Rahat loppu

ideoita kaivataan

Rahat ovat nyt väliaikaisesti vähissä ja toivoisin vihjeitä ensi viikon ruokalistaksi pienen pienelle perheelleni (äiti tytär). Maanantaiksi on perunoita ja maito/kananmunakastiketta. Lisukkeeksi löytyy jotain jääkaapista. Entäs loppuviikko. Allergioita ei ole:

33

1468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nälkä lähti

keitettyjä perunoita,flooran kanssa ja näkkäriä myös juomana tiivistemehua.

• perunoitakaan yli maanantain, ja mitä ne lisukkeet?

Opikeliat syö kuulemma makaroonia ja tonnikalaa.. ( ja juovat kaljaa ravintolassa).

Nuo keitothan ne on edullisia..melkein ilmaisia..

Entä seurakunnan ruokapaketit voisitko ajatella sellaista?

• NaVaN

porkkanat on tosihalpoja. Tee porkkanavellia liemikuution kanssa ja pehmennä perunalla makua. Loput keitosta voit käyttää pohjaksi pannarrille lisäät jauhoja ja munia. Ompulla saat makeutta juustonjämällä suolaisuutta.

Sämpylätaikinasta voi taiteilla pienin lisukkein vaikka mitä.

• kakkonen

Kesäperunoita kilon verran, uudensadon porkkanoit 4 kpl ja kaksi valkoista isoa sipulia! tulee todella maukasta! Kolme kasvisliemi kuutiota j vähän toista litraa vettä. Ei tarvitse tosiaan muuta!

• kuokkija.muualta

erittäin hienoa ruokaa ;D ratatouillea....se on siis:
        silppusin isoina lohkoina kaksi sipulia,yhden punaisen,yhden valkoisen paistinpannulle
        varsiselleriä pikku pätkinä
        yhden vihreän paprikan
        ja sitten mulla oli paseerattua tomaattia yksi purkki
        loraus öljyä ja 25 min hellalla muhimassa....nam
        mulla ei ole muita mausteita kuin merisuolaa, en käytä muuta...mutta kai tuonne vois laittaa...pippuriakin

http://users.utu.fi/kaolpa/reseptit/ratatouille.html
        ratatouille voi olla tehty periaatteessa mistä vaan
        Sinne voit heittää perunaakin
        spagetin pätkiä
        tonnikalaa ....

• ibiza

elin niin monta vuotta kananmunilla, maksalaatikolla ja tonnikala makarooni ketsupilla... Maksalaatikkoa ja tonnikalaa en voi enää sietää, vaikka halpoja ovat...

Vinkki: Lihaton purkkihernekeitto lisättynä kypsillä sipuli- ja porkkanapaloilla "sattumina" on minulla vieläkin silloin tällöin ohjelmassani... Kokeilkaapa myös te uusrikkaatkin!!!!!

• ei edes purkissa

kallista kehveli on.
        Broileriakin saa tyrkytyksestä samaan hintaan ja on pal parempaa.

• ruuanlaitto kun rahaa ei ole paljon käytössä. keitot on hyviä ja puurot. seurakunnalta on kuulemma saaneet apua sellaiset ihmiset joiden talous on kuralla. sossuunkaan kun ei aina aikaa saa silloin kun sitä tarvitsis. lapsen hyvinvointi saa kyllä aikuisen ihmisen nöyrtymään anelemaan seurakunnaltakin vai mitä

• ole vaan

vaan vähän aikaa käteisvarat vähissä johtuen yhdestä isosta hankinnasta.
        Ihan hyväkin joskus viettää vähän rahattomampi viikko - näkee ainakin sen, että vähemmälläkin voisi tulla toimeen.
        Siivosin keittiön kaappeja ja totesin, että pakastimessa ja kaapeissa on hyviä perusruuan tarpeita koko viikoksi;
        - lihamakaroonilaatikko on aina hyvää
        - kauraryyneistä, sokerista ja omenista saa hyvää välipalaa
        - tonniakalapurkkeja oli useita; niistä saa hyvää tonnikalapastaa ja välipalaksi ruisleivän päälle tonnikalaa, tomaattia, mausteita ja juustoa
        - purjoperunasosekeittoa keskiviikkona
        - rusinoita oli monta pakettia, hyviä välipaloja
        - pakasteessa on marjoja
        ...
        vähän vaan mielikuvitusta, tulee itse asiassa terveellisempi ruokaviikko, kuin aikoihin!

• seuraskuntakin

pitää vissiin tuottaa voittoa nykyään.

• tammikuun likka
        ole vaan kirjoitti:

vaan vähän aikaa käteisvarat vähissä johtuen yhdestä isosta hankinnasta.
        Ihan hyväkin joskus viettää vähän rahattomampi viikko - näkee ainakin sen, että vähemmälläkin voisi tulla toimeen.
        Siivosin keittiön kaappeja ja totesin, että pakastimessa ja kaapeissa on hyviä perusruuan tarpeita koko viikoksi;
        - lihamakaroonilaatikko on aina hyvää
        - kauraryyneistä, sokerista ja omenista saa hyvää välipalaa
        - tonniakalapurkkeja oli useita; niistä saa hyvää tonnikalapastaa ja välipalaksi ruisleivän päälle tonnikalaa, tomaattia, mausteita ja juustoa
        - purjoperunasosekeittoa keskiviikkona
        - rusinoita oli monta pakettia, hyviä välipaloja
        - pakasteessa on marjoja
        ...
        vähän vaan mielikuvitusta, tulee itse asiassa terveellisempi ruokaviikko, kuin aikoihin!

Kun alkaa tutkimaan kaappien sisältöä niin kaikenlaista ruokatarviketta löytyy ja mielikuvitus valmistukseen. Itse teen ruokaa kerralla enemmän ja sitä sitten lämmitellään ruoka-annoksen verran työstä ja koulusta kotiuduttua. Kun laskuja tuppaa kerääntymään jonkin kuukauden palkkapäivään enemmän, niin se on sitten keittokuukausi :)ja lättyjä viikonloppuisin lastenlapsille.

• herkkujen
        tammikuun likka kirjoitti:

Kun alkaa tutkimaan kaappien sisältöä niin kaikenlaista ruokatarviketta löytyy ja mielikuvitus valmistukseen. Itse teen ruokaa kerralla enemmän ja sitä sitten lämmitellään ruoka-annoksen verran työstä ja koulusta kotiuduttua. Kun laskuja tuppaa kerääntymään jonkin kuukauden palkkapäivään enemmän, niin se on sitten keittokuukausi :)ja lättyjä viikonloppuisin lastenlapsille.

herkkua. Olivat jo silloin omassa lapsuudessa ja ovat edelleenkin. Maailmalla lättyjen ympärille on kerätty oikein "ruokakulttuuri"; Venäjällä on blinit (enemmänkin lettuja kuin meidän paksuja blinejä), Ranskassa "Creperie'ssä) voi valita täytteitä mielesi mukaan. Itsekin rakastan lettuja. Kun olin vuosia sitten sapattivapaalla vuoden, tein kerran viikossa tyttärelle ja hänen koulukavereilleen lettuja koulun jälkeen. Vieläkin muistavat vuosien päästä...

• henrii

esim.. kasvispihvejä sienikastiketta.
      Kasvis lasage, valkokastike kasviksia ja tonnikalaa
      Pinaattikeitto.
      Lohkoperunoita valkosipulikastike. Jotain tämmöstä

• mainitsemillas

takuuvarmasti lihot lisää.

• henrii
        mainitsemillas kirjoitti:

täytyy jättää väliin ja lisätä liikuntaa.

• ruoka ei
        mainitsemillas kirjoitti:

lihota, jos sitä ei syö liikaa kulutukseen verraten.

• .......

taloushallintaan..

• KOKKINIKKARI

SIENET..niitä saa nyt kasapäin ilmaiseksi metsästä.

PUOLUKAT..ilmaiseksi myös.

ONGI AHVENIA MATO ONGELLA..ilmaista kalaa!

RUINAA OMENOITA ILMAISEKSI..joltakin puutarhan omistajalta, ainakin mä antaisin pois kaikki, kun en pysty syömään semmoista määrää, joka puistani tippuu.

PERUNAT OVAT HALPAA PERUSRUOKAA!

TARJOUKSESSA KANANKOIVET eivät myöskään maksa paljoa.

KAALI on myös halpaa ja c-vitamiinipitoista.

JAUHOT eivät myöskään maksa maltaita, tee itse leipäsi.

KAURARYYNIT OVAT EDULLISIA..ja kaurapuuro aamuisin oiva aamupala.

• R.s.T

porkkanoita, punajuurta. Pullo rypsiöljyä, tummaa spakettia, punasella merkittyjä broileripakkauksia jne. Tee kaikki itse, opettele hankkimaan perustarvikkeita riittävästi kaappiin, älä osta pitsoja, hampurilaisia ym. ovat ravinnollisesti huonoja. Osta sipulia, porkkanaa, perunoita, kaalia, valkosipulia, oljyä, opettele silppuamaan ja paistamaan pannulla, lisää nestettä hauduta...jne. Toisella pannulla tai kattilassa paista vaikka porsaanlihasuikaleita,mausta pippurilla ja suolalla, lisää vihannesten joukkoon ja hauduta 2 tuntia pienimmillä lämmöllä...ruokaa piisaa teille pitkään ja on ravitsevaa.

• Suttura

Noin meilläkin. Kaikkea mahdollista kokataan.
        Mutta eikö 2 tuntia ole liian pitkä aika porsaalle suikaleina?

