vain "tuntuu" siltä? Entä onko pakko lähteä vaikka hakija olisikin vähän iloisessa maistissa lavalla mutta tanssikykyinen. Entäpä tällainen tositapaus lavoilta: nainen hakee miestä joka antaakin pakit jonka jälkeen nainen kysyy samantien viereiseltä mieheltä: "no, lähtisiks sää sitten?". Ja mies pakittaa. Menikö väärin - vai mitähän naiset tekisivät jos mies hakisi samalla tavalla. Pakittaisitteko?
Saako naistenhaulla ´pakittaa´
8
1752
Vastaukset
- Alan mies
Kännissä örveltävät kerran kesässä lavalla- naiset saa aina pakit.
Mikään ei ole niin karmeeta kuin tanssia osaamattoman ja humalaisen ämmän kanssa.
Yleensä nää yrittää vielä iskeä. Hyi saatana.- kun siltä
tuntuu esim. mies humalassa, tanssii kun jauhosäkkiä veis kainalossa, haisee hielle hyi h....ja yhtään ei ole kyllä miehellä tuolloin olla suu mutrussa.
- Päivi, tanssitytsä
Kyllähän se niin on, että lavatanssimaailmassa miehet ja naiset eivät tässäkään asiassa ole käytännössä tasa-arvoisia. Tällä kertaa epätasa-arvoisuus koituu meidän naisten eduksi:
Käytännössä naisen on paljon hyväksyttävämpää antaa miehelle pakit kuin miehen naiselle.
Sen pohdiskelusta, mistä mistä tämä johtuu, voisi kirjoittaa vaikka gradun...
Juontaa varmasti juurensa ainakin tapakulttuuriin (herrasmiehet), naisten vähäisempään osuuteen hakuajasta ja biologiaan (miehet "yrittää", naiset valikoi tarjonnasta ->> miehet on tottuneempia pakkeihin, muussakin elämässä).Kyllä naisen antamat pakit aiheuttavat aina närästystä sekä pakitetun, että muiden tapauksen näkevien miesten keskuudessa ja ne tulkitaan aivan yhtä törkeiksi ja etiketin vastaisiksi kuin miesten antamat pakit, jos niihin ei ole näkyvää syytä. Tieto pakittajasta kiertää miesten joukossa nopeasti.
Ainahan tietysti saa pakitta, mutta onko se etiketin mukaista, on eri asia.
Jos vain "tuntuu" - ei
Vähän maistissa - rajatapaus, en pakittaisiMinusta pakittaminen on hyväksyttävää, jos hakija on tuhdissa humalassa tai käyttäytyy jotenkin törkeästi. Tai jos pakittaja on sopinut tanssista etukäteen jonkun toisen kanssa, tai on oikeasti väsynyt tai koipi kipeänä. Nämä syyt pitää selkeästi ilmaista pakitettavalle, eikä vain tylysti kieltäytyä. Muista syistä pakittajat painukoot johonkin ravintolaan nirsoilemaan.
"Tai jos pakittaja on sopinut tanssista etukäteen jonkun toisen kanssa, tai on oikeasti väsynyt tai koipi kipeänä."
Jos tanssija on väsynyt tai koipi on kipeä eikä meinaa tanssia, hänen ei silloin myöskään pidä olla hakurivissä. Jos hän siellä seisoskelee, eivät nuo ole perusteltavia syitä kieltäytymiseen. Ja jos taas henkilö ei ole hakurivissä/hakualueella, voi tanssista kieltäytyä eikä niitä IMHO voi oikeiksi pakeiksi laskeakaan.avanaq kirjoitti:
"Tai jos pakittaja on sopinut tanssista etukäteen jonkun toisen kanssa, tai on oikeasti väsynyt tai koipi kipeänä."
Jos tanssija on väsynyt tai koipi on kipeä eikä meinaa tanssia, hänen ei silloin myöskään pidä olla hakurivissä. Jos hän siellä seisoskelee, eivät nuo ole perusteltavia syitä kieltäytymiseen. Ja jos taas henkilö ei ole hakurivissä/hakualueella, voi tanssista kieltäytyä eikä niitä IMHO voi oikeiksi pakeiksi laskeakaan.Ilmaisin itseäni tapani mukaan huolimattomasti. Ajattelin näissä erikoistapauksissa lähinnä penkillä istuvaa henkilöä. Monissa paikoissa kun on penkit hakurivin takana ja sieltäkin tehdään paljon hakuja. Ainakin minä lasken myös nuo penkit hakualueeksi, eikä sielläkään saa siten ihan miten vain pakitella. Varsinaisessa hakurivissä seisojalla ei ole minun mielestä muita hyväksyttäviä syitä kieltäytymiseen kuin hakijan humalatila ja törkeä käytös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa762509En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721597Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181204
- 131146
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91116- 201019