Onko tällä palstalla enää sananvapauden muodossa mitään aihetta kirjoittaa, jota nykyinen sheriffi ei poistaisi deletelään vain kirjoittjan nimimerkin vuoksi???
Sananvapaus???
18
1383
Vastaukset
- issu56
aika mielenkiintoinen teksti tuo
http://www.effi.org/sananvapaus/sananvapaus-mikko-24-12-2002.html- hatam
jonkun muunkin lukea tuo, ei pelkästään omia sääntöjä????
Tuohon sananvapauteen en pysty ottamaan kantaa koska en edes tiedä mitä on poistettu. Sen kuitenkin tiedän että ylläpitokin poistaa ei vain seriffi. Sefu on ainakin minun mielestäni asiallinen ja palsta on kauan tarvinnut seriffiä. Jos nuo musa linkit on kielletty niin eihän yksikään palsta sellaiseen kaadu ja niiden linkkien kielto on taas tullut ylläpidolta ei sefulta.
- issu56
kun niistä ei ole säännöissä mitään mainintaa???
Jos kerran ne on yhtäkkiä tulleet tällä (ja vain tällä) nimenomaisella palstalla kielletyiksi, niin kyllähän siitä pitäisi myös yleisesti tiedottaa. Ei niitä sääntöjä luoda ja sovelleta oman maun mukaan todellakaan!!! issu56 kirjoitti:
Jos kerran ne on yhtäkkiä tulleet tällä (ja vain tällä) nimenomaisella palstalla kielletyiksi, niin kyllähän siitä pitäisi myös yleisesti tiedottaa. Ei niitä sääntöjä luoda ja sovelleta oman maun mukaan todellakaan!!!meille kaikille palstalla. Siitä minä sen tiedän.
Tässä sefun vastaus palstalla.
vastaus tuli
Kirjoittanut: terristi 19.10.2007 klo 12.14
Eli kyllä, suurin osa musiikki-, elokuva- ja tv-ohjelmapätkistä poistetaan koska ne on laittomasti youtube-sivustolle ladattuja. Vain jotkut omiksi katsotut kotivideon pätkät voidaan jättää palstalle.
Muiden palstojen poistoista tai youtube-linkeistä en tiedä, joten niihin en ota kantaa.
Nimettömille kirjoittajille tiedoksi, jos vastaan etten minä ole poistanut jotain, jää mahdollisia poistajia aika vähän, se on joko ylläpito tai sitten aiheen mahdollisesti aloittanut rekisteröitynyt kirjoittaja.issu56 kirjoitti:
Jos kerran ne on yhtäkkiä tulleet tällä (ja vain tällä) nimenomaisella palstalla kielletyiksi, niin kyllähän siitä pitäisi myös yleisesti tiedottaa. Ei niitä sääntöjä luoda ja sovelleta oman maun mukaan todellakaan!!!jossa kielletään linkitys laittomille sivuille tai laittomaan kohteisiin, koska iso osa musiikista esim. YouTubessa ON siellä tekijänoikeuslakia rikkoen.
Mitä tulee sananvapauteen, niin minä ymmärrän sen niin, että sananvapaus mahdollistaa etukäteen sensuroimattomien keskustelupalstojen olemassaolon. Muutenhan kaikki menisi ensin ennakkosensuurin läpi. Sehän ei kuitenkaan tarkoita, etteikö keskustelualueen valvoja saisi poistaa viestejä, jotka rikkovat joko lakia, sääntöjä tai hyviä tapoja. Ja noissa hyvissä tavoissa on ilmeisesti eniten ymmärryseroja ihmisten välillä.
Jos mulla on oma kotisivu tms. niin luonnollisesti voin siellä rellestää enemmän jos haluan, silloin tuo sananvapaus toteutuu ehkä selvemmin.... :D- issu56
umalehtinen kirjoitti:
meille kaikille palstalla. Siitä minä sen tiedän.
Tässä sefun vastaus palstalla.
vastaus tuli
Kirjoittanut: terristi 19.10.2007 klo 12.14
Eli kyllä, suurin osa musiikki-, elokuva- ja tv-ohjelmapätkistä poistetaan koska ne on laittomasti youtube-sivustolle ladattuja. Vain jotkut omiksi katsotut kotivideon pätkät voidaan jättää palstalle.
Muiden palstojen poistoista tai youtube-linkeistä en tiedä, joten niihin en ota kantaa.
Nimettömille kirjoittajille tiedoksi, jos vastaan etten minä ole poistanut jotain, jää mahdollisia poistajia aika vähän, se on joko ylläpito tai sitten aiheen mahdollisesti aloittanut rekisteröitynyt kirjoittaja.oikeastaan. Onhan totta, että siellä on paljon laitontakin materiaalia ja ne pitäisi myös osata erottaa!!!
- issu56
Ursa kirjoitti:
jossa kielletään linkitys laittomille sivuille tai laittomaan kohteisiin, koska iso osa musiikista esim. YouTubessa ON siellä tekijänoikeuslakia rikkoen.
Mitä tulee sananvapauteen, niin minä ymmärrän sen niin, että sananvapaus mahdollistaa etukäteen sensuroimattomien keskustelupalstojen olemassaolon. Muutenhan kaikki menisi ensin ennakkosensuurin läpi. Sehän ei kuitenkaan tarkoita, etteikö keskustelualueen valvoja saisi poistaa viestejä, jotka rikkovat joko lakia, sääntöjä tai hyviä tapoja. Ja noissa hyvissä tavoissa on ilmeisesti eniten ymmärryseroja ihmisten välillä.
Jos mulla on oma kotisivu tms. niin luonnollisesti voin siellä rellestää enemmän jos haluan, silloin tuo sananvapaus toteutuu ehkä selvemmin.... :Ditsessään EI OLE LAITON!!!
issu56 kirjoitti:
itsessään EI OLE LAITON!!!
Eikä kukaan ole niin väittänytkään? Sehän on omien videoiden julkaisua varten olemassa.
- olen selaillut
ja lukenut Suomi24:n eri keskustelualueita.
Monen monella palstalla kielenkäyttö ja mielipiteiden ilmaus on vähintäänkin 99,9 %:sti "törkyisempää" kuin tällä palstalla.
Ja niitä niin tällä palstalla pannaan julistettuja YouTube-linkkejä vilisee siellä sun täällä.
Ja tämä riippumatta siitä onko palstalla sefu vaiko ei.
Tätä ajatellen sanonta siitä, että myös ylläpito valvoo palstaa/palstoja ja poistaa "asiattomat" viestit herättää kysymyksen, valvooko ylläpito kaikkia palstoja tasapuolisesti sekä sen, että tainnee suurinta osaa palstoja lukemaan myös lapset ja nuoret?sefu tässä joku päivä sitten mainitsi, että varsinkin tällä palstalla asiattomaksi(?) klikkailtuja viestejä on melkoisen paljon ;)
- hatam
kuin OIKEIN!!! Katsokaa ja ennen kaikkea lukeekaa edellinen.
- yhtään
vastausta.Mä ainoona sanon.Sanavapaus tällä palstalla on määrittämätön käsitys.
- issu56
että se on totta, koska sitähän ei oikeasti edes ole olemassa. Eikä varsinkaan silloin, jos sattuu käyttämään kiellettyjä sanoja. Tosin ylläpidon ohje ei kyllä niistä mainitse yhtään mitään, joten mitenkähän senkin sitte pitäisi ymmärtää ja mistä voi etukäteen tietää, mitkä kaikki niitä kiellettyjä on...?
- n.sorsa
Niin on poistunnut minunkin asialliset kirjoitukset.
Täytyy ilmoitella erinäisille tahoille erään henkilön touhuista ja enkä puhu mistään suomi24 ylläpidosta vaan ihan oikeista viranomaisista. - ........
Yhden sananvapaus ei tarkoita toisen julkaisuvelvollisuutta. Etenkin internetin keskustelupalstoilla monet keskustelijat tahtovat ymmärtää sananvapauden täysin väärin ja aiheuttavat siten häiriötä huutelemalla sananvapautensa perään.
Ylläpidolla ja ylläpidon valitsemilla moderaattoreilla on oikeus moderoida keskusteluita aivan kuten tahtovat.- sananvapautta ja
sanon sulle että haista *se* mistä kiäles on ruskeeks tullut.
- wikinää
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sananvapaus
"Esimerkiksi sanomalehtien mielipidepalstan sensuuri ei riko sananvapautta, vaan tässä yhteydessä sananvapaus tarkoittaa sitä, että jokaisella on oikeus tehdä oma media, jossa julkituo oman mielipiteensä, ja käyttää niitä muita medioita, jotka siihen vapaaehtoisesti suostuvat, tai viestiä medioita käyttämättä.
Sananvapauteen ei kuulu oikeus saada muilta apua sanomansa levittämiseen, vaan oikeus levittää sanomaansa ilman, että muut sitä pakkokeinoin estävät."
...ja vaikka kuinka väität että tämä palsta on jotenkin "teille" tehty, se ei kuitenkaan ole "oma mediasi". Edelleen, etsi ohjeet netistä oman mediasi luontiin.
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889