Nyt asiaan, tanssin ystävät..Olen vuosia seurannut ilmiötä jota en haluaisi nähdä.Tavalliset ei kursseja käyvät tanssijat häviävät lavoilta, koska kurssejakäyvät ja omastamielestään taitavat eivät enää hae muita kuin kurssituttuja..Esim Jyväskylän Viihdekeskus on näivettynyt pienenpiirin paikaksi.Kävijämäärä on viimeisten vuosien aikana suorastaan romahtanut.
Samoin varmaan lavan taloudellien kannattavuus..
En ole kurssien vastustaja, uuden oppiminen ja taitojen kehittäminen on ihan hieno asia..Mutta pitäisi jaksaa huomioida myös tavalliset satunnaiset tanssijat..Pelkillä huipputanssijoilla ei paikat pitkään pystyssä pysy..Kertokaapa kokemuksia muualta Suomesta..
Minusta tämä on todellinen ongelma..joten käytäskö asiallinen keskustelu..
Sisäänlämpiävät tanssipaikat.
49
9485
Vastaukset
- Kurssillakäynyt
Jos ne kursseillakävijät ovat vaan pieni piiri, niin eihän tuossa mitään ongelmaa pitäisi olla.
Valtaosa tanssiväestä vaan hakee toinen toisiaan niinkuin aina ennenkin. Ihan samalla tavalla kuin ne kursseja käyvätkin.
Jos nimenomaan haluaa tutustua kursseilla kävijöihin niin voihan sitä kuka vaan mennä sinne kursseille.
Ne kurssithan on kaikille avoimia.- Kursseja käynyt
Miksi ne kursseja käymättömät eivät hae toisiaan? Ei tätä ongelmaa voi kursseja käyneiden syyksi vierittää.
Viihdekeskuksen osalta ongelmaa ei edes pitäisi olla, koska siellä on käytössä vuorohaku ja pääsääntöisesti hakija pääsee aina tanssimaan. Kenen tahansa pitäisi siis päästä tanssimaan ainakin puolet illasta, kun vaan hakee itse rohkeasti. Näkisinkin tämän ennenkaikkea naisten hakuhaluttomuuteen liittyvänä ongelmana. Jos he eivät hakumahdollisuuttaan käytä, niin saavat syyttää itseään.
- toinen ihmettelijä
on nykyään Riutanharjussa. Olen paikassa käynyt 15 kertaa, niistä 8 kertaa menneenä kesänä.
Näistä 8 kerrasta yksi oli tunnelmaltaan vapautunut (Yölintu), kahdella kerralla porukkaa oli paljon (finkut), lopuilla kerroilla oli jonkinlaista kireyttä ilmassa ja aika vähän ihmisiä. Kesällä 2006 en tällaista huomannut, kävin 7 kertaa ja joka kerta oli tunnelma hyvä ja rento, parhaimmillaan suorastaan aivan euforinen.
Harmi sinänsä sillä paikka on erittäin viihtyisä ja kaunis, eikä siitä mitään pahaa sanottavaa ole. Ns. tavikset ovat vaan hävinneet sieltä. Ovat minun mielestä siirtyneet ainakin osittain Kolmilammille.
Täytyy tietty muistaa että nämä vain mielipiteitä, minulla on taviksena tällainen. Mukavia ja rentoja paikkoja minulle ovat olleet Kolmilammi, Esakallio, Valasranta ja Särkkä, siellä tuntui olevan paljon ihan vain huvittelemaan tulleita, ilman suuria tanssillisia tavoitteita. - aiemminkin
"keskusteltu asiasta ja sen vaikutuksista/tulevaisuudesta!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000027802549 - 123
Ei mikään ihme, että Jyväskylän Viihdekeskus on näivettynyt, sillä sen verran kalsean vastaanoton siellä olen vieraampana saanut. Ainoastaan yhden kerran mulla on ollut Viihdekeskuksessa todella hyvät tanssit. Silloin paikalla oli paljon lomalaisia. En tiedä, miksi siellä ollaan niin nyrpeitä, kun tanssitaitokaan siellä ei ole yhtään sen kummempi kuin muuallakaan.
Tunnetusti Viihtarissa on vuorotunnein miesten/naistenhaku ja loppuillasta usein sekahaku. Siis on lähinnä itsestä kiinni pääseekö tanssimaan vai ei. Itse lähden aina tanssimaan hakipa minua kuka tahansa. Kerran olen tainnut antaa pakit selkeästi humalaisena minua hakeneelle daamille.
Tanssitaito parketeilla on viime vuosina selkeästi parantunut ja monipuolistunut. Jyväskylän seudullakin on monta paikkaa, joissa voi harjoitella tanssia eri tasoilla alkeista lähtien. Tässä muutama:
http://www.kestavat.fi/
http://www.tanssittaa.fi/
http://www.haetko.fi/
http://www.break.fi/
http://www.ratilainen.net/
On siinä mistä valita! Kursseilla olen käynyt itsekin ja käyn edelleen. Uskallan suositella muillekin.- 123
Cake kirjoitti:
Tunnetusti Viihtarissa on vuorotunnein miesten/naistenhaku ja loppuillasta usein sekahaku. Siis on lähinnä itsestä kiinni pääseekö tanssimaan vai ei. Itse lähden aina tanssimaan hakipa minua kuka tahansa. Kerran olen tainnut antaa pakit selkeästi humalaisena minua hakeneelle daamille.
Tanssitaito parketeilla on viime vuosina selkeästi parantunut ja monipuolistunut. Jyväskylän seudullakin on monta paikkaa, joissa voi harjoitella tanssia eri tasoilla alkeista lähtien. Tässä muutama:
http://www.kestavat.fi/
http://www.tanssittaa.fi/
http://www.haetko.fi/
http://www.break.fi/
http://www.ratilainen.net/
On siinä mistä valita! Kursseilla olen käynyt itsekin ja käyn edelleen. Uskallan suositella muillekin.Kiitosta vaan linkeistä. Ihan tuttuja kaikki. Ei se tanssitaidon puutteesta täällä päässä ole kiinni ja tanssimaankin Viihtarissa olen aina päässyt. Nyrpeitä siellä silti ollaan.
123 kirjoitti:
Kiitosta vaan linkeistä. Ihan tuttuja kaikki. Ei se tanssitaidon puutteesta täällä päässä ole kiinni ja tanssimaankin Viihtarissa olen aina päässyt. Nyrpeitä siellä silti ollaan.
Sekin on kyllä totta, että jos suunnilleen sama porukka kokoontuu säännöllisesti samassa paikassa minkä tahansa harrastuksen parissa, niin aina tapahtuu jonkinlaista lokeroitumista jyviin ja akanoihin yms. Tätä sitten kutsutaan sisäänlämpiävyydeksi. Viihtariin toisaalta tulee tanssijoita joskus jopa bussilasteittain hyvinkin kaukaa. Tällainen verenvaihto kyllä näkyy ja tuntuu ja "sotkee" perinteisiä kuvioita ja on pelkästään tervetullutta.
Henkilökohtaisesti olen todennut, että on silloin tällöin on kiva käydä täysin vieraassa paikassa tanssimassa, jossa ei tunne juuri ketään eikä mahdollisia vakiintuneita hakukaavoja.
Tässäkin säikeessä tunnutaan purnaavan sitä, että tanssimisesta on tullut suorittamista. Täytyy tunnustaa, että itsekin olen syyllistynyt siihen, että olen käynyt tanssikursseilla ja luulen sen ansiosta osaavani erilaisia kädenalitansseja, joita aikaisemmin katselin vain muiden tanssimana. En kuitenkaan pidä ko. tanssien tanssimista suorittamisena vaan yleensä todella nautin niistä. Tanssitaidon karttuminen antaa mahdollisuuksia musiikin tulkintaan ja hyvin erilaisten tanssien tanssimiseen "lajinomaisesti". Tällä tavalla tansseissa voi kokea onnistumisen elämyksiä ja sen, että harjoittelu tehoaa myös tanssiharrastuksessa. Henkilökohtaisesti olen tyytyväinen, että tulin aktiivisesti lähteneeksi tanssikursseille.- 123
Cake kirjoitti:
Sekin on kyllä totta, että jos suunnilleen sama porukka kokoontuu säännöllisesti samassa paikassa minkä tahansa harrastuksen parissa, niin aina tapahtuu jonkinlaista lokeroitumista jyviin ja akanoihin yms. Tätä sitten kutsutaan sisäänlämpiävyydeksi. Viihtariin toisaalta tulee tanssijoita joskus jopa bussilasteittain hyvinkin kaukaa. Tällainen verenvaihto kyllä näkyy ja tuntuu ja "sotkee" perinteisiä kuvioita ja on pelkästään tervetullutta.
Henkilökohtaisesti olen todennut, että on silloin tällöin on kiva käydä täysin vieraassa paikassa tanssimassa, jossa ei tunne juuri ketään eikä mahdollisia vakiintuneita hakukaavoja.
Tässäkin säikeessä tunnutaan purnaavan sitä, että tanssimisesta on tullut suorittamista. Täytyy tunnustaa, että itsekin olen syyllistynyt siihen, että olen käynyt tanssikursseilla ja luulen sen ansiosta osaavani erilaisia kädenalitansseja, joita aikaisemmin katselin vain muiden tanssimana. En kuitenkaan pidä ko. tanssien tanssimista suorittamisena vaan yleensä todella nautin niistä. Tanssitaidon karttuminen antaa mahdollisuuksia musiikin tulkintaan ja hyvin erilaisten tanssien tanssimiseen "lajinomaisesti". Tällä tavalla tansseissa voi kokea onnistumisen elämyksiä ja sen, että harjoittelu tehoaa myös tanssiharrastuksessa. Henkilökohtaisesti olen tyytyväinen, että tulin aktiivisesti lähteneeksi tanssikursseille.Lokeroitumista tapahtuu jokaisella tanssipaikalla, se on selvää. Havaintoja mulla on kuitenkin siitä, että toisissa paikoissa ollaan huomattavastikin avoimempia uusia tulijoita kohtaan. Toiseen paikkaan pääsee "sisään" heti ja toisessa paikassa vuoden käynnin jälkeen on edelleen yhtä nihkeää.
Joku tykkää äidistä toinen tyttärestä. Myös jonkin tanssipaikan sisäänpäin lämpiävyyden toinen kokee toisella tavalla. Ehkä samoin kuin ihmisten välisissä kemioissa on myös tanssipaikan ja yksittäisen kävijän välistä kemiaa. Tanssipaikan "kemia" tietysti kyllä muodostuu siitä millaista väkeä siellä käy.
Tuli vain mieleen, kun edellä todettiin, että Viihtarista väki on vähentynyt, että omatkin kokemukset ovat saaneet jättämään Viihtarissa käyntejä vähemmälle. Viihtari on mulle lähellä, mutta käyn myös muualla. Jos toinen vakiopaikkani olisi lähempänä, en kävisi Viihtarissa ollenkaan tai ainakin vieläkin harvemmin, mitä siellä nyt käyn. Ei sillä, kyllähän siellä käy, mutta mitään huippuiltoja sieltä on turha odottaa.
- Arvo Merkki
Mielestäni viralliset tanssitahot voisivat saada aikaan jonkinlaisen tanssijaluokitusjärjestelmän.
Esimerkiksi kaksi kertaa vuodessa järjestettävät viralliset koetanssipäivät, jolloin asiaan vihityt diplomitanssinopettajat suorittaisivat ns. testitanssikokeen sitä haluaville tanssikurssin käyneille kokelaille.
Tämän testin perusteella sitten määriteltäisiin tarkasti kokelaan tanssitaito.
Taidosta saisi virallisen todistuksen, joka oikeuttaisi ostamaan tietyntasoisen tanssimerkin, joka kiinnitetään miehillä paidankaulukseen (vertaa armeijan merkinnät)ja naisilla esim. hiuksiin tai korvakoruksi. Myös erivärisiä käsivarsinauhoja voisi soveltaa.
Tottakai tavikset tarvitsevat myös eritasoiset käsivarsinauhat.
Esimerkiksi:
"vihreä"=olen tavis, tanssin vai foksia.
"ruskea"=olen melkein tavis, kädenalitanssit kiinnostavat.
"oranssi"= olen hieman tavis, pro-tanssijat saavat hakea jos uskaltavat.
Tällaisella järjestelmällä päästaisiin mielestäni eroon kaikista sisäänpäinlämpiämisepäilyistä.
Ja kesäloman aikaan kun tulee käytyä oudoillakin tanssilavoilla pääsisi heti tanssimaan juuri oikeantasoisten kanssa.- Jatkokurssitasoinen
Mielestäni tanssinjärjestäjien tehtävänä olisi tarkkailla tanssisaliin päästettävän yleisön tanssitaitoa ja pyrkiä omalta osaltaan kehittämään sitä.
Jonkinlainen tanssipassi-järjestelmä olisi varmaan tehokkain.
Passin saisi tietyt perustaidot hyväksytysti suoritettuaan.
Ja jokaisen erillistanssitaidon hankittuaan saisi bonusilmaistanssioikeuden esimerkiksi kuukauden ajaksi.
Miksi ihmeessä tanssipaikoille päästetään nykyisin täysin tanssitaidottomiakin alkeisharjoitteluineen pilaamaan suurella vaivalla ja kalliilla tanssikursseilla tanssitaitonsa hankkineiden iltaa.
- proottajuu
humpit ym. kuvittelevat paikkojen olevan vain heitä varten tähän on sit tultu
- Ihmeissään ja päissään
Kuten tuo aloittajakin totesi, nämä kursseja käyneet 'proot' ovat vähemmistö. Ei heidän tekemistensä pitäisi noin paljon vaikuttaa. Tässä taitaa olla pohjimmiltaan kyse samasta kuin yleensäkin vähemmistöjen syrjimisessä ja vihaamisessa. Omien korvien välillä sijaitseva ongelma.
- The King
Olet oikeassa. Suorittamisesta ja tekniikasta on tullut tärkeä osa lavatanssikulttuuria. Tanssinopetus on nykyisin Suomessa todellista businnesta, jossa opet kannustavat oppilaita aina vain vaikeampien ja aikaavieviempien tanssikuvioiden suorittajiksi. Kursseja pidetään lähes kaikkialla Suomessa. Sitten keväällä pidetään kisat päälle.
Jostain syystä kaikesta kurssittamisesta huolimatta tanssipaikkojen kävijämäärät eivät ole lähteneet nousuun. Uusien tulokkaiden määrä ei korvaa poistuvia. Tänäpäivänä myös esiintyjä vaikuttaa paljon KEITÄ on paikalla tanssimassa. Vanhemmat käyvät "omien" esiintyjien illoissa. Nuoremmat taas suosivat omiaan. Ennen porukka oli sekalaisempaa illasta toiseen. Tanssipaikoille tultiin enemmänkin viihtymään kuin suorittamaan.
Nykyisin kaikenlaisia pomppijoita riittää. Joskus lavatanssin perusajatuksia oli se että lavoille ei mennä esiintymään. Nykyisin on paljolti päinvastoin. - Pumpum.
Tansseista on tullut typerää suorittamista. Mä olen itse käynyt jo lähemmäs kymmenen vuotta noilla lavoilla mutta en enää viitsi.
Mä tanssin kesällä Kolmilammilla yhden tytön kanssa, joka oli ollu viis vuotta ulkomailla ja tullut Suomeen käymään. Se sano, että näyttää ihan siltä jotkut ottaa nykyään ton tanssin ihan tosissaan. Mä sanoin sille, ettei se vaan näytä vaan ne myös ottaa sen tosissaan.
Kohta joku valopää taas kirjoittaa, että kyllä ne hyvätkin nauttii yhtälailla tanssista vaikka naama onkin rutussa jos kaikki ei mene oman tahdon mukaan. Varmaan joo, mutta on tää touhu muuttunu niin kusipäiseen suuntaan että mä kannan euroni mieluummin jonnekin muualle. - Tanssimies -86
Yksi ihmisluonnon perusasioita on se, että tutuiksi tulleet ihmiset viettävät aikaa toistensa kanssa. Kuka lähtee baariin yksin? Yleensä on vähintään yksi kaveri mukana. Lavalle taas voi mennä yksin, koska tutut ovat siellä. Kun näitä tuttavuuksia on kertynyt tarpeeksi, ei uusia enää synny samalla tahdilla.
Esim. illaksi suuntaan todennäköisesti Kapakanmäelle. Voin vakuuttaa, että paikalla on minulle niin monta tuttua, että kaikkia en ehdi millään hakea illan aikana, kun jotkut kipaleet on levättäväkin. Lisäksi omankin kullan kanssa "täytyy" muutama pari ehtiä tanssia.
Miksi sitten haluan hakea tuttujani? Aivan samalla tavalla kuin kaverit menevät yhdessä baariin. On kiva kuulla kuulumisia ja tietää jo etukäteen, miten homma (lue: tanssi) sujuu. Joskus haen myös uusia tuttavuuksia, mutta tällaisina iltoina harvoin. Hiljaisempina iltoina tai oudommassa paikassa minulle uudet tuttavuudet saattavat olla pääasiallinen tanssitettava ryhmä.
Naistenhaku on sitä varten, että lavoilla uudetkin naamat pääsevät tanssimaan. Se kannattaa oikeasti hyödyntää. Miellyttävä tanssikokemus jää varmasti mieleeni ja haen takaisin. En välttämättä seuraavana iltana, mutta tulevaisuudessa kuitenkin. Jos tanssista todella pitää, ei harrastusta kannata ensimmäisen tai toisen lavakerran takia hylätä. Jokainen on ollut lavalla joskus ensimmäisen kerran ja kaikkien on täytynyt luoda oma tuttavapiirinsä. Naisten myös kannattaa hakea sellaisia miehiä, jotka myös ovat lavalla ekoja kertoja. Kun kumpikin on samassa tilanteessa, pystyy tanssista nauttimaan rennommin kuin jonkin 20 vuotta lavoja tahkonneen kanssa. Ja tästä miehestä muodostuu se ensimmäinen lavatuttu. Sitten kun hakee toista samanlaista miestä, niin sitten onkin jo 2 tuttua. Se saattaa jo tarkoittaa illan aikana kymmentä tanssittua kappaleparia. Siitä se lähtee.
Nykyajan lavat eivät ole enää iskupaikkoja. Se aika on yksinkertaisesti ohi. Lavoilla kohtaavat samanhenkiset ihmiset illasta toiseen. Näiden välille sitten saattaakin syntyä jotain. Avainasia on se, että tanssi on harrastus. Se ei tarkoita mitään muuta.
On totta, että ihmisillä on hyvin erilaiset mahdollisuudet panostaa tanssiin, vaikka harrastus olisi kuinka mieleinen. Tiedän kuitenkin tutun tytön, joka käy ehkä kerran kuukaudessa tansseissa ja aina häntä haetaan ja hän nauttii tanssista. Kyse on vain siitä, että hänelle kelpaa myös omantasoisensa ja häntä heikommat tanssittajat. Jos itse ehtii harrastaa tanssia esim. kerran kuukaudessa, miksi tanssia 4 kertaa viikossa harrastavan miehen tulisi silti hakea tätä satunnaiskävijää? Miksi kaikki haluavat sen parhaimman käsivarsille? Jos pitää tanssissa sosiaalisuudesta, miksi edes välittää siitä sakista, joka nauttii itse tanssin tuomasta liikunnasta tai kikkailusta? - naateri
Mikswi lähteä kattoo joitain laahaajia lavalle kun lippukin maksaa nykyään niin .paljon. Mielummin katon urheilua töllöstä.
Olis kait siellä nuoriakin enemmän jos lipun hinta olis inhimillisempi. Eihän diskoonkaan sisäri maksa ko 5 ekee. sisältää narikan.
Pitäs joskus olla lavoilla halpis iltojakin niin voisin harkita pistäytyväni.- Muistelo
Wanhaan hywään aikaan oli sellaisia talkoilla toimivia nuorisoseurantaloja.
Yhdessä sellaisessa oli joka sunnuntai levytanssit.
Hinta 1 markka per henkilö. Nauha pyörimään alkuillasta, ja soittoa piisasi kunnes tulivat viimeiset valssit ja nauha loppui. (...siltä se ainakin kuulosti) Ja väkeä oli tuvan täydeltä.
(Varmaan sillä markalla lämmitettiin sitä taloa talvisaikaan.)
...mutta siellä opin tanssimaan. (Taito edelleen tallella)
Ei sellaista enää ole.
Jotkut ravintolat pitävät edelleen levytanssi-iltoja, mutta lattia on pieni ja voittoa kerätään sillä alkoholimyynnillä.
Aika on muuttunut.
Oi niitä aikoja.
- 40 vuotta jo
käyneenä olen tullut samaan tulokseen, kun olen paikkoja kierrellyt.
Enää ei näköjään mennä lavalle kaveriporukalla pitämään hauskaa kuten ennen, osasi sitten tanssia tai ei. Tuolla jo joku mainitsikin että tanssitaidottomat ja kursseja käymättömät pitäisi häätää kokonaan lavoilta. Ihmettelen suuresti että nykyään on tanssi mennyt niin ryppyotsaiseksi, että ei enää suvaita tavallisia sosiaalifoxin (kuten täällä monesti luokiteltu meidät varttuneemmat) tanssijoita.
Nuoremmalle polvelle sanoisin, että tulee vielä sellainen aika että olette itse samassa asemassa, joten miettikää miten varttuneempia tanssijoita kohtelette. Niinhän sitä sanotaan, että minkä taakseen jättää sen edestään löytää.- Kuinkahan on
Minusta tuntuu että enemmän nämä "tavalliset" vanhoja hyviä aikoja kaipaavat ovat innolla häätämässä kursseja käyneitä lavoilta kuin toisinpäin.
Niin, nykyään nuoret eivät enää tule tanssitaidottomina lavoille pitämään hauskaa - mutta tulisivatko ne osaamattomat hauskanpitäjät tilalle jos kurssitetut jäisivät pois? Epäilen että ei. Ne nuoret ovat baareissa ja muissa vastaavissa paikoissa tätä nykyä. Epäilen että ainoa mahdollisuus lavakulttuurin säilymiseen on kursseja käyneissä. Se on tietysti erilaista lavakulttuuria kuin ennen, mutta varmasti 40 vuotta sitten vallinnut kulttuuri poikkesi siitä mitä se oli 80 vuotta sitten. Ainahan ajat muuttuvat.
Kun lavatanssit eivät kuitenkaan ole huippusuosittuja niin minusta on sääli jos kaikki omalla tavallaan hauskaa pitävät eivät voisi mahtua lavoille pitämään tätä hienoa harrastusta yllä. Kaikista ei tarvitse pitää mutta ehkä sitä voisi vain keskittyä siihen omaan hupiinsa eikä murehtia mitä muut tekevät ja miten?
- anniina
Inhottaa kun tuollaset kaljamahaset vanhat ukot on opetellu tanssimaan.
Tanssivat paremmin kuin komeet nuoret miehet.
Ihan sikatylsää.- Anna...
Ihan paras kommentti :D
Emmä osaa sisältöö arvostella, mut hyvin sanottu. - hyvä:
On siellä sellasta laihempaakin vanhempaa ukkelia tarjolla. Niillä komeilla nuorilla miehillä on parempaakin tekemistä kun notkua jossain humppahelveteissä.
- Vanhaa
hyvä: kirjoitti:
On siellä sellasta laihempaakin vanhempaa ukkelia tarjolla. Niillä komeilla nuorilla miehillä on parempaakin tekemistä kun notkua jossain humppahelveteissä.
Sillä ponnaripäällä ei kuulemma ota enää eteen . tyttäret kertoo, et siellä ei tunnu mitään eloa,, siis täys vaaraton
- nyt:
Vanhaa kirjoitti:
Sillä ponnaripäällä ei kuulemma ota enää eteen . tyttäret kertoo, et siellä ei tunnu mitään eloa,, siis täys vaaraton
olet varsinainen huumoriveikko. Muista ottaa tänään ne punaiset pillerit.
- anniina
No just ON!
Mutta ihantosi ÄLLÖTTÄÄ! kun ne kaljamahat tanssii tykimmin.
Tykkään ittekki tanssia niittenkaa. - niimpä niin
"Niillä komeilla nuorilla miehillä on parempaakin tekemistä kun notkua jossain humppahelveteissä."
Kerrotko minulle, mikä on parempaa tekemistä?
Tanssitaitoinen nuori mies. - pitäisi
Vanhaa kirjoitti:
ottaa eteen?
Onko paneminen elämän pääasia? Sinulla taitaa olla. Olet tyypillinen mies, jonka ajattelun keskus sijaitsee ainoastaan jalkojen välissä.
Et tehnyt minuun vaikutusta.
Neito 24 vee.
Arvostan 100 kertaa enemmän vanhempia herrasmiehiä, kun näitä munamiehiä. Et onnea vaan sullekin. :D - Vaino Harha
anniina kirjoitti:
No just ON!
Mutta ihantosi ÄLLÖTTÄÄ! kun ne kaljamahat tanssii tykimmin.
Tykkään ittekki tanssia niittenkaa.etteivät lähekään kaikkien helkkarin komeitten herrain valtaisatkaan vatsalihakset välttämättä ole pelkillä hana- ja niihin verrattavilla sinänsä toki hyvinkin maukkailla tuoppi- sekä pullouutteilla hankitut: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että eräät täysin kirkkaat sekä vuosikymmenet pilkkopimeässä huolellisesti auringoiltakin suojattuina kauniisti ruskettuneet laatutisleet aiheuttavat nekin vatsalihasten kasvua. Tässä ei ole mitään yllättävää tahi paheksuttavaakaan sinänsäkään: nythän on erittäinkin pitkälti niin, että näin kehittyviä lihaksia tarvitaan luonnollisestikin tasapainottamaan bärstaskussa helkkarin raskaan pullottavaa lonpakkoa, jotteivät herrat kaatuisi po lonpakonsa aiheuttaman epätasapainoilmiön keikauttamana suorastansa seljilleen.
On toki myönnettävä, että etenkin allekirjoittaneen ankaran vanhaintanssiharrastuksen myötä toki verrattaenkin harmillisesti ja toisinaan sietämättömällä tavalla helkkaristi ylikireytyneet pakarat eivät salli mitään ylenmääräistä painokuormitusta, joten allekirjoittanut joutuu nykyään kanniskelemaan lonpakkoaan pikkutakkiensa povitaskuissa. Tästä ja siitä, ettei allekirjoittaneen ylikireissä pakaroissa juurikaan tasapainottavaa massaa olemattomasta rasvaprosentista johtuen ole, johtuu allekirjoittaneen todella tiukka ja jatkuva etunoja eikä suinkaan jäistä ja lantrinkeistakaan, kuten allekirjoittaneelle mitäilmeisimminkin pahansuopaiset tahot aina tilaisuutensa saatuaan yrittävät vihjailla. - sopiikin:
niimpä niin kirjoitti:
"Niillä komeilla nuorilla miehillä on parempaakin tekemistä kun notkua jossain humppahelveteissä."
Kerrotko minulle, mikä on parempaa tekemistä?
Tanssitaitoinen nuori mies.miettiä.
Toivottavasti se jonakin päivänä selviää sinullekin. Tai sitten sinustakin tulee isona tuollainen ällöttävä tanssipaikoilla notkuva sääliö. - sinäkin olet
pitäisi kirjoitti:
ottaa eteen?
Onko paneminen elämän pääasia? Sinulla taitaa olla. Olet tyypillinen mies, jonka ajattelun keskus sijaitsee ainoastaan jalkojen välissä.
Et tehnyt minuun vaikutusta.
Neito 24 vee.
Arvostan 100 kertaa enemmän vanhempia herrasmiehiä, kun näitä munamiehiä. Et onnea vaan sullekin. :Dsiirtynyt anonyymiksi.
- maailmasta
sopiikin: kirjoitti:
miettiä.
Toivottavasti se jonakin päivänä selviää sinullekin. Tai sitten sinustakin tulee isona tuollainen ällöttävä tanssipaikoilla notkuva sääliö.nuoresta iästäni huolimatta yllättävän paljon.
Kulutan vapaa-aikaani:
- kumppanini kanssa
- liikunnan parissa
- tanssien
- kouluttautuen ja työn ohessa
- suunnitellen omaa kotia
- käyn katsomassa sukulaisia
- luen kirjoja
- käyn konserteissa
- syön hyvää ruokaa
Tanssi on ehdottamasti näistä mieluisimpia.
Mikä on sinun mieleisin tapasi viettää vapaa-aikaa? - radat
maailmasta kirjoitti:
nuoresta iästäni huolimatta yllättävän paljon.
Kulutan vapaa-aikaani:
- kumppanini kanssa
- liikunnan parissa
- tanssien
- kouluttautuen ja työn ohessa
- suunnitellen omaa kotia
- käyn katsomassa sukulaisia
- luen kirjoja
- käyn konserteissa
- syön hyvää ruokaa
Tanssi on ehdottamasti näistä mieluisimpia.
Mikä on sinun mieleisin tapasi viettää vapaa-aikaa?kelpaa. Erikoisalana minulla on alkoholijuomat ja sukupuolitaudit.
Sinä olet Hyvä Ihminen. Mikäpä minä olen Sinua neuvomaan. - anniina
Vaino Harha kirjoitti:
etteivät lähekään kaikkien helkkarin komeitten herrain valtaisatkaan vatsalihakset välttämättä ole pelkillä hana- ja niihin verrattavilla sinänsä toki hyvinkin maukkailla tuoppi- sekä pullouutteilla hankitut: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että eräät täysin kirkkaat sekä vuosikymmenet pilkkopimeässä huolellisesti auringoiltakin suojattuina kauniisti ruskettuneet laatutisleet aiheuttavat nekin vatsalihasten kasvua. Tässä ei ole mitään yllättävää tahi paheksuttavaakaan sinänsäkään: nythän on erittäinkin pitkälti niin, että näin kehittyviä lihaksia tarvitaan luonnollisestikin tasapainottamaan bärstaskussa helkkarin raskaan pullottavaa lonpakkoa, jotteivät herrat kaatuisi po lonpakonsa aiheuttaman epätasapainoilmiön keikauttamana suorastansa seljilleen.
On toki myönnettävä, että etenkin allekirjoittaneen ankaran vanhaintanssiharrastuksen myötä toki verrattaenkin harmillisesti ja toisinaan sietämättömällä tavalla helkkaristi ylikireytyneet pakarat eivät salli mitään ylenmääräistä painokuormitusta, joten allekirjoittanut joutuu nykyään kanniskelemaan lonpakkoaan pikkutakkiensa povitaskuissa. Tästä ja siitä, ettei allekirjoittaneen ylikireissä pakaroissa juurikaan tasapainottavaa massaa olemattomasta rasvaprosentista johtuen ole, johtuu allekirjoittaneen todella tiukka ja jatkuva etunoja eikä suinkaan jäistä ja lantrinkeistakaan, kuten allekirjoittaneelle mitäilmeisimminkin pahansuopaiset tahot aina tilaisuutensa saatuaan yrittävät vihjailla.No niin justiinsa...
Miks tarttee OIKEESTI raahata kaikki kolikotki joka paikkaan.
Ärsyttää ihan sikana tollaset kaljamahat.
Siis pikkutakitki roikkuu miten sattuu päällä.
Mullon siis tottakai tanssikukkaro ranteessa, misson mun huulipuna.
Siis SIKANA OIKEESTI, ei siellä lavalla mitään rahaa tartte. Aina joku tarjoo.
Tosihimmeetä! - ...
Vanhaa kirjoitti:
sitten haukkumasta ko. herrasmiestä, jos hän kerran on vaaraton. Hyvä kun lopulta hokasit sen eli voitkin lopettaa tuon idioottimaisen kirjoittelun. Taitaa valitettavasti taas kohta tulla sinulta aiemman sonnan toistoa kun kaikki aiheet jo läpikäyty..
- Vaino Harha
anniina kirjoitti:
No niin justiinsa...
Miks tarttee OIKEESTI raahata kaikki kolikotki joka paikkaan.
Ärsyttää ihan sikana tollaset kaljamahat.
Siis pikkutakitki roikkuu miten sattuu päällä.
Mullon siis tottakai tanssikukkaro ranteessa, misson mun huulipuna.
Siis SIKANA OIKEESTI, ei siellä lavalla mitään rahaa tartte. Aina joku tarjoo.
Tosihimmeetä!ihan pakko, jos ei kerran taho, mutta etenkin todella upeat daamit tapaavat väliajoilla baari- ynnä muilla vastaavilla jakkaroilla tarkkailla etenkin tilauksiaan maksavien helkkarin komeitten herrain otsa- ja niitä aistikkaasti tukevia ohimolohkoja nähdäkseen...niinjuuri...totta se hyvinkinpitkälti on...onko niillä lohkoilla hikeä jo entuudestaan, vaiko kihoaako se hiki siihen lohkoon vasta sen jäljestä, kun se herra alkaa siinä kaikesta päätellen jokseenkin arvotonta luottokortistoaan vinguttelemaan peljäten samalla ihan selvästi uhkaavia em kortien sekä poikki- että halkileikkailuita. Tästä syystä myöskinsä pienin mahdollinen käteinen eli erittäinkin pitkälti kolikko on todellakin varteenotettava maksumuoto, koska upeat daamit muutoinkin ovat kaikenlaisen kiiltävän perään eivätkä tietoisestikaan mitenkään voi sitä vastustella ja siten heidän huomionsa on myöskinsä heidän itsensä siittä siinä tilanteessa vielä mitään hyvää aavistamatta alitajuisesti taattu, mikä on vielä tärkeänpi saavutus sinänsä, sillä täysin tietoisina aika useat upeimmista daameista yrittävät aluksi näytellä jopa niskainnakkeluita merkkeinään käytellen vaikeasti saavutettavia, mutta alitajuisina kaikki upeat daamit ovat sen herran lihaksikkailla käsivarsilla kuin kuumaa vahaa, jolloin säästyy silmittömästi arvokkaita vanhaintanssiaikoja ja etenkin väliaikoja. Sekä vanhain että nuorten tanssi on siis tältäkin osin pelkkää eli täysin raakaa, mutta siltikin niin hienovaraista ja siten siis täysin huomamatonta tsygolokiaa.
Tälläisten ja näihin vanhaintanssiasioihinkaan tämän tarkemmin perehtymättömien tahojen mielestä täysin merkityksettömien vanhaintanssiniksien täysin vaistonvarainen eli jopa rutiininomainen hallinta erottaa sinänsä toki mihinkään ikäkysymyksiin sinänsäkään liikoja tuijottelematta vanhaintanssipojat vanhaintanssimiehistä eli helkkarin komeista herroista, mikäli tässä tälläinen ilmaisumuoto etenkin palstamme upeinpien daamien toimista suinkinsa sallitaan. Tälläisten vanhaintanssiniksien tietäminen on elintärkeää myöskinsä siksi, koska ei ole lainkaan yhdentekevää, millaisessa vuoteessa se helkkarin komea herra äärimmillensä ylikireytyneine pakaroinensa seuraavankin yönsä viettää: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että todella upeitten daamien vuoteissa etenkin helkkarin komea herra saa kuin saakin lopulta parhaat unet, vaikka aluksi ei siltä näyttäisikään. - anniina
Vaino Harha kirjoitti:
ihan pakko, jos ei kerran taho, mutta etenkin todella upeat daamit tapaavat väliajoilla baari- ynnä muilla vastaavilla jakkaroilla tarkkailla etenkin tilauksiaan maksavien helkkarin komeitten herrain otsa- ja niitä aistikkaasti tukevia ohimolohkoja nähdäkseen...niinjuuri...totta se hyvinkinpitkälti on...onko niillä lohkoilla hikeä jo entuudestaan, vaiko kihoaako se hiki siihen lohkoon vasta sen jäljestä, kun se herra alkaa siinä kaikesta päätellen jokseenkin arvotonta luottokortistoaan vinguttelemaan peljäten samalla ihan selvästi uhkaavia em kortien sekä poikki- että halkileikkailuita. Tästä syystä myöskinsä pienin mahdollinen käteinen eli erittäinkin pitkälti kolikko on todellakin varteenotettava maksumuoto, koska upeat daamit muutoinkin ovat kaikenlaisen kiiltävän perään eivätkä tietoisestikaan mitenkään voi sitä vastustella ja siten heidän huomionsa on myöskinsä heidän itsensä siittä siinä tilanteessa vielä mitään hyvää aavistamatta alitajuisesti taattu, mikä on vielä tärkeänpi saavutus sinänsä, sillä täysin tietoisina aika useat upeimmista daameista yrittävät aluksi näytellä jopa niskainnakkeluita merkkeinään käytellen vaikeasti saavutettavia, mutta alitajuisina kaikki upeat daamit ovat sen herran lihaksikkailla käsivarsilla kuin kuumaa vahaa, jolloin säästyy silmittömästi arvokkaita vanhaintanssiaikoja ja etenkin väliaikoja. Sekä vanhain että nuorten tanssi on siis tältäkin osin pelkkää eli täysin raakaa, mutta siltikin niin hienovaraista ja siten siis täysin huomamatonta tsygolokiaa.
Tälläisten ja näihin vanhaintanssiasioihinkaan tämän tarkemmin perehtymättömien tahojen mielestä täysin merkityksettömien vanhaintanssiniksien täysin vaistonvarainen eli jopa rutiininomainen hallinta erottaa sinänsä toki mihinkään ikäkysymyksiin sinänsäkään liikoja tuijottelematta vanhaintanssipojat vanhaintanssimiehistä eli helkkarin komeista herroista, mikäli tässä tälläinen ilmaisumuoto etenkin palstamme upeinpien daamien toimista suinkinsa sallitaan. Tälläisten vanhaintanssiniksien tietäminen on elintärkeää myöskinsä siksi, koska ei ole lainkaan yhdentekevää, millaisessa vuoteessa se helkkarin komea herra äärimmillensä ylikireytyneine pakaroinensa seuraavankin yönsä viettää: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että todella upeitten daamien vuoteissa etenkin helkkarin komea herra saa kuin saakin lopulta parhaat unet, vaikka aluksi ei siltä näyttäisikään.Siis tosiaan ON joskus tarjottu siiderit.
Mutta ei niistä hieistä voi mitään kattoo. Kaljamahaset ukot on tosi ällöttävän märkiä.
Tanssin yleensä vaan niitten kaa.
Ei ne muut osaa bugii.
Siis just TOSIAAN mistään kolikoista tykkää. No sen voin kertoo ...siis ÄLYTÖNTÄ.
Siis sikahimmeitä tollaset kireet pakarat...
Jonku muijan täytyy hieroo niitä ennen ko meet nukkuun.
On multakin jotku äijät hieronu pakaroita. Se on SIKAÄLLÖTTÄVÄÄ. - Vaino Harha
anniina kirjoitti:
Siis tosiaan ON joskus tarjottu siiderit.
Mutta ei niistä hieistä voi mitään kattoo. Kaljamahaset ukot on tosi ällöttävän märkiä.
Tanssin yleensä vaan niitten kaa.
Ei ne muut osaa bugii.
Siis just TOSIAAN mistään kolikoista tykkää. No sen voin kertoo ...siis ÄLYTÖNTÄ.
Siis sikahimmeitä tollaset kireet pakarat...
Jonku muijan täytyy hieroo niitä ennen ko meet nukkuun.
On multakin jotku äijät hieronu pakaroita. Se on SIKAÄLLÖTTÄVÄÄ.saatta tietenkin myöskinsä näihin vanhaintanssillistsygolokisiin asioihin tämänkään tarkemmin perehtymättömien tahojen mielestä jopa sikaällöttävää olla, kuten tuossa mainitsit. Mutta ettei tulisi kenellekään ainakaan minään varsinaisena yllätyksenä, niin näissä vanhaintanssipiireissä erittäinkin pitkälti sanottuna tsygolokialla eli sekä herrain että daamien sukupuoliskosolukoitten kanssa pelailullahan tarkoitetaan täysin viatonta eli erittäinkin pitkälti siveellistä ja melkein kaikenlaisia päivänvaloja sietäviä vanhaintanssimeininkejä:
Nythän on hyvinkinpitkälti niin, että käsittääkseni vanhaintanssitsygolokiassa on kyse siitä, että sekä sen herran että sen damin toimesta pidetään hyvinkin tarkoin huoli siitä, etteivät po sukupuoliskosolukot ainakaan vahingossa pääsisi missään nimessä ja etenkään keskinänsä sekoittumaan, vaikka kaikkien muitten siinä vanhaintanssitilanteessa joskus jopa täysin ilman omia syitään läsnä olevien tahojen mielestä se tilanne näyttäisi juurikin päinvastaiselta. Vaikka herra siis kuinka syvälle sen daamin jalkoväliä astelisi ja se daami mitäilmeisimminkin ainoastansa vanhaintanssihimokkaana posket kutsuvasti hedelmällisyyksiä hehkuen sille herralle apposelleen avatuisi tarttuen pian sen jäljestä siihen herraan lantiolähtöisesti siten kuten tarttuu purkka herran tuuheaan tukkaan, on kyse ainoastansa huolellisesta sukupuoliskosolukoitten mahdollisimman läheiseen kanssakäymiseen saattelusta kuitenkin siten, ettei mitään varsinaista sekoittumista pääsisi em sukupuoliskosolukoitten kanssa sillä tavalla näennäisen huolettomasti pelailtaessa tapahtumaan eli sanalla sanoen vanhaintanssitsygolokiasta, joka ei ainakaan tällä tavalla ajateltuna voi olla irtstasta saati ällöttävää.
- Nykyaiaka
Ei tää tilanne musta tanssiharrastajien vika ole.
Nykyisin vaan soitetaan tanssipaikoilla ihan erilaista musaa kuin ennen.
Ennen oli pääasiassa vaan tangot foksit ja humpat vuorotellen. Ihmiset oppivat kohtuutanssitaidon toinen toisiltaan melko lyhyessä ajassa.
Nykyisin tangot, humpat ja selkeät vanhanajan foksit ovat jääneet melkein kokonaan pois ja tilalla on ns. beat-musa jota tanssitaan sitten buggina tai fuskuna ("kopteroimalla" keskilattialla)
Lisäksi orkesterit soittavat cha-chaa, rumbaa, sambaa, salsaa, hidasta valssia, masurkkaa, ja jiveä joihin pitää askeleet käydä opettelemassa tanssikursseilla. Nimittäin ei niitä siellä lavoilla opi kun niitä oikeasti niin harva osaa kunnolla.
Taitotaso näissä uusissa tansseissa on tanssinharrastajillakin (poikkeuksia tietenkin on) yleensä ihan alkeistasolla.
Senpä takia niitä pitää sitten siellä lavoilla harjoitella ja sitä sosiaalifoksia ei tahdo ehtiä enää harrastamaan.
Lava täyttyy keskilattian "kopteroijista" jotka rytmitajun- ja muunkin tanssitaidonpuutteen takia hosuvat joka suuntaan monesti ihan kammottavan epävireisellä tyylillä.
Tavalliset kurssejakäymättömät saavat herkästi sellaisen vaikutelman että kyse on jostain ylivertaisesta taitavuudesta, eivätkä tahdo enää kehdata mennä sinne lavalle yhtäaikaa näiden "taitavien" kanssa.
"Hävettää tanssia vaan sitä foksia"
Ja lähdetään sitten vähin äänin pois.
Vaikka taito näillä perustanssijoilla siinä foksissa on monesti huomattavasti parempi kuin kurssinkävijöillä.
Ja vaikka melkein kaiken voisi edelleenkin tanssia ihan vaan foksin askelinNykyaika sanoo mm. ""Hävettää tanssia vaan sitä foksia"
Vaikka taito näillä perustanssijoilla siinä foksissa on monesti huomattavasti parempi kuin kurssinkävijöillä.
Ja vaikka melkein kaiken voisi edelleenkin tanssia ihan vaan foksin askelin."
Lähes kaiken (paitsi mm. humpan, polkan, jenkan ja valssin) todellakin voi aivan mainiosti ja nautittavasti tanssia foksina. Itse olen melko äskettäin opetellut "kopterointeja". Yleensä kysynkin erityisesti tuntemattomalta daamilta toivetta tanssityylistä ja sitten tanssitaan sitä mitä osataan.
Monasti fuskua taitavienkin daamien osaaminen on varsin ohutta. Usein se paljastuu ns. ruuvi-kuviossa, joka voidaan purkaa joko miehen tai naisen käännöksellä ulos kuviosta. Usein käy uuden daamin kanssa tanssiessa niin, että kun käännyn kuviosta ulos ja daamin "ei tarvitse tehdä mitään", niin daami yrittää jotain outoa käännöstä, joka katkaisee/lukitsee liikkeen (olisiko viennissä vikaa, ainakaan osaaville daameille tätä ei tapahdu?). Lieneekö sitten korrektia tai ei, mutta tässä tilanteessa yleensä näytän miten kuvio menee ja teen sen sitten pari kertaa peräkkäin.
Oleellista tansseissa on, että on mukavaa ja siellä viihdytään. Viehättävä ja henkevä daami kelpaa minulle kyllä mainiosti tanssiseuraksi vaikka hän vain kävelisi musiikin tahtiin.- tunnustelija
Eihän foksina tanssimisessa tai rytmiin kävelimessä pitäisi olla mitään hävettävää!
Luulen, että naisten rivissä on aina kymmenittäin naisia, jotka mieluummin tanssisivat kuin seisovat. Eihän sitä tarvitse nirppanurkasta hakea, pitkät rivit ovat muuallakin naisia pullollaan.
Rohkeutta vain, miehet! - Nykyaiaka
Cake kirjoitti:
Nykyaika sanoo mm. ""Hävettää tanssia vaan sitä foksia"
Lähes kaiken (paitsi mm. humpan, polkan, jenkan ja valssin) todellakin voi aivan mainiosti ja nautittavasti tanssia foksina. Itse olen melko äskettäin opetellut "kopterointeja". Yleensä kysynkin erityisesti tuntemattomalta daamilta toivetta tanssityylistä ja sitten tanssitaan sitä mitä osataan.
Monasti fuskua taitavienkin daamien osaaminen on varsin ohutta. Usein se paljastuu ns. ruuvi-kuviossa, joka voidaan purkaa joko miehen tai naisen käännöksellä ulos kuviosta. Usein käy uuden daamin kanssa tanssiessa niin, että kun käännyn kuviosta ulos ja daamin "ei tarvitse tehdä mitään", niin daami yrittää jotain outoa käännöstä, joka katkaisee/lukitsee liikkeen (olisiko viennissä vikaa, ainakaan osaaville daameille tätä ei tapahdu?). Lieneekö sitten korrektia tai ei, mutta tässä tilanteessa yleensä näytän miten kuvio menee ja teen sen sitten pari kertaa peräkkäin.
Oleellista tansseissa on, että on mukavaa ja siellä viihdytään. Viehättävä ja henkevä daami kelpaa minulle kyllä mainiosti tanssiseuraksi vaikka hän vain kävelisi musiikin tahtiin.Kiitokset positiivisesta palautteesta :)
- Nimetön tallaaja
Cake kirjoitti:
Nykyaika sanoo mm. ""Hävettää tanssia vaan sitä foksia"
Oleellista tansseissa on, että on mukavaa ja siellä viihdytään. Viehättävä ja henkevä daami kelpaa minulle kyllä mainiosti tanssiseuraksi vaikka hän vain kävelisi musiikin tahtiin.Hyvä, hyvä. Olen samaa mieltä.
Kirjoittelusi arvostamiseni on vaan kohonnut sitä mukaa kuin olen seurannut sitä.
- tavisten oikeus tanssiin...
Jos kaikilla taviksilla sellanen sydänpinssi (tv:n Kesäillan valssista tuttu) joka tuikuttaa punaista valoa.
Ja vastaavasti kurssilla käyneillä vastaava mutta vihreä niin erilaiset ryhmät voisi heti erottaa toisistaan.
Taviksetkin tunnistaisivat toisensa ja osaisivat hakea vaan toisiaan.
Ei syntyisi mitään sekaannuksia.Niin me tavikset, kun vähemmän tavikset. Tanssijärjestäville on ykx hailee kuka sinne tulee tanssimaan. Kunhan porukkaa viihtyy toistensa kanssa. Tanssitaitoisten karsinointi ennen pitkään harventaa tanssipaikkoja.
- Ihmettelenpähän vaan
Viihdekeskuksessa on vuorohaku. Miehillä ja naissilla siis yhtä paljon hakuaikaa. Naiset marisee, että miehet ei hae. Miksi eivät itse hae omalla vuorollaan ja tee itseään tutuksi?
- haluavat
tanssia vain niiden mieluisten kanssa. Ja niitä mieluisia on vain muutama siellä tanssipaikalla. Ja kun muutkin naiset haluavat tanssia juuri näiden miesten kanssa syntyy kilpailua. Ja hävinneet naiset pahoittavat mielensä eivätkä viitsi hakea ketään vähemmän mieluisaa.
Ja piiri pieni pyörii. Eivät ne naiset ole sinne tanssipaikalle tulleet hyväntekeväisyyttä tekemään vaan maksimoimaan omaa tanssinautintoaan. - ainakin ennen
Viime vuonna ainakin riitti hakijoita Viihtarissa niin kuin muuallakin kiitettävästi.
Kyllä Keski-Suomessa on on oikein kivoja tansseja kesät talvet.
Sama tilanne on muuallakin suomessa. Ei kaikki naiset ja miehet hae toisiansa tanssimaan. Joko taitotasoltaan epätietoisia tai muuten ei vaan miellytä ulkonäöltään.
( kyllä viihtymiseen tansseissa lisänsä antaa myös partnerin ulkonäkökin)
- reino tapio
siitä asti kun olen itse kulkenut tanssipaikoissa
on ollut omat sisä tai ulko piirinsä koko suomen alueella.Silti itse en osaa kuin vaihtoaskeleen, ja sillä kyllä pärjää kun ei lähde kilpureitten kanssa kisaamaan.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806