Aloittelijalle

CB vai GS?

Pyöräkärpänen puraisi pahemman kerran. Takana on vajaat tuhat kilsaa vuoden -81 mallisella Honda CB 250:llä ja nyt kiinnostaisi hieman isompi pyörä.

Taloudellisesti hakusessa on pyörä noin 2000 - 3500 euron välillä ja itsekseni olen katsellut joko Suzuki GS500 tai Honda CB500. Kertokaapa kokemuksesta kumpi noista pyöristä sopii paremmin aloittelevalle 175 cm -pitkälle naismotoristille.

Kiitokset jo etukäteen...

3

559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Honda rulez!

CB500:ssa saat luotettavan kulkupelin, se on ollut ainakin Englannissa lähettien suosikkipeli ympärivuotisesti. Heppoja ja ajamisen iloa löytyy enemmän kuin tuosta Suzukista. Hondan moottori on modernimpi, 8 venttiiliä ja vesijäähdytys (twinejä molemmat). Ennen vuotta 1997 CB500 kasattiin Japanissa, sittemmin Italiassa, jolloin takajarru vaihtui rummusta levyyn.

Heitin juurikin tuolla CB500:lla 5000km Euroopan reissun nyt heinäkuussa (mm. Itävallan alpit) kolmen ison laukun kanssa, ja hyvin riitti minulle. Pieni pyörä mutta ketterä ja suht. kevyt joten kulkee kyllä. Jopa autobaanoilla pärjäsin kohtuullisesti, suurin vauhtia rajoittava tekijä nakupyörässä oli tuulen riepottelu. Jonkinlainen pleksi auttaa paljon, itsellä on lamppuun kiinnitettävä pikkupleksi.

Valinnan tueksi vaikka vertailut (linkit on oikein, vaikka silloin tällöin toimimattomia):
      http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Honda/HONDA-CB500-1994--2003/?&R=EPI-315

http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Suzuki/SUZUKI-GS500E-1989--current/?&R=EPI-434

• Kumpainenkin sopii aivan yhtä hyvin.
      Tuohon hintaan saat kuitenkin useamman vuoden Hondaa tuoreemman Suitsan.
      Tässä tapauksessa voit valita pyörän periaatteella,kumpi on nätimmän värinen.
      (edellyttäen tietysti että tekniikka on kunnossa)

• Kra

Se tauti ei kestä kuin vain loppuelämän, mutta sen kanssa kyllä pärjää kunhan muistaa lääkitä säännöllisesti! On sitten niitä harvoja tauteja joita on ihan mukava sairastaa.

Saman luokan menijä on myös Kawa ER-5. Jos venytät ostoa vähän syssymmälle voi pyörä lähteä huomattavasti halvemmalla kuin vielä nyt!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1759
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1131
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      949
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      889
    Aihe