Galluppiin voi vastata sekä sinkut, että parisuhteessa elävät. Jos et elä parisuhteessa, niin vastaa kysymykseen silti, mitä mieltä olet asiasta.
1. Pitäisikö kumppansi olla tanssitaitoinen / tanssista pitävä?
Perustelkaa vastauksenne.
Gallup "Pitääkö kumppanisi olla tanssitaitoinen / tanssista pitävä?"
28
4171
Vastaukset
Minulla ei ole hirveästi muita liikunnallisia harrastuksia, joten tanssimista en halua missään nimessä lopettaa. Eikä sekään tunnu järkevältä ratkaisulta, että parisuhteessa ollessani kävisin yksin tanssimassa.
Edellisessä suhteessani avopuolisoni tykkäsi kyllä tanssia joskus, mutta ei niin usein kuin minä, eikä hän ollut koskaan käynyt tanssikursseja. Minä sitten koetin opettaa häntä ja saada innostumaan, mutta hetkellisen innostuksen (n. 1 vuosi) jälkeen häneltä tanssihalut hiipuivat. Minullakin lopahti harrastus ja kunto alkoi rapistua. Siitä seurasi erilaisten negatiivisten tapahtumien ketjureaktio, jonka seurauksena elämäni meni vuosien kuluessa aika kurjaksi. Lopulta tuli myös ero.
En halua toistaa samoja virheitä, joten mahdollisen seuraavan elämänkumppanini pitää olla tanssista yhtä paljon innostunut kuin minäkin. Taitotason ei välttämättä tarvitse olla valtavan korkea, kunhan on kehityskelpoinen ja tykkää käydä vähintään kerran viikossa tanssimassa.- parempikun
Siis sopu säilyy kun daami ei tanssi, ja koska vieras viehättää hyvä juttu käydä vieraissa, saantikin parempaa kun tietävät et on varattu,, ei höpise muille,
- lattiankuluttaja
Itseasiaan on päästy. Olen itse sitä mieltä että riippuu aivan siitä kuin usein käy tanssimassa. Eihän ketään tuskin haittaa jos puoliso käy kerran tai pari kesässä tanssimassa, jos toista ei kiinnosta. Mutta jos on tällainen kuin minä.. eli viikottain ja useampia kertoja niin uskon sen olevan jo melko hankalaa seurustella ihmisen kanssa, joka ei itsekkin tanssi tai muuten heilu mukana. Eihän silloin ole kovin montaa iltaa yhdessä viettää aikaa , mikäli toinen käy tanssimassa 3 kertaa viikossa. Lisäksi ihmisillä on muitakin harrastuksia tai reenejä.
- Drago`
Paha kysymys.. Jos saisi vapaasti valita, ehdottomasti KYLLÄ, haluan tanssitaitoisen miehen. Tason pitäisi olla samaa luokkaa kuin itselläni.. ei riitä, että PITÄÄ tanssista, täytyy myös osata.
Vaan kun ei ole löytynyt, pitänee tyytyä ajattelemaan, että sellainenkin kelpaisi joka suvaitsee harrastukseni, eikä asetu sen tielle, vaikkei tanssisikaan... Sanon kumminkin, ettei tämäkään ole kovin hyvä vaihtoehto, vaikeuksia varmasti tulisi paljon... enkä sitäpaitsi tapaa missään ei-tanssivia miehiä, enkä oikeastaan edes kiinnostu ei-tanssivista.- Tanssipoika´
samalla tavalla kuin Drago, tosin olen nuori mies.
Ja tällä seudulla, missä minä asun ei ole kovinkaan paljon nuoria ja varteenotettavia naisehdokkaita. Tai jos on niin asuvat liian kaukana.
- ehkäpäs...
Mulla on kolmevuotiaaksi ehtinyt parisuhde ja mies on melkonen kampurajalka parketilla. Olemme hänen ehdotuksestaan käyneet yhdessä tanssikurssilla mutta ei siitä oikeen mitään tullut, tappelua ja mykkäkoulua vain. Hän osaa foksin askeleet mutta rytmitajua ei ole ollenkaan, siis ei ollenkaan. Olen yrittänyt sitä opettaakin muttei auta. Hänen mielestään kaikenlainen musiikki on ihan samanlaista meteliä, eikä siinä ole mitään rytmiä. Käymme pari kertaa vuodessa tanssimassa, aina hänen aloitteestaan koska en halua pakottaa, ja joskus hän ottaa minut käsivarsilleen kotona ja vie pari biisiä. =) Itse tykkäsin käydä tanssimassa mutta jätin harrastuksen seurusteltuamme pari kuukautta. Paino on noussut kymmenisen kiloa, joten siinä mielessä harrastus olisi hyvä mutten halua tanssia muiden kanssa, koska mielestäni se on niin intiimiä.
Ei parisuhde ainakaan itselläni ole tanssitaidosta kiinni. - Tanssijatar
Olen tanssinut useita vuosia ja siinä samalla seurustellut sekä tansseissa käyvien että myös kokonaan tanssimattomien miesten kanssa. Kokemuspohjaa siis löytyy. Vuosien aikana olen selvästi tajunnut, että olisi parempi jos mieheni ei tanssisi lainkaan.
Kun miesystäväni ei tanssi lainkaan, ei ole ongelma että käyn tansseissa, kun parisuhde on kunnossa ja itse todellakin käyn vain tanssimassa. Kun taas seurustelin muutaman tanssivan miehen kanssa, niin siitähän ongelmia tuli. Tanssivat miehet haluavat nauttia heitä jumaloivien naisten suosiosta ja käyttäytyvät sen mukaan tanssilavalla. Tietenkään tämä ei koske kaikkia miehiä, mutta varmasti monet naiset tunnistavat kyseiset tapaukset. Ja sellainen tietty huumaa, kun naisia pyörii hurjasti kimpussa, pitää varmasti monet miehet kiinni lavatansseissa.
Eli siis oma kantani on hyvin yksilelitteinen: kokonaan tanssimattoman miehen kanssa on parempi olla.- kokopiru
oot naiseksi itse käyt hinkkaamassa klittan ja mies ei saa nauttia samasta hieronnasta
- ykspiru
"Tanssivat miehet haluavat nauttia heitä jumaloivien naisten suosiosta ja käyttäytyvät sen mukaan tanssilavalla."
Naisethan eivät halua tietenkään nauttia lavoilla heitä jumaloivien miesten suosiosta, koska ovat pulmusia. Siksi on oikein, että mies on tanssimaton ja nainen saa tanssia sydämensä kyllyydestä.
Tämä on kai sitä naisen logiikkaa? - Tanssijatar
En tainnut avata asiaa ihan riittävästi. Tarkoitin miesten käyttäytymisessä sitä, että eivät halua luopua siitä naisilta saamastaan jumaloinnista, vaan jatkavat käyttäytymistään kuin olisivat edelleen vapailla markkinoilla. Pitävät pientä flirttiä yllä, koska eivät halua menettää asemaansa naisten suosiossa. Tosin tähän saattavat sortua myös naiset, niinkuin joku taisi täällä palstalla kirjoittaakin eräästä tapauksesta. Ja tuo henkilö joka viittasi hinkkaukseen, niin... voi voi... Kuule siitä ei ole kyse. Sen verran minäkin ymmärrän (ja onneksi minun tanssijatuttavat) että TANSSIMISESSA ei ole kyse hinkkauksesta. Hinkkaajat ovat sitten asia erikseen ja valitettavasti välillä heitäkin lavoille eksyy (ja tänne palstalle etenkin), mutta onneksi itse törmään heihin melko harvoin.
- senoloinen
Tanssijatar kirjoitti:
En tainnut avata asiaa ihan riittävästi. Tarkoitin miesten käyttäytymisessä sitä, että eivät halua luopua siitä naisilta saamastaan jumaloinnista, vaan jatkavat käyttäytymistään kuin olisivat edelleen vapailla markkinoilla. Pitävät pientä flirttiä yllä, koska eivät halua menettää asemaansa naisten suosiossa. Tosin tähän saattavat sortua myös naiset, niinkuin joku taisi täällä palstalla kirjoittaakin eräästä tapauksesta. Ja tuo henkilö joka viittasi hinkkaukseen, niin... voi voi... Kuule siitä ei ole kyse. Sen verran minäkin ymmärrän (ja onneksi minun tanssijatuttavat) että TANSSIMISESSA ei ole kyse hinkkauksesta. Hinkkaajat ovat sitten asia erikseen ja valitettavasti välillä heitäkin lavoille eksyy (ja tänne palstalle etenkin), mutta onneksi itse törmään heihin melko harvoin.
ettei susta saa aihetta
- meistä
senoloinen kirjoitti:
ettei susta saa aihetta
on laulun arvoinen. :)
Tanssitaito ei ole edellytys hyvälle suhteelle.
Perusteluna voisi sanoa, että molemmista on kokemusta ja tanssimattoman kanssa sujui nuo himahommelit ihan kympillä paremmin.
Edellytyksenä toki, että luottopuoli on hanskassa.- kotirouva46
Itse todella harvoin tansseissa käyvänä naisena haluaisin miehenkin harventavan viikottaisia tanssejaan. On yhteisestä ajasta pois ja sitten aviollisetkin velvollisuudetkin kärsii jatkuvasta väsymyksestä ja yöhön venyvistä tanssireissuista.
Siis mieluummin tanssimaton. - minulta tanssimisen
Ensimmäinen vaimoni, kuten nykyinenkin vaimoni ovat molemmat intohimoisia tanssijoita. Seuraava vaimoni ei taatusti ole.
- Vaino Harha
että sen upean daamin henkilökohtainen suhde jäihin ja lantrinkeihin on erittäinkin pitkälti terveellä pohjalla: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että epäterveeltä pohjalta on täysin mahdotonta upeimmankaan kuviteltavissa olevan daamin kanssa käydä asiallista keskustelua jäitten ja lantrikienkin merkityksestä myöskinsä vanhaintanssitunnelmien edistämismielessä.
- Vaino Harha
tulisi myöskänsä palstamme melko komeitten herrain pitää po palstamme mitäilmeisimminkin todella upeitten daamien sekä esiinnostettuihin jäihin että po jäitten vierelle houkuttelevasti aseteltuihin lantrinkeihinkin kohdistamaansa omasta mielestäni täysin näennäistä asiakeskusteluhaluttomuutta minään ainakaan kovin pahana merkkinä: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että hehän mitäilmeisimminkin hyvänhajuisia hengityksiänsä pidätellen siellä täällä ja tuolla hämmästyttävänkään pitkien ripsiensäkään räpsähtelemättä odottelevat, mistä sanottavaa palstamme komeimmilla herroilla jäitten ja lantrtinkienkin merkityksistä myöskinsä vanhaintanssitunnelmien edistämismielessä on, jotta voisivat pitkät ripsensä räpsyen vakuutella täysin samaa mieltä heidän kanssaan jäistä ja lantrinkeistakin olla, koska he kuvittelevat, että se helkkarin komea herra saattaisi säikkyä matkoihinsa etenkin kovin kapea-alaisen ja siten jopa ahdasmielisen alkoholipoliittisen mielipiteen heti ensipokkauksella kuultuansa, vaikka todellisuudessa etenkin helkkarin komeitten herrain hermothan ovat terästä ja kestävät yhdenkään huolellisesti kiristetyn pinnan katkeilematta jopa melkein selvin päin mitä tahansa muuta paitsi vanhaintansseissa heihin mitäilmeisimminkin täysin tarkoituksella laatimiaan hörhökoreografioitansa sinänsä toki hyvinkin taitavasti hyväkseen käytellen törmäileviä toisia, korkeintansa melko komeita herroja, joitten kainaloissa em helkkarin komean herran väitetyt (ainakaan omasta mielestäni niitä ei kellään ainakaan näissä vanhaintanssiyhteyksissä millään niin montaa yhteensäkään ole voinut olla, että niistä taaskin pitäisi sellaista numeroa tehdä) lukuisat exät omastakin mielestäni täysin kiusallansa -olkoonkin, että monasti jopa hymyissä suinensa yllyttävät entistäkin typeränpiin vanhaintanssiliikkeisiin.
- Välttämätön
Mutta jo tanssijan lantion notkeus ja herkkyys, rytmitaju tekee aikas ylivertaisen noin fysioloogisesti.
- hegulihaguli
Totta kai kumppani saa pitää tanssista. Sitä en tosin ymmärää että toinen istuu kotona ja toinen käy ravintolassa tanssimassa. Tanssioppilaitosten tarjoama opetus esim. jazztanssi, baletti, ynm. on jopa suotavaa. Siinä kehittyy koordinaatiokyky samalla kun kunto kohoaa.
- ja Taitoinen
Mielestäni tuleva vaimoni tulee olla paritanssitaitoinen ja myös haluinen.
Mikäli tanssiharrastus voi saada kunniallisen jatkon ja toiminnan sekä sen nautittavuus voi edetä sekä tukisi suhdetta pidän erittäin suositeltavana että tansihalisuus sekä taitoisuus ovat välttämättömät.
Siksi tansipaikoilta on tosi vaikea löytää kumppania koska suurin osa näyttää ja haluaa tanssia "sinkkuna" ja olla tavoiteltavissa aina uudestaan illasta toiseen sekä kai sitten tyydyttää sitä ykseyden ja itsekkyyden mittaria.
Mikäli suhdekumppanini tahtoo käydä tansimassa yksin ja paljon ei suhdetta missään tapaksessa voi rakentaa jatkuvuudelle. Vaikka niin upeasta harrastuksesta onkin kysymys. En myös itse tahdo "kunnioittaa" suhdekumppaniani tansimalla jatkuvasti ja pysyvästi uusien ihmisten kanssa.
Joten vakitanssipari suhteen perustaksi. - jeppeQ
Naisen, johon minä hyvinpitkälti päätäpahkaa rakastun, olis hyvä osata perinteisistä ainakin foksia ja valssia. Lattareista riittää vaakamambo. Eikä tarvitse olla kurssia käyny, luomu riittää. Ja ainaki kerran viikossa pitäis saada. Tanssia.
- Amor.Hki
Mielestäni tässä on kolmas suure, joka vaikuttaa vastaukseen ja se on tanssimäärä.
Mikäli tarkastellaan paljon tanssivia ja heitä, jotka jopa kilpailevat, niin heidän yhteinen aikansa kulkee tanssiharrastuksen merkeissä ja parissa. Kun taas tarkastellaan ns. sunnuntaitanssijoita, niin pieni irtiotto parisuhteesta kääntää vastauksen juuri toiseen suuntaan.
Miehiä ajatellen tanssiharrastuksessa on se ongelma, että miehen kehittymiseen menee huomattavasti pitempi aika kuin naisen. Naisesta kehkeytyy jo huipputekijä 3 - 5 kuukaudessa per tanssilaji: esim. tango tai boogie woogie - kun taas miehille voidaan muuttaa yksikkö suoraan vuosiksi. Niinpä jos tanssiharrastus aloitetaan samalta osaamattomalta viivalta, niin nainen "hamuaa" osaavien miesten vietäväksi ja vastaavasti mies voi mustasukkaistua. Tässä ehkä suurin syy miksi ei-tanssisuhde saa ääniä.
Yhteenvetona. Jos tanssi on sinulle elämäntapa, niin tanssittomat parisuhteet eivät tule menestymään. Jos tämä on lisäksi totta, niin sehän panee olemaan valpas ja kiinostunut myös lavoilla pyörivistä ns. varatuista naisista, koska mene ja tiedä - ennenpitkää hän voi ollakin sinun. ;-)- Asiaa ja kompa
Tuotapa juuri ja näinhän se on.
Ainut lopputoteamuksena oleva ajatus siitä että, ns; suhteessa oleva tanssija olisi joskus "sinun" valppauden ym aktiviteetin tuloksena!
Se kai on selvää että he jos ketkä tahtoo saada ns; eritasosuhteita tunteidensa ja haluttavuutensa tueksi joten "löysiä siimoja" on tarjolla. En vain oikein koskaan ymmärrä käsitystä että joku voisi olla oma?!
Suhteen suuriin kompastuskivi kun on aina se että suhdekumppania käsitellään omana oli omisussuhteena. En voi olla hämmästelemättä sitä miksi ei voi ajatella arvostuksen ja luottamuksen asaitsemisen kautta syntynyttä asiaa ihmissuhteena josta molemmat pitää vastuullisesti huolen ansaitakseen sen. Jolloin ei omistamista (alistamista) tarvita.
- Toivotaan toivotaan
Hummpis voisi vastata tähän kysymykseen? Olisi mielenkiintoista tietää. Minkälainen kumppani kelpaisi?
:)- ... tiedetään jo:
= fiksu, hoikka ja tanssitaitoinen. Ikä mieluiten 17-28 v. Ikää voi kyllä hädän tullen venyttää 35 vuoteen. Hyvät tissit. Avara kaula-aukko, josta niitä voi kurkistella. Lyhyt hame. Hyvä perse, jota tanssien välisellä tauolla on mukava puristella. Pitäisi mielellään voida suukotella, esim. ”Kissanaisen” soidessa. Eikä sillä tanssitaidolla niin loppujen lopuksi ole yhtään väliä. Kunhan on kehityskelpoinen. Ja hyvät tissit.
- kyykyy
... tiedetään jo: kirjoitti:
= fiksu, hoikka ja tanssitaitoinen. Ikä mieluiten 17-28 v. Ikää voi kyllä hädän tullen venyttää 35 vuoteen. Hyvät tissit. Avara kaula-aukko, josta niitä voi kurkistella. Lyhyt hame. Hyvä perse, jota tanssien välisellä tauolla on mukava puristella. Pitäisi mielellään voida suukotella, esim. ”Kissanaisen” soidessa. Eikä sillä tanssitaidolla niin loppujen lopuksi ole yhtään väliä. Kunhan on kehityskelpoinen. Ja hyvät tissit.
Tuohan on ihan normaali(n) miehen unelmanainen.
- seuraajaM
... tiedetään jo: kirjoitti:
Näkyy olevan muillakin kapieläkevaareilla sama ongelma, et joo. itse lyllertävät kuin binkviinit, mut daamin pitää olla jus toi, Kumma kun eivät karkuun juokse,, olisko niin kun riittävän nuorta jahtaa eivät kehtaa vaarille olla tuhmia
- 3499
seuraajaM kirjoitti:
Näkyy olevan muillakin kapieläkevaareilla sama ongelma, et joo. itse lyllertävät kuin binkviinit, mut daamin pitää olla jus toi, Kumma kun eivät karkuun juokse,, olisko niin kun riittävän nuorta jahtaa eivät kehtaa vaarille olla tuhmia
Eikö niiden pidä olla juuri tuhmia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa722467En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1091166
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009