Se päivä oli täynnä vastoinkäymisiä.
Pesukone meni rikki,
puhelin soi taukoamatta,
päätäni särki ja postilaatikosta löytyi lasku,
jonka maksamiseen minulla ei ollut rahaa.
Meikein muetumispisteessä nostin
yksivuotiaan tyttäreni syöttötuoliin,
nojasin sen selkänojaan ja
aloin itkeä.
Mitään sanomatta tyttö otti tutin suustaan
ja työnsi sen minun suuhuni.
Kaija (teksti Ajatusten aamiaien lukijalta)
LOHDUTTAJA.
7
754
Vastaukset
- viisaita
Tätini kertoi ajelleensa pyörällä 4v:aan ohi joka oli myös pienellä pyörällään maantiellä. Poka oli tokaissut katsoessaan ett,"ai , se ei ollutkaan kyttä."
- runostasi
Elämä on kaunis kaikkine vajavaisuuksineen, suruineen ja epäoikeudenmukaisuuksineenkin. Olen varma että sinulla helpottaa joskus rahan kanssa painiminen. Sinulla on hyvä ja viisas ajattelutapa. Sinä selviät.
- Kutv M
Tuosta muistui mieleeni viime lauantainen tapaus.
Olin iltapäivällä marketissa,nälkäkin oli ja
kiirekkin olevinaan.Otti vähän kaaliinkin.Olin
varmaan vähän totisemman näköinenkin siinä
tilanteessa.
Viereen tuli nuori äiti ostoskärryjen kanssa ja
kärryissä istui pieni lapsukainen.
Lapsonen katsoi minua kohti ja alkoi nauramaan
ja toistelemaan minulle.
-Mitä setä,mitä setä.
-Setä tässä vain toljailee,vastasin nauraen.
Kiire ja nälkä loppui siihen.:)
Tässä kerron samalla kesällä sattuneen pojan
pojan huomion.
Oltiin mailla ja lämmittelin siinä isoa leivin
uunia.Otin esiin hiili koukun jossa on parimetrinen
puuvarsi ja siihen kiinnitetty vanhasta reenpohja
raudasta taivutettu koukku.
Pienin kun huomasi tämän,huusi kovalla äänellä.
-Pojat tulkaa kattomaan täällä on ukin maila.:)- omistan
itse seitsemän lastenlasta ja niiden kanssa kyllä sattuu kaikenlaista joka pistää suupielet ylöspäin.
-kerron tässä yhden tapauksen, ----- toiseksivanhimmallakin pojalla oli tuttipullo (oli jo 5v) ja se pullo oli tärkeä illalla hänelle. Kerroin sitten 5 vuotiaalle, että mummu ottaa sen pullon talteen kotiinsa, ja sieltä annetaan se jollekkin tontulle.
5 vuotias kertomaan tätä viestiä seuraavaksi nuoremmalle pojalle, joka tuli luokseni tutti suussa, otti tutin pois suustaan ja sanoi että, mummu pelkele, tinä et taa ottaa titä pulloa, ja laittoi tutin takasi suuhunsa ja jatkoi matkaansa huoneeseensa.
Nyt nämä pojat on jo isoja, ja on tätä aina muisteltu ja naurettu.
sanatonta viestintää. Niin pyytetön rakkaus. Onnea sinulle sinä suomalainen sisupussi... sinä selviät kaikesta tuolla luonteella. Positiivisuutta kehiin meille kaikille!!!
- Pirre*
tulipa hyvä mieli tarinan mielikuvasta, lapset ovat empaattisia - synnynäisesti.
- naurattaa
Suuri kiitos,kyllä pelasti yöni tämä juttu,koko ilta on ollut tyhjä,vähän paha mieli,mutta taas kerran huomaa miten pieni ihminen voi totaalisesti pelastaa päivän..kiitos ja hyvää yötä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391829En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81151
- 121058
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80909