Tää on kyllä naurettavaa. Ei kukaan turkulainen
ainakaan nuoret sano turkkusest jne...onko järkeä kirjotta tällasia kommentteja tänne kun ette oikeasti edes tiedä miten ne sanat oikeasti vääntyy!! Se on turust eikä turkkusest!!!
Turust...
4
946
Vastaukset
- Turu murret
Sehä o stadin pellejunttien keksimä tapa sanoo turkkusest. Ne o nii kateellissii meijän murteest, kun niitten murret ei kukka ymmär, ku sanatki o ku vieraalt planeetalt. Ne vaa yrittää ettii irentitieettiäs ku sellast ei o viäl stadiin syntyny.
- Raumlane
Ni me jaaritella teiä kaig korv pask täys!
- niinpä
Olen samaa mieltä. Niin sanottu "stadin slangi"
on väännetty suoraan ruotsin kielestä. Esim. "Älä skrapaa sitä kärsääs tai mä stiggaan sua öögaan." Sitä paitsi ei turun nuoriso ainakaan puhu enää mitään turun murretta. ja "turkkusest" en oo viellä kenenkään kuullu sanovan.
- rasiatar
samaa mieltä, useimmilla vitseillä ei ole mitään tekemistä Turun murteen kanssa, mutta jostain kai niitä vitsejä on keksittävä, blondit ovat vieläkin vanhempi keksintö kuin turkulaiset, pitäiskö keksiä jotain vaikka rovaniemeläisistä, mikä vika niistä löytyisikään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951496Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231258- 50988
- 70940
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52853Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 56832
- 102814
- 82810
- 32745