Miten on teidän muiden siisteyden laita?
Pyöriikö villakoirat nurkissa vai kuljeskeletko rätti kourassa jatkuvasti,kuin rva Bukee?
Yleensä naisia moititaan liiasta siivousintoilusta ja vanha äitini on oiva esimerkki siitä ja ei kun pahenee/paranee...
Missän ei saa olla pölyä,likaa ,tahroja ja matot ja vuodevaatteet kiikutetaan ulos vähintään kerran viikossa.Hän vahtii isääni joka kömpelyydessään ropostelee milloin mitäkin murusia lattialle ja siitä alkaa sellainen sota,yli kahdeksakymppiset!
Vaikka kuinka yritän kauniisti hänelle puhua,ei auta,siivota vaan pitää ja ottaa esimerkkiä naapurin rouvista,kuinka heillä on siistiä!!
Itsekin tykkään siivota ja että on siistiä mutta en saa stressiä vaikka huusholli onkin joskus levällään,silloin vaan "kytken " pois päältä tilanteen aiheuttaman näyn.
Siivoushulluus
14
1079
Vastaukset
- epäjärjestys
Onneksi vaimoni ei ole siivoushullu!
Mielestäni kodikkaaseen asumiseen kuuluvat asumisen merkit = sopiva epäjärjestys.
Kerran viikossa teemme pintapuolisen siivouksen.
Eli pelkkä imurointi.
Ehkä kerran kuukaudessa moppaamme lattiat.
Matot käsittelen ulkona pari kertaa vuodessa.
Pölyjä pyyhin kun muistan.
Ikkunat olen pessyt kerran tämän neljän vuoden aikana.
Asunnossamme ei ole koneellista ilmanvaihtoa.
Tuuletuksessa meillä vaimon kanssa on näkemysero.
Minä pitäisin tuuletusikkunoita enemmän auki kuin hän.
Muuten olemme samoilla linjoilla.
Vaimo ei edes arvostele työni laatua.- epäxxxx
aivan samoin, kaikki muu,
meillä matot ovat kerran vuodessa ulkona,
sen jälkeen kun on pesty.
Ikkunat pestään kerran vuodessa marraskuussa, ulkoa,
kun on lehmuksia lähellä, jotka liukastavat ne.
nyt pesin välitkin, harmittaa, oli aivan turhaan.
- on joillekin harrastus
samalla tavalla kun jotkut "hullut" juoksevat pimeässä lamput otsalla pitkin metsiköitä.
Ei sekään kovin järkevältä puuhalta vaikuta näin sivustaseuraajana.
Jokainen tekee sitä mistä tulee hyvä olo, eikö se ole pääasia.
Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä, niin se on. - onneksi
on pölynimurit ja mikrokuituliinat ja kissa huushollissa, ennen joskus koira, miestäkään ei enää ole ollut kohta viitentoistavuoteen, lapsi omillaan, eikä tarvii tehdä ns, suursiivousta kaksi kertaa vuodessa, joka päivä vaan kevyet siivot ja sillä siisti. Joskus vähän enemmän mutta vain joskus, suomalaisethan hakkaavat mattonsakin pilalle, ei ne mulle ole mitään pahaa tehneet, miks niitä niin kamalasti piiskaisin. Järjestys pitää olla, vaikka huonompikin.
- konttorirotta
En ole siivoushullu, mutta kerran viikossa imuroin perusteellisesti ja joka toinen viikko vien matot ulos ja moppaan lattiat. Muuten en nipota siivouksen suhteen. Ikkunat pesen syksyllä ja keväällä. Välillä saa olla epäjärjestystäkin, sitten huomaa paremmin kun on siivonnut :-)
- ex_er1
millon mitenkin sen mukaan miltä näyttää. En kyllä joka viikko mattoja tamppaile tavan vuoks. Yksin kun asuu niin eipä tääl kukaan pahemmin sotke.
- -nainen-
Kun korjaa aina omat jäljet. Ja laittaa tavarat omille paikoilleen. Niin ei tarvitse "siivota", jotta voi alkaa siivoamaan.
kai tämäkin on kun rakastan siistiä kotia ja siivoaminen ei kuitenkaan ole minun lajini...kerran viikossa matot ulos ja lattian pesu kun on kotieläimiä niin pakko toimia niin. On sitten mukavampi elellä kun ei oo likaista. Haluaisin itseeni kuitenkin enemmän tarmoa tämän asian suhteen nyt kun puheeksi tuli mutta hyvä näinkin...
- ja siivoan
siis jokapäivä jotakin.
Imurointi noin joka päivä ja harjalla rikkalapiolla tarpeen mukaan muruja.
Vessat pesen joka toinen päivä.
Ja kerran viikossa matot pihalle ja moppaus pölyt.
Pyykkiä pesen 7kg koneella ainakin kaksi/pv ja joskus enemmänkin. (inhoan niiden viikkausta)
Arkisin isotiskari päällä kerran, viikonloppuna kaksi kertaa/pv-:ssä
Ja silti välillä tursuu ja pursuu..... *Huoh* - Otto-Vaan
Melkein joka päivä imuroida ja paikkoja järjestellä.
Paini ja pelikaverit pitää siitä huolen että putsaamista riittää.
Hiekkaa on lattialla kerros joka kerta kun ulkoa pyyhältävät sisälle.
En minä villakoiran nu...a ole.mutta en pidä kovin epäjärjestyksestäkään.
Tosta sun nimmarista tulee mieleen mun yksi työpaikka,
v69-73 tuli patvaroitua siellä tehtaalla Sini-piikojen,
Matto-mikkojen ja Lucifeeruksien joukossa.
Olihan siellä myös kone joka valmisti kotitalouksiin nipistelijöitä.:) - ibiza
on jotenkin iskostunut syvälle alitajuntaan. Elelen yksin Kira koirani kanssa omakotitalossa.
Joka viikko on tehtävä perusteellinen viikkosiivous vaikkakin usein tuntuu turhalta. Mattojen tamppaus, pölyjen pyyhintä, imurointi, lattioiden moppaus. Vessojen putsaus useamminkin. Kyllä puhtaus ja raikas ilma asunnossa on kaiken a ja o. Lakanoiden vaihto ja vuodevaatteiden tuuletus joka toinen viikko. Siivoaminen ei minulle ole mitenkään vastenmielistä. Se on työ töiden joukossa. Ja voihan sen ottaa harrastuksenakin.....- Mamma Mia
mielelläni meille yhden siivoushullun vaikkapa pariksi päiväksi.Justiin tuollaisen Ibizan tyyppisen perfektionistin.
Saisi nauttia hyvästä siivosta silloinkin, kun ei ole juuri vieraita tulossa.. - tammikuun likka
Joka viikko pikkusen isompi siivo ja aamuisin niin, ettei ole mitään "sotkuja" ja vessa myös aamuisin. Ikävin kotityö on pyykin silitys. Onneksi tyttö on opiskelemassa alaa, jossa pitää osata siivous, pyykin käsittely ja muut puhtauteen liittyvät asiat kokin töitten lisäksi. Nyttemmin olen tuupannut hänelle omien vaatteittensa silitykset ja kaikenlaista muutakin pientä, jotta sitten osaa aikanaan kotinsa hoitaa.
- ibiza
tammikuun likka kirjoitti:
Joka viikko pikkusen isompi siivo ja aamuisin niin, ettei ole mitään "sotkuja" ja vessa myös aamuisin. Ikävin kotityö on pyykin silitys. Onneksi tyttö on opiskelemassa alaa, jossa pitää osata siivous, pyykin käsittely ja muut puhtauteen liittyvät asiat kokin töitten lisäksi. Nyttemmin olen tuupannut hänelle omien vaatteittensa silitykset ja kaikenlaista muutakin pientä, jotta sitten osaa aikanaan kotinsa hoitaa.
on oma lukunsa. Aikanaan vaimoni silitti kaikki tynyliinat, pyyhkeet ja ties mitä. Meillä on kuitenkin mankeli ja sillä hoitelen edellämainitut. Lakanan vetokin onnistuu mankelin avulla kun lakanan toisen pään saa kiinni mankeliin...
Lukeudun farkkukansaan ja näinollen vaatteiden silitys on vähäistä. Vain juhliin on tuo pakollinen paita ja "kraka" silitettävä. Puvuthan eivät tarvitse jatkuvaa huoltoa. Kokin hommat minulta on aina käyttäneet...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989