Meidän pojat

lepakkoleino

14

592

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vauveli

mopsivauvat on niiin suloisia!! tutulla on 4kk..:)

• lepakkoleino

Tuo meidän mopsi ei kyllä ole vauva enää, kuten kuva kertoo. Ja tuo pieni vauveli on rodultaan griffoni.

Moni on jo sekottanut ton griffonin mopsiin. Anoppikin kysyi ihmeissään, että onko tuonkin värisiä mopseja olemassa...

• tulipas
        lepakkoleino kirjoitti:

Tuo meidän mopsi ei kyllä ole vauva enää, kuten kuva kertoo. Ja tuo pieni vauveli on rodultaan griffoni.

Moni on jo sekottanut ton griffonin mopsiin. Anoppikin kysyi ihmeissään, että onko tuonkin värisiä mopseja olemassa...

tyhmä olo! luulin ihan että se on mopsi ja sillä on joku värivirhe tai jotain..xD onpas samannäköisiä! miten toi griffoni sitten poikkeaa mopsista?

• lepakkoleino
        tulipas kirjoitti:

tyhmä olo! luulin ihan että se on mopsi ja sillä on joku värivirhe tai jotain..xD onpas samannäköisiä! miten toi griffoni sitten poikkeaa mopsista?

Ulkonäkö on kevyempi, semmonen solakka. Käytös on paljon eloisampi. Griffoni on tättähäärä =)

Tässä linkki:

http://www.toydogs.net/griffons/

• vauhtiraita. Hännän väri puhdistuu vielä ja kirkastuu. Hyvä voimakas punainen väri kertoo belge taustasta.
      Olin jotenkin jäänyt luuloon että mopsisi on musta, mutta keltainenhan se on. Pienellä näkyy olevan tästä kulmasta katsottuna hyvä pää ja ilme.

• lepakkoleino

oli pentueensa rumin, vähiten rodunomainen. Pikkusella myös sydämessä sivuääni.

• lepakkoleino kirjoitti:

oli pentueensa rumin, vähiten rodunomainen. Pikkusella myös sydämessä sivuääni.

Ei kivaa kuultavaa.

• lepakkoleino
        umalehtinen kirjoitti:

Ei kivaa kuultavaa.

sillä oli kuulunut heikko sivuääni sydämessä. Kasvattajan mukaan se luultavimmin häipyy itsekseen kun pentu kasvaa tai vaikkei häipyisikään, niin ei vaikuta koiran elämään.

• lepakkoleino kirjoitti:

sillä oli kuulunut heikko sivuääni sydämessä. Kasvattajan mukaan se luultavimmin häipyy itsekseen kun pentu kasvaa tai vaikkei häipyisikään, niin ei vaikuta koiran elämään.

Jotenkin pelästyin, sillä nuo jutut eivät ole mainitulle rodulle kovinkaan yleisiä. Eläin yleensä itse tajuaa ihmistä paremmin säästää itseään......
        Meillä oli narttu pentu aikoinaan ja ihmettelimme kovasti sen ns."laiskuutta" liikkumisen suhteen. Se oli aina rauhallinen. Näyttelyissä menestyi todella hyvin. Huomautin aina eläinlääkärillemme että tuossa on jotakin vikaa. milloin tutkittiin sydäntä, milloin mitäkin ja eläinlääkäri sanoi suoraan: näet mörköjä siellä missä niitä ei ole. Vuodet kuluivat. Tuli aika jolloin menimme jo kilpailemaan veteraani kehiin. Vihdoin ehdotin eläinlääkärille että jospa sillä on selkä kipeenä. Koira kuvattiin ja kuvattiin myös lonkat. Tulos oli lonkkien osalta todella surullinen. Pahin mahdollinen aste ja nivelrikko molemmin puolin. Koira ei koskaan ontunut.
        narttu eli pitkän elämän ja vasta ihan loppu metreillä 14 vuotiaana lonkat alkoivat vaivata.

Tuo pieni viisas koira oli koko ikänsä säästänyt itseään. Ei hypännyt huonekalujen päälle, ei juossut tuhatta ja sataa, kuten rihvelit tekevät.
        Rakas oli meille.

• molossi
        lepakkoleino kirjoitti:

On rotuja,joilla pieni sivuääni alussa ei ole mitenkään ihmeellistä.Se tosiaan poistuu,kun sydän kasvaa,joskus aika nopeastikin.Toisille voi jäädä,mutta ei aiheuta mitään ongelmia ja voi elää ihan normaalin elämän.Todennäköisesti kasvattajasi tarkoitti juuri tämäntyyppistä sivuääntä,jos pentu on kuunneltu.

Kannattaa kuitenkin ainakin eläinlääkärissäkäyntien yhteydessä seurata sydäntä ja voi sen aikuisena paremmin tutkituttaa,jos haluaa.Mutta jos eläinlääkäri sanoo,että no problem kuunnellessaan,eikä mitenkään oireile,niin tutkimus ei ole niin välttämätön.

Minulla on yksi koiristani ollut tuollainen.
        Sillä sivuääni hävisi vanhempana vasta.Mitään ei oireillut koskaan,täysillä meni.
        Nuorena sen tutki myös eräs spesialisti,tosin "omaksi huvikseen".
        Mutta tosiaan aina silloin tällöin pyysin lekuria sen kuuntelemaan.

Mutta oli ihana kuva :O).Oikeita söpöläisiä kumpikin :O)
        Ihan tuli oma rakas enkelimopsukka mieleen :=)

• vaan uudesta tulokkaasta! Noissa "ruttunaamoissa" on jotain mega hellyttävää :)
      Hyvin näyttää pojat tulevan toimeen.

• paivansadeko

Pojat :) Onnea vain komeiden poikien omistajlle. Kaikkea hyvää pikku griffonille. Toivottavasti sivuääni sydämestä häipyy pois. Tosin ymmärsin että, se olisi aivan pieni ja todennäköisesti harmiton.

• lepakkoleino

Joo, sen pitäisi olla harmiton. Toivotaan että pitää paikkaansa...

• Koirakko

Onnea pennusta!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2280
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1494
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1101
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1064
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      989
    Aihe