Adventismin lain korostaminen osoittaa, että he itse ovat täysin umpikujassa uskomisessaan. Uuden Testamentin opetukset Jeesuksesta lähtien opettavat aivan erityyppistä lain merkitystä kuin mihin adventismi on päätynyt. Laki on Uudessa Testamentissa opetusvälineen asemassa eikä sääntökokoelmana. Laki osoittaa periaatteen. Vanha Testamentti korostaa lain kansallista merkitystä Jumalan valitsemalle yhdelle kansakunnalle sen maallisena lakina. Kullakin kansakunnalla on muuten vastaavat itse säätämät omat lakinsa joilla on tarkoituksena yhteiskuntarauhan valvominen eikä ihmisten syyllistys.Adventismi ei ole minkäänlainen lain ilmoittamisen instituutti eikä siten edusta muuta kuin kirkkokuntaa itseään. Israelillahan lakia valvomassa olivat Leeviläiset. Adventismia ei ole säädöksin asetettu Leeviläisten tilalle. Siksi se on ilman mitään virkaasemaa. Adventisti on kuin itse itsensä poliisiksi nimittänyt kylän naurattaja. Eipä näurata.
Täysin hedelmätön lakiusko
75
850
Vastaukset
Kirje galatalaisille 3
1. Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3. Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
4. Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.
5. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
6. samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
7. Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
8. Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
9. Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
Ai niin, mutta eihän se Paavali olekaan mitään Elliin verrattuna. Kyllä Elli tietää paremmin.- nimittäin
Oletko ollut tietoinen, että adventtikirkko pitää Uutta Testamenttia enemmän tai vähemmän väärennöksenä. Siksi se ei adventismissa ole juri missään oppimerkityksessä voimassakaan. Mutta kristinuskopa taas suorastaan perustuu UT;hen. Erityisesti Paavalin kirjeitä suuri joukko adventisteja pitää sanomaltaan vääränä. Eikä ihme. Paavalihan on eniten puhunut adventistien oppeja vastaan.
- sinulta
Tutkiva-huomio oletko sinä uskossa?
Kun luin tuon sinun kirjoituksesi, niin siitä ei hehkunut Kristuksen rakkaus toisin ajattelevia kohtaan,erikoisesti nuo loppu sanat
Ai niin,mutta eihän Paavali olekkaan mitään Elliin verrattuna
Kyllä Elli tietää paremmin.
Täällä on puhuttu kovasti että Rakkaus on lain täyttymys,eikö teidän RAKKAUS ylläkkään muihin kuin niihin jotka kuuluvat teidän laumaan?
Eikös pitäisi olla että Rakkaus ulottuu jokaiseen ihmiseen, jopa vihamieheenkin. - ylijäämää
sinulta kirjoitti:
Tutkiva-huomio oletko sinä uskossa?
Kun luin tuon sinun kirjoituksesi, niin siitä ei hehkunut Kristuksen rakkaus toisin ajattelevia kohtaan,erikoisesti nuo loppu sanat
Ai niin,mutta eihän Paavali olekkaan mitään Elliin verrattuna
Kyllä Elli tietää paremmin.
Täällä on puhuttu kovasti että Rakkaus on lain täyttymys,eikö teidän RAKKAUS ylläkkään muihin kuin niihin jotka kuuluvat teidän laumaan?
Eikös pitäisi olla että Rakkaus ulottuu jokaiseen ihmiseen, jopa vihamieheenkin.Adventismi on ihmiseen jälkeenpäin otettua eikä sen hyväksyminen kuulu ihmisen rakastamiseen. Kukapa adventismiin rakastuisi. Adventistit ujuttavat kaikkea ylijäämää hyväksyttäväksemme.Asia on selkokielellä opetettuna UTssa;2.Johanneksen kirje:
1:10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
1:11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa. - kirjoittaja
nimittäin kirjoitti:
Oletko ollut tietoinen, että adventtikirkko pitää Uutta Testamenttia enemmän tai vähemmän väärennöksenä. Siksi se ei adventismissa ole juri missään oppimerkityksessä voimassakaan. Mutta kristinuskopa taas suorastaan perustuu UT;hen. Erityisesti Paavalin kirjeitä suuri joukko adventisteja pitää sanomaltaan vääränä. Eikä ihme. Paavalihan on eniten puhunut adventistien oppeja vastaan.
syyllistyt valheeseen,että adventistit pitävät uutta testamenntia väärennöksenä.
Minä olen juuri lukemassa Paavalin kirjeitä, kun näin tuon kirjoituksen en meinannut uskoa todeksi, että joku voi olla noin halpamainen, että suoraa valhetta kirjoittelee, tiedäkös mikä on valehtelijoiden osa.
Lue Joh ilmestys21:8. - ymmärrän
ylijäämää kirjoitti:
Adventismi on ihmiseen jälkeenpäin otettua eikä sen hyväksyminen kuulu ihmisen rakastamiseen. Kukapa adventismiin rakastuisi. Adventistit ujuttavat kaikkea ylijäämää hyväksyttäväksemme.Asia on selkokielellä opetettuna UTssa;2.Johanneksen kirje:
1:10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
1:11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.sinä et siis halua minun kanssani taivaasekkaan,kuule sitten meistä jää kumpi jompi oven ulkopuolelle, mutta minulle on Jumala antanut rakkaudesaan niin paljon RAKKAUTTA, että minä olen valmis sinun kanssasi samaan taivaaseen, en vihaa sinua uskoitpa miten hyvänsä.
Toinen hyvä puoli on myös me emme voi kumpikaan, valita taivasosaamme se annetaan meille armosta. - he näet petkuttaa
kirjoittaja kirjoitti:
syyllistyt valheeseen,että adventistit pitävät uutta testamenntia väärennöksenä.
Minä olen juuri lukemassa Paavalin kirjeitä, kun näin tuon kirjoituksen en meinannut uskoa todeksi, että joku voi olla noin halpamainen, että suoraa valhetta kirjoittelee, tiedäkös mikä on valehtelijoiden osa.
Lue Joh ilmestys21:8.Adventistien opetukseen ei kuulu seuraavia totuuksiakaan; A)Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä. B)1.Korinttolaiskirje:
14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. C)Luukkaan evankeliumi:
16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. D)Kolossalaiskirje:
2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama E) UTssa on satoja kohtia joiden opetuksen adventismimitätöi . Adventisteilla kaikki heitä koskevat varoitukset on vääristelty adventismin tulkinnoin pois.1.KOR.26-40 hyvänä esimerkkinä. - totuus adventismista
kirjoittaja kirjoitti:
syyllistyt valheeseen,että adventistit pitävät uutta testamenntia väärennöksenä.
Minä olen juuri lukemassa Paavalin kirjeitä, kun näin tuon kirjoituksen en meinannut uskoa todeksi, että joku voi olla noin halpamainen, että suoraa valhetta kirjoittelee, tiedäkös mikä on valehtelijoiden osa.
Lue Joh ilmestys21:8.E. WHITE on adventisteille oman virallisen ilmoituksen mukaan
** TOTUUDEN VALO **
RAAMATTU on adventisteille oman virallisen ilmoituksen mukaan
** NORMI **
- adventismia ....
vaíkka et todellisuudessa tiedä edes mitä A-kirkko edes opettaa!! Jokainen rehellisesti keskusteleva ottaa ENSIN selvää asiasta ja sitten arvostelee.
Sinä teet päin vastoin. Arvostelet vaikka et tiedä mitenkä asia on ja siksi puhut puuta heinää jonka sitten muut adventistia arvostelevat ottavat itselleen ja puhuvat puolestaan samaa puuta heinää.
Adventismi ei todellakaan ole lakihenkisyyttä.
Jos et usko niin lue täältä.
http://sdafin.org/opetus/- valitettava huomio
Adventismissa ei ole kristikunnalle mitään annettavaa. Se on kuin häslääjä sekoittamassa muiden viisaampien toimintaa. Adventistien olisikin visusti keskityttävä omiensa pariin ja jätettävä muiden asioihin sekaantuminen pois tykkänään. Muiden neuvomiseen adventistit ei adventismissa ole matriaalia. Adventismin opit ei kuulu suomalaisille.
- Kuin jehkut
Adventistit eivät kestä mitään kritiikkiä omalla palstallaan. Poistavat sen heti.
- Adventisti on täydellinen lakiuskonto joka
perustuu sääntöjen noudattamiseen
- Sapatin lisäksi on olemassa ruokasääntöjä;
sianliha,ravut. Niihin "pyhä" adventisti ei
edes koske, jos sattuu olemaan avioliitossa
protestantin kanssa.
- Sapatin vietto sinänsä on muotojumalisuutta;
Herätyskristityn näkökulmasta täysin pinnal-
lista ja aika keveääkin
- Jehovantodistaja-lahkon synty lähtee adventis-
teista. Henki on paljolti sama.
- Lopunajan profetioilla värkkääminen on
adventtiuskon pääsisältöjä: kaikki perustuu
oikeassa joukossa ja oikeiden suoritteiden
tekemiseen; esim. herätyskristitylle tuttu
henkilökohtainen syntisenä uskominen ja armon
turvissa kilvoittelu puuttuvat kokonaan
- Suuri bluffi on adventistien osallistuminen
ekumieniseen toimintaan: heidän mukaansa
kaikki muut seurakunnat eivät ole Kristuksen
- Adventtiperheen puutarhassa vietettiin sapatin
päättöstä. Katti loukkasai mahansa niin, että
suolet pursuivat ulos. Sitä ei saanut tappaa,
koska oli vielä sapatti. Piti siis odottaa
kello kuuteen. - ei kuulu
valitettava huomio kirjoitti:
Adventismissa ei ole kristikunnalle mitään annettavaa. Se on kuin häslääjä sekoittamassa muiden viisaampien toimintaa. Adventistien olisikin visusti keskityttävä omiensa pariin ja jätettävä muiden asioihin sekaantuminen pois tykkänään. Muiden neuvomiseen adventistit ei adventismissa ole matriaalia. Adventismin opit ei kuulu suomalaisille.
yhdellekään tosiuskovalle.
- syytöksiä ja saat
Kuin jehkut kirjoitti:
Adventistit eivät kestä mitään kritiikkiä omalla palstallaan. Poistavat sen heti.
- Adventisti on täydellinen lakiuskonto joka
perustuu sääntöjen noudattamiseen
- Sapatin lisäksi on olemassa ruokasääntöjä;
sianliha,ravut. Niihin "pyhä" adventisti ei
edes koske, jos sattuu olemaan avioliitossa
protestantin kanssa.
- Sapatin vietto sinänsä on muotojumalisuutta;
Herätyskristityn näkökulmasta täysin pinnal-
lista ja aika keveääkin
- Jehovantodistaja-lahkon synty lähtee adventis-
teista. Henki on paljolti sama.
- Lopunajan profetioilla värkkääminen on
adventtiuskon pääsisältöjä: kaikki perustuu
oikeassa joukossa ja oikeiden suoritteiden
tekemiseen; esim. herätyskristitylle tuttu
henkilökohtainen syntisenä uskominen ja armon
turvissa kilvoittelu puuttuvat kokonaan
- Suuri bluffi on adventistien osallistuminen
ekumieniseen toimintaan: heidän mukaansa
kaikki muut seurakunnat eivät ole Kristuksen
- Adventtiperheen puutarhassa vietettiin sapatin
päättöstä. Katti loukkasai mahansa niin, että
suolet pursuivat ulos. Sitä ei saanut tappaa,
koska oli vielä sapatti. Piti siis odottaa
kello kuuteen.niistä aikanasi rangaistuksen.
- nuojgui
ei kuulu kirjoitti:
yhdellekään tosiuskovalle.
Täällä on adventismista puhumiseen oikea palsta. Adventismin puoltajat eivät esitä mitään pätevää todistetta adventisminsa puolesta. Heillä on vain iänikuiset omat väitteensä joita ei kukaan viisas usko. Erittäin huonoa puolestapuhetta on löydettävissä kuhilaan viesteissä.
- ei nii
syytöksiä ja saat kirjoitti:
niistä aikanasi rangaistuksen.
Adventisti puhuu niinkuin hänen sanoillaan oli joku valta. Tosiasiassa adventisti puhuu ihan ilman mitään valtaa. Hassua mutta totta. 1.Korinttolaiskirje:
5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala.------ Teille kuuluvat korkeintaan oman kirkkonne väki. Emme me muut!
- uskovana Kristukseen.
Laki ja evankeliumi kuuluvat yhteen.
Hyvä sana sisältää juuri nämä elementit.
Laki, osoittaa meidät syntisiksi, eli "omin voimin vajaamittaisiksi", ei voi pelastusta ansaita.
Syntyy tarve, koska on syntinen.
Se johtaa Jeesuksen luo tulee vastaan evankeliumi.
Syntinen ihminen tarttuu evankeliumiin, eli armoon.
Johtaako se Jumalan lain, eli rakkauden käskyjen päämäärä, sen hylkäämiseen, ei, koska juuri se näyttää meille peruspaikan aina.
Nyt tulee kulmakiveksi Kristus, koska tuota lakia en voi täyttää, mutta Kristuksessa saan voiman kilvoitukseen joka Pyhässä Hengessä johtaa elämään näiden rakkauden ohjeiden mukaan.
Hedelmä, syntyy elävästä kuva, Kristuksen muotoinen, koska Kristus asuu sisällä.
Loppupäätös, laki ei ole hedelmätön, mutta kirjoittaja ei ole ehkä ymmärtänyt sen perimmäistä ajatusta, näyttää paikkamme Jumalan edessä, jossa Kristuksen veren sovitustyö on maittanut sydämen suojaksi. Muuten laki tuomitsee kuolemaan.
Siksi sijainen kuoli meidän edestämme.
Pitäisikö kirjoittajan tarkistella asiaa tältäpuolen????- mukavaa.....
###Pitäisikö kirjoittajan tarkistella asiaa tältäpuolen????#### -- Ei pitäisi!
- kenelle?
Galatalaiskirje:
3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
1.Timoteuksen kirje:
1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
Mistä alkaen kristittyjen on pitänyt tutkia lakia?
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Onko laki vielä voimassa? - voiko olla näin
"Täysin hedelmätön lakiusko" "Laki hedelmätön? Sitähän pitää saarnata, että evankeliumi maistuisi." tuossa on tyypillisesti adventismin tyyli vedättämisessä. Kun keskustelualoitus esittää kritiikkiä adventismista , adventisti vastaa esittäen kommenttinsa joka ei kohtaa esitettyym väiteeseen. Adventismin tulkinta ei ole synonyymi JUMALAN LAILLE. KERRO, MIKSI VEDÄTÄT ASIAA? Onko sinulla siihen joku hyvä perustelu?
- adventismi on siihen tarkot...
kenelle? kirjoitti:
Galatalaiskirje:
3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
1.Timoteuksen kirje:
1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
Mistä alkaen kristittyjen on pitänyt tutkia lakia?
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Onko laki vielä voimassa?Adventismin oppi on järjestelmällistä Evankeliumin oppien mitätöintiä. Ja adventisti on tähän työhön vihkiytynyt henkilö.
- ja sitä pitää
kenelle? kirjoitti:
Galatalaiskirje:
3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
1.Timoteuksen kirje:
1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
Mistä alkaen kristittyjen on pitänyt tutkia lakia?
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Onko laki vielä voimassa?julistaa myös uskoville. Joka halveksii lakia, halveksii Jeesusta.
- saatanan kätyriksi
adventismi on siihen tarkot... kirjoitti:
Adventismin oppi on järjestelmällistä Evankeliumin oppien mitätöintiä. Ja adventisti on tähän työhön vihkiytynyt henkilö.
vihkiytynyt eksyttäjä, joka haluaa johtaa ihmiset näennäisevankeliumilla helvettiin.
- ihmettä
ja sitä pitää kirjoitti:
julistaa myös uskoville. Joka halveksii lakia, halveksii Jeesusta.
Roomalaiskirje:
10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
Milloin kristityille on juutalaisten laki asetettu noudatettavaksi? - katotaas vähä
ja sitä pitää kirjoitti:
julistaa myös uskoville. Joka halveksii lakia, halveksii Jeesusta.
Adventistien tulkinnat eivät kuulu kenellekään. Mistään Raamatunkohdasta ei löydy kohtaa, joka osoittaisi että kenelläkään olisi velvoitetta kuunnella sekunttiakaan adventistin puhetta. Ja kun asia on näin, ei heillä ole mitään oikeuttaa eikä asemaa, joka tällaisen velvoitteen kenellekään asaisi aikaan. Te olette pattitilanteessa. Te olette Sanaan nähden ilman virkaa muita opettamaan. Eikä sinussa edes ole sellaista hyvyyttä, joka opettajalla tulisi olla. Hyvyyden puute sinussa vie sinulta viimeisenkin perusteen. Opettamisen virka kuuluu vallanalaisuuteen. Ilman virallista asemaa ei voi olla oikea opettajakaan.
- loppu....
ihmettä kirjoitti:
Roomalaiskirje:
10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
Milloin kristityille on juutalaisten laki asetettu noudatettavaksi?Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee "loppu", sanoo HERRA.
- hyhhyh
loppu.... kirjoitti:
Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee "loppu", sanoo HERRA.
adventismi on uskontojen hiirenkakkaa!
- Oudolta kuulostaa
hyhhyh kirjoitti:
adventismi on uskontojen hiirenkakkaa!
Ihmettelen vaan, onko samaa sisällä, mitä suusta ulos tulee!
- -kerran ......
Oudolta kuulostaa kirjoitti:
Ihmettelen vaan, onko samaa sisällä, mitä suusta ulos tulee!
Mullekin tarjottiin kerran adventismin hiirenkakkaa, mutta kieltäydyin. Niimpä sitä ei ole minun suussani, ole huoleti.
- Tavallinen adventisti
On niin hyvä levätä täytetyssä Kristuksen pelastustyössä. Mielelläni luen esim. evankeliumin tekstejä. Jeesuksen elämä ja opetus on minulle Raamatun rakkainta luettavaa. Nytkin kohta lähden raamattupiiriin. Luemme ja kesksustelemme yhdessä Johanneksen evankeliumin tekstejä. Ei siellä lakihenkisyys todellakaan korostu. Saamme tänään lukea sisitä, miten myrkkykäärmeen puremat israelilaiset kohotettuaan katseensa paalun päähän ylennettyyn vaskikäärmeeseen, saivat jäädä eloon. Mekin haluamame siirtyä myrkkykäärmeen puremien israelilaisten leiriin ja todeta, että meitäkin on synnin käärme purrut ja mekin haluamme kohottaa katseemme Golgatan ristille ylennettyyn Jumalan Poikaan ja panna kaiken uskomme ja toivomme häneen. Hartaasti rukoilemme ja toivomme, että itse kukin saisimme olla osallisia siitä elämästä, jonka Kristus tuli tuomaan. Tutkimme Joh. 2. ja 3. lukua niin pitkälle kuin tänään ehdimme.
- kutas kumarrat
Täällähän on puhe adventismin opista. Ja se juuri on se väärä oppi. Jos olet epätietoinen ja ymmärtämätön, se ei muuta asiaa muuksi. Adventismi on kiertelyä ja kaartelua silloin kun siitä itsestään on puhe. Jokainen itseään kunnon adventistina pitävä vie juttua pois kiusallisista adventismin vääristä opinkohdista.
- vaan
""Mekin haluamame siirtyä myrkkykäärmeen puremien israelilaisten leiriin""
- Myrkkykäärmeen puremista
vaan kirjoitti:
""Mekin haluamame siirtyä myrkkykäärmeen puremien israelilaisten leiriin""
Ei voi mennä sellaiseen, jossa jo on. Jokainen ihminen on "synnin käärmeen purema", sille ei voi mitään. Sen sijaan ihminen voi valita siinä, miten suhtautuu Jumalan tarjoamaan apuun tilanteessa. Raamattu opettaa:
"Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa..."
Room. 3:23-24
Ai niin, mutta kun se onkin Paavalin, eikä Ellin sanaa, niin eihän sillä silloin ole merkitystä. - on oikea
kutas kumarrat kirjoitti:
Täällähän on puhe adventismin opista. Ja se juuri on se väärä oppi. Jos olet epätietoinen ja ymmärtämätön, se ei muuta asiaa muuksi. Adventismi on kiertelyä ja kaartelua silloin kun siitä itsestään on puhe. Jokainen itseään kunnon adventistina pitävä vie juttua pois kiusallisista adventismin vääristä opinkohdista.
teidän vääräleukakristillisyytenne on väärää oppia ja eksytystä ja vie teidät suoraan helvettiin. Tehkää parannus!
- auni1
on oikea kirjoitti:
teidän vääräleukakristillisyytenne on väärää oppia ja eksytystä ja vie teidät suoraan helvettiin. Tehkää parannus!
ettet vain itsekkin joudu sinne kuumaan paikkaan, sillä joka toiselle kuoppaa kaivaa hän itse sinne lankeaa.
En minä kylläkään niin pahaa sinulle toivo, toivoni olisi että me kaikki pelastuisimme. - Tavallinen adventisti
kutas kumarrat kirjoitti:
Täällähän on puhe adventismin opista. Ja se juuri on se väärä oppi. Jos olet epätietoinen ja ymmärtämätön, se ei muuta asiaa muuksi. Adventismi on kiertelyä ja kaartelua silloin kun siitä itsestään on puhe. Jokainen itseään kunnon adventistina pitävä vie juttua pois kiusallisista adventismin vääristä opinkohdista.
Mikä minua tässä kiusaisi. Pelatuksen koen täysin Kristuksen tekona. Uskon, että ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Kristuksen tähden. Uskon pyhään Kominaisuuteen, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Uskon, että kristillisen uskon ja elämän perusta on yksin Raamattu eikä siinä muuta tarvita. Uskon Kristuksen pikaiseen paluuseen, ruumiin ylösnousemiseen ja iankaikkiseen elämään. Tässäpä nyt nuo tärkeimmät asiat tulivatkin.
- kivaa ku sääki
auni1 kirjoitti:
ettet vain itsekkin joudu sinne kuumaan paikkaan, sillä joka toiselle kuoppaa kaivaa hän itse sinne lankeaa.
En minä kylläkään niin pahaa sinulle toivo, toivoni olisi että me kaikki pelastuisimme.Pelastus onkin kaikkia vartyen. Mutta adventismi on pikemminkin haitta kuin apu oikeaan asenteeseen lähimmäisiään kohtaan. Usko on paradoksaalinen asia jossa se mikä näyttää pyhälle ihmisestä itsestään onkin hänessä olevaa sisäistä saastaa. Oman itsen pitäminen muita pyhempänä on sellaista saastaa. Kukaan meistä ihmisistä ei ole esimerkiksikelpaava kenellekään toiselle ihmiselle. Ja tässä on adventismin suuri surmanloukku. He tarjoilevat omaa itseään muille esimerkiksi vertaamalla muita itseensä. Adventistit ovat itse itsellensä lainlaatijoita vaatien muiltakin alentumista samaan riettauteen kanssaan.
- Tavallinen adventisti
vaan kirjoitti:
""Mekin haluamame siirtyä myrkkykäärmeen puremien israelilaisten leiriin""
Ei tuo esitykseni nyt niin "myrkyllisen paha" ollut, vaikka jotkut teistä sen ehkä niin tulkitsivat. Ei siinä "adventismin myrkkyä" ollut, vaan synnin myrkkyä, josta me kaikki olemme osamme saaneet, oli puhe. Näin asian oivalsi aikoinaan Natan Söderblom. Hänestä tuli Ruotsin arkkipiispa. Tuo hänen kokemuksensa liittyi hänen uudestisyntymiseensä. Hän kertoi omasta kokemuksestaan, miten hän työhuoneessaan ajatteli, että häntäkin on synnin käärme purrut ja hän halusi siirtyä myrkkykäärmeen puremien israelilaisten leiriin. Näitä ajatellessaan, hän kertoi kohottaneensa uskon katseensa Golgatan ristin Herran puoleen. Silloin tuo hänen kauan etsimänssä ja kaipaamansa asia toteutui eli Jumalan lapseksi ottamisen hetki koitti hänellekin. Näitä asioita mietimme tänään. Meillä oli siunattu hetki yhdessä. Meitä oli suuri joukko koolla Johanneksen evankeliumin merkeissä.
- NÄET EI
Tavallinen adventisti kirjoitti:
Mikä minua tässä kiusaisi. Pelatuksen koen täysin Kristuksen tekona. Uskon, että ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Kristuksen tähden. Uskon pyhään Kominaisuuteen, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Uskon, että kristillisen uskon ja elämän perusta on yksin Raamattu eikä siinä muuta tarvita. Uskon Kristuksen pikaiseen paluuseen, ruumiin ylösnousemiseen ja iankaikkiseen elämään. Tässäpä nyt nuo tärkeimmät asiat tulivatkin.
Yksin uskosta merkitsee adventistille eri asiaa kuin apostolien opetuksessa. Adventisti ei sitä näytä itse tajuavan millään. Hän on kuin aina sokeanaollut joka ei voi kuvitellakaan mitä näkeminen on. Hän kuvittelee että muutkin ymmärtävät uskoonsa saman sisällön samoille sanoille kuin hekin. Jeesus opetti nimittäin, että hänen sanojensa opetuksen vastaanottaminen oli Jeesukseen uskomista vasta kun ne tulevat elämässä vallitseviksi noudattamisen kautta. Usko ilman sisäistämistä niin, että se tulee osaksi meitä itseämme ja elämämme ratkaisuja, ei ole uskomista. Adventismi onkin siksi katalaa, että adventtikirkko pyrkii saamaan vastaavaa aikaan asdventismiin uskomisen vaikutuksena. Tämä taas on kunnian antamista muille kuin Jeesukselle. Tähänkin adventismissa on löydettävissä omat verbaalit jujunsa. Apostolit julistivat YKSIN KRISTUSTA, mutta adventismi julistaa ohessa myös itseään. HERRA EI SALLI RINNALLEEN muita kunnian ottajia.Adventismi kiertää ensimmäisen käskyn samalla varastaen itselleen Kristuksen omia. Näin adventismi rikkoo kaikkia käskyjä vastaan vaikka näennäisesti opettaakin lakia. Ei ihmisistä ole tarkoitettu adventistipastoreiden tottelijoita ja heidän kanssaan yhteistyötä tekemään. Hengellinen elämä on alamaisuutta Kristukselle eikä sentinkään edestä palvelusten velkaa adventtikirkolle. Ei toki muillekaan, mutta se ei kuulu tälle palstalle.
- minäkin...
Tavallinen adventisti kirjoitti:
Ei tuo esitykseni nyt niin "myrkyllisen paha" ollut, vaikka jotkut teistä sen ehkä niin tulkitsivat. Ei siinä "adventismin myrkkyä" ollut, vaan synnin myrkkyä, josta me kaikki olemme osamme saaneet, oli puhe. Näin asian oivalsi aikoinaan Natan Söderblom. Hänestä tuli Ruotsin arkkipiispa. Tuo hänen kokemuksensa liittyi hänen uudestisyntymiseensä. Hän kertoi omasta kokemuksestaan, miten hän työhuoneessaan ajatteli, että häntäkin on synnin käärme purrut ja hän halusi siirtyä myrkkykäärmeen puremien israelilaisten leiriin. Näitä ajatellessaan, hän kertoi kohottaneensa uskon katseensa Golgatan ristin Herran puoleen. Silloin tuo hänen kauan etsimänssä ja kaipaamansa asia toteutui eli Jumalan lapseksi ottamisen hetki koitti hänellekin. Näitä asioita mietimme tänään. Meillä oli siunattu hetki yhdessä. Meitä oli suuri joukko koolla Johanneksen evankeliumin merkeissä.
Jotenkin on israelilaiseksi muututtava, vaikka käärmeenpureman avulla.
Minä olen suomalainen ja suomalaisena pysyn. - mistä millonkin
Tavallinen adventisti kirjoitti:
Ei tuo esitykseni nyt niin "myrkyllisen paha" ollut, vaikka jotkut teistä sen ehkä niin tulkitsivat. Ei siinä "adventismin myrkkyä" ollut, vaan synnin myrkkyä, josta me kaikki olemme osamme saaneet, oli puhe. Näin asian oivalsi aikoinaan Natan Söderblom. Hänestä tuli Ruotsin arkkipiispa. Tuo hänen kokemuksensa liittyi hänen uudestisyntymiseensä. Hän kertoi omasta kokemuksestaan, miten hän työhuoneessaan ajatteli, että häntäkin on synnin käärme purrut ja hän halusi siirtyä myrkkykäärmeen puremien israelilaisten leiriin. Näitä ajatellessaan, hän kertoi kohottaneensa uskon katseensa Golgatan ristin Herran puoleen. Silloin tuo hänen kauan etsimänssä ja kaipaamansa asia toteutui eli Jumalan lapseksi ottamisen hetki koitti hänellekin. Näitä asioita mietimme tänään. Meillä oli siunattu hetki yhdessä. Meitä oli suuri joukko koolla Johanneksen evankeliumin merkeissä.
Adventisti vetää todisteita tohtorinhatustaan milloin mistäkin. Ihmisistä ei löydy mitään virallisesti pätevää todistetta totuudelle. Ei edes Lutherista. Eikä yhdenkäänb kirkkunnan päätelmistä.Siksi onkin niin kummallista, että adventistit edes yrittävät ottaa todisteita Raamatun Sanan ulkopuolelta.
- Tavallinen kristitty
minäkin... kirjoitti:
Jotenkin on israelilaiseksi muututtava, vaikka käärmeenpureman avulla.
Minä olen suomalainen ja suomalaisena pysyn.niin vaikeata, että täytyy noin todeta? Eikö ole hyvä, että evankeliumin tekstejä lukiessamme yritämme tekstistä löytää:
1. toimivan Jumalan eli Kristuksen
2. toimivan ihmisen ja
3. tarkastella, millaisessa interaktiossa he ovat keskenään sekä lisäksi
4. halu samaistua ihmisen osaan ja toivoa, että minuakin evankeliumin lukijana kohdellaan samalla tavalla? Näin minä haluan lukea Uuden testamentin sisältöä ja aivan erityisesti evankeliumin tekstejä.
Jos otan tässä pari esimerkkiä esm. Bartimaios tai Sakkeus. Näissä kertomuksissa on toimiva ihminen ja toimiva Jeesus. Lukija voi asettaa apua etsivän ihmisen paikalle itsensä ja toivoa, että häntä kohdellaan samoin. Tästä on kyse eikä adventistien jostakin omalaatuisesta ja kierosta ja syntisestä meiningistä! - Yksinkertainen evankeliumi ...
NÄET EI kirjoitti:
Yksin uskosta merkitsee adventistille eri asiaa kuin apostolien opetuksessa. Adventisti ei sitä näytä itse tajuavan millään. Hän on kuin aina sokeanaollut joka ei voi kuvitellakaan mitä näkeminen on. Hän kuvittelee että muutkin ymmärtävät uskoonsa saman sisällön samoille sanoille kuin hekin. Jeesus opetti nimittäin, että hänen sanojensa opetuksen vastaanottaminen oli Jeesukseen uskomista vasta kun ne tulevat elämässä vallitseviksi noudattamisen kautta. Usko ilman sisäistämistä niin, että se tulee osaksi meitä itseämme ja elämämme ratkaisuja, ei ole uskomista. Adventismi onkin siksi katalaa, että adventtikirkko pyrkii saamaan vastaavaa aikaan asdventismiin uskomisen vaikutuksena. Tämä taas on kunnian antamista muille kuin Jeesukselle. Tähänkin adventismissa on löydettävissä omat verbaalit jujunsa. Apostolit julistivat YKSIN KRISTUSTA, mutta adventismi julistaa ohessa myös itseään. HERRA EI SALLI RINNALLEEN muita kunnian ottajia.Adventismi kiertää ensimmäisen käskyn samalla varastaen itselleen Kristuksen omia. Näin adventismi rikkoo kaikkia käskyjä vastaan vaikka näennäisesti opettaakin lakia. Ei ihmisistä ole tarkoitettu adventistipastoreiden tottelijoita ja heidän kanssaan yhteistyötä tekemään. Hengellinen elämä on alamaisuutta Kristukselle eikä sentinkään edestä palvelusten velkaa adventtikirkolle. Ei toki muillekaan, mutta se ei kuulu tälle palstalle.
Outoa selitystä ja kiertelyä tuo sinun kirjoittelusi. Minulle riittää ihan yksinkertainen evankeliumi. Muuta en kaipaa enkä tarvitse.
- Eikö Raamattu kelpaa?
mistä millonkin kirjoitti:
Adventisti vetää todisteita tohtorinhatustaan milloin mistäkin. Ihmisistä ei löydy mitään virallisesti pätevää todistetta totuudelle. Ei edes Lutherista. Eikä yhdenkäänb kirkkunnan päätelmistä.Siksi onkin niin kummallista, että adventistit edes yrittävät ottaa todisteita Raamatun Sanan ulkopuolelta.
Suosittelen sinulle lämpimästi Raamattua. Näin tekevät kaikki uskovat, joiden joukossa adventistit ihan eturivissä. Jos annat Raamatun tulla elämäsi ohjeeksi ja oppaaksi, niin sinun ei tarvitse arkana pälyillä sinne ja tänne. Parhain Opas on tietennkin elävä Herra itse ja hänen lisäkseen innoitettu Jumalan sana eli Raamattu. Näitä suosittelemme sinulle kuten kaikkille muillekin Kristukseen uskoville.
- Al Capitano
Tavallinen kristitty kirjoitti:
niin vaikeata, että täytyy noin todeta? Eikö ole hyvä, että evankeliumin tekstejä lukiessamme yritämme tekstistä löytää:
1. toimivan Jumalan eli Kristuksen
2. toimivan ihmisen ja
3. tarkastella, millaisessa interaktiossa he ovat keskenään sekä lisäksi
4. halu samaistua ihmisen osaan ja toivoa, että minuakin evankeliumin lukijana kohdellaan samalla tavalla? Näin minä haluan lukea Uuden testamentin sisältöä ja aivan erityisesti evankeliumin tekstejä.
Jos otan tässä pari esimerkkiä esm. Bartimaios tai Sakkeus. Näissä kertomuksissa on toimiva ihminen ja toimiva Jeesus. Lukija voi asettaa apua etsivän ihmisen paikalle itsensä ja toivoa, että häntä kohdellaan samoin. Tästä on kyse eikä adventistien jostakin omalaatuisesta ja kierosta ja syntisestä meiningistä!Adventismi on asiioiden kiertelyä. Mainoksissanne te esitätte lupausta, että teiltä saa vastauksen ihmisiä kiinnostaviin elämän kysymyksiin. Kun sitten kysyy teiltä suoraan, teiltä tulee kierteleviä ja vältteleviä vastauksia. Missään tapauksessa adventistilta ei saa luotettavaa vastausta joka selvittäisi mitään asiaa perinpohjin ja uskottavasti.
- puhe on adventismista
Eikö Raamattu kelpaa? kirjoitti:
Suosittelen sinulle lämpimästi Raamattua. Näin tekevät kaikki uskovat, joiden joukossa adventistit ihan eturivissä. Jos annat Raamatun tulla elämäsi ohjeeksi ja oppaaksi, niin sinun ei tarvitse arkana pälyillä sinne ja tänne. Parhain Opas on tietennkin elävä Herra itse ja hänen lisäkseen innoitettu Jumalan sana eli Raamattu. Näitä suosittelemme sinulle kuten kaikkille muillekin Kristukseen uskoville.
Adventismi on palstan puheenaiheemme. Juuri adventistit tuovat kaikkea muuta kuin Raamatun todistetta keskusteluihin. Mikset sinä kuhilas heitä opasta? Miksi puutut juuri kirkosi ulkopuolisia neuvomaan. Onko OMA Raamattusi jäänyt lukematta, sillä siellähän kehoitetaan pitämään oma joukko ensin kurissa ja vasta sitten laajemmin. Eikä heitäkään ilman valtuutusta! Viestiketjun aloittajana katson olevani oikeutettu tähän huomautukseeni.#####Näitä suosittelemme sinulle kuten kaikkille muillekin Kristukseen uskoville.#### Suosittelusi on erittäin näennäistä, koska et missään oloissa voi hyväksyä sitä,mikä siellä Raamatussa on kohdennettu suoraan varoittamaan kirkkosi kaltaisista! Tehän etukenossa olette vastustamassa sitä minkä ihmiset Raamatuistaan ymmärtävät oikein.
- Oman työni tunnen
Al Capitano kirjoitti:
Adventismi on asiioiden kiertelyä. Mainoksissanne te esitätte lupausta, että teiltä saa vastauksen ihmisiä kiinnostaviin elämän kysymyksiin. Kun sitten kysyy teiltä suoraan, teiltä tulee kierteleviä ja vältteleviä vastauksia. Missään tapauksessa adventistilta ei saa luotettavaa vastausta joka selvittäisi mitään asiaa perinpohjin ja uskottavasti.
Otanpa tässä yhden esimerkin. Salossa lupasin pitää luennon aiheesta : "Romanttinen rakkaus ja elämän hallinta suhteen katkeamisen jälkeen." Esitelemä pidettiin viime torstaina Hoidon ja Kaupan Opiston auditoriossa. Esitelmän aikana aihetta käsiteltiin arvostetun tutkimuksen valossa. En todellakaan voi hyväksyä väitöstäsi, että asiaa olisi pyritty millään tavalla peittelemään. Ota selvää kuulijoilta ennen kuin väität tietäväsi asioista.
- El Capitano
Oman työni tunnen kirjoitti:
Otanpa tässä yhden esimerkin. Salossa lupasin pitää luennon aiheesta : "Romanttinen rakkaus ja elämän hallinta suhteen katkeamisen jälkeen." Esitelemä pidettiin viime torstaina Hoidon ja Kaupan Opiston auditoriossa. Esitelmän aikana aihetta käsiteltiin arvostetun tutkimuksen valossa. En todellakaan voi hyväksyä väitöstäsi, että asiaa olisi pyritty millään tavalla peittelemään. Ota selvää kuulijoilta ennen kuin väität tietäväsi asioista.
Eikä taatusti koskenut mitenkään oikeaa Raamatullista opetusta? Siitähän täällä on nyt kyse!
- Tarkistusta toivova
El Capitano kirjoitti:
Eikä taatusti koskenut mitenkään oikeaa Raamatullista opetusta? Siitähän täällä on nyt kyse!
Väität yleisellä palstalla, että adventistit eivät anna sitä mitä lupaavat. Lupasimme käsitellä mainitsemaani aihetta ja pidimme lupauksemme! Avioliitto kiinnostaa meitä uskovia. Eikö Jumala Raamatun mukaan ole avioliiton säätänyt? Romanttinen rakkaus kiinnostaa teologian piirissä uskontopsykologian tutkijoita yhtä lailla kuin psykologian tutkijoitakin.
Suhteen katkeamisen jälkeen elämän hallinnassa sosiaalisella verkostolla on tärkeä merkityksensä. Samoin kristillisen seurakunnankaan merkistystä ei tulisi vähätellä. Kirkon piirissä maassamme toimii perheneuvojia. Tämä on yksi merkittävä työmuoto, jonka kirkko on ottanut työkentäkseen. En ymmärrä ollenkaan tuota sinun torjuvaa asennettasi kristillisen kirkon toiminnan erästä tärkeää toimintamuotoa kohtaan väittäessäsi, että kyseessä ei olisi raamatullinen toiminta tai Raamattuun perustuva toimintamuoto. Jos avioliitto perustuu Raamattuun, niin avioliiton hyväksi tapahtuvaa toimintaa tulee Raamatun opetuksella tukea. - El Capitano
Tarkistusta toivova kirjoitti:
Väität yleisellä palstalla, että adventistit eivät anna sitä mitä lupaavat. Lupasimme käsitellä mainitsemaani aihetta ja pidimme lupauksemme! Avioliitto kiinnostaa meitä uskovia. Eikö Jumala Raamatun mukaan ole avioliiton säätänyt? Romanttinen rakkaus kiinnostaa teologian piirissä uskontopsykologian tutkijoita yhtä lailla kuin psykologian tutkijoitakin.
Suhteen katkeamisen jälkeen elämän hallinnassa sosiaalisella verkostolla on tärkeä merkityksensä. Samoin kristillisen seurakunnankaan merkistystä ei tulisi vähätellä. Kirkon piirissä maassamme toimii perheneuvojia. Tämä on yksi merkittävä työmuoto, jonka kirkko on ottanut työkentäkseen. En ymmärrä ollenkaan tuota sinun torjuvaa asennettasi kristillisen kirkon toiminnan erästä tärkeää toimintamuotoa kohtaan väittäessäsi, että kyseessä ei olisi raamatullinen toiminta tai Raamattuun perustuva toimintamuoto. Jos avioliitto perustuu Raamattuun, niin avioliiton hyväksi tapahtuvaa toimintaa tulee Raamatun opetuksella tukea.Minulla on erittäin huonot kokemukset mainitsemistasi auttajista. He suorastaan tyrkyttivät avioeroa. Apu on juuri sentasoista kuin sattuvat olemaan auttajatkin. Muistakaan neuvojista seurakuntien kohdalla en kehuisi. Sattuu niin, että sieltä on saanut Raamatun opastuksesta poikkeavaa neuvontaa. Vai mitä mieltä olet, kun seurakunnan työntekijä kehoittaa käymään oikeutta käräjillä omien etujen valvonnassa. Eihän niin Raamattu kehoita tekemään (1.kor.6:7)! Ihmisten päätelmät ovat useinmiten vääriä Raamatun mittapuulla, vaikka ne tehdään kirkkojen kaapuihin pukeutuneina.
- alex-kasi
auni1 kirjoitti:
ettet vain itsekkin joudu sinne kuumaan paikkaan, sillä joka toiselle kuoppaa kaivaa hän itse sinne lankeaa.
En minä kylläkään niin pahaa sinulle toivo, toivoni olisi että me kaikki pelastuisimme.kaikki ihmiset palastuisivat, valitettavasti Raamattu sanoo, että niin ei tule tapahtumaan. Mutta älä kanna huolta sillä Jumala on täysin oikeudenmukainen ja ei tuomitse ketään epäoikeudenmukaiusesti koskaan, voit luottaa siihen, Jumala näkee ihmisten sisimpään.
Jumalan oikeudenmukaisuuteen kuuluu myös rakkaus. Ilman toista ei ole toista - oikeudenmukaisuus ja rakkaus ovat kaksi puolta samasta asiasta ja välttämättömät iankaikkiselle elämälle. SIKSI Jumalan oli itse maksettava meidän vajavaisuutemme seuraukset Jeesuksessa.
alex - näkee hyvin
alex-kasi kirjoitti:
kaikki ihmiset palastuisivat, valitettavasti Raamattu sanoo, että niin ei tule tapahtumaan. Mutta älä kanna huolta sillä Jumala on täysin oikeudenmukainen ja ei tuomitse ketään epäoikeudenmukaiusesti koskaan, voit luottaa siihen, Jumala näkee ihmisten sisimpään.
Jumalan oikeudenmukaisuuteen kuuluu myös rakkaus. Ilman toista ei ole toista - oikeudenmukaisuus ja rakkaus ovat kaksi puolta samasta asiasta ja välttämättömät iankaikkiselle elämälle. SIKSI Jumalan oli itse maksettava meidän vajavaisuutemme seuraukset Jeesuksessa.
alexNäkee hyvin kuinka asiat ovat vääristyneet kaikkiin osaalueisiin uskossasi. Näyttää sille, että sinulla on vääriä mielikuvia sovitusopissakin. Adventismin oppien mukaista sovitusta ei ole koskaan tarvittu.
- ylifariseus
Edessä on avoin Raamattu, jos sen lainpitäminen kuuluu vain Juutalaisille.
Onko perustuslaki ja eduskunta umpikujassa, koska ne nojaavat Raamattuun, samalla tavalla kuin adventistit.
Laittomuuden ihminen nojaa kumottuihin lakeihin, laittomuuden ihmisellä ei ole periaatteita, jotka perustuvat Jumalan sanaan.- varten?
Eikä valaa vannota minkään lain kautta, eikä ketään tuomita juutalaisten lakien mukaan.
Todistajan vala:
Minä N. N. lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan kautta, että minä todistan ja kerron kaiken totuuden tässä asiassa siitä mitään salaamatta tai siihen mitään lisäämättä taikka sitä muuttamatta.
Todistajan vakuutus:
Minä N. N. lupaan ja vakuutan kunnian ja omantuntoni kautta, että minä todistan ja kerron kaiken totuuden tässä asiassa siitä mitään salaamatta tai siihen mitään lisäämättä taikka sitä muuttamatta. - ei hyvä mies
Ei toki samalla tavalla. Tehän vääristätte kaikki asiat mitä Raamattu meille kertoo, ettekä salli kenenkään pitää sitä opetusta, mikä on Raamatussa hyvää.
- ylifariseus
ei hyvä mies kirjoitti:
Ei toki samalla tavalla. Tehän vääristätte kaikki asiat mitä Raamattu meille kertoo, ettekä salli kenenkään pitää sitä opetusta, mikä on Raamatussa hyvää.
Hakoteillä, kymmeneen käskyyn perustuvat maalliset lait, joka on oikeuden käytännön perusta.
Et edes tunne Raamattua, sillä luulet, että kymmenen käskyä ovat Mooseksen laki, joka annettiin Israelin kansalle, mutta ei Mooseksella ole omaa lakia, vaan ne kaksi lain-taulua jotka Jumala antoi Moosekselle. Ne Jumala oli omalla sormellaan kirjoittanut kivitauluihin.
Kymmenen käskyn laki ja seremonialaki ovat kaksi eri asiaa, toinen on Jumalan ja toinen on Mooseksen uhrilaki, joka viittaa Kristukseen.
Et näytä tuntevan kristinopin alkeitakaan. - on vikaa
ylifariseus kirjoitti:
Hakoteillä, kymmeneen käskyyn perustuvat maalliset lait, joka on oikeuden käytännön perusta.
Et edes tunne Raamattua, sillä luulet, että kymmenen käskyä ovat Mooseksen laki, joka annettiin Israelin kansalle, mutta ei Mooseksella ole omaa lakia, vaan ne kaksi lain-taulua jotka Jumala antoi Moosekselle. Ne Jumala oli omalla sormellaan kirjoittanut kivitauluihin.
Kymmenen käskyn laki ja seremonialaki ovat kaksi eri asiaa, toinen on Jumalan ja toinen on Mooseksen uhrilaki, joka viittaa Kristukseen.
Et näytä tuntevan kristinopin alkeitakaan.Adventismin opit ovat vialla lähtien heti väärillä tulkinnoilla Raamatun alkulehdiltä sen loppuun asti. Adventistien opit ovat täpötäynnä Raamatun muunteluita jotta heidän oppinsa olisi edes jollain tavalla selitetty. Sekin on täynnään ristiriitaisuuksia. Jokainen Raamattua lukeva joutuu paheksumaan adventistien antikunnioittavaa tapaa Raamatun tulkinnoissaan. Adventistit kilvan suosittelevat omaa oppiaan Raamattuun luottamisen tilalle.
- Kaikkea sitä näkeekin
on vikaa kirjoitti:
Adventismin opit ovat vialla lähtien heti väärillä tulkinnoilla Raamatun alkulehdiltä sen loppuun asti. Adventistien opit ovat täpötäynnä Raamatun muunteluita jotta heidän oppinsa olisi edes jollain tavalla selitetty. Sekin on täynnään ristiriitaisuuksia. Jokainen Raamattua lukeva joutuu paheksumaan adventistien antikunnioittavaa tapaa Raamatun tulkinnoissaan. Adventistit kilvan suosittelevat omaa oppiaan Raamattuun luottamisen tilalle.
Saahan sitä huulta heittää ja mielipiteitään kirjoitella, mutta kuka noita todeksi uskoo? Kumma kun yo-kirjoitusten reaalikokeissa adventistiopiskelijat kirjoittavat ihan hyviä aineita! Myöhemminkin he selviävät mainiosti tehtävistään! Eivätkö he kykene ymmärryksellä lukemaan tekstiä siinä kuin muutkin ihmiset? Käsittämättömiä väitteitä esittelet. Mihin on analyyttinen kykysi jäänyt, kun se ei näy tekstissäsi.
- kun ei tartte todisteita
Kaikkea sitä näkeekin kirjoitti:
Saahan sitä huulta heittää ja mielipiteitään kirjoitella, mutta kuka noita todeksi uskoo? Kumma kun yo-kirjoitusten reaalikokeissa adventistiopiskelijat kirjoittavat ihan hyviä aineita! Myöhemminkin he selviävät mainiosti tehtävistään! Eivätkö he kykene ymmärryksellä lukemaan tekstiä siinä kuin muutkin ihmiset? Käsittämättömiä väitteitä esittelet. Mihin on analyyttinen kykysi jäänyt, kun se ei näy tekstissäsi.
Kyllä muut ovat parempiakin kuin adventistit. Vaikka satuiluihinhan adventismilla on vanhat perinteet (EGW).Mihin on sinun sivistyksesi jäänyt, kun et ymmärrä kirjoittajien kysymyksiäkään. Sinun täällä palstalla esittämälläsi tavalla vastattaessa ylioppilaskirjoituksissa, jäisi lapio käteesi loppuiäksesi.
ei hyvä mies kirjoitti:
Ei toki samalla tavalla. Tehän vääristätte kaikki asiat mitä Raamattu meille kertoo, ettekä salli kenenkään pitää sitä opetusta, mikä on Raamatussa hyvää.
Ja se on havaittavissa.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Kymmenistä käskyistä ei ole tällaista hedelmää synnyttämään.
- luter
että Adventistit ovat uusi Israel, kukaan muu ,kuin AD ei voi pelastua, vain he ovat Herran omia.
- että vain adventisti
voi pelastua.
- kun näet
että vain adventisti kirjoitti:
voi pelastua.
"Adventtikirkko opettaa" ei vastaa kristinuskon käsitystä kristityn uskomisen perusteesta. On ihan se ja sama tuollaiset ilmoitukset.EVVK
Ei laki edes voisi kantaa tai tehdä Hengen hedelmää.
Siis lainnoudattaminen, lakiin katsominen, lainkiihkoilu, lainvaatiminen tai miksi sitä nyt sitten tahdotaankin luonnehtia.
Samannäköistä se voi joskus tehdä kuin mitä Hengen ohjauksessa ja voimassa tehdään, mutta se ei ole hedelmää, joka pysyy.
Lain teot ovat vanhanaikaisia ihmislähtöisiä.
Mutta Hengen hedelmää syntyy siitä, että ihminen antaa jäsenensä ja mielensä Jumalan käyttöön.
Kyllä totteleminen hyvältä kuuluva asia on, mutta Jumala etsii niitä, jotka tahtovat tehdä Jumalan tekoja jo ennen kuin käsketäänkään.
Ei ne ole lakisääteisiä ja kaavamaisia tekoja, vaan aina käsillä olevan hetken edellyttämiä.
Oikein sanoit, että lakiusko on hedelmätön.
Siinä ei tarvitse sydämen olla mukana.
Mitä tiukimmin laista pitää kiinni ja siitä vouhottaa, sitä pidetään hurskaimpana.
Hengen hedelmää tehdään sensijaan mieluiten huomaamatta.
Ei kukaan viitsisi tehdä laintekoja, ellei niitä huomattaisi.- alex-kasi
ja kukaan ei ole sellaista väittänytkään. :) joten jokainen uskova tällä palstalla on kanssasi yhtämieltä - kerrankin :)
- ei yhteistä käsitystä
alex-kasi kirjoitti:
ja kukaan ei ole sellaista väittänytkään. :) joten jokainen uskova tällä palstalla on kanssasi yhtämieltä - kerrankin :)
Ei meillä ole samaa käsitystä adventistien kanssa. Meillä näet ei ole adventistien opeille mitään osuutta hengellisessä elämässä. Siksi ei voi olla yhteistä uskomistakaan, koska sisältö on kuitenkin ihan eri.
- Ja ei noinkaan
ei yhteistä käsitystä kirjoitti:
Ei meillä ole samaa käsitystä adventistien kanssa. Meillä näet ei ole adventistien opeille mitään osuutta hengellisessä elämässä. Siksi ei voi olla yhteistä uskomistakaan, koska sisältö on kuitenkin ihan eri.
Aina jäkitetään, että adventistien käsitykset, jotka ulkoisesti ovat sanamuodoltaan samanlaisia, mutta merkitykseltään erilaisia, ei pidä paikkaansa. Syy on yksinkertaisesti se, että kieli on sopimus. Meillä Suomessa sanoille on sovittu sama merkitys. Sillä ei ole mitään väliä, kuka sanoja käyttää. Jos sanoilla ei olisi sama merkitys, niin silloin keskinäinen kommunikaatio kärsisi. Ajatellaan, että adventisti menee kauppaan. Kauppias tiedustelee, mitä saisi olla? Adventisti haluaa ostaa leipää, juustoa, voita, omenia jne. Hän käyttää sanoja, jotka sekä hän että kauppias ymmärtävät. Ei näille sanoille ole eri merkitystä tässä tapauksessa ostajalla tai myyjällä.
Kun adventisti puhuu uskoon liittyvistä asioista kuten armo, laki, pelastus jne, niin totta ihmeessä toinen osapuoli ymmärtää, mistä puhutaan. Adventisti hakee pelastukseleen perusteita Raamatusta, joka on kielellisesti tuttu myös toisille. Hän lukee Joh. 3:16 kuten toinenkin ja he yhdessä ymmärtävät tekstin ja iloitsevat yhteisestä pelastuksesta Kristuksen kautta. Mitä outoa tässä nyt sitten on? - vaan ihan toisin
Ja ei noinkaan kirjoitti:
Aina jäkitetään, että adventistien käsitykset, jotka ulkoisesti ovat sanamuodoltaan samanlaisia, mutta merkitykseltään erilaisia, ei pidä paikkaansa. Syy on yksinkertaisesti se, että kieli on sopimus. Meillä Suomessa sanoille on sovittu sama merkitys. Sillä ei ole mitään väliä, kuka sanoja käyttää. Jos sanoilla ei olisi sama merkitys, niin silloin keskinäinen kommunikaatio kärsisi. Ajatellaan, että adventisti menee kauppaan. Kauppias tiedustelee, mitä saisi olla? Adventisti haluaa ostaa leipää, juustoa, voita, omenia jne. Hän käyttää sanoja, jotka sekä hän että kauppias ymmärtävät. Ei näille sanoille ole eri merkitystä tässä tapauksessa ostajalla tai myyjällä.
Kun adventisti puhuu uskoon liittyvistä asioista kuten armo, laki, pelastus jne, niin totta ihmeessä toinen osapuoli ymmärtää, mistä puhutaan. Adventisti hakee pelastukseleen perusteita Raamatusta, joka on kielellisesti tuttu myös toisille. Hän lukee Joh. 3:16 kuten toinenkin ja he yhdessä ymmärtävät tekstin ja iloitsevat yhteisestä pelastuksesta Kristuksen kautta. Mitä outoa tässä nyt sitten on?Puhut asiaakin. Kieli on sopimus, jossa asioilla on merkitykset littyneinä sanoihin. Adventismin käytössä tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Adventismi käyttää samaa hengellistä sanastoa kuin muutkin, mutta niillä on adventismissa heidän omat merkityksensä. Adventisteilla on jatkuvasti kova yritys tuoda omat merkityksensä salaa sisälle muidenkin ymmärrykseen.Adventisteilla on soluttautuminen eräänä taktiikkanaan. Sen ilmentymää on vaikkapa siinä, että koulutetut adventistit kuuluvat sekä luterilaiseen kirkkoon että adventistien paikallisseurakuntaan. Näin he pitävät avoinna mahdollisuutta toimia niissä viroissa, joissa luterilaisuudesta on adventtikirkolle hyötyä. Näin ei tee kukaan oikea luterilainen vastaavasti soluttautumalla adventtikirkkoon hyötyäkseen sen jäsenyydestä ammatillisesti.
- väitäkään, että
laki tekee Hengen hedelmiä. Väitämme, että kuuliaisuus laille on yksin Hengen hedelmistä.
- taas venkoilet
ei yhteistä käsitystä kirjoitti:
Ei meillä ole samaa käsitystä adventistien kanssa. Meillä näet ei ole adventistien opeille mitään osuutta hengellisessä elämässä. Siksi ei voi olla yhteistä uskomistakaan, koska sisältö on kuitenkin ihan eri.
omia virtuaalitodellisuuksiasi.
- stressioireita
vaan ihan toisin kirjoitti:
Puhut asiaakin. Kieli on sopimus, jossa asioilla on merkitykset littyneinä sanoihin. Adventismin käytössä tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Adventismi käyttää samaa hengellistä sanastoa kuin muutkin, mutta niillä on adventismissa heidän omat merkityksensä. Adventisteilla on jatkuvasti kova yritys tuoda omat merkityksensä salaa sisälle muidenkin ymmärrykseen.Adventisteilla on soluttautuminen eräänä taktiikkanaan. Sen ilmentymää on vaikkapa siinä, että koulutetut adventistit kuuluvat sekä luterilaiseen kirkkoon että adventistien paikallisseurakuntaan. Näin he pitävät avoinna mahdollisuutta toimia niissä viroissa, joissa luterilaisuudesta on adventtikirkolle hyötyä. Näin ei tee kukaan oikea luterilainen vastaavasti soluttautumalla adventtikirkkoon hyötyäkseen sen jäsenyydestä ammatillisesti.
vai mikä mättää? Kauhean kiukkuinen tunnut olevan. Tiedoksi vain, että minä olen korkeasti koulutettu adventisti enkä ole luterilaisen kirkon jäsen ja tunnen monta muutakin korkeasti koulutettua, jotka eivät ole luterilaisia, vaan avoimen virallisesti adventisteja. Oliko sulla pienenä leikkikenttä täynnä kiviä vai mistä tuulee????
- siis eri joukkoa!
stressioireita kirjoitti:
vai mikä mättää? Kauhean kiukkuinen tunnut olevan. Tiedoksi vain, että minä olen korkeasti koulutettu adventisti enkä ole luterilaisen kirkon jäsen ja tunnen monta muutakin korkeasti koulutettua, jotka eivät ole luterilaisia, vaan avoimen virallisesti adventisteja. Oliko sulla pienenä leikkikenttä täynnä kiviä vai mistä tuulee????
1.Korinttolaiskirje:
3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.------------ Pidät siis itse itseäsi viisaana? Vai mitä vihjaat? Onko tarkoituksesi esittää sillä joku peruste uskottavuudellesi? Pitääkö sinua kunnioittaa koulutuksesi vuoksi? Miksi sitten olet paljon köyhempi kuin minä? Miksi adventtikirkko kovasti himoitsee juuri minun rahojani? Miksi rikas on halutumpi adventtikirkkoon kuin mökin mummeli, joka kärsii vaikeaa dementiaa ja rahat menee lääkityksiin? - näyttääkin sille
väitäkään, että kirjoitti:
laki tekee Hengen hedelmiä. Väitämme, että kuuliaisuus laille on yksin Hengen hedelmistä.
Kovasti näyttää sille, että kaikki muut tuottavat parempia hengen hedelmiä kuin adventismiin sortuneet. Mitä se kuvaa adventismista?
- puolustavien moraali?
alex-kasi kirjoitti:
ja kukaan ei ole sellaista väittänytkään. :) joten jokainen uskova tällä palstalla on kanssasi yhtämieltä - kerrankin :)
Pyhän Hengen on aivan mahdotonta murtautua tuollaisen järkeispanssarin lävitse.
Pienen pientä oravanpyörää pyörittelet sinäkin -
vuoronperään laki on suuri ja ihana ja sitten taas selalista ei muka edes väitetä.
"Laki ei voi tehdä Hengen hedelmää", korostat myöntämistäsi.
Kuitenkin kaikki tietävät, että tahtoisit johdattaa kristityt lain taakkojen alle.
Jolloin ei Henkikään voi tehdä hedelmää;
lakiin tuijottavissa. näyttääkin sille kirjoitti:
Kovasti näyttää sille, että kaikki muut tuottavat parempia hengen hedelmiä kuin adventismiin sortuneet. Mitä se kuvaa adventismista?
Yksikkö! On vain yksi Hengen hedelmä ja se on jumalallisen rakkauden tekoja.
Siis käskemisen elikkä kain vastakohta suurinpiirtein.
"Lihan teot" sensijaan mainitaan Sanassa monikkomuodossa - sillä lihan tekojen lähteitä on loputtomasti. Minun käsittääkseni meistä kukaan ei tuota kovinkaan paljon Hengen hedelmää.
Sillä emme anna itseämme Herralle otolliseksi uhriksi. Vaan kaikki me mieluummin koetamme uhrata jotain muuta kuin ITSEÄMME. Uhraamme rahaa, kymmenyksiä, laintekoja ym itsevalittua.
Mutta vehnänjyvänkin on ensin itsensä uhrattava, jotta jyvätuotantoa olisi.
Alla kuvaus Hengen hedelmästä ja toisaalta lihan tekosista. Jälkimmäistä me tuotamme enemmän.
Gal 5:19-21 - lihan teot näkyvät
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Gal 5:22 - Hengen hedelmä on harmooninen
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
P.S.
Gal 5:18
Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
VOIMME HARJIITELLA HEDELMÄN TUNNISTAMISTA
Ei teossa mitään tutkimista ole, sillä synti tehdään jo sydämessä. Jumalan so. Jumalan lain tutkiva tuomio tarkkailoee hedelmää.
Sillä joku voi julkituoda jopa totuuden väärään aikaan väärässä paikassa ja väärällä mielellä. Naapurista tietysti, sillä ei semmoinen ihminen itseään paljastaisi.
Kerrotaan saarnamiehestä, joka kysäisi yleisöltä, että onko täällä joku täydellinen. Vain yksi viittasi. Ei hän täydellinen sanonut olevansa, eikä väittänyt edes kohdanneensa täåydellistä.
Mutta hänen vaimonsa edellinen aviomies kuulemma oli täydellinen. Siitä tämä uusi aviomies oli saanut usein kuulla todistuksen.väitäkään, että kirjoitti:
laki tekee Hengen hedelmiä. Väitämme, että kuuliaisuus laille on yksin Hengen hedelmistä.
Outoa - juuri todistin, että Hengen hedelmä on yksi.
Kuvattakoon sitä vaikkapa sitten appelsiinilla tai rautalangast vääntäen. Appelsiinissa on monta lohkoa.
Jos kuuliaisuus laille olisi yksi Hengen hedelmistä, niin Raamatussa lukisi se - että yksin laki on Hengen hedelmä.
Mutta nytpä Raamattu todistaa, että lain teot ja Hengen hedelmä ovat toisiansa vastaan alati.
Liha täyttää lakia ja sitä vastaan täytyisi taistella Hengen hedelmää tekemällä.
On luettelo Hengen hedelmän osasista ja vastaavasti luettelo synnin ja kuoleman lain (laki) moninaisista teoista.
Mutta sinä kaiketi tulet vastakin taistelemaan lain tekojen puolella - päätät pysyä lihallisena.
Kunnes saat silmävoidetta ylhäältä ja näet alastomuutesi.
Laki ei ole Hengen hedelmää vastaan, ei tietenkään, mutta liha on so. lain teot ovat lihan lähteistä - Hengen työ Hengestä.
Gal 5:22-23
22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
[Ef. 5:9; Kol. 3:12]
23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.
[1. Tim. 1:9]
Gal 5:19-21
19 Lihan aikaansaannokset ovat selvästi nähtävissä. Niitä ovat siveettömyys, saastaisuus, irstaus,
[5:19-21: Room. 13:13 ]
20 epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus,
21 kateus, juomingit, remuaminen ja muu sellainen. Varoitan teitä, kuten olen jo ennenkin varoittanut: ne, jotka syyllistyvät tällaiseen, eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562218En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321704- 101514
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751509Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681347- 121108
- 971051
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 20979