oli kerran yhteiskristillisessä

kokouksessa

Piristävän poikkeaman siellä teki adventtiseurakunta julistaessaan iankaikkista evankeliumia mukaanlukien sapatin ja tutkivan tuomion!

9

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmasti hutkiva tuomio piristää ketä tahansa.

• kokouksessa

puhuttu totuuden julistus. Muut seurakunnat ovat kuin oppipoikia adventtiseurakunnan opetukseen verrattaessa. Ei silti kyyl niissäkin armoa saarnataan, mutta pyhityselämää ei kyllä juurikaan opeteta saatikka kuuliaisuutta Jumalalle.

• tuokin.....
        kokouksessa kirjoitti:

puhuttu totuuden julistus. Muut seurakunnat ovat kuin oppipoikia adventtiseurakunnan opetukseen verrattaessa. Ei silti kyyl niissäkin armoa saarnataan, mutta pyhityselämää ei kyllä juurikaan opeteta saatikka kuuliaisuutta Jumalalle.

Mutta siihen ei ole vielä löydetty lääkettä.

• kokouksessa
        tuokin..... kirjoitti:

Mutta siihen ei ole vielä löydetty lääkettä.

jakavat lääkettä laittomuuden tautiin, niin vain harvat ja valitut ottavat pelastuksen ilosanoman vastaan lääkkeeksi synnin sairauteen ja ikuiseen kuolemaan!

• Hyvää puoli, että evankeliumia leivitetään. Sapattia ei ole UT:ssa määrätty missään kohdin pakanoille. Tutkivan tuomion oppi on kauhistus! Eikä sellaista voi kukaan uskova levittää.

• jotain sitä

vastaan, että Jumala tuomitsee ihmisen? Ei tutkivassa tuomiossa ole mitään ihmeellistä. Sehän on periaatteellisella tasolla ihan sama asia kuin mitä muut sanovat viimeiseksi tuomioksi. Me vain olemme huomanneet, että viimeinen tuomio jakautuu osiin ja pidempi prosessi kuin yksi ajan hetki. Silti tutkivalla tuomiolla/viimeisellä tuomiolla pelastusperuste on ihan sama. Onko vai eikö ole Kristuksessa. Teot ovat vain todiste puolesta tai vastaan, eivät peruste.

• kyllä?

Voi kauhistus! Eix olekkin kauheeta, vai kuis on?

• nythän pukkasit p...an
        jotain sitä kirjoitti:

vastaan, että Jumala tuomitsee ihmisen? Ei tutkivassa tuomiossa ole mitään ihmeellistä. Sehän on periaatteellisella tasolla ihan sama asia kuin mitä muut sanovat viimeiseksi tuomioksi. Me vain olemme huomanneet, että viimeinen tuomio jakautuu osiin ja pidempi prosessi kuin yksi ajan hetki. Silti tutkivalla tuomiolla/viimeisellä tuomiolla pelastusperuste on ihan sama. Onko vai eikö ole Kristuksessa. Teot ovat vain todiste puolesta tai vastaan, eivät peruste.

Paha yskä? nythän sinä vain pahennat entisestään teidän asemaanne. Viimeinen tuomioko alkoi v.1844? Nyt huomaa jo sen, viimeistään, että te olette jo epätoivon partaalla oppinne tulkintojen kanssa. Viimeinen tuomio on adventistien oppien mukaan alkanut v.1844. NYT HYVÄT IHMISET! PITÄKÄÄ TUO VIESTI MUISTIIN.

• pakanat

Kuitenkaan mitään ymmärrä.

Viisaat ovat aina olleet yhtä viisaita, eikä tyhmienkään kohdalla ole tapahtunut edistystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe