Jämsästä. Tulipa vietettyä rentouttava mökkiviikonloppu. Saunomisesta tulleet sormirypyt ei oo silinnyt vieläkään ;). Mites teillä muilla ?
Terveisiä
15
411
Vastaukset
me olemme olleet hakoja hakemassa. Ruokaa laitettu ja vieraskin kävi hakemassa niitä aamulla haettuja metsä aarteita. Hieman olen siivoillut, pyykännyt, täyttänyt pakkasta jne.
Huomenna taas arki koittaa.- solina
ilmaa ollut missä itse olen liikkunut. Jokos teillä päin alkaa talventuloa näkymään. aamulla oli Jämsässä hienoisesti luntsa ilmassa
- Pukeli
hakemassa. Ei jummarra ei?
solina kirjoitti:
ilmaa ollut missä itse olen liikkunut. Jokos teillä päin alkaa talventuloa näkymään. aamulla oli Jämsässä hienoisesti luntsa ilmassa
ja syksyistä ei talvea näköpiirissä. pikkupakkasta juuri ja juuri ollut. Kesäkukat vielä sinnittelevät parvekkeella jotenkuten.
Pukeli kirjoitti:
hakemassa. Ei jummarra ei?
joista tehdään mm. seppeleitä haudoille. Koristellaan parveke kuusen. männyn ja katajan oksilla, joukkoon Kanervaa ja vaikka jäkälää. Sitten vielä pienet valon väriset valosarja, niin taas kelpaa.
Turussa aina pyhämiesten päivänä mennään haottamaan haudat.(havunoksat haudoille)- Pukeli
umalehtinen kirjoitti:
joista tehdään mm. seppeleitä haudoille. Koristellaan parveke kuusen. männyn ja katajan oksilla, joukkoon Kanervaa ja vaikka jäkälää. Sitten vielä pienet valon väriset valosarja, niin taas kelpaa.
Turussa aina pyhämiesten päivänä mennään haottamaan haudat.(havunoksat haudoille)muistankin, että jossakin ristisana tehtävässä on ollut havunoksa ja siihen on sitten muotoutunut sana hako, meilläpäin täysin vieras sana.
Vuosia sitten kävin Turussa ja sen ainoan kerran. Se oli joskus marraskuussa, ennen joulua kumminkin. Kävimme vain työmaalla ja siinä kaikki. Kun ajeltiin kotiinpäin ihmettelin ja ihastelin värikkäitä valosarjoja ihmisten pihoilla ja parvekkeilla. Mitä idemmäksi tulimme sen valottomammiksi ja pimeimmiksi pihapiirit muuttuivat. No, nyt tosiaan täälläkin on, jopa niin, että lähentelee tivolin juhlavalaistusta, mutta ihan kivaa tähän pimiään ja pimenevään vuodenaikaan. - Pukeli
umalehtinen kirjoitti:
ja syksyistä ei talvea näköpiirissä. pikkupakkasta juuri ja juuri ollut. Kesäkukat vielä sinnittelevät parvekkeella jotenkuten.
vielä? Varmaan tiedätkin, että ne on syötävää tavaraa, kunhan muistutin.
Pukeli kirjoitti:
muistankin, että jossakin ristisana tehtävässä on ollut havunoksa ja siihen on sitten muotoutunut sana hako, meilläpäin täysin vieras sana.
Vuosia sitten kävin Turussa ja sen ainoan kerran. Se oli joskus marraskuussa, ennen joulua kumminkin. Kävimme vain työmaalla ja siinä kaikki. Kun ajeltiin kotiinpäin ihmettelin ja ihastelin värikkäitä valosarjoja ihmisten pihoilla ja parvekkeilla. Mitä idemmäksi tulimme sen valottomammiksi ja pimeimmiksi pihapiirit muuttuivat. No, nyt tosiaan täälläkin on, jopa niin, että lähentelee tivolin juhlavalaistusta, mutta ihan kivaa tähän pimiään ja pimenevään vuodenaikaan.jokaisessa murteessa on omat sanansa joita ei muualla asuvat ymmärrä. Olen tänään tehnyt sydäntä riipaisevia ratkaisuja.
Yksi suuri jätesäkillinen kirjoja lahjoitetaan pois.
NYYH.
Hyvä puoli siinä että kohta pääsen taas keräämään uusia.Pukeli kirjoitti:
vielä? Varmaan tiedätkin, että ne on syötävää tavaraa, kunhan muistutin.
tuli tosta krassista mieleen, että kerran komensin ton ukkoni ostamaan meille krassin siemeniä samalla, kun kävi sellasessa puutarhamyymälässä.
Oli siinä sitten kassalla vasta muistanut asian ja kysynyt, että "ai niin, oisko teillä jotain krassia". Myyjä oli sanonut, että "joo, siinä kassan alla on". Ukko oli kattellut ympärilleen hiukan kummissaan ja kysynyt uudestaan, että missä sitä krassia on. Myyjä oli melkeen kimpaantunut ja sanonut, että siinähän niitä on paperikasseja kassan alla vino pino ja ei maksakaan mitään. Herra on hyvä ja ottaa siitä vaan niin monta, kun tarvitsee.
Arvata saattaa, että sainko niitä siemeniä ikinä :)- Pukeli
umalehtinen kirjoitti:
jokaisessa murteessa on omat sanansa joita ei muualla asuvat ymmärrä. Olen tänään tehnyt sydäntä riipaisevia ratkaisuja.
Yksi suuri jätesäkillinen kirjoja lahjoitetaan pois.
NYYH.
Hyvä puoli siinä että kohta pääsen taas keräämään uusia.sivuun kaatopaikalle menevää rojua. Vanhaa, mutta hyväkuntoista pyykkilautaa pyörittelin käsissäni, että mitäs tämän kanssa tekisin? Joo, mutta enpäs heitäkkään pois, sillähän voi pestä pyykkiä mökillä. Onkos Uma koskaan nähnyt sellaista vekotinta, vaikka luulen, että on?
- Pukeli
muskettisopuli kirjoitti:
tuli tosta krassista mieleen, että kerran komensin ton ukkoni ostamaan meille krassin siemeniä samalla, kun kävi sellasessa puutarhamyymälässä.
Oli siinä sitten kassalla vasta muistanut asian ja kysynyt, että "ai niin, oisko teillä jotain krassia". Myyjä oli sanonut, että "joo, siinä kassan alla on". Ukko oli kattellut ympärilleen hiukan kummissaan ja kysynyt uudestaan, että missä sitä krassia on. Myyjä oli melkeen kimpaantunut ja sanonut, että siinähän niitä on paperikasseja kassan alla vino pino ja ei maksakaan mitään. Herra on hyvä ja ottaa siitä vaan niin monta, kun tarvitsee.
Arvata saattaa, että sainko niitä siemeniä ikinä :)väärin? Nyt kyllä täytyy sanoa, että minun mieheltä onnistuisi sama homma samalla tavalla. Tänään taas täytyi torua, kun sanoin, että hämmennä sitä puuroa, niin eikös mitä, sivelee ja laamii muttei osaa hämmentää pohjasta asti. Mikäs mestarikokki se sellainen on joka ei osaa edes hämmentää? Mestarikokiksi itseään kuitenkin tituleeraa.
Pukeli kirjoitti:
väärin? Nyt kyllä täytyy sanoa, että minun mieheltä onnistuisi sama homma samalla tavalla. Tänään taas täytyi torua, kun sanoin, että hämmennä sitä puuroa, niin eikös mitä, sivelee ja laamii muttei osaa hämmentää pohjasta asti. Mikäs mestarikokki se sellainen on joka ei osaa edes hämmentää? Mestarikokiksi itseään kuitenkin tituleeraa.
niinhän siinä kävi :)
Kassalla oli muutama ihminen tyrskinyt naurua pidellen ja ukko ei viitsinyt sitten enää kolmatta kertaa kysyä, joten otti niitä hiivatin paperikasseja ja häipy sen siliän tien :)
Mutta niinhän se on, pistä mies asialle ja mene itse perässä...vai mitenkäs se menee? ;)Pukeli kirjoitti:
sivuun kaatopaikalle menevää rojua. Vanhaa, mutta hyväkuntoista pyykkilautaa pyörittelin käsissäni, että mitäs tämän kanssa tekisin? Joo, mutta enpäs heitäkkään pois, sillähän voi pestä pyykkiä mökillä. Onkos Uma koskaan nähnyt sellaista vekotinta, vaikka luulen, että on?
minun teräsmuorillani sellainen oli ja on muuten meillä vieläkin olemassa, huomasin sen vintin tyhjennyksessä. On muuten jo rempattu ja kamat kannettu takaisin, joskin osa matkasi keltaiselle lavalle. Isäntä kysyi pyykkilautaa katsellessa: Mitä sä tolla teet?? Yksi mulkaisu riitti vaientamaan miehen tyhmiltä lisä kysymyksiltä.
Viikonloppu mennyt taas hujauksessa. Jos jonkunlaista kemua ja kekkeriä, joissa tänäänkin olen piipahtanut. Tuli tilattua tupperwarea ja suihkittua hajuvesiä :)
Sitten lisäksi sitä tavallista lapsi- ja koiraperheen rumbaa.- solina
todeta että meikäläiseen verrattuna oot käyttänyt ajan varsin tehokkaasti heh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959