Matkakohteista?

tummatus

Mitä matkakohdetta Egyptissä suosittelisitte meille kun lähdössä on minun ja mieheni lisäksi vanhempani ja pikkusiskoni. Me kaikki muut(paitsi isäni) olemme ihan ilman ennakkoluuloja lähdössä matkalle ja egypti tulee olemaan lähes täysin varma valinta maaliskuun viikon lomalle. Kriteerinä olisi hyvä hotelli, hyvät ja halvat shoppailumahdollisuudet sekä mahdollisuuksia tutustua historiaan. Haluan että matkasta tulisi isällekin mukava. Viime kerralla hän lähti turkkiin suurien ennakkoluulojen kanssa ja tuli takaisin kotosuomeen iloisin mielin. Matka onnistui. Toivon samaa tältä matkalta.

6

1541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdot

Jos kulttuuria haluatte niin Luxor
      ja jos rantalomalle niin Sharm el Sheikh.
      Mummastakin sitten 2pv retkelle Kairoon.
      Luxorista pääsee Kairoon joko lentäen tai junalla,
      Sharmista bussilla.

Hurghadaa kannattaa välttää kaikissa tapauksissa.

• matkustaja

Kommentti "Hurghadaa kannattaa välttää kaikissa tapauksissa". Olen asiasta eri mieltä. Hurghada on kiva lomakohde, jos haluaa nähdä rantalomailun lisäksi paikallista elämää... tosin varmasti Luxorissakin näkee. Itsellä ei sieltä kokemuksia ole, mutta ystäväni ei pitänyt Luxorista, mutta Hurghadasta kylläkin :-)

Hurghada on toki turisti kohde niinkuin Sharm el Sheikhikin, mutta Hurghadassa on myös paikallista meininkiä.

Toki siellä on paljon kesken eräistä rakennusta ja paikoittain nuhruista, mutta se kuuluu paikallisten elämään. Rakennuksia ei saada rakennettua loppuun, kun rakennussponsorit vetää välillä hanat kiinni... mm. tämän vuoksi rakennukset jäävät kesken eräisiksi.

Jos haluaa nähdä vain ja ainoastaan siisteimmän puolen Hurghadasta, niin kannattaa pysytellä etelä osassa Hurghadaa ja välttää vierailuja pohjoiseen vanhaan osaan eli Down Towniin ja Sakkalaankaan ei kannata silloin mennä, mutta itse en näitä jättäisi kokematta... molemmissa on vilkasta elämää tungettelevine kauppiaineen yms... Mukavaahan se on niiden kanssa kauppaa käydä ja "vääntää kättä" hinnoista... tosin kaikille se ei sovi ja silloin etelä osan kiinteämmät hinnat ovat parempi vaihtoehto.

• elämä koostuu pikkuasioista
        matkustaja kirjoitti:

Kommentti "Hurghadaa kannattaa välttää kaikissa tapauksissa". Olen asiasta eri mieltä. Hurghada on kiva lomakohde, jos haluaa nähdä rantalomailun lisäksi paikallista elämää... tosin varmasti Luxorissakin näkee. Itsellä ei sieltä kokemuksia ole, mutta ystäväni ei pitänyt Luxorista, mutta Hurghadasta kylläkin :-)

Hurghada on toki turisti kohde niinkuin Sharm el Sheikhikin, mutta Hurghadassa on myös paikallista meininkiä.

Toki siellä on paljon kesken eräistä rakennusta ja paikoittain nuhruista, mutta se kuuluu paikallisten elämään. Rakennuksia ei saada rakennettua loppuun, kun rakennussponsorit vetää välillä hanat kiinni... mm. tämän vuoksi rakennukset jäävät kesken eräisiksi.

Jos haluaa nähdä vain ja ainoastaan siisteimmän puolen Hurghadasta, niin kannattaa pysytellä etelä osassa Hurghadaa ja välttää vierailuja pohjoiseen vanhaan osaan eli Down Towniin ja Sakkalaankaan ei kannata silloin mennä, mutta itse en näitä jättäisi kokematta... molemmissa on vilkasta elämää tungettelevine kauppiaineen yms... Mukavaahan se on niiden kanssa kauppaa käydä ja "vääntää kättä" hinnoista... tosin kaikille se ei sovi ja silloin etelä osan kiinteämmät hinnat ovat parempi vaihtoehto.

Jopa lomamatkalla tekee hyvää nähdä, miten muualla eletään. Ehkä Sakkalan keskustassakaan ei näe aitoa egyptiläistä elämää mutta taatusti elävämpää kuin muissa egyptin rantalomakohteissa. Ja se liikenteen hulina, ihmiset, tuoksut (hajut), kaikki mikä eroaa meikäläisestä, antaa lomalle oman säväyksensä.
        Meidän hotelli oli Downtownissa, ei siitä hirveen kauas kuljettu kävellen ja lapset ehti jo saada tarpeekseen, silti haluaisivat sinne jo uudelleen.

• egyptian-wife

alexandriahan olisi ihan ykkönen historian ja meren takia. mutta se menisi jo omatoimimatkailun puolelle...en tiiä miten sinne suomesta tehdään matkoja.
      Kannattaa mennä Hurghadaan koska siellä asuu egyptiläisiäkin jonkin verran, sharm ja dahab, turistiteille rakennettuja...no, riippuu mistä tykkää. Hurghadasta pääsee helposti myös Kairoon ja muualle egyptiin.

• No jos historia on yksi kriteeri, niin ykkösvaihtoehto olisi minulla Luxor ja/tai Assuan. Hyviä hotelleja ja ostosmahdollisuuksia kun löytyy joka kohteesta. Luxor on yhtä suurta ulkoilmamuseota. Pyramidit tosin ovat sitten Kairossa.

• Kaikkialla muuallahan alkaa jo ollakin ostoskeskuksia paitsi Luxorissa. Matkailijoille jotka kaipaavat tällaista luksusta on iloisia uutisia myös Luxorin suhteen: sinne on rakenteilla kaksi ostoskeskusta sekä kaksi elokuvateatteria! Toisaalta paikalliset toivovat ettei niistä tule turisteille suunnattuja, sillä niitä kieltämättä Luxorissa kyllä riittää, siis tietenkin kauppoja jotka tarjoavat matkamuistotyyppisiä tuotteita.

Lisäksi haluaisin mainita Luxorissa keskeisellä paikalla olevasta Reilun Kaupan puodista (Emilio-hotellin takana) - siellä on todella kauniita tuotteita ja näitä ostamalla voi tukea köyhimpien (myös naisten) toimeentuloa. He ovat nämä tuotteet tehneet.
        http://www.egyptfairtrade.org/index.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      101
      2900
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1834
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      386
      1692
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1621
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe