Hei,
ostin muutama päivä sitten liikkeestä käytetyn Skoda Octavian. Nyt, kun olen sillä ajanut enemmän, niin olen ruvennut kiinnittämään huomiota ilmastoinnin äänekkyyteen. Ääntä on vaikea kuvailla mutta ehkä se on jotain hieman "rohnottavampaa" kuin hurina. Sellainen hieman metalliselta kalskahtava. Ääni voimistuu, kun auton moottorin kierrokset kasvavat ja häviää, kun ilmastoinnin ottaa pois päältä. Osaisitteko sanoa, onko kyseessä ominaisuus vain mahdollisesti joku vika. Itselläni ei ole koskaan ollut ilmastointia aikasemmin, joten ei ole oikein mitään käsitystä.
ilmastointi
4
3071
Vastaukset
- ääni tule
Eikähän tuo ääni tule lämppärin kennosta. Joskus kenno voi pitää ääntä, jos siellä on vähänkin ilmaa. Moottorin kierrokset vaikuttavat suoraan veden kiertoon kennossa.
Äänestä pääse joskus eroon ilmaamalla kenno. Jos ääni johtuu kavitaatiosta terävässä mutkassa, on kennon vaihto ainoa konsti päästä äänestä eroon.- skodaoctavia
Liittyykö tuo jotenkin ilmastointiin? Ääni nimittäin lakkaa kuin veitsellä leikaten, kun ilmastoinnin ottaa pois päältä.
- hapa7
Minulla oli uudessa (-07) Octaviassa sellainen lievästi metallinen resonanssiääni, voisi kuvailla vaikka "metallinen, resonoiva hurina", tietyillä kierroksilla (1500-1800) ja ääni poistui, kun ilmastoinnin otti pois päältä tai kierrokset nousivat yli 2000:n. Syynä oli liian vähän kylmäainetta järjestelmässä. Piti olla 550gr. ja oli 250gr. Ainetta lisättiin ja ääni lakkasi.
Käypä keskustelemassa liikkeessä mistä ostit autosi,josko nuo kustantaisivat tai itse huoltaisivat ilmastoinnin,koska kunnossa oleva ilmastointi ei kyllä pahemmin ääntele.
Huolto on jossain satasen kinttaalla paikasta riippuen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391809En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121058
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899