella oletan että kysyjä aloittaa opinnot Helsingin yliopistossa.

Sen lisäksi että Lyyra-kortti on opiskelijakortti, sillä voi myös maksaa ruokansa Unicafessa, jolloin hinta on halvempi (ks. www.unicafe.fi) kuin opiskelijahinta käteisellä maksamalla. Lisäksi kortti toimii myös kirjastokorttina yliopiston kirjastoissa.

Toki ilmankin pärjää, mutta jo nuo unicafen lyyra-hinnat maksavat kortin hinnan takaisin hyvin nopeasti. Ja onhan kortti muutenkin kätevämpi, kun ei tarvitse läsnäolotodistusta tms. koko ajan kannella mukana.

• amk:n

käyneenä ja nyt yliopistolla opiskelevana todella suosittelen lyyra-kortin hankkimista. Helsingissä unicafeissa asioiminen on huomattavasti helpompaa ja nopeampaa opiskelijakortin kanssa (unicafeissa ollaan tarkempia opiskelijastatuksesta kuin varmasti monessa amk:ssa!). Lisäksi lyyra-korttia voi todella käyttää kirjastokorttina ja jos päätät ryhtyä esim. harrastamaan liikuntaa yliopistoliikunnan piirissä, kortti toimii myös siellä (eli ei tarvitse ostaa erillistä maksullista ns. kulkukorttia). Suosittelen!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      209
      1618
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      140
      1384
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1133
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      1005
    5. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      54
      995
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      912
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      903
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      860
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31