ollut lakossa,mistä sdaan rahhaa lakon aikana? Lakkoavustus ei kai oo kummonen summa,ei siitä vuokraa makseta eiukä kai muutakaan, 16€ pvä. KErtokaa.
Älkääkä pliis vitsiä vääntäkö varasukkakätköistä ja rikkaista ukkeleista,ei ole,ei ole köyhällä varaa panna rahojaan jemmaan,siis mistä?
Eikä lainakaan käy...ei kerkee maksaa takasin. Saanko erota liitosta vai saanko silti mennä töihin?
Lakkoavustus?
14
2026
Vastaukset
- Toivo*
Jos olet lakossa, saat vähän lakkoavustusta. Näet nälkää...
Jos olet liitossa ja töissä, maksat vielä avustusta lakossa oleville. Näet puutetta...
Sinun ei ole pakko mennä lakkoon. Kassaan voi kuulua ilman liittoakin.- Vapaaehtoinen
Työntejöillä on vain yksi ase, jolla se voi ajaa etujaan. Lakko tai sen uhka sekä ay-liike panemassa tarvittaessa lakon täytäntöön.
Jos sitä asetta ei olisi, ei olisi myöskään 8-tuntista työpäivää, ei miesten ja naisten samapalkkaisuutta, ei sairausvakuutusta, ei ylitöiden rajoituksia, jne, jne. Ei työnantaja etuja vapaaehtoisesti ole antanut.
Jos et arvosta näitä saavutuksia, voit aina heittäytyä vapaamatkustajaksi, ja nauttia eduista, jotka muut sinulle järjestävät. Samalla heikennät oman liittosi mahdollisuuksia ajaa etujasi tulevaisuudessa. - mutta ette ymmärtäneet
Vapaaehtoinen kirjoitti:
Työntejöillä on vain yksi ase, jolla se voi ajaa etujaan. Lakko tai sen uhka sekä ay-liike panemassa tarvittaessa lakon täytäntöön.
Jos sitä asetta ei olisi, ei olisi myöskään 8-tuntista työpäivää, ei miesten ja naisten samapalkkaisuutta, ei sairausvakuutusta, ei ylitöiden rajoituksia, jne, jne. Ei työnantaja etuja vapaaehtoisesti ole antanut.
Jos et arvosta näitä saavutuksia, voit aina heittäytyä vapaamatkustajaksi, ja nauttia eduista, jotka muut sinulle järjestävät. Samalla heikennät oman liittosi mahdollisuuksia ajaa etujasi tulevaisuudessa.kysymystäni:mistä se raha lakon aikana tulee! Kuka sen maksaa ja mistä ja kuinka paljon?
En tarvitsse saarnaa 8tuntisesta työpäivästä enkä pitkistöä lomista vaan se mistä köyhä saa RAHAA sen lakon aikana! - maksavat
mutta ette ymmärtäneet kirjoitti:
kysymystäni:mistä se raha lakon aikana tulee! Kuka sen maksaa ja mistä ja kuinka paljon?
En tarvitsse saarnaa 8tuntisesta työpäivästä enkä pitkistöä lomista vaan se mistä köyhä saa RAHAA sen lakon aikana!Liitoilla on kassa- ja muita varoja joista lakkoavustukset maksetaan.
Tarvittaessa lainoittavat.
Ilmeissesti on myös jossain määrin kansainvälistä yhteistyötä.
- vanhatyttö
kysymyksesi oli kuin ilmoitus,
haluan pysyä köyhänä edelleen ja saada sen pienen palkan mukaista eläkettä koko ikäni ?
Ymmärsinkö oikein viestisi?
Minä, eri alalla olen lakkoillut usein,
yleensä olen saanut tappiot alle vuodessa takaisin, ja sitten on nautittu, mutta olenkin olut miesvaltaisella alalla.
Niin koko euroajan on tullut ale 8 tunnin päivätyöllä yli 30 000 € vuodessa, koulutukseltani olen diakonissa vuodelta 1970 ja toimin sairaanhoitoalalla.- Myös vanha
Alottaja pohti, mistä tulee se raha lakon aikana ja miten tulla toimeen. Siitä oli nyt kysymys, jos oikein ymmärsin. Mahdollisen lakon tulleessa se saattaa kestää kauan ja vuokrat ym on maksettava. Mahtaako lakkolainen saada edes toimeentulotukea? Pienituloinen murehtii toimeentuloa, isompitulosen sitä ei tarvitse murehtia, todennäköisesti on säästöjäkin kertynyt. Pienituloisen palkka menee elämiseen kokonaisuudessaan, ymmärrättehän tämän?
- ja vaikka pysyn köyhänä
Myös vanha kirjoitti:
Alottaja pohti, mistä tulee se raha lakon aikana ja miten tulla toimeen. Siitä oli nyt kysymys, jos oikein ymmärsin. Mahdollisen lakon tulleessa se saattaa kestää kauan ja vuokrat ym on maksettava. Mahtaako lakkolainen saada edes toimeentulotukea? Pienituloinen murehtii toimeentuloa, isompitulosen sitä ei tarvitse murehtia, todennäköisesti on säästöjäkin kertynyt. Pienituloisen palkka menee elämiseen kokonaisuudessaan, ymmärrättehän tämän?
ei sillä ole mulle mitään merkitystä,elämäni ei ole kiinni tavarassa eikä vaatteissa,mutta pakko on maksaa vuokra ja taata elanto lapselle! Vihdoinkin joku älysi!
Palkkaa on senverran, että tullaan toimeen,se riittää meille. Mutta esim. toimeentulotukea en varmaan saa kuitenkaan lakon aikana!
Ja ei mulla oel varaa lakkoilla,jos vuoden kestää tasata talouttam, EN HALUA TASTA VUOTTA;haluan tulla toimeen nyt!
Ei ole kukaan kysynyt,haluanko lakkoon,en, en halua,mulla ei ole varaa siihen! - vanhatyttö
ja vaikka pysyn köyhänä kirjoitti:
ei sillä ole mulle mitään merkitystä,elämäni ei ole kiinni tavarassa eikä vaatteissa,mutta pakko on maksaa vuokra ja taata elanto lapselle! Vihdoinkin joku älysi!
Palkkaa on senverran, että tullaan toimeen,se riittää meille. Mutta esim. toimeentulotukea en varmaan saa kuitenkaan lakon aikana!
Ja ei mulla oel varaa lakkoilla,jos vuoden kestää tasata talouttam, EN HALUA TASTA VUOTTA;haluan tulla toimeen nyt!
Ei ole kukaan kysynyt,haluanko lakkoon,en, en halua,mulla ei ole varaa siihen!"Mutta esim. toimeentulotukea en varmaan saa kuitenkaan lakon aikana! "
Koeta ainakin hakea ja vuokratukea,
jos tilanteesi on noin poikkeava,
kyllä sinä sitten todella olisit palkankorotuksen tarpeessa.
eli kumman haluat valita,
-tulla edelleenkin juuri ja juuri toimeen,
-tulla hieman paremmin toimeen, koska ei nykyisellä korotuksella elanto lainkaan nouse, kun monet kulutkin nousevat tuon yleiskorotuksen veran.
Eikä tässä ole lakko vielä läheskään varmaa,
toiseksi,
on hyvin useita paikkoja joissa ei lainkaan lakkoilla,
kyseessä on samantyyppinen lakko kuin lääkäreilläkin,
eli missä olet nyt töissä?
- järjestäytynyt
Liitot maksavat jäsenilleen lakkoavaustukset.
Useammankin lakon aikana liitot ovat neuvotelleet pankkien kanssa lakon aikaisen maksuvapauden.
So. korot ja lyhennykset siirretään maksettaviksi joskus lakon jälkeen.
Tietenkin liitosta voi erota.
Töihin meno riippuu työpaikasta, lakkovahdeista ja työnantajasta.
Likimainkaan kaikki työnantajat eivät halua myrkyttää lakon jälkeistä ilmapiiriä käyttämällä rikkurityövoimaa.
Samoin, muutaman rikkurin vuoksi ei kannata joka paikassa pyörittää muuta organisatiota.
Kannattaa myös miettiä mikä ilmapiiri on rikkurilla lakon jälkeen vastassa. - Weieitä
Sinä joka eniten tarvitsisit, sinulla ei ole varaa lakkoilla,
joo tuohan on monella naisvaltaisella alalla syy pieneen palkkaan.
Kyllä palkat olisivat paljon kovemmat, jos olisitte jo 10 vuotta pyytäneet,
on varma palkanmaksaja, joka ei mene konkkaan,
sairaanhoitajilla on täysi työllisyys,
eli työt eivät lopu.
Miksi siten olet liittoon maksanut ?? ihmettelen. mutta sitten jos se on edessä niin ei muuta kuin nöyrryttävä sosiaalitoimeen tai seurakunnan apuun. Kyllä apua saat, mutta sitä on itse haettava. Ei se lakko tietenkään ikuisuuksia kestä mutta sinäkin aikana on syötävä ja vuokrat maksettava. Sossuun vaan aika, sanon minä.
- Pirre*
kun nämä kaksi sairaanhoitajien edusryhmää olivat eri mieltä palkan korotuksen määrästä, nyt oikeastaan vesittyi koko homma taas, - naiset eivät osaa olla solidaarisia...tässä se taas nähtiin.
Sinulle, joka joudut jäämään ilman työtä, tai paremminkin palkkaa, tuolla aiemmin vastanneet ovat antaneet hyviä neuvoja,- pankkihan se on eka jonne on mentävä..
Lakko oisi ollut lyhyt, jos kaikki olisivat kestäneet yhtenä rintamana... - Kutv M
Kuinka olisit noin valistumaton lakon sattuessa
kohdalle.Jos yleensä kuulut liittoon niin
silloinhan sieltä kyllä neuvotaan asioissa jottet
pulaan joudu.
Itse olen ollut aikoinaan kolmisen kuukautta
lakossa ja kyllä sieltä informoitiin ja autettiin
liiton taholta pulaan joutuvia.
Sitä paitsi en usko että lakon tullessa siitä
kovin pitkä tulisi.Sekä vielä,kyllä kai hoitajien
keskuudessa kierrätetään jottei aina samat kasvot
ole lakossa tai töissä.
Eihän kaikkia terveyspalveluita kuitenkaan
samanaikaisesti seis pistetä.- kysyjällä
Työntekijät eivä "mene lakkoon" vaan työ julistetaan lakon alaiseksi, siispä ei kukaan voi itse päättää onko lakossa vai ei. Vaan määrätty työ on lakonalaista ja sitä ei saa tehdä. Ei sen pitäisi olla noin vaikeeta. Ja jos ei tule toimeen lakkoavustuksella niin sossuun vaan, saa sieltä rahaa sellasetkin kun ei koskaan ajattelekkaan tehdä mitään työtä.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa572235En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321714- 101524
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751519Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1051089
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 20979