vaikutuksista :
http://www.climatecrisis.net/trailer/
Onneksi valtio uusii totaalisesti jo tämän vuoden puolella aoneuvoverotuksen (ent. dieselvero vuotuinen käyttömaksu dieseleissä, nykyään ajoneuvoveron nimellä jo ollut ainakin keväästä) dieselkäyttöisiä autoja suosivaksi !
Lähde : Oras Tynkkynen (vihr.)
Materiaalia bensojen CO2-päästöjen
6
539
Vastaukset
- niitä dieseleitä
suosivaksi, joissa on hiukkassuodattimet.
- päästöt
Ihan samalla tavalla dieselien CO2 päästöt vaikuttavat. Ja kun verrataan dieselien ajomääriä niin bensakoneet eivät olekaan elinkaaren aikana mitenkään pahemmat.
Tämän lisäksi dieselit aiheuttavat paljon enemmän vesistöjen rehevöitymistä ja sitä kautta pilaantumista. Tästä meillä on jo jokakesäinen riesa leväongelmien muodossa. Nämä leväongelmat pilaavat vedet ja vesihän on ennustettu olevan seuraava luonnon vara josta tulee pulaa.
Ainut varma tapa on lopetaa autoilu. Mikäli autoilee on luonnon kannalta aika yhdentekevää tapahtuuko se dieselillä tai bensalla. Vaikutukset vaan ovat hieman erilaiset.- että tulee
yhtä paljon CO2 päästöjä kuin yhdestä ilmaan nousseesta DC10 tason lentokoneesta
siis yksi lähtökiihdytys kyseisellä lentokoneella tuottaa CO2 päästöjä yhtä paljon kuin 1000 autoa ajaisi keskivertoiset ajomäärät 15 vuoden aikana
tämä luki jossain lehdessä ... - ymmärrä
dieseleihin on siirryttävä siksi koska ne tuottavat keskimäärin 25% vähemmän CO2 päästöjä kuin vastaava bensakäyttöinen henkilöauto
eihän tämä nyt pitäisi kellekkään olla niin vaikea yhtälö ymmärrettäväksi että tulee kirjoitti:
yhtä paljon CO2 päästöjä kuin yhdestä ilmaan nousseesta DC10 tason lentokoneesta
siis yksi lähtökiihdytys kyseisellä lentokoneella tuottaa CO2 päästöjä yhtä paljon kuin 1000 autoa ajaisi keskivertoiset ajomäärät 15 vuoden aikana
tämä luki jossain lehdessä ...1000 autoa kuluttaa 15 vuodessa keskimäärin 13000 t polttoainetta.
MD-11 tankkeihin sopii suunnilleen 130 t, joka ei toki kulu kaikki startissa.
Aina kai vähän voi vetää kotiinpäin hyvän asian puolesta, mutta 1000 kertainen liioittelu on jo liian paksua, lukipa se missä hyvänsä.- sinäkään paljoa
ymmärrä kirjoitti:
dieseleihin on siirryttävä siksi koska ne tuottavat keskimäärin 25% vähemmän CO2 päästöjä kuin vastaava bensakäyttöinen henkilöauto
eihän tämä nyt pitäisi kellekkään olla niin vaikea yhtälö ymmärrettäväksiEtkä sinäkään paljoa ymmärrä!
Dieseliin ei pidä siirtyä jos haluaa olla mukana vaikuttamassa siihen että leväongelma ei pahene. Tässä nääs on jostain muusta kyseesssä kuin CO2.
Ja senhän nyt jokainen ymmärtää että kaikki olemassa oleva öljy poltetaan. Se on vain ajan kysymys.
Silloin kun sen on ymmärtänyt niin ymmärtää myös sen että parempi polttaa se öljy mahdollisimman puhtaasti. Näin ollen bensa hakkaa dieselin mennen tullen päästöasiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa421986En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421381Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81201
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 80929