Jäähdytyksessä vikaa (NSR)

aaapuuva

Joo, elikkä Honda NSR:ni on muuten täysin toimiva peli, mutta nyt on tullut vähän hankalampi ongelma eteen. Lämpömittari nousee punaselle ihan useamman sadan metrin matkalla ja lopulta kiskasee ylikin. Jäähdytysnesteet ovat kunnossa, eikä mitään näkyvää ole ratkaisua kaipaamassa. Varmaan sitten tukos tai jotain. Kuitenkin jokin vielä pahempi (ja kalliimpi) pulma vähän pelottaa taka-alalla... Kellään hajua missä voisi piillä vika? Siis jos on mahdollista, paaljon mielummin hoidan homman kotona kuin maksan sitten huollosta..

5

1784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12345678

onko missä päin? kannen tiiviste siinä vuotaa. tuo huoltoon niin korjataan

• Luultavasti termostaatti on jumiutunut kiinni asentoon.
      Laita peli käymään ja kokeile lämpeneekö jäähdytin eli kiertääkö neste syyläriin asti,pitäis lämmetä samaan tahtiin kuin mittari nousee,jos ei lämpene niin termari on kaput.
      Toinen vika voi olla mittarin anturissa,laita virta päälle kylmässä koneessa ja katso nouseeko lämpömittarin lukema.

• Siis syylärin lämmmon pitäisi alkaa nousta vasta kun moottorin lämpö saavuttaa normaalin käyttölämpötilan elikä termostaatin pitäisi avautua ja päästää veden kiertämään.

• sherlock

Terve!

Oletko viime aikoina tyhjentänyt syyläriä jäähdytysnesteistä? Jos olet, on järjestelmään voinut jäädä ilmaa. Tällöin lämmöt nousevat korkeammalle kuin normaalisti.

Termostaatti voi olla rikki. Termostaatti löytyy näsärissä siitä sylinterikannen päältä. Se on sen kappaleen alla, josta lähtee letku syylärin yläosaan. Kannattaa kokeilla kaverin termostaatilla tai hakea purkaamolta toinen, vaihtamiseen menee noin puoli tuntia aikaa ja et tarvitse kuin ristipäämeisselin (ilmanputsari pois tieltä) ja 10mm lenkkiavaimen (kannen mutterit). Muistathan valuttaa jäähdytysnesteet pois vesipumpun letkuista ennen operaatiota!

Oletko kiristänyt kannen vinoon? Alumiinikansi, jossa on pinnapultit ringissä (kuten NSR:n kannessa), tulisi periaatteessa kiristää pikkuhiljaa ringissä. Itse olen kuitenkin kiristänyt NSR:nkin kannen pikkuhiljaa ristiin, kuten muunkin tyyppiset kannet. Kannen suoristus on helpointa sorvissa, kustannukset on normaalisti kannen suoristuksessa 10 euron paikkeilla (koneistamo/pienkonekorjaamo). Vaihda uusi tiiviste samalla kertaa!

Kannentiiviste voi vuotaa. Poista sylinterikansi ja vaihda tiiviste. Tässä välissä kannattaisi tarkistaa, onko kansi vino...

• 123456789

Näsärissä saattaa myös sylinterin puolen tiivistepinta olla epätasainen, eli hieman viettää männnälle päin. Sylinterin puolen tiivistepinta kannattaa oikaista myös. Onnistuu helposti lasilevyn ja hiekkapaperin kanssa kuten kannenkin oikaisu. Pinnapultit tosin on niin tiukassa että saattaa mennä poikki. Mutta noilla keinoin pääset eroon kaikista kannentiivisteen lämpöongelmista pitkäksi aikaa.

Kannesta kun vielä hioo pois puoli milliä tai millin, niin alkaa puristuksetkin olla normaalit

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1558
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1549
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1353
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1008
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      971
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      901
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe