Hienoa!

issu56

Kyllä onkin talvinen keli.
Täällä kovettu tuuli ja sataa niin vettä kuin myös lehmuksen ja hopeapajun lehtiä. Niin että täysin turhaa oli se aiempi haravointi...
Onneksi kävin eilen siistimässä etupihan kukkapenkin, sillä tällä kelillä se olisi ollut likimain mahdoton tehtävä.

Talviaika...joopajoo :).

34

861

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sumuiselta ja harmaalta näyttää sää, kun ikkunasta katsoo, potilaana kun olen niin melkeimpä sama mulle sataako vai paistaako.....ei näytä edes tuulevan..

• issu56

mutta sisulla eilen tein sen minkä tein...ja heh, kostautuihan se sitte taas, mutta siitäkin huolimatta olisin tänään mennyt jatkamaan. Mua kun alkaa kypsyttämään tämä nynnyminen, kun en ole siihen tottunut. Taitais olla parasta vetää verhot kiinni, eikä katella pihallepäin laisinkaan :).

• issu56 kirjoitti:

mutta sisulla eilen tein sen minkä tein...ja heh, kostautuihan se sitte taas, mutta siitäkin huolimatta olisin tänään mennyt jatkamaan. Mua kun alkaa kypsyttämään tämä nynnyminen, kun en ole siihen tottunut. Taitais olla parasta vetää verhot kiinni, eikä katella pihallepäin laisinkaan :).

Niinkauan hyvä kun sinne ulos pääsee ominavuin...

• issu56
        Sikra kirjoitti:

Niinkauan hyvä kun sinne ulos pääsee ominavuin...

Et osaa edes arvata, miten paljon olen tuota(kin) asiaa tässä parin viikon aikana ajatellut...

• toipumista, sairaana on kurjaakin kurjempi olla :(
        Tsemppiä!

• muskettisopuli kirjoitti:

toipumista, sairaana on kurjaakin kurjempi olla :(
        Tsemppiä!

Sitähän se on..........

• ja harmaata...
      Sitä nyt riittää tännekin päin. Selkä jumittaa yhä vaan vaikka miten on "rääkätty" nikamia paikoilleen, harmittaa kun ei pysty tekemään mitä haluais. Turhaantuminen on ärsyttävä olotila ;)

• issu56

todellakin. Vaan ehkä se on kuitenkin ihan jeeees ottaa...tai ainakin yrittää ottaa...joskus vähän lunkimmin. Tehdään sitte taas, kun paikat on "pännissä" :).

• issu56 kirjoitti:

todellakin. Vaan ehkä se on kuitenkin ihan jeeees ottaa...tai ainakin yrittää ottaa...joskus vähän lunkimmin. Tehdään sitte taas, kun paikat on "pännissä" :).

kun luonne on perin kärsimätön :)
        Vielä hetken olis pellot jälkikunnossa ja pakko aina välillä yrittää ryykätä sinne koiran kanssa ja seuraavana aamuna viimeistään huomaa, että oliko se nyt kovinkaan järkevää.
        Sisulla pääsee, mutta välillä sekin loppuu ja sitten kipuillaan kunnolla ;)
        Koirakin turhautuu, kun treenit jää lyhyisiin tottiksiin ja paikallaan olo harjoituksiin :)

• issu56
        muskettisopuli kirjoitti:

kun luonne on perin kärsimätön :)
        Vielä hetken olis pellot jälkikunnossa ja pakko aina välillä yrittää ryykätä sinne koiran kanssa ja seuraavana aamuna viimeistään huomaa, että oliko se nyt kovinkaan järkevää.
        Sisulla pääsee, mutta välillä sekin loppuu ja sitten kipuillaan kunnolla ;)
        Koirakin turhautuu, kun treenit jää lyhyisiin tottiksiin ja paikallaan olo harjoituksiin :)

enää mihinkään treeneihin, ei edes sisulla kun lopputuloksena vois olla, etten pääsisi sieltä pois.
        Siltä osin voin sanoa, että olipa kerran...

• lämpötila 8 astetta mittarissa meillä. Kolottaa vaan ei liikaa tällä kertaa.
      Tämä aamu on kulunut padan esityön merkeissä. Silppua ruskista silppua ruskista jne. Puruluu jengi uskollisesti vieressä valppaana seuraten tuleeko huti.
      Talviaika joo. Täällä kukkii edelleen osa parveke kukista ja pellolla ne jotka eivät ole päivänkakkaroita. No tunti tuli lisää aamuun huomista ajatellen.

• oo vielä ruokaa ajateltukaan :)
        Aamukahvia ja aamukahvia...yks muki vielä, pannullisen jkn. saattaa jotain alkaa tapahtumaan :D

• muskettisopuli kirjoitti:

oo vielä ruokaa ajateltukaan :)
        Aamukahvia ja aamukahvia...yks muki vielä, pannullisen jkn. saattaa jotain alkaa tapahtumaan :D

funtsia päivän menu tarjontaa:))

• umalehtinen kirjoitti:

funtsia päivän menu tarjontaa:))

eiköhän sitä "jotain" keksitä!

• issu56

ja malva ovat uusilla nupuilla ja kultapallo täydessä kukassa huolimatta muutamasta pakkasyöstä. On ne vaan sitkeitä :).

• issu56 kirjoitti:

ja malva ovat uusilla nupuilla ja kultapallo täydessä kukassa huolimatta muutamasta pakkasyöstä. On ne vaan sitkeitä :).

lokakuu loppupuolella ja vielä saamme nauttia kukista. Leijonankidat jotka jo luulin menetetyiksi kukkivat parvekelaatikossa, joskaan eivät suven veroisesti. Pelargonit parhaimmillaan. Ensiviikonloppuna pyhämiesten päivä ja en kyllä raaski heittää mikäli hengissä ovat parveke kukkia veks. Silloin ollaan viimeistään laitettu parveke talvi ilmeeseen.
        Päivittäin kerään krassin siemeniä kotoa ja töistä.

• issu56
        umalehtinen kirjoitti:

lokakuu loppupuolella ja vielä saamme nauttia kukista. Leijonankidat jotka jo luulin menetetyiksi kukkivat parvekelaatikossa, joskaan eivät suven veroisesti. Pelargonit parhaimmillaan. Ensiviikonloppuna pyhämiesten päivä ja en kyllä raaski heittää mikäli hengissä ovat parveke kukkia veks. Silloin ollaan viimeistään laitettu parveke talvi ilmeeseen.
        Päivittäin kerään krassin siemeniä kotoa ja töistä.

olen jo aikoja sitten ottanut kuistille talvehtimaan ja ne kukkii täysillä siellä.

• Naapurin Mummo

Onko ne seeprat vielä siellä pihalla paleltumassa vai onko ne siirretty talviteloille? Mietityttää vaan että miten ne pärjää talvella.

• issu56

vaikka välillä päästivätkin vähän väriä ja tiputtelivat ylimääräisiä karvoja. Kostoksi minä jätän ne talveksi pihalle...oppivatpa ainakin käyttäytymään :)).

• Sama Mummo taas
        issu56 kirjoitti:

vaikka välillä päästivätkin vähän väriä ja tiputtelivat ylimääräisiä karvoja. Kostoksi minä jätän ne talveksi pihalle...oppivatpa ainakin käyttäytymään :)).

......tarjoilla niille silloin tällöin kuuma juotavaa ettei ne ihan palellu talvipakkasilla. Luulis niiden oppivan vaikka sisäsiisteiks kun viruvat ilman karvoja pihalla.

• issu56
        Sama Mummo taas kirjoitti:

......tarjoilla niille silloin tällöin kuuma juotavaa ettei ne ihan palellu talvipakkasilla. Luulis niiden oppivan vaikka sisäsiisteiks kun viruvat ilman karvoja pihalla.

vaan kasaan lunta niiden kintuille...sitte joskus kun sitä sattuu satelemaan :).

• serop1

ITse hämmästyin tänä aamuna kummasti, kun huomasin, että kelloja on JO siiretty tunnilla taaksepäin. SAin lisätunnin tälle päivälle. Olin valmistautunut vaihtaa kelloja vasta ensi yönnä.

Eipä täälläkään kovin talvisia kelejä ole. Muutama viikko sitten tuli räntäsadetta. Nyt on vaan 9 ja pivlistä ja myrskytuuli, mutta onneksi on kuivaa!

Joutsenen poikasetkin edelleen tuossa rannalla on. Kaunista katseltavaa. Ehdion jo aamulenkillä miettiin,e ttäpitäskö oistaa lisää exspottia, että punkit pysyy marraskuunkin pois :D Ei ole hyvä tälläinen pitkä lämmin syksy, kun punkit ym ei toivotut elukat lisääntyy...

• siirtämään kelloja vasta ensi viikonloppuna. :D Mutta kiva että sai sen lisätunnin tänään, kun ajelin viime yönä kotiin paljon myöhemmin kuin olin ajatellut, ja sitten tietysti nukuin liian pitkään... Olisko se vähän tuon ilman ansiota että ei yhtään tunnu siltä että parin päivän päästä on MARRASKUU.

Täällä on juuri samanlainen sää, pilvistä ja kova tuuli ja lämmintä yli 7 astetta. Voi miten odotan lunta. Monestakin syystä, mutta nyt ensihätään siksi että se tuo niiiin paljon valoa myöhäissyksyn iltoihin...

• Norjassa
        Ursa kirjoitti:

siirtämään kelloja vasta ensi viikonloppuna. :D Mutta kiva että sai sen lisätunnin tänään, kun ajelin viime yönä kotiin paljon myöhemmin kuin olin ajatellut, ja sitten tietysti nukuin liian pitkään... Olisko se vähän tuon ilman ansiota että ei yhtään tunnu siltä että parin päivän päästä on MARRASKUU.

Täällä on juuri samanlainen sää, pilvistä ja kova tuuli ja lämmintä yli 7 astetta. Voi miten odotan lunta. Monestakin syystä, mutta nyt ensihätään siksi että se tuo niiiin paljon valoa myöhäissyksyn iltoihin...

kaikki on paremmin. Ihan kaikki! Oksettaa...

• Pukeli
        Norjassa kirjoitti:

kaikki on paremmin. Ihan kaikki! Oksettaa...

Norjassa on kaikki paljon paremmin. Öljyä, norjalaisia villapaitