Täällä on hieman epärealistisia kuvitelmia Karjalan takasin saamisesta. Venäläiset ovat jo juurtuneet alueelle, joka alunperin on saattanut kuulua heille.
Jos me menemme esittämään heille aluevaatimuksia, niin se on sama asia kuin he vaatisivat meiltä Hangon aluetta itselleen. Tälläisistä aluevaatimuksista syttyy helposti sotilaallinen yhteenotto ja kun me itse olemme aloitteen tehneet, niin itse me myös tulemme vastaamaan seuraamuksista. Venäjän armeija on puutteistaan huolimatta erittäin kova vastus. Olemmeko valmiita taistelemaan ja uhraamaan satojentuhansien suomalaisten hengen?
"Ken miekkaan tarttuu..."
MartyyriMallari-TTt
Karjalan takaisin valtaus
2
291
Vastaukset
- 1944...
"Venäläiset ovat jo juurtuneet alueelle, joka alunperin on saattanut kuulua heille."
Ei ole koskaan kuulunut venäläisille, vasta vuodesta 1944 alue on asutettu venäläisillä ja suomalaiset on ajettu pois.
Loppu tekstistäsi on ihan samanlaista skeidaa. - tietämättömälle
Venäjä valtasi Hattujen sodassa Kymijoen idänpuoleiset alueet. Rauha Venäjän ja Ruotsin kanssa tehtiin 1743 Värälässä ja raja kulki Kymijoessa.
Ns. Suomen sodassa 1808-1809 Venäjä valtasi koko ns. Suomen Tornionjokea myöten, eli Kymijoelta Tornionjoelle. Rauha tehtiin syyskuussa 1809 Haminassa.
Talvisodan jälkeen 1940 Moskovan rauhassa Suomi menetti Neuvostoliitolle Kannaksen nykyistä rajaa myöten. Hangosta tehtiin 30 vuoden vuokrasopimus, mutta Neuvostoliitto lähti sieltä
marraskuun lopulla 1941.
Vaikka Suomi onkin maailman napa, niin silti Venäjä saattaisi olla Suomen armeijalle liian kova vastus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1153153- 122046
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371895Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4011763Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101201- 131196
- 201059