Olen itse kohta ihan kohta tulossa viisikymppiseksi. Kävin jo katteleen tätä palstaa vähän etukäteen. Tuossa joku valitti, että viisikymppiset on kuin viistoistavuotiaat. Jotkut puhuu tisseistä ja vaikka mistä.
On vähän sekavaa mulle. Voisiko joku ystävällisesti selittää millainen viisikymppisen pitäisi oikeasti olla.
Kunnon viisikymppinen
19
1140
Vastaukset
- NaVaN
tässä moi. Jaan kokemattomuuden ja hämmennyksen kanssasi. Munasin jo itseni eilen ensiyrityksellä.
- Puidenhalaaja
Kun on kiivennyt näinkin ylös vuoren rinnettä, on nähnyt ja kokenut monenlaista. Ja kun katsoo alas laaksoon, sen kaiken näkee tietysti matkan päästä mutta ymmärtää kokonaisuudet laajemmin kuin alempana taapertavat. Olisi aika köyhää, jos tätä kokemusta ei olisi lupa hyödyntää. Ja tietyt asiat kestää koko elämän...
- kuin neljäkymmentävuotiaana...
Olen 59v ja aina ihmetellyt jotain mikä on muka ikään sidottua. Johu kuuluu muka johonkin ikään. Meillä vanhana jo syntyy sylilapset ja nuori mies on hautaan valmis jo. Tunne tunne tunne miksi tunnet itses. Jos vielä vähän jaksaa pitää huolta itsestään, vaatteet, ulkomuoto, vitamiinit.Hiukset, mielen huolto,voi jopa muuttaa periaatteitaan. Ihmisiin suhtautuminen, nuoriin, lapsiin. Vaatteista vaan että ei kandee laittaa mitään teini tytön vatteita päälle vaikka ajattelisiki ehkä välii. Tuolla joku martta nyreksi kun tänne yleensä aikaa hassaantuu, sienet ja marjat puskissa mätänee. Eläkää iloiten ja muistakaa. Jokainen valitsee itse ajatuksensa. helppo sanoo.
- Naakka kulta
kuin neljäkymmentävuotiaana... kirjoitti:
Olen 59v ja aina ihmetellyt jotain mikä on muka ikään sidottua. Johu kuuluu muka johonkin ikään. Meillä vanhana jo syntyy sylilapset ja nuori mies on hautaan valmis jo. Tunne tunne tunne miksi tunnet itses. Jos vielä vähän jaksaa pitää huolta itsestään, vaatteet, ulkomuoto, vitamiinit.Hiukset, mielen huolto,voi jopa muuttaa periaatteitaan. Ihmisiin suhtautuminen, nuoriin, lapsiin. Vaatteista vaan että ei kandee laittaa mitään teini tytön vatteita päälle vaikka ajattelisiki ehkä välii. Tuolla joku martta nyreksi kun tänne yleensä aikaa hassaantuu, sienet ja marjat puskissa mätänee. Eläkää iloiten ja muistakaa. Jokainen valitsee itse ajatuksensa. helppo sanoo.
no kuiteski älä laita mitää vitjoja helisee mihinkään. mikään ei ole nii naurettavaa kuin raavas mies ,(näytteliä)ja teini ikäinen tytär saman ikäajan vaatteissa. Ole mies,50v mies on eroottinen mun mielest.
- Älä esitä
itseäsi parempaa, silleen täällä pärjää.
- sekö että juttu pysyy
minkä kirjoit sen kirjoitit. onko täälläkin kilpailtava. en suostu ajattelemaan noin.
- Älä esitä
sekö että juttu pysyy kirjoitti:
minkä kirjoit sen kirjoitit. onko täälläkin kilpailtava. en suostu ajattelemaan noin.
Jos tarkoitat kilpailulla sitä, että puolustaa
omaa näkökantaansa niin pidän sitä terveenä
ajatteluna. Eri näkökantoja sisältävä
keskustelu on paljon mielenkiintoisempaa kuin
muita myötäilevä peesaaminen.
- namisuku
ikimuistoiset ja vähintään kahden pvä:n bileet
(mun mielesta bileet ei ole mitään, jos nei ei kestä vähintään kahta päivää, heh) näin aluksi. Minun 50-v bileet kesti melkein viikon! Siinä ajassa ehdin kyllä peilata ajatuksiani ja purkaa (kauhuskenaarioni :)
Kuljeskelet ihmisten joukossa ja keskustele aiheesta 50 , Saat yllättävän tiukkaa matskua ja toisaalta kaikki täyttää 50v vain kerran elämässään. EtukäteisONNEA!- PekkaNaakka
Tosiaan, täytän vasta ensi vuoden jouluna 50. Tällä mun vauhdilla pitää aloittaa valmistelut jo nyt.
Kyllähän mä ittekkin tiedän minkälainen viisikymppisen pitää olla. Mitäpä iloa siitä tiedosta kuitenkaan on, jos mä en tiedä minkälainen sen pitää muitten mielestä olla.
Kiitti vaan vinkeistä kaikille. Eipä haittais, jos tietoa tulis vielä lisääkin mahdollisimman laajasti. Mikähän on muuten pahin moka, minkä viisikymppinen voi tehdä ? Osaisin sitten välttää. - namisuku
PekkaNaakka kirjoitti:
Tosiaan, täytän vasta ensi vuoden jouluna 50. Tällä mun vauhdilla pitää aloittaa valmistelut jo nyt.
Kyllähän mä ittekkin tiedän minkälainen viisikymppisen pitää olla. Mitäpä iloa siitä tiedosta kuitenkaan on, jos mä en tiedä minkälainen sen pitää muitten mielestä olla.
Kiitti vaan vinkeistä kaikille. Eipä haittais, jos tietoa tulis vielä lisääkin mahdollisimman laajasti. Mikähän on muuten pahin moka, minkä viisikymppinen voi tehdä ? Osaisin sitten välttää.siitä että, ETHÄN sinä muille elä kuin itsellesi. Jos sinulla on hyvä olla, on myös läheisilläsi=D
AiVAN sama mitä muut ajattelevat, höh.
Täytin justiin 50 vuotta. Minä olen sellainen kuin viiskymppisen kuuluukin olla, koska olen ihan samanlainen kuin aina ennenkin. Vähän vanhempi tänään kuin eilen ja vähän nuorempi tänään kuin huomenna... kyllä kaikki menee niinkuin pitääkin. Onneaaaaa!!!
- Pirre*
Tere tulemas meidän aikuisten sarjaan :)
Saitko paljon lahjoja
- Kuuskymppinen
Katselin noita uusien viestien määriä, niin onko se sitä 50-villitystä, että siellä juttua piisaa? Siitä eteenpäin alkaa taas hyytyä. Onkohan se tyytymistä tosiasioihin?
- alle 60
Ei ole monellakaan tietsikkaa, että vois keskutella täällä, käsittäsin.
- Kuuskymppinen
alle 60 kirjoitti:
Ei ole monellakaan tietsikkaa, että vois keskutella täällä, käsittäsin.
Käsityksessäsi saattaa piileskellä totuuden siemen! Me harvat kuuskymmpiset olimme niitä tietoyhteiskunnan pioneereja, jotka ilman suurempia tutkintoja kantapäänkautta opiskellen tasoitimme tietä mm. Nokialle. Toivotaan, että tietä ei päästetä pusikoitumaan! Tai ehkäpä siinä kasvatetaan energiapajua tms.
- soppana
vaan tänne. Nyt pääset oikeaan joukkoon jossa ei kysellä ikää tai muutakaan. Voitpahan katsella omin silmin paljonko porukkaa täällä on ja miten juttu lentää...
Hah..hah, no tiesinhän että jujutat ja täällä meilailet kuten muutkin joten jne...... - Liana..
Kaikki ollaan ihan omia ylpeitä itteämme.
Sitten kun viimesen kerran neljäysinä pistät pään tyynylle ja seuraavana aamuna heräät. Tiiät onko paljon vanhempi olo kuin eilen :D - Hanna-täti
50 niin sitä yhtäkkiä muuttuu tiukkapipoiseksi, kasvot alkaa roikkumaan ja silmäluomet, paino nousee ainakin kymmenellä kilolla, tissit rupsottaa kun vanhat rukkaset (naisilla), vatsa kasvaa ja takamus alkaa roikkumaan..sitä muuttuu äkäseksi ja nalkuttavaksi jne.
Ja tämä kaikki tapahtuu sillä hetkellä kun sen 50 täyttää niin että tervetuloa vaan joukkoon kypsään..:) - E.T-55
on ihan samanlainen kun kolmikymppinenkin. Naama voi olla vähän kurpahtaneempi mutta muuten me ei erota mitenkään nuoremmista.
En ainakaan mä.
Mä löysin tän palstan ihan sattumalta enkä ole vielä itsekään oikeen perillä mitä täällä puhutaan mutta kai se selviää kun vähän aikaa katselee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391829En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81151
- 121058
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80909