Miksi ne eivät voisi olla auki sunnuntaisi8n,ne ketkä haluaa pitää. Vaikka 12.00-18.00 ja lyhennettäisiin muutenkin,vaiikka 8.00-20.00 arkisin.
Pikkukauppiaat saisi pitää kiinni jos haluaisivat.
Ensin rakennetaan hillittömiä ostoshypersuperparatyiiseja, sitten niitä ei saa käyttää! Älytöntä.
JA nyt kun vihdoinkin ihmiset on oppineet niissä liikkumaan... tosin katselevat vaan,mutta eivät osta...niin ja voisi palkata kauoan alan opiskelijoita suoraan kauppiksesta töihin niin perheelliset saisi vapaata,paitsi ne hiiltyis kun osa-aikaiset veis parhaat päivät...Vai onko tämä juttu kirkolta pois? Kävisikö ihmiset mieluummin kirkossa?
Mitäs muut?
sunnuntaisin kaupat auki,miksi?
9
503
Vastaukset
- -vaan
niin, kukapa sen oikean auki-oloajan tietäisi,
eikös vapaus olisi parasta.
me emme tarvitse nykyään kuin maanantaina ja perjantaina aamupäivän.
ennen kun oli lapsia, käytiin keskiviikkonakin
ja silloin 18 aikoihin.
vanhempamme tarvitsevat keskiviikko aamupäivän.
Muuten "ostoshypersuperparatyiiseja",
hyviä ovat, perjantaina olin Ideaparkissa Lempäälässä
sain lyhyt- ja pitkähihaisia paitoja vuodeksi,
2,80 - 5, 00 €uroo kappale,
housuja 3-12 €uroo kappale, jne.
niin halpoja olivat, ei paljon tarvi pestä.
Vaatetankoon tuli yhdessä vaimon kanssa yli 2 metriä uutta vaatetta.
Leipomo Ståhlberg, Ideapark, hoidettiin ruokapuoli,
oli tosi halpaa välipalaa ja myös hyvää.olla montaa mieltä, kuin on asiakastakin. Itselleni on aivan sama ovatko auki vai kiinni. Ymmärrän niitäkin ihmisiä, joilla ei tahdo aikaa riittää asioimiseen arkipäivisin, niin mielellään kävisivät pyhäpäivisin ostoksillaan.
Mieleen tulee käsky, pyhitä lepopäiväsi tai seitsemäntenä päivänä sinun on levättävä. Ymmärrän itsekin, näin vuorotyöläisenä, että yhteiskunnalle välttämättömien ihmisten täytyy olla töissä pyhäpäivisin, mutta onko näitten kaupankassojen pakko ja tuskinpa kukaan nälkään kuolee, vaikka kauppa on kiinne yhden päivän.
En tiedä miten työntekijät suhtautuvat aukioloihin, mutta kyllä heidänkin mielipidettään pitäisi kuunnella yrittäjän/yrityksen lisäksi ja ammattiyhdistys liiton kanta huomioida, kun päätöksiä aukioloista tehdään. Varmaankin näitä asioita on jo puitukin.
- pelastus Sunnuntai lisät
Turvat tukkoon vaan. Ketä häiritsee? Kaupan väki jäis ilman lisiään. Luuletteko oikeesti että joku nyt nostaa palkkoja? Mummot, viekää papat shoppailemaan ja vatkatkaa jotai muuta juttua,.
- 1-vaan
Mettäläinen kirjoitti:
takaisin tunnille:))
vaimoni teki vain sunnuntaita, 2-3 vuotta, kun lapset olevat pikkasia,
oli ihana pelastus, nähdä muutakin maailmaa ja aikuisia.
maaseudulla ja kyllä musta tuntuu, että kirkonkylällä iltaisin käy niin vähän väkeä kaupassa, että turha on pitää yhdeksään asti auki.
Sama on sunnuntaisin, harva käy oiken ostoksilla, jotain haetaan mikä on unohtunut tai päässyt loppumaan.
Kyllä ne ostokset ehtii tehdä viikollakin, oli turhaa alun alkaen nämä sunnuntain ja iltojen aukiolot.
Kai sitä joku poikkeaisi vaikka aamuyöllä, jos kaupat olisivat auki, mutta tuskin kannattavia ovat nämäkään aukiolot.olla kauppiaan oma asia, miten haluaa liikkeensä auki pitää. Miksi kaikkea täytyy lailla rajoittaa ja määrätä. Olen iloinen siitä että kaupoista on moni opiskelija saanut työpaikan. Minä käyn kaupassa välillä aamupäivällä ja joskus illalla. On se ihan kivaa, kun sunnuntainakin saa ostoksia suorittaa, jos on tarpeen.
- tuotteitten hinta
nousee, mitä pitemmät aukioloajat.
Monella pieneläkeläisellä ottaa jo nytkin koville. - ja jos kauppa
on kiinni niin raha ei liiku, tavara makaa hyllyillä. Ja sitten valitetaan, miks on niin vanhaa tarjolla.
Kauppiaalla on kuluja senkin ajan kun kauppa on kiinni, vuokrat, kylmäkoneet syö sähköä, ruokatavara vanhenee. Ym.menot.
Ajatelkaa nyt, kaikilla ei ole autoa millä käydä marketissa ja ostaa viikon värkit kerralla, eikä kaikilla ole pakastinta.
Moni yksinäinen vanhus voi käydä vaikka parikin kertaa päivässä lähikaupassa syystä, ettei jaksa kerralla kaikkea kantaa ja tapaa siinä samalla tuttuja, siis on puhekaveria.
Mielestäni kauppias päättäköön, ei valtiovalta.
Itse suosin sunnuntain aukioloaikoja, nytkin oli kiva ihan rauhassa katsella uusia verhoja, ostinkin. Ja samalla muistui mieleen ostaa lamppuja syksyn varalle ja pölynimurin pusseja, että näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa542126En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141464- 101444
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681315- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81024- 81992
- 20969