Kristinusko on monijumalainen

hirvas

uskonto. Näihän se on, ja kohta saamme siihen varmasti vahvistusta monelta suunnalta.

Perustelu: Kolminaisuusopin keksijät päättelivät, että on Isä Jumala, poika Jeesus joka on Jumala, sekä Pyhä Henki, joka on myös Jumala.
Eli on siis olemassa kolme Jumalaa, koska kaikki ovat toistensa kaltaisia jumalia, ja ovat yhtä.

Mutta mitä sanoo Jumala (JHWH) itse:

1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

Ja Jeesus, joka on totuus, ja johon me kristityt uskomme sanoo näin:

Mark. 12:29
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

Kuka siis on väärässä tässä asiassa, Jumala, joka ilmoittaa, ettei muita jumalia ole.

Vai valehteleeko Jeesus sanoessaan, " Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa "

Vai pitäisikö meidän uskoa ihmisjärkeilyn aikaansaannosta kolminaisuusoppia, joka on vastoin itsensä Jumalan ja Jeesuksen sanoja.
Miettikääpä nyt aivan rehellisesti, ketä meidän pitää uskoa?

17

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jumalaan :)

Sanoohan Jeesuskin näin
      Joh. 14:28    
      Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua SUUREMPI.

Eikä Jeesus tässä tarkoittanut Isänsä fyysistä kokoa tarkoittanut :)

Matt. 23:9   
      Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä VAIN YKSI on teille isä, hän, joka on taivaissa.

Mark. 10:18    
      Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? AINOASTAAN JUMALA ON HYVÄ, ei kukaan muu.

Ei edes Jeesus ole hyvä :)

• hirvas

kieltoa " Älä pidä muita jumalia", kristityiksi itseään kutsuvat voivat uskoa ja palvella useampaakin jumalaa. Niinkö?

• kantaa
        hirvas kirjoitti:

kieltoa " Älä pidä muita jumalia", kristityiksi itseään kutsuvat voivat uskoa ja palvella useampaakin jumalaa. Niinkö?

Minä en edes ymmärrä, miksi pitäisi palvella sitä yhtäkään jumalaa? Kaikilla ihmisillä on kuitenkin omanlaisensa jumala, niin miten on mahdollista, että niitä olisi vain yksi? Toisen jumala käskee tekemään jotain, minkä taas toisen jumala kieltää. Sellaista on juuri tälläkin palstalla :)

• hirvas kirjoitti:

kolmiyhteinen, koska heissä toimii sama Henki, he eivät voi koskaan olla erimieltä, koska he toimivat yhdessä Hengessä.
        Jumalahan antoi kaiken vallan Pojalle, mutta se ei suinkaan tarkoita, että se olisi poissa Jumalalta, vaan Jeesuksella on täysi oikeus kaikessa. (Tämä on aika tökerö vertaus, mutta vaikkapa, jos isä antaa pojalleen täydet valtuudet luottokortin suhteen.)

Jumala, Jeesus ja PyhäHenki ovat siis YHTÄ HENGESSÄ JA TOTUUDESSA. Näin minä tämän asian olen ymmärtänyt, mutta voin olla väärässäkin.( On niin vaikea tavallisen ihmisen käsittää Jumalan olemusta.) Liekö se niin välttämätöntäkään? Jumala vaatii jokaiselta vain ymmärryksensä mukaan, luulisin?

• hirvas
        Sirkka-Iita kirjoitti:

kolmiyhteinen, koska heissä toimii sama Henki, he eivät voi koskaan olla erimieltä, koska he toimivat yhdessä Hengessä.
        Jumalahan antoi kaiken vallan Pojalle, mutta se ei suinkaan tarkoita, että se olisi poissa Jumalalta, vaan Jeesuksella on täysi oikeus kaikessa. (Tämä on aika tökerö vertaus, mutta vaikkapa, jos isä antaa pojalleen täydet valtuudet luottokortin suhteen.)

Jumala, Jeesus ja PyhäHenki ovat siis YHTÄ HENGESSÄ JA TOTUUDESSA. Näin minä tämän asian olen ymmärtänyt, mutta voin olla väärässäkin.( On niin vaikea tavallisen ihmisen käsittää Jumalan olemusta.) Liekö se niin välttämätöntäkään? Jumala vaatii jokaiselta vain ymmärryksensä mukaan, luulisin?

Johanneksen 17 luvusta Jeesuksen sanat:

17 Pyhitä HEIDÄT totuudessa; sinun sanasi on totuus.
        18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt HEIDÄT maailmaan;
        19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
        20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, JOTKA HEIDÄN SANANSA KAUTTA USKOVAT MINUUN,
        21 että HE KAIKKI OLISIVAT YHTÄ, NIINKUIN SINÄ, ISÄ, OLET MINUSSA JA MINÄ SINUSSA, ETTÄ HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen KIRKKAUDEN, JONKA SINÄ MINULLE ANNOIT, NIINKUIN ME OLEMME YHTÄ,
        23 MINÄ HEISSÄ, JA SINÄ MINUSSA, ETTÄ HE OLISIVAT TÄYDELLISESTI YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Eli kaikki ME Jeesukseen uskovat olemme YHTÄ Hänen ja Jumalan kanssa, ja meille on annettu sama kirkkaus, kuin heilläkin.

Mutta ihminen ei ole silti Jumala.

• otti.
        hirvas kirjoitti:

18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt HEIDÄT maailmaan;
        19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
        20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, JOTKA HEIDÄN SANANSA KAUTTA USKOVAT MINUUN,
        21 että HE KAIKKI OLISIVAT YHTÄ, NIINKUIN SINÄ, ISÄ, OLET MINUSSA JA MINÄ SINUSSA, ETTÄ HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        23 MINÄ HEISSÄ, JA SINÄ MINUSSA, ETTÄ HE OLISIVAT TÄYDELLISESTI YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Eli kaikki ME Jeesukseen uskovat olemme YHTÄ Hänen ja Jumalan kanssa, ja meille on annettu sama kirkkaus, kuin heilläkin.

Lihallisen muodon Jeesuksessa,että hänet voitaisiin nähdä ihmissilmillä,näin uskon.

• virsu
        hirvas kirjoitti:

...jäähyväisrukous on yksi niitä ihanimpia tekstejä raamatussa..."että he olisivat täydellisesti yhtä,
        niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt..."Voi, voi kumpa tuo sanoma menisi perille.

• perille!
        virsu kirjoitti:

...jäähyväisrukous on yksi niitä ihanimpia tekstejä raamatussa..."että he olisivat täydellisesti yhtä,
        niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt..."Voi, voi kumpa tuo sanoma menisi perille.

Suuremmoinen sanoma Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan pojasta, joka on tullut pelastamaan hukkuvaa maailmaa synnin pauloista.

Niinpä niin täydellisesti yhtä, niin kuin Isä ja Minäkin olemme yhtä, totuudessa.

Valhe ja totuus ei voi käydä käsikädessä!

• löyhkää
        virsu kirjoitti:

Adventismin oppeihin uskovien kanssa on mahdottomuus olla yhteisesä uskossa Jeesuksen toiveen mukaisesti. Adventismin läsnäolo on yhteyden este. Jos adventismia opetetaan samassa tilaisudessa kuin Raamatun totuutta on eripura heti läsnä. Kuinka kukaan voisi sanoa adventismin opetukasen kohdalla Aamenen. kun kaikki asiat kääntyy sen kautta ylösalaisin.

• Mitä, ukko höpiset?

• kehkeh mieh

Se on ihan yhdentekevää jota sinä juutalaisena vihanlietsojana täälläkin käyt valehtelemassa. Sillä sinutkin tullaan tuomitsemaan ikuiseen tuleen.

• kuule kipin kapin

takaisin koulunpenkille oppimaan faktoja.

• hirvas

ylhäällä, enkä minä tarvitse ihmisteologien ja eri lahkonopettajien päätelmiä...

• ylifariseus
        hirvas kirjoitti:

ylhäällä, enkä minä tarvitse ihmisteologien ja eri lahkonopettajien päätelmiä...

On ylhäällä ja alhaalla yhtä-aikaa, sillä Hänessä me elämme, olemme ja liikumme.

Ei Hirvaksenkaan tarvitse lähteä taivaskurssille taivaaseen, vaan Hän löytää Hirvaksenkin sekä ylhäältä, että alhaalta ja kuulee rukoukset maan päältä, ja vastaa niihin.

• hirvas
        ylifariseus kirjoitti:

On ylhäällä ja alhaalla yhtä-aikaa, sillä Hänessä me elämme, olemme ja liikumme.

Ei Hirvaksenkaan tarvitse lähteä taivaskurssille taivaaseen, vaan Hän löytää Hirvaksenkin sekä ylhäältä, että alhaalta ja kuulee rukoukset maan päältä, ja vastaa niihin.

se yhteys on toiminut aivan moitteettomasti jo kauan aikaa.

• Kolminaisuusoppi on juuri väärinkäsitysten takia vaarallinen - vaikka tarkoitus on vain helpottaa raamatullisten asiain käsittelyä.

Luterilainen kirkko tosin puhuu "kolmiyhteisestä Jumalasta", siksi että Jumala todellakin on yksi.
      Kuten on usko ja kaste, Sanan mukaan.

Mutta kuinka moni ottaakaan kolmannen kasteen ja silti herjaa luterilaisia vääräuskoisiksi tuon kolminaisuus-käsitteen vuoksi!

Ei synny mitään ongelmaa, kun ajattelee, että Jumala on yksi ja Hän lähetti Poikansa Hengen puolustajaksemme.
      (Ap.teot sanoo kaksikin kertaa Pyhää Henkeä Jeesuksen Hengeksi ja Jeesus sanoi, että Isä lähettää sen).

Sitten on hyvä muistaa sekin, että Jeesus sanoo, että ihmisen Poikaa voi pilkata vaikka kuinka paljon ja se annetaan anteeksi.
      Mutta jatkaa, että Pyhän Hengen pilkkaa ei anteeksi annteta.

Silti emme saa sanoa, että Pyhä Henki on se "yksi ja ainoa Jumala.

Itse asiassa Jeesus opettaa (mm. Isä meidän -rukous), että Jumala on Isä. Eikö se riitä meille?
      Minulle se riittää - että Jumala on hyvä Isäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe