Hei!
Tietääkö kukaan, saako "autofilteröintiflägin" värin muutettua? Nyt se on sininen ja vaikea havaita, mikä sarake on suodatettu ja mikä ei.
Kiitos, jos joku tietää mitä tarkoitan ja osaa sanoa voiko värin muuttaa vai ei.
Auto filter
2
280
Vastaukset
- googlaili
niin vastaus tuntuu olevan ettei sitä voi vaihtaa...
mutta voihan suodatettavan kentän otsikkorivin vaihtaa helposti...
alla oleva koodi vaatii jonkun excelin VOLATILE funktion käyttämistä ko taulukossa
jaa, että mitä ne VOLATILE funktiot on? Jääköön se lukijan selvitettäväksi, mutta lisää taulukkoosi johonkin soluun kaavaksi esim lontoonkielellä =TODAY tai suomiversiossa =TÄMÄ.PÄIVÄ() niin allaoleva koodi toimii...
eli koodi muuttaa suodatetun kentän taustavärin nyt keltaiseksi, joten sen ainakin huomaa
taulukon moduuliin...
Private Sub Worksheet_Calculate()
Dim SuodatusRivi As Integer
Dim laskuri As Integer
Dim Kentat As Integer
On Error Resume Next
Application.EnableEvents = False
SuodatusRivi = Me.AutoFilter.Range.Row
Kentat = Me.AutoFilter.Filters.Count
Range(Cells(SuodatusRivi, 1), Cells(SuodatusRivi, Kentat)).Interior.ColorIndex = xlNone
If ActiveSheet.FilterMode = True Then
For laskuri = 1 To Kentat
If ActiveSheet.AutoFilter.Filters.Item(laskuri).On Then
'nyt keltainen muuta allaolevaa numeroa
Cells(SuodatusRivi, laskuri).Interior.ColorIndex = 6
End If
Next laskuri
End If
Application.EnableEvents = True
On Error GoTo 0
End Sub
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa442043En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91281
- 121078
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81952