lakiherätystä ja kielilläpuhumista

laodikealainen

Hei!
Pastoreiden koulutuspäivillä Hollannissa oli kerrottu, mitä hengellisiä ilmiöitä euroopan alueella on meneillään. Eräässä euroopan maassa on levinnyt karismaatikkojen keskuuteen ”lakiherätys”. 3-4 saman seurakunnan pastorille / vastuunkantajalle Pyhä Henki oli ilmoittanut, että 10 käskyä on voimassa alkuperäisessä muodossaan. Olivat jopa uskaltaneet ottaa adventtikirkkoon yhteyttä ja pyytäneet apua ja materiaalia, jotta pystyisivät selvittämään onko tämä ”herätys / ilmoitus" Pyhästä Hengestä vai eikö.

Ja oliko sitten samassa vai toisessa maassa adventistipastori ruvennut puhumaan kielillä kesken kokouksen. Hän oli sitten sanonut, ettei ymmärtänyt sanaakaan siitä mitä hän sanoi. Mutta yleisön joukossa oli joku vierasmaalainen, joka ymmärsi puheen ja sanoi, että pastori oli puhunut hänen äidinkielellään ilosanomaa Jeesuksesta. Tietääkö joku näistä herätyksistä enemmän? Onko lakiherätys tuottanut jo tulosta? Ja pääseekö Pyhä Henki vihdoinkin pehmittämään ja muuttamaan meidän laodikealaisten sydämiä ja täyttämään sen rakkaudella sekä Kristusta että lähimmäisiämme kohtaan ja antamaan meille niitä armolahjoja joita lopunaikana tarvitsemme?

4

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavalin mukaan tällainen ei ole mahdollista. Se on joko-tai. Joko lain teot tai uskossa kuuleminen, kuten hän Galatalaiskirjeessä opettaa:

Kirje galatalaisille 3

1. Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
      2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
      3. Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
      4. Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.
      5. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
      6. samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
      7. Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
      8. Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
      9. Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
      10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
      11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
      12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

Ai niin, mutta eihän Paavalin sana olekaan Jumalan sanana Ellin sanan arvoista.

• värssyäkö?

sinä laulat jatkuvasti, minä olen nähnyt sinun kirjoituksissa jo monessa tuon saman,mitä tuossa lopussa tuot julki, sekö se on sinun ilosanomasi Jeesuksessa, että toisin ajattelevia pistelet.
        Mitä tuohon kielillä puhumiseen tulee niin pysyn poissa siitä, olen kokenut senkin,mutta en halua mitään sellaisia mongerryksia joita en ymmärrä.

Kyllä on turvallisempaa puhua Jumalalle sillä kielellä jonka itsekin ymmärtää, ettei käy niinkuin yksi nainen oli kiittävinään Jeesusta ja vierellä oleva ymmärsikin mitä tämä nainen puhui, tämä nainen oli puhunut saksaksi,mutta ei osannut itse saksaa.

Vierus kaveri oli saksalainen, hän ymmärsi mitä hän puhui hän oli kironnut mitä ilkeimmillä sanoilla Jeesusta ja viellä hymysuin,kun tuo saksalainen nainen kertoi tuon niin minun kielillä puhuminen loppui siihen, se on selvää suomen kieltä jolla rukoilen ja kyllä Jeesus on kuullut ja ymmärtänyt suomenkielenkin.
        Ja niitä erikoisia hurmos kokemuksia en halua mitä ne kielet antavat, koska tiedän mistä sameista lähteistä ne ovat peräisin.

• laodikealainen

Kiitos vastauksestasi!

Paavali taisi kyllä kirjoittaa aiheesta paljon muutakin. Esim. Roomalaiskirje 3:31: Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Ja entä Jeesuksen sanat vuorisaarnassa Matteus 5:17-19: Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman, mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Omassa kotikaupungissani, jossa on 2 helluntaiseurakuntaa on sapatinviettäjiä jo 5 perhettä! He eivät usko enää seurakuntansa tulkintaa tässä asiassa, vaikka muuten käyvätkin uskollisesti seurakunnassaan. Mistä tämä sitten johtuu? Paholainenko heidät on aivopessyt?

Mutta olisi kiva saada joltakin toiselta henkilöltä tietoa onko euroopan alueella nyt minkälaiset Pyhän Hengen aikaansaamat herätyksen tuulet menossa?

• typerä

Paavali puhuu vanhurskautusperusteista eikä lain pysyvyydestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2280
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1494
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1101
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1064
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      989
    Aihe