Miksi haluan Volvon

No siksi .. kun

No kaikkihan lähti siitä, kun Kosti Kainuun serkku Göteborgissa tehtaalla ollessaan Volvon osti ja vuonna 65 sitä meille kotikonnuille jääneille köyhille sukulaisilleen näyttämään lähti. Siitä se meikäläisen Volvon ihailu alkoi. Volvosta on Suomessa tullut ylemmän keskiluokan ikoni, ei kuitenkaan aivan niin kallis, etteikö se pienin ponnisteluin olisi jopa keskituloisen mahdollista hankkia. Monelle siitä on tullut menestyksen mitta, useimmiten myös uraohjusten haluttu työsuhdeauto. Näin se on Volvon osalta Suomessa viimeiset vuosikymmenet ollut. Volvo on ihailtu ”Ruotsin rauta.” Käsi sydämelle, eikö se juuri näin ole? Voi sitä onnea kun perheen isä saa oman V70 pihaansa. Volvosta voisi todeta, että syy Volvon valintaan Suomessa on monesti muukin kuin pelkkä auton hankinta, näin se vaan on. Tuossa viikolla näin muuten vanhan 740 pihanpientareella, siinä se aikanaan niin haluttu menestyksen symboli seisoi ruosteisena, maalipinta haalistuneena.. aikansa kutakin sanoisi Volvo vanhus jos osasi puhua, voi niitä aikoja.

4

667

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäniskoira

Kyllä jäljillä nyt olet. Itse teknisenä massatuotteena Volvo ei ole sen ihmeempi, monissa asioissa jopa muita huonompi.

• erilaista.

Muistan itsekin miten olin Volvooni tyytyväinen vaikka uudehkoa autoa runsaasti korjailtiinkin. Sitten alkoi Volvoa tulla Ruotsista ja Saksasta pilvin pimein. Käyttäjäkuntakin muuttui iäkkäistä mieshenkilöistä nuoriin kolleihin. Samalla Volvon arvostus laski kuin kissan häntä. Pikku hiljaa jätin osallistumatta työpaikan kahvipöydän autokeskusteluihin enkä enää kertonut kenellekään millä autoilla ajoin. Ja viime vuonna sitten tein päätöksen ja vaihdoin vuosien ajon jälkeen merkkiä. Tällä kertaa en huolinut mitään uusiotuontiautomerkkejä. Nyt on taas helppo osallistua keskusteluihin ja ennen kaikkea autoilu on jälleen mukavaa puuhaa.

• siksi, että

kaikenlaisia "ajattelijoita" se tuntuu kovin kiinnostavan, jos joku ajaa farmarivolvolla...kuten tuotoksesi konkreettisesti osoittaa.

Tuntuu olevan myös jännää, että asiaa pohditaan näin paljon. Käsi sydämelle, miksi? Olisikohan syynä seitsemästä kuolemansynnistä pahimmasta päästä nro 2 (Danten jumalaisen näytelmän mukaan lajiteltuna).

Toiset ajaa Hyundailla, toiset Volvolla. Jotkut taas Bentleyllä. Kukin taaplatkoon tavallaan. Älköön kukaan puuttuko toisten ratkaisuihin, vaan keskittyköön omiin valintoihinsa....sitähän se elämä on muiltakin osin, valintojen tekemistä.

• Juu itsellä ollut Volvo automerkkinä jo 7 vuotta. Välillä tietysti mielessä käynyt toinen merkki mutta enpä ole vaihtanut. Omistan tällä hetkellä parikin volvoa, toinen on tää hollannin tekele V40, ja toinen tämä "AITO OIKEA" Volvo, 240:mppinen vuosimallia -83. Tietääkseni tämä malli oli myös aikanaan arvostettu auto ja kallis. Muistan vielä että 7 vuotta sitten tätä autoa vielä arvostettiin tiellä kun liikkui, nyt näyttää aika tehneen tehtävän niin autolle kuin sen maineelle, kaikki pitävät sitä vaan jonain halpana romuna joka saastuttaa ja on epätaloudellinen. Ajan tällä vanhuksella edelleen ja yritän pitää sen hengissä kaikesta huolimatta vielä. Kaikki puhuvat vain näistä uusista volvoista jotka ei ole enään sama asia kuin ennen jolloin volvo oli vielä volvo. Sanon kyllä sen että tuo 240.nen oli kyllä yksi niistä oikeista volvoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      52
      2100
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1436
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1394
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe