Elikkäs olen ainoa rinta perillinen äitini kuolipesässä ja hoidan perunkirjoituksen itse.
Ongelmaksi on muodostunut asunto josta ei ole näyttää muuta kuin verolippu ja muiden äidin sisarusten luovutustodistukset.
Kysymys kuuluukin tarvitsenko verottajaa varten vielä: lainhuudatustodistuksen ja kauppakirjat sun muut?
Kauppa asunnosta tontista on tehty jo 50v sitten ja siitä ei ole kummempia paereita käsittääkseni tehty
Mistäs siis saisin tarvitsemani paperit ja saanko mistään? ja miten menetellä jos niitä ei mistään saa? tontti ei sinällään kiinnosta mutta olisi kiva asua omassa talossaan jota on itsekkin rakentanu
Perunkirjoitus itse +asunto ongelmana
2
622
Vastaukset
- nekku
Tilaa käräjäoikeudesta lainhuutotodistus, siitä näet kenelle on kuulunut viimeinen lainhuuto. Jos se on joku muu kuin äitisi, sinulla sitten pitää löytyä kauppakirjaa tai testamenttia tai muuta pareria millä voit todistaa, että kiinteistö on sinun äitisi. Tämä selvitys on tärkeä viimeistään sitten kun haet omiin nimiisi lainhuutoa. Muista tehdä se!
lainhuudatusta varten ihan kaikki äitisi virkatodistukset, papinkirjat jne, että pystyt osoittamaan olevasi ainoa perillinen. Kohdusta hautaan. Jos äitisi on asunut vain Suomessa, niin tuo lienee helppoa. Itse olen hakenut virkani puolesta papereita Australiasta asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806