johonkin Helsingin sairaalaan kanssani syöttämään ja seurustelemaan jonkun tosi yksinäisen vanhuksen
kanssa?
Olen omastä Ystäväpiiristä tiedustellut kyseistä, ja he ovat vedonneet töihin, kotiaskareisiin, lapsiin ja lastenlapsiin ym ym.
Ymmärrän kyllä heitä täysin:)
Mutta edes muutama tunti viikossa!
Ystävän kanssa olisi rattoisampaa ja voisi jutella kokemuksista:)
Löytyisikö Kaveria..
37
2025
Vastaukset
- jos on oikea halu
auttaa ja sinut hyväksytään siellä hoitolassa.
Kuin myöskin seurustelu ja muistelot tapahtuu sen autettavan kanssa.- namisuku
vain että olisi ollut muitakin innostuneita.
Juup, täytyy alkaa soitteleen ja käymään eri paikoissa.
Kiitos Mielenkiinnosta;( - namisuku
namisuku kirjoitti:
vain että olisi ollut muitakin innostuneita.
Juup, täytyy alkaa soitteleen ja käymään eri paikoissa.
Kiitos Mielenkiinnosta;(hiljaista.
Tietysti kaikilla on omat kiireet.
Hertsimaleidi, juttelen yksinään ..koneelle.
Heips ja Hyvää Yötä Kaikille, Halipusuja! - mikhaildenisov
namisuku kirjoitti:
hiljaista.
Tietysti kaikilla on omat kiireet.
Hertsimaleidi, juttelen yksinään ..koneelle.
Heips ja Hyvää Yötä Kaikille, Halipusuja!millaista maailma on tänään!
- maailma'
mikhaildenisov kirjoitti:
millaista maailma on tänään!
on tänään?
Niin monella on jo omassa elämässään jopa ylitsepääsemättömiä vaikeuksia, joten, miten heiltä enää voisi vaatia muitten jelppaamista?? - merkkejä
maailma' kirjoitti:
on tänään?
Niin monella on jo omassa elämässään jopa ylitsepääsemättömiä vaikeuksia, joten, miten heiltä enää voisi vaatia muitten jelppaamista??Ettei kukaan jaksa!
Jopa sinunlaisiasi.
Olen pahoillani. - namisuku
merkkejä kirjoitti:
Ettei kukaan jaksa!
Jopa sinunlaisiasi.
Olen pahoillani.Jokainen valitsee omat kanavansa, thats it:(
- hildurvonhopsis
Huomenta namisuku. Ajatuksesi on kaunis. Vapaaehtoisia vanhusten syöttäjiä ja ulkoiluttajia tarvitaan. Mene rohkeasti vain mukaan. Olen itsekin toiminut vapaaehtoisena ja minulla oli kahdessa sairaalassa "oma vanhus", joita kävin katsomassa heidän kuolemaansa asti. Osallistuin myös heidän molempien hautajaisiin.
Toinen oli vanha ja viisas rovasti (94v)ja toinen oli sympaattinen uskovainen yksinäinen halvaantunut nainen. Oli hienoa saada olla heidän ystävänsä ihan loppuun asti.
Minulla on ihan oma vanhus täällä Oulussa. Hoidan joka päivä äitiäni. Häntä ei tarvitse hoivata, kun hän itse pääsee vielä suihkuun ja tekee mielellään itse ruokaakin ja pystyy itse syömään. Autan niissä toimissa, joissa hän tarvitsee apua. Autan ja välillä hoivaankin näkövammaisia ja sokeita vanhuksia, kun käytän äitiäni kerhoissa ja leireillä. Voi kun nuo vanhukset sitten osaavatkin olla ihania ja aina saa itselle hyvän mielen.
♥ Onnea ja siunausta vapaaehtoistyöhösi. Kyllä sinulla riittää juttelemista niiden vanhusten kanssa. Mene rohkeasti vain ihan yksin mukaan.
Monet vanhat ihmiset ovat viisaita ja kivoja. Mene kuuntelemaan heidän elämäntarinoitaan. Jokaisella on ihan oma ja yksilöllinen tarina.♥- halpaan
Hänen tarkoituksensa oli vain esitellä itsestään tätäkin puolta, omaa erinomaisuuttaan!
- namisuku
Juu, ajattelin kun omia vanhuksia ei enään ole, niin olis kiva kuunnella jonkun toisen vanhuksen elämäntarinaa ja vaikka syöttää samalla.
Eihän sitä tarttis olla kun yksi "ikiomavanhus".
Mutta mieheni epäili, että olisin liian empaattinen ja herkkä, koska tiedän miten vanhusosastoilla on kiirettä, ja itseni tuntien hyppisin kuin orava ihmiseltä toiselle, kun vain joku sanoo tulisitko hetkeksi... ja taas mentäis.
Pssst miten Sinä saat nuo sydämet?
Sinäkin olet toiminut siinä vapaaehtoisena.
Millaiset päivät sinulla oli ja montako tuntia? Minä voisin olla korkeintaan 1,5tuntia kerrallaan.
Kiva kun hoivaat nyt äitiäsi ja äitisi saa leireillä
uusi tuttuja ja heidän "hoitajia"kavereiksi.
Käyn huomenissa piipahtamassa muutaman "pomon" juttusilla!
Kiitos Sinulle Viisas Kiltti Ihminen Hildurv.h - namisuku
halpaan kirjoitti:
Hänen tarkoituksensa oli vain esitellä itsestään tätäkin puolta, omaa erinomaisuuttaan!
että sitä joko on tai sitten ei!
Olen köyhästä työläisperheestä kotoisin, jo pienenä huomasin haluni ja tarpeeni esim. auttaa sairaita eläimiä ja aina koulussa puolustin heikompia, vaikka monesti pelkäsin todella saavani itse selkään.
Se on vain mun luonne , en mahda mitään.
Jos ystävä on pulassa yritän auttaa minkä voin, rahallista apua en voi antaa, yksinkertaisesti sitä riittää ainoastaan oman perheen yllpitämiseen!
Ja lopettakaa toi ainainen narina, minussakin on virheeni, koitan vain katsoa niitä pinkkien lasien läpi. En ole koskaan sanonut olevani erinomainen, olen kuullut sen kyllä joskus jonkun toisen huulilta:)
Hymyilisit Sinäkin, ärripörri - joku vaan
namisuku kirjoitti:
Juu, ajattelin kun omia vanhuksia ei enään ole, niin olis kiva kuunnella jonkun toisen vanhuksen elämäntarinaa ja vaikka syöttää samalla.
Eihän sitä tarttis olla kun yksi "ikiomavanhus".
Mutta mieheni epäili, että olisin liian empaattinen ja herkkä, koska tiedän miten vanhusosastoilla on kiirettä, ja itseni tuntien hyppisin kuin orava ihmiseltä toiselle, kun vain joku sanoo tulisitko hetkeksi... ja taas mentäis.
Pssst miten Sinä saat nuo sydämet?
Sinäkin olet toiminut siinä vapaaehtoisena.
Millaiset päivät sinulla oli ja montako tuntia? Minä voisin olla korkeintaan 1,5tuntia kerrallaan.
Kiva kun hoivaat nyt äitiäsi ja äitisi saa leireillä
uusi tuttuja ja heidän "hoitajia"kavereiksi.
Käyn huomenissa piipahtamassa muutaman "pomon" juttusilla!
Kiitos Sinulle Viisas Kiltti Ihminen Hildurv.hihmetellen, kuinka sinulla on aikaa ja voimia moiseen kun on pieni lapsikin.
- Pirre*
joku vaan kirjoitti:
ihmetellen, kuinka sinulla on aikaa ja voimia moiseen kun on pieni lapsikin.
aikaa ja voimia löytyy jos on tarpeeksi haluja tehdä jotain, niinkuin esim. vapaaehtoistyötäkin.
Eihän ulkoilutuskin esim. vie kuin muutaman hetken/tunnin viikossa ja yksinäiselle vanhukselle se oisi iso ilo ja asia..
Ja lopeta se ikuinen ihmisten nälviminen. - joku vaan
Pirre* kirjoitti:
aikaa ja voimia löytyy jos on tarpeeksi haluja tehdä jotain, niinkuin esim. vapaaehtoistyötäkin.
Eihän ulkoilutuskin esim. vie kuin muutaman hetken/tunnin viikossa ja yksinäiselle vanhukselle se oisi iso ilo ja asia..
Ja lopeta se ikuinen ihmisten nälviminen.Ja lopeta se ikuinen ihmisten nälviminen.
en kyllä yhtään ymmärrä mitä tuo tarkoittaa. - Pirre*
joku vaan kirjoitti:
Ja lopeta se ikuinen ihmisten nälviminen.
en kyllä yhtään ymmärrä mitä tuo tarkoittaa.kovinkaan hyväntahtoisilta nämä sanasi.. "Ihmettelen kuinka sinulla on aikaa..jne..."
Sillä vaan.. - tapausta
joku vaan kirjoitti:
Ja lopeta se ikuinen ihmisten nälviminen.
en kyllä yhtään ymmärrä mitä tuo tarkoittaa.Sehän kääntää mustan valkoiseksi ja sekaantuu joka asiaan!
- joku vaan
Pirre* kirjoitti:
kovinkaan hyväntahtoisilta nämä sanasi.. "Ihmettelen kuinka sinulla on aikaa..jne..."
Sillä vaan..jos siinä on pahaa, kun kehottaa ajattelemaan eteenpäin, sitten olen mörkö.
- namisuku
tapausta kirjoitti:
Sehän kääntää mustan valkoiseksi ja sekaantuu joka asiaan!
maalaa vaaleaksi, se piristää:)
- namisuku
joku vaan kirjoitti:
ihmetellen, kuinka sinulla on aikaa ja voimia moiseen kun on pieni lapsikin.
niin vesseli on jo 11v..tomera poitsu, leivontakin onnistuu..heh
- minä vaan
namisuku kirjoitti:
niin vesseli on jo 11v..tomera poitsu, leivontakin onnistuu..heh
”niin vesseli on jo 11v..tomera poitsu, leivontakin onnistuu..heh”
Joo tuolla tavallahan sitä ajatellaan, kaikki ovat niin kilttejä,
koulussa tulee ysejä ja kymppejä, mutta, murrosikä jyrää.
Anteeksi, sattui vaan silmiini, kun on tuttavapiirissä tuollaisia aktiivisia,
joilla sittenkään ei ole ollut voimavaroja omalle perheelle.
On nähty mihin se pahimmillaan voi johtaa ja melko useinkin. - namisuku
minä vaan kirjoitti:
On nähty mihin se pahimmillaan voi johtaa ja melko useinkin.Vekkuli nyt vain yleistä..ai..ai..
Älä sinä meidän voimavaroista, kyllä me pärjätään
jos ei muuten niin Huumorilla..heh.. - namisuku
minä vaan kirjoitti:
On nähty mihin se pahimmillaan voi johtaa ja melko useinkin.vielä laittaa: Puhu, puhu mä pidän sun äänestäs...
- minä vaan
tapausta kirjoitti:
Etkö tunne
Kirjoittanut: tapausta 7.8.2002 klo 05.43
---------------------
olet aivan mestari morkkaamaan, mutta oletko muuta.
Olisi kiva jos esittäisit yhdenkin viestini ennen eilistä lauantai-iltaa, elo-, tai syyskuulta,
50 palstalta. - oku vaan
namisuku kirjoitti:
vielä laittaa: Puhu, puhu mä pidän sun äänestäs...
on sinun koti asioita myös aivan kiva lukea netistä.
- rauhallisesti
minä vaan kirjoitti:
Etkö tunne
Kirjoittanut: tapausta 7.8.2002 klo 05.43
---------------------
olet aivan mestari morkkaamaan, mutta oletko muuta.
Olisi kiva jos esittäisit yhdenkin viestini ennen eilistä lauantai-iltaa, elo-, tai syyskuulta,
50 palstalta.Seuraa tarkasti viestiketjun viivoja niin "kuulet" kenelle ja kenestä puhutaan!
"Heitto" ei todellakaan kohdistunut sinuun! - sönkkää
rauhallisesti kirjoitti:
Seuraa tarkasti viestiketjun viivoja niin "kuulet" kenelle ja kenestä puhutaan!
"Heitto" ei todellakaan kohdistunut sinuun!ota
Kirjoittanut: rauhallisesti 16.9.2007 klo 18.28
"Heitto" ei todellakaan kohdistunut sinuun!
-------------------------------------
en seuraa viestiketjua,
vaan katson sp. kuka minulle vastaa,
sinä vastasit edellisen ja tämän minulle ja vain minulle.
turha sönkätä vastaan. - varmaankin
sönkkää kirjoitti:
ota
Kirjoittanut: rauhallisesti 16.9.2007 klo 18.28
"Heitto" ei todellakaan kohdistunut sinuun!
-------------------------------------
en seuraa viestiketjua,
vaan katson sp. kuka minulle vastaa,
sinä vastasit edellisen ja tämän minulle ja vain minulle.
turha sönkätä vastaan.on sitä elämää, jota tuolla parikin mainosti teillä viisikymppisillä olevan!
- Pirre*
jos oisin muualla kuin täällä missä nyt olen..
Hyvä on ideasi, ja miten paljon meillä oisi yksinäisiä, niin meidän ikäluokassa kuin vanhuksissakin, - ja molempien yksinäisyys oisi samalla hoidettu pois - lääkettä molemmin puolin.
Sisältöä toisi elämään..- namisuku
mielelläni(partioisin ja sukkuloisin" vahustentalojen ja sairaaloiden välejä, ja tapaisimme ihania Vanhuksia=)
Nähdäänhän halloweenpartyissa??
Tuntuu että kun se juhlapiru piti muuttaa perjantaille, niin se tuottaa monelle halukkaalle vaikeuksia:( - Pirre*
namisuku kirjoitti:
mielelläni(partioisin ja sukkuloisin" vahustentalojen ja sairaaloiden välejä, ja tapaisimme ihania Vanhuksia=)
Nähdäänhän halloweenpartyissa??
Tuntuu että kun se juhlapiru piti muuttaa perjantaille, niin se tuottaa monelle halukkaalle vaikeuksia:(en pääse, vuosilomani alkavat olla vähissä, - piti jättää talvellekin yksi viikko.
Olen nimittäin työssäni kiinni seitsemänä päivänä viikossa, ei ästä lähetä muulloin kuin virallisilla lomilla minnekään, muuten oisin tullut ihan mielelläni. Josko joskus..kiitos vaan kutsusta :)
en vain asu lähellä. Vanhoilla ihmisillä on paljon kullan arvoista tietoa. Antaessaan aikaa, saa ihania hetkiä ja häivähdyksen menneistä ajoista. Hyvää päivänjatkoa sinulle
- namisuku
MissäPäin asuilet ja tietysti autokysymys!
Kaikki onnistuu kun vähän klaarailee:)
- yks täkki setä
Kyl miekin kovasti oon innostunu,ko hän toi
nätti Pirrekin ois tulos.Mulle hän toi soppii.
ko mä vapaaehtostyötä teen vanhusten paris
tääl Pakilas.Mut noi naiset sano teijän sivul et mää vaan puhun rumia ja kiruan,jotenkas et sää oo kiinnostunut.Joten mää edelleen vaan kirjotan
runoi.Mut ootsä eri kiva kun oot nätti ja
vielä vanhuksii aattelet. - namisuku
ulkonäöista sun muista ole kiinni, vaan halusta auttaa vanhuksiamme11
- susa51
Hyvä idea, kannatan. Monilla vanhuksilla ei ole ketään, kuka kävisi katsomassa. Syöttäessä voisi rupatella, siinä ei olisi niin kovaa painetta kiireen takia, kuin hoitajilla.
- Kukurtaja
sinun kaverikses jos lupaat palkita namusillas.
- namisuku
on muutama haastattelu, odotan innolla:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa522100En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511436- 101394
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969