Syksy vaikuttaa mielialaan??

cinsilla

Niin, että vaikuttaako syksy mielialaan?

19

779

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että--

terävä huomio.

• tammikuun likka

Syksy on parasta aikaa minulle ja ollut ihan lapsuudesta lähtien. Muistan kuinka kiven päällä istuen katselin harmaata maisemaa ja puitten oksilla olevia muutamia värikkäitä lehtiä. Ja se hiljaisuus ja sateen unettava ropina sataessaan lehtikasojen päälle. Siinä oli se jokin..

• Varsinkin loppukesän hämäryys.

Päivän ja yön erottuminen antaa rytmiä ja ehkä ryhtiäkin jakaa vuorokausi selkeämmin.

Taitaa enemmän olla kevätväsyneitä, kuin syysmasennuksesta kärsiviä.

Lapissa kaamosaika ja sen odotus voisi olla mielialaan enemmän vaikuttava, mutta kaipa sekin on hyvin yksilöllistä.
      Siis, taitaapi olla pulma, ollako vai eikö olla?

• mies-v57

Kyllä minä olen ylettömän positiivinen niin kuin aina.En kyllä ole mitään eroa huomannut.Tällainen
      iloinen veikko olen läpi vuoden.On niin paljon
      tekemistä,ettei tässä kerkeä oikeen mieltä muuttamaan.Sama hymynen tässä on naamasella
      niin kuin aina.
      Ja ei kun iloa sinullekkin ja ennen muuta
      positiivista olemista ja iltaa!

• yli positiiviset tai neitimäiset ihmiset. Luen heidät kategoriaan teeskentelijät tai mielistelijät, eli en voi sietää siksi, koska eivät uskalla elää miltä tuntuu.

• Pirre*
        Mettäläinen kirjoitti:

yli positiiviset tai neitimäiset ihmiset. Luen heidät kategoriaan teeskentelijät tai mielistelijät, eli en voi sietää siksi, koska eivät uskalla elää miltä tuntuu.

, no ei tänne kaikkia v - itutuksiaan viiti tellätä :))

• tuisku

syksyn tuulet ja tuiskut sekä pimeys vaikuttavat joko masentavasti tai sitten se saa aikaan sellaisen "lämpimän pesän"teon vietin.koti puetaan lämpimin värein ,istutaan kynttilän valossa ja tunnelmoidaan. mitä kylmempi tulee sitä kiihkeämmin halajaa lämpöä ympärilleen. tunnelmallista illan jatkoa, sytytä kynttilä ja nauti vaikka lasillinen viiniä niin synkkyys katoaa(ainakin hetkeksi)

• onnis

hienoa, että joku on ymmärtänyt syksyn ominaislaadun: kääriydytään lämpöön ja nautitaan kynttilöistä -ja meillä takkatulestakin.

• tuisku
        onnis kirjoitti:

hienoa, että joku on ymmärtänyt syksyn ominaislaadun: kääriydytään lämpöön ja nautitaan kynttilöistä -ja meillä takkatulestakin.

jep jep takkatuli se vasta ihana on,sen ääressä jos missä surut ja huolet kaikkoaa, saa katsella tulen leimua ja nauttia sen antamasta ihanasta lämmöstä ja tuoksusta.
        lämmintä levollista yötä

• Hilja H

Lomamatka loka-marraskuun vaihteessa etelän lämpöön ehkäisee hulluksituloa.

• mutta ei kesä!

Että voin kiikaroida tähtitaivasta ja löytää etsimäänsä taivaalta jotain.
        Pidän todella eri vuodenajoista. Se tuo vaihtelua ja hyväksyy että välillä on semmoista alavireisyyttä ja
        aktiivista aikaa. Kevät ja syksy on minulle miellyttävää aikaa. Kesä ja talvi eivät ole mulle kivoja. Jos saisin valita ,kumman valitsen, kesän vai talven,niin valitsisin TALVEN! Ihmisiä on moneen junaan! En todella haluaisi elää tasapaksua elämää, vaan ottaisin vuodenajan elämäni rikkautena ja haasteena!

• oli ja meni

nyt kolmas syksy yksin ilman miestäni, on vain pelkkää synkkyyttä. Ei ole kynttilän polttajaa.

• mies-v57

BellaMia,miten hehkutkaan aamulla,olla vain
      hiljaa ja katsoa sinua.BellaMia,miten olet koristeltu luojan kauneudella,aamun valo leikkii
      sun kuumalla iholla.

BellaMia,syysaamuni valkea kaunotar,parhaita
      hetkiä miehen taipaleella.BellaMia,mun
      elämäni huumaava opettajatar,joka hetki yhteisellä
      matkalla.

Sun kulkus mulle iloa tuottaa,jokas askeleessas riemu helii.Kaikea kaunista sun olemus suottaa,
      Kauneutes sielulleni on punaista viinii.

Päiväin vierelläs on pala ikuisuutta,jotain
      susta aina sisällein jää.Sussa niin paljon on
      vaaleaa viattomuutta,hurmas on mulle niin
      täyttä elämää.

Siis ottakaa rakkaus käteen,sitä hellikää rohkein mielin.Tora ja riita kaikki jää eteen,rakkaus
      sisällä soi herkin kielin.

BellaMian kunniaksi Andrea Bocelli
      ja Amore La Vez

• Elämäni huumaava opettajatar...Ristus ;)

• Siinä se.

• syksy tarkoitti vain sitä että kesä, ihana kesä on ohi. Syksy oli masentava mutta nyt kun ikää on jo pikkuisen lisää, olen herännyt huomaamaan syksyn kauneuden.

• Sen verran korjaisin otsikkoasi.
        Siis ehkä näin: "nuorenpana tyttönä" tai "hiukan nuorenpana tyttönä":)

• liikkumaan.

Ei ainakaan masenna, tykkään syksyn raikkaudesta, väreistä ja - ilman värejäkin.

• setä aurinkoinen

Mielenkiintoinen kysymys ja kyllä se minun mielestä vaikuttaa.

Olen tuolla profiilisivuilla jutellut kuuden naisen kanssa ja heistä neljä on sellaisia jotka kirjoittavat vain ajoittain.Näillä neljällä on kuin nakutettuna vastausviesti ilmoihin perustuva.Kun alkaa pilvistä olemaan niin viestit loppuu heti mutta aurinkoisella kelillä ei meinaa ehtiä vastailla.Sääkarttoja kun katon niin voin melkein vannoa keneltä tulee viesti ja milloin :).

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe