Miksi?
Toinen Moos.31/16-17. antaa vastauksen.
"Ja pitäkööt Israelilaiset sapatin,niin että he viettävät sapattia sukupolvesta ikuisena liittona".
"Se on oleva ikuinen merkki minun ja Israelilaisten välillä".
Pakana kristityt,eikä adventistit ole Israelilaisia.
Vain Israelin valtio pitänyt sapatin.
14
296
Vastaukset
Ei sapatti kuulu yksistään Israelille, kyllä sitä viettävät hajaannuksessa asuvat juutalaisetkin.
- Eki...
Ja jos minä ja sinä saisimme Israelin kansalaisuuden,myös me viettäisimme sapattia.niin kuin Jesaja 56.joka tarkoittaa ei Israelilaisia jotka ovat liittyneet Israelin kansaan.
Eki... kirjoitti:
Ja jos minä ja sinä saisimme Israelin kansalaisuuden,myös me viettäisimme sapattia.niin kuin Jesaja 56.joka tarkoittaa ei Israelilaisia jotka ovat liittyneet Israelin kansaan.
Jos nyt jostakin ihme syystä ns. pakanakristittynä, suomalaisena saisin Israelin kansalaisuuden (mikä ei kylläkään ole käytännössä mahdollista, sillä en kykene osoittamaan yhdenkään neljästä isovanhemmastani olleen juutalainen), niin en suinkaan sen kansalaisuuden perusteella alkaisi viettää sapattia.
Vanhan Testamentin kirjoitukset, joihin tässä yhteydessä viitataan, tarkoittavat tuhatvuotisen valtakunnan aikaa, ei tätä arkielämän tilannetta, jossa nyt elämme.- ehdottomasti.
Tutkiva_huomio kirjoitti:
Jos nyt jostakin ihme syystä ns. pakanakristittynä, suomalaisena saisin Israelin kansalaisuuden (mikä ei kylläkään ole käytännössä mahdollista, sillä en kykene osoittamaan yhdenkään neljästä isovanhemmastani olleen juutalainen), niin en suinkaan sen kansalaisuuden perusteella alkaisi viettää sapattia.
Vanhan Testamentin kirjoitukset, joihin tässä yhteydessä viitataan, tarkoittavat tuhatvuotisen valtakunnan aikaa, ei tätä arkielämän tilannetta, jossa nyt elämme.Ei missään tapauksessa pakanat saa viettää juutalaista sapattia, se on laitonta.
Meille kuuluu laillisesti sunnuntai ja se on vapauden kuva ja viestii armossa elämisestä.
Seisokaamme yhdessä rintamassa totuudesta puhumassa näille juutalaisille.
- Herra
on minunkin Herrani, joka on antanut sapatin ihmistä varten, siis minua varten.
- lukematta
Se samainen herra myös kertoi, ettei ole ihminen sapattia varten. Oletko koskaan ajatellut, mitä varten ihminen on olemassa, jos ihminen ei olekaan syntynyt sapattia varten?
Huommatko, että minä en ole sapattia varten :) - nyt jotain
lukematta kirjoitti:
Se samainen herra myös kertoi, ettei ole ihminen sapattia varten. Oletko koskaan ajatellut, mitä varten ihminen on olemassa, jos ihminen ei olekaan syntynyt sapattia varten?
Huommatko, että minä en ole sapattia varten :)Etkö tiedä mitä varten on ihminen on luotu? Mitä varten ihminen on olemassa?
Siis, että sapattia varten??? Kaikea sitä väännät, kun tarpeeksi yrittää vääntää, niin menee ihan väännöksiin.
Kuka sitä sapattia varten on? Sapatin Herra on minua varten!!! Sapatin Herra on antanut minulle sapatin. Jumala on sen siunannut ja pyhittänyt minua varten, kun on katsonut sen tarpeelliseksi, eikä suinkaan hyödyttömäksi. Onhan se lisätty Jumalan 10. käskyyn, että muista. Onneksi ei vielä ole dementiaa!
- taas humpuukia
tuo sun kirjoittelus. Israelin valtiossa ei sapattia ole pidetty ja kristityt OVAT Jumalan Israel. Ihan sama mitä väität.
- kukaan ei
Milloin te alatte vihdoin sanoista tekoihin? Koska te aiotte viettää oikein säädöstenmukaisesti sapattia? Suomessa ei kukaan vietä sapattia vaikka monet väittävät .
kukaan ei kirjoitti:
Milloin te alatte vihdoin sanoista tekoihin? Koska te aiotte viettää oikein säädöstenmukaisesti sapattia? Suomessa ei kukaan vietä sapattia vaikka monet väittävät .
Suomessa on tuhatkunta juutalaista, eli siinä ovat tämän maan sapatinviettäjät.
- todellakin
Tutkiva_huomio kirjoitti:
Suomessa on tuhatkunta juutalaista, eli siinä ovat tämän maan sapatinviettäjät.
Todellakin. Helposti unohtaa kiireessä, että meidän omien juutalaistemme sapatinvitto on kaikin osin oikeaa, heille. Mutta adventismin viettämä tapa ei ole muuta kuin leimautumisen vuoksi. Adventtikirkko on onnistunut keksimään oivan leimauttamiskeinon.
- keksitty mikä
todellakin kirjoitti:
Todellakin. Helposti unohtaa kiireessä, että meidän omien juutalaistemme sapatinvitto on kaikin osin oikeaa, heille. Mutta adventismin viettämä tapa ei ole muuta kuin leimautumisen vuoksi. Adventtikirkko on onnistunut keksimään oivan leimauttamiskeinon.
Keksitty.
Korkea-arvoinen kirkonmies kirjoitti taannoin sanomalehdessä seuraavaa.
Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista.
Kristityt olivat jo varhain "KEKSINEET TEHDÄ" sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.
Adventti-kirkko ei ole keksinyt sapattia, vaan Jumala on Paratiisissa siunannut ja pyhittänyt seitsemännen päivän ihmistä varten, eikä siellä ollut Juutalaisia, sapatti kuuluu kaikille ihmisille. - Ellen olisi
keksitty mikä kirjoitti:
Keksitty.
Korkea-arvoinen kirkonmies kirjoitti taannoin sanomalehdessä seuraavaa.
Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista.
Kristityt olivat jo varhain "KEKSINEET TEHDÄ" sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.
Adventti-kirkko ei ole keksinyt sapattia, vaan Jumala on Paratiisissa siunannut ja pyhittänyt seitsemännen päivän ihmistä varten, eikä siellä ollut Juutalaisia, sapatti kuuluu kaikille ihmisille.No ei siellä ollut yhtäkään adventistiakaan!
Jeesus tiesi, että hyvinkin tunnollisesti monet Israelissa kuulevat Moosesta - vielä antikristuksen ajassakin.
Ja Jeesus murehti asian aiheuttamia ongelmia niille, jotka sitä pitävät ensisijaisen tärkeänä noudattaa viimeistä piirtoa myöden.
Suuri ahdinko Matt 24:15-22
15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän! --
[24:15-28: Mark. 13:14-23; Luuk. 17:20-25,31,37, 21:20-24 : Dan. 11:31, 12:11; 1. Makk. 1:54, 6:7]
16 silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille.
[1. Moos. 19:17; Ps. 11:1; 1. Makk. 2:28]
17 Sen, joka on katolla, ei pidä mennä hakemaan mitään tavaroita talostaan,
18 eikä sen, joka on pellolla, pidä palata noutamaan viittaansa.
19 Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät!
[Luuk. 23:29; 1. Kor. 7:26-28]
20 Rukoilkaa, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai SAPATTINA.
[2. Tim. 4:21 | 2. Moos. 16:29]
21 Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan.
[Dan. 12:1; Joel 2:2]
22 Jos sitä aikaa ei lyhennettäisi, yksikään ihminen ei säästyisi. Mutta valittujen tähden se aika lyhennetään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa502069En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511426- 101334
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul8994- 81972
- 20959