Tämä ns. Raskaan liikenteen kortin ajaminen kun enestään on jo C-kortti taskussa? Onko tuota korttiluokkaa mahdollista suorittaa jollain kuljetusliikkeellä oppisopimuksena ja siten olisi valmis työhön.
Paljonko maksaa ajaa?
8
2707
Vastaukset
- ------------------
Mikä ihmeen Raskaanliikenteen kortti??? Tarkoitat varmaan "ISOA" E-korttia eli yhdistelmäkorttia? vai?
- raskas kuljettaa
mukanaan. Minulle kelpaa ihan sellainen luottokortin kokoinen E kortti.
Tiedoksi lainaa jonkun rekka ja harjottele sillä, sitten vaan ensin kirjalliset ja sitten ajokoe.
Kirjalliset paprut voit ostaa autokoulusta. raskas kuljettaa kirjoitti:
mukanaan. Minulle kelpaa ihan sellainen luottokortin kokoinen E kortti.
Tiedoksi lainaa jonkun rekka ja harjottele sillä, sitten vaan ensin kirjalliset ja sitten ajokoe.
Kirjalliset paprut voit ostaa autokoulusta.ja kysyin hintaa mutta täällä ei näköjään sellaista saa! Voi vittu sanon minä Vittu mitä porukkaa täällä on.
- arv1
Tapoja ajaa C:n päälle E on muutamia. Aikuiskoulutuskeskukset ovat suosituin. Siellä kustannukset ovat mahdollinen kurssimaksu sekä viranomaismaksut. Lisäksi hyvin hoidetun työharjoittelun päälle saat vakipaikan taatusti.¨
Toinen tapa on omatoimisuus. Ajokokemusta tarvitset yli 12 tonnisella kolme kuukautta jonka jälkeen työnantajasi kirjoittaa ajokokemustodistuksen jonka hyväksyy tai jättää hyväksymättä tutkinnon vastaanottaja. Tämän jälkeen voit täyttää ajolupahakemuksen. Kirjallisten ja inssin jälkeen viet em. hakemuksen poliisilaitokselle. Tutkinto ja ajokortti maksaa jokusen kympin.
Ja armeija on tietysti myös yksi E:n kouluttajista.
Aina välillä ihmiset kysyy että eikos se rekkakortti ole tosi kallis. Olen siihen vastannut jotta riippuu rahapussin paksuudesta. Jos satanen tai kaksi on kallis niin sitten.
AKE:n sivuilta löytyy faktatietoa aiheesta. Itse ajoin kärrykortin -99, työnantajan autolla. Vanhaa rahaa valmis kortti maksoi jokusen satasen, josta pomo maksoi tutkinnon.hyvästä vastauksesta. Juu armeijan kävin just -99 vuonna ja olin tosiaan siellä rivimiehenä 6kk. Eli E tutkinto jäi suorittamatta vaikka olisin päässyt kuljetuskomppaniaan. Kyllä nyt sapettaa kun en silloin aikoinaan mennyt, olishan se ollu vaan puoli vuotta lisää tästä elämästä, mutta joo. Tosiaan täytyy ihan kysellä parilta kuljetusliikkeeltä suoraan jos he ottaisivat töihin ja sitä kautta sitten pikkuhiljaa.
- muttei paljoa
samu1 kirjoitti:
hyvästä vastauksesta. Juu armeijan kävin just -99 vuonna ja olin tosiaan siellä rivimiehenä 6kk. Eli E tutkinto jäi suorittamatta vaikka olisin päässyt kuljetuskomppaniaan. Kyllä nyt sapettaa kun en silloin aikoinaan mennyt, olishan se ollu vaan puoli vuotta lisää tästä elämästä, mutta joo. Tosiaan täytyy ihan kysellä parilta kuljetusliikkeeltä suoraan jos he ottaisivat töihin ja sitä kautta sitten pikkuhiljaa.
Kirjalliset 15€, inssi 55€, ajokorttilupa 40€.
- elosta
samu1 kirjoitti:
hyvästä vastauksesta. Juu armeijan kävin just -99 vuonna ja olin tosiaan siellä rivimiehenä 6kk. Eli E tutkinto jäi suorittamatta vaikka olisin päässyt kuljetuskomppaniaan. Kyllä nyt sapettaa kun en silloin aikoinaan mennyt, olishan se ollu vaan puoli vuotta lisää tästä elämästä, mutta joo. Tosiaan täytyy ihan kysellä parilta kuljetusliikkeeltä suoraan jos he ottaisivat töihin ja sitä kautta sitten pikkuhiljaa.
saat sen kortin nopeimmin ja varmemmin kun meet autokoulu eloon espooseen,siellä yhdistelmä ja erinomainen opettaja,ite olin 2 v sitten 54 v ikänen ukko kainuusta en ollu käyny ees helsinki nimisessä paiksssa ,harjottelin noin 2 tuntia sitä peruutusta,maksoi kaikkine lupineen jotai300e tai alle ,ajoin inssin ekakeralla ja ei virhepisteitä .kuormaautolla olin ajanu 70 luvun alussa muutaman metrin ,kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391829En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141414Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81161
- 121058
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80919