ostin g skillin muistit joille luvataan latensseikki 4-4-3-5.kuitenkin biosissa näkyy 5-5-5-15.miksi näin ?emolevynä egva 650i ultra.onko mahdollista että emo on tehnyt muutoksia muistien latensseihin.voinko muuttaa ne turvallisesti takaisin tehtaan lupaamiin lukuihin.
latenssit
2
489
Vastaukset
- Epäilen minä
Eli känny käteen ja soita myyjälle
Riippuu tietysti siitä oletko manuaalisesti laittanut vai et.Ilmeisesti et.
Esim. omien muistien vastaavat on 4-4-4-9 jotka olen itse laittanut.Emolevy/BIOS laittaa nuo 5-5-5-15 asetukset kyllä varmaan jos et manuaalisesti ole säätänyt niitä toisin.
Oma BIOS laittaa prosessorin vakiokellotaajuudella nuo asetukset 5-5-5-15 ja muistien nopeudeksi Bus speed 266MHz X3 =800MHz muistien nopeus.
Kuitenkin koska oma kone on ylikellotettu ja muistit kulkevat specsien mukaan tuon 800MHz on pitänyt laitaa tuo asetus Bus speed 413MHz X2 =800MHz.
Emolevyn ohjekirja on kuitenki se paras vaihtoehto:
http://evga.com/products/
Vastaus kysymukseen :on mahdollista jopa todennäköistä että emo on tehnyt muutoksia...Melko turvallista jos nyt semmoista on olemassakaan....
Eli BIOS asetukset ja memory timings(manual) ja Bus speed:DDR(tai FSB:DDR tai vastaava) josta säädät nuo asetukset manuaalisesti .Evga on sen verran hyvä emolevy että ne säädöt kyllä siltä löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796