• edellinen.
        Suttura kirjoitti:

Noin meilläkin. Kaikkea mahdollista kokataan.
        Mutta eikö 2 tuntia ole liian pitkä aika porsaalle suikaleina?

mitä pidempään vihannekset&lihat hautuvat ja ruokaan ei lisätä vihannes/liha -kuutioita. Maku saataisi hauduttamalla ja lisäämällä esim. kuminaa, erillaisia mausteita, vältettäisiin kemiallisesti tuotettuja (E -alkuisia ja glutamaattia) mausteita. Kunnon ruoka ei synny 15 minuutissa, sopisi muistaa.

• Akaton mies
        edellinen. kirjoitti:

mitä pidempään vihannekset&lihat hautuvat ja ruokaan ei lisätä vihannes/liha -kuutioita. Maku saataisi hauduttamalla ja lisäämällä esim. kuminaa, erillaisia mausteita, vältettäisiin kemiallisesti tuotettuja (E -alkuisia ja glutamaattia) mausteita. Kunnon ruoka ei synny 15 minuutissa, sopisi muistaa.

No itte syön suolasilakoota ja ruisleipää, välihin menöö päivä notta en syö mitään. Ei minulla se oo rahasta kiinni kokkaalemiset mutta en oikeen taharo osata. No kyllä mä perunoota keitän, välihin. Juon palijon vettä se vie päivisin aina näläntuntehen pois. terv. seppä ja pieni nukkuva Tiitu-kani pohojanmaalta.

• Suttura
        Akaton mies kirjoitti:

No itte syön suolasilakoota ja ruisleipää, välihin menöö päivä notta en syö mitään. Ei minulla se oo rahasta kiinni kokkaalemiset mutta en oikeen taharo osata. No kyllä mä perunoota keitän, välihin. Juon palijon vettä se vie päivisin aina näläntuntehen pois. terv. seppä ja pieni nukkuva Tiitu-kani pohojanmaalta.

Oikeestaan minä olen sitä mieltä että aika menee hukkaan syödessä... kerran kuussa riittäis jos sais hyvää sapuskaa. Onneksi siippani on mestarikokki, tulee vängälläkin syötyä hyvin.

Olen muuten testannut mikä on parasta hätäruokaa jos on pakko töitten välillä syödä: mysli tai kaurapuuro juustovoileivän kera.

• kuokkis2.
        edellinen. kirjoitti:

ei lisäainekuutioille,vanhanaikainen merisuola riittää ja kunnon haudutus,sen parempaa.
        Jos tekee kasviskeittoa,kannattaa kanssa kuullottaa ensin ja sitten vasta kuumaan veteen>ja soseeksi.
        Joskus heitän sekaan sulatejuustoa jos sitä sattuu olemaan kotona kaapis.
        Mutta hauduttaminen...
        (inhoan ruuanlaittoa ja olen laiska tekemään,mutta tää käy)

• Jos liikaa keitää
        edellinen. kirjoitti:

niin keittää myöskin kaikki ravintoaineet taivaan tuuliin.Kyllä 2 tuntia on puolet liikaa ja ei se ylikypsä ruokakaan ole sieltä herkullisemmasta päästä.

• ongelmaan--

hommaa isukki takaisin kotiin.tytärkin voisi pitää siitä.

• kommentti

Mistä tiedät onko isukki edes hengissä, lähtenyt toisen naisen matkaan tai väkivaltainen juoppo! Jätä siis typerät kommenttisi, joita ei edes kysytty.

• ei ollutkaan,kaik män

kurkkukoskesta alas,savupiippu hieman raapi seinustoja alas mennessään,loput meni kortilla lätkiessä.
        Ole hiljaa jun et mistään tiedä!

• aikanaan

On vain pitkällä työkomennuksella ulkomailla! Kumpainenkin odotellaan häntä pikaisesti kotiin!

• ...........

jos elämässä on välillä tilanne näin mutta en ymmärrä sellaista jolla on koko aikuisiän vuosikymmniä koko ajan rahat loppu,vaikka palkka juoksee.

Pitäs jaksaa hyysätä ja kuunnella,ressukkaa?,empä jaksa enää mutta toivon aloittaja sulle et selviät taas jaloillesi.

• ei siihen tarvi

muuta kuin opiskeleva nuori,kirjoihin uppoaa summa jos toinenkin, 2 bussilippua ja vuokra,puhelimet,sähkö,netti,eipä sitä muuta juuri tarvi,tällä kitu palkalla!

• jaloillani

en ole missään tapauksessa köyhä, päinvastoin olemme jonkun mittapuun mukaan jopa varakkaita. Nyt vain isosta hankinnasta johtuen käteisvarat ovat väliaikaisesti, lyhyen aikaa loppu.
        Olen aina tottunut tekemään itse perheen ruuat, sienestän, kerään marjoja, leivon...
        Tarkoitukseni ei ole ruikuttaa köyhyyttäni vain saada hyviä ideoita hyviin, edullisiin viikon ruokiin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2110
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1454
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1414
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe