Esko-Juhani Tennilä pääministeriksi

vasemmistomies

KYLLÄ OLI ILO KATSELLA KUN VAS LIITON Tennilä laukoi koko hallitukselle,Stora Enson tehtaiden lakkauttamista vastaan!

Hienoa,Tennilä laukoi pääministerinkin vapisemaan,että nyt on aika Punanuttujen tarttua viimeiseen oljenkorteen hallitus vaikka väkisin syöstään Vallnakumouksen voimalla nurin!

punainenvasemmisto mies

8

476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nauran mä

Kyllä tuo Tennilän naurettava puhe oli
      vain pikkuporvarillista hölinää,koska ei
      hyvä ja viisas ihmiskunta tarvi kohta edes
      rahaa.Hyvä hyvä Venäjä!

• ei ole

Hallitus ei ole vastuussa pörssiyhtiöiden asioista - ei vaikka sillä olisi enemmistöosakkuus. Valtio on laiska omistaja - ei se viitsi käyttää omistajaohjausta (corporate governance).

• mikä sitten on Valtion motiivina olla enemmistöosakkaana, ellei vaikuttaminen ? Onko se
        VAIN myydä, kun yhtiön kurssi on korkealla, eikä n.s. sosiaalinen aspekti !!

• pistit
        vom kirjoitti:

mikä sitten on Valtion motiivina olla enemmistöosakkaana, ellei vaikuttaminen ? Onko se

Osasta valtionyhtiöitä voidaan myydä enemmistöosuus pois. Toisissa se strategisista syistä - joita en tiedä - tullaan säilyttämään. Valtion omistus on horjuvaa, tempoilevaa, sinun pitäisi varmaankin KTM:stä kysellä vastauksia - täältä et asiantuntevia vastauksia saa.

• Wäinä
        vom kirjoitti:

mikä sitten on Valtion motiivina olla enemmistöosakkaana, ellei vaikuttaminen ? Onko se

Valtion osa on toki sama kuin muidenkin omistajien.Yrityksen tarkoitus on tuottaa voittoa omistajilleen,valtionyhtiöitten tapauksessa valtiolle. Valtionyhtiöt tulouttavat voittonsa valtion kassaan,se vähentää verorasitusta.

Kun lottoat,valtionyhtiö Veikkaus palauttaa osallistumismaksujen tuotosta 60 prosenttia pelaajille.
        Ajatteletko että yksityistämällä Veikkaus,ohjaamalla 40 % tuloista osakkaille,verorasituksesi vähenisi?

Stora-Enson valtionomistus on 37%, Rautaruukissa valtion omistus 40%, Outokummussa se on 32 % ja pääomistaja valtion taholta on Kansaneläkelaitos. Ajatteletko että työhön ja luonnonrikkauksiin perustuvat voitot on oikeampi ohjata kansainvälisten pörssiyhtiöitten kautta amerikkalaisille eläkesäätiöille suomalaisten veronmaksajien sijaan?

Kysyt valtion motiivia,se on tasan sama kuin yksityisessä yrityksessä.
        Ookkonä tyhymä.

• T Urpo

Pelkkää mölinää ilman käytännön toteuttamisen
      vaihtoehtoa!

Sama kun hakisi penskaa hiekkalaatikolta syömään
      kesken leikin.

Vastustaa mutta ei järkiperäisesti.

• hurskastella

Helppo on Tennilän hurskastella kun bruttotulot ovat n. 8000 €/kk. Ja sama pätee Arhinmäkeen.

• Siis kommunistit

Tässä lakon alla ajoivat koneita alas ja ylös kuukausi kaupalla.
      Tuotantoa ei tullut metriäkään,silti he saivat sabotaasista täyden palkan.
      Miksi nyt tulee hätä käteen kun työnantaja ajaa tehtaan alas.
      Tätä olette itse tehneet vuosi kymmenet,ei työnantaja ole sokea,kyllä se laittaa muistiin teidän tempunne.
      Jos kerran kymmenen vuoden aikana joku porukka lupautuu jäämään ylitöihin,kiirellisen ajon takia niin kommari luotto käy rikkomassa koneen,
      Tmän jälkeen kone ei pyöri moneen päivään.
      Sattuuhan sitä että koneet hajoo itsekseen.
      On toteamus.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      2016
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1391
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1211
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      929
    Aihe