Minulle tehtiin eilen diagnoosi AD/HD. Olen varmaan 10 vuotta juossut psykologeilla masennuksen ja levottomuuden jne takia ja edellinen diagnoosini oli kaksisuuntainen mielialahäiriö. Söin jossain vaiheessa lääkkeitä siihen, mutta ne lamaannuttivat minut täysin ja tuntui kuin minulta olisi viety sielu joten lopetin ne ja nyt IHANA uutinen, että en olekaan hullu vaan alisuoriutunut keskittymisvaikeuksien takia joka on aiheuttanut puolestaan masennusta. Nyt voin hakea ongelmaani oikeanlaista hoitoa ja unohtaa kaikki psyykenlääkkeet ja mielialalääkkeet joita aikaisempina vuosina minulle määrättiin hevosen annoksia.
Poikani on myös ollut levoton ja olemme juosseet psykologeilla ja tutkimuksissa, mutta sitten sainkin itse diagnoosin. Eipä ole omena kauas puusta pudonnut!
Mulla on AD/HD
6
991
Vastaukset
- peräkammarin liisa
Hieno juttu . Noin minullekkin kävi . Ensin epäilin sen olevan pojallani joka on nyt 13 v ja sitten tajusin, että se on myös minulla. Se ei ole kirous vain siunaus . Voimia sinne !
- kunhan sanon
että tuosta voi parantua. itselläni on itse diagnosoimani lievä ad/hd, kouluissa aiheutti ongelmaa mutta iän myötä helpottanut eikä oikeastaan enää haittaa. väsyneenä ei pysty keskittymään asioihin mutta muuten ei ongelmia enää.
Usein ADHD-lasten vanhemmat rupeavat löytämään ja tunnistamaan samoja piirteitä myös itsellään! ;D
Tiedän kokonaisia ADHD-perheitäkin! ;D
ADHD on vähintään 80% perinnöllistä laatua.
Nykytutkimusten mukaan ADHD on pysyvä.
Voimia! ;Dkunhan sanon kirjoitti:
että tuosta voi parantua. itselläni on itse diagnosoimani lievä ad/hd, kouluissa aiheutti ongelmaa mutta iän myötä helpottanut eikä oikeastaan enää haittaa. väsyneenä ei pysty keskittymään asioihin mutta muuten ei ongelmia enää.
Nykytutkimusten mukaan ADHD on pysyvä, mutta usein ylivilkkaus mahdollisesti voi muuttua aikuisiässä sisäiseksi levottomuudeksi, keskittymisongelmat kuitenkin säilyvät, mutta toki myös voivat helpottua iän myötä. Stressi, masennus ja moni muu elämää haittaava faktori voi lisätä oirehtimista.
Tsemppiä sinullekin! ;Dtriple-adhd kirjoitti:
Usein ADHD-lasten vanhemmat rupeavat löytämään ja tunnistamaan samoja piirteitä myös itsellään! ;D
Tiedän kokonaisia ADHD-perheitäkin! ;D
ADHD on vähintään 80% perinnöllistä laatua.
Nykytutkimusten mukaan ADHD on pysyvä.
Voimia! ;DMahtava homma nyt, että tänne rupeavat kirjoittelemaan myös asiallisetkin ihmiset!
Palsta ei todellakaan ole minun, mutta se on meidän kaikkien. Yritetään pitää sitä puhtaana, asiallisena ja mielenkiintoisena! ;D
*Triple peukku pystyssä!* ;D
hei
Koeta jaksaa ! mullla tämä todettiin jo lapsena ja oon saanut kyllä kärsiä siitä vielä aikuisena-
kin ! Kiusaamista.......siitä jää ikuiset arvet..
niitä ei hevilläkään saa pois.....en tarvitse lää
kkeitä siihen. Olen 31-v nainen ei lapsia ei tupa
kkaa ei alkoholia ei miestä. Eli ei siis juuri mi
tään. Oma asunto on vaikka ei sekään vastaa mun unelmaani.....saan eläkettä joka on aika huono...
pitää vaatii enemmän ku rahat loppuu heti ja olis
paljon ostettavaa ja jota todella tarvisin......
No sehän oli todella hyvä uutinen et sä et olekaa
n hullu.......jotkut todella on hulluja täällä...
ja jotka todella tarvis laitoshuoltoa......yks typerys todella tarvis.....
Toivottavasti poikasi on terve. Itsekin tahtoisi edes yhden.......mutta kun n. 3-v sitten mulla to
dettiin Tyypin 2 Diabetes......en tiedä voinks mä
saada edes yhden lapsen.....pitää vissiin käyttää
insuliinia silloin......no sen näkee sitten myö-
hemmin......mulla on omat lääkkeeni siihen.
Kiitos jos jaksoit lukee tämän. On ollut muutenki
n niin vaikeeta täällä elää muiden normaalien ih-
misten keskellä ja muidenkin vammaisten keskellä.
Jaksamista sulle ja pojallesi !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496315Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422611Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821123
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.791087Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3011074Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601068- 78983
- 66951
- 228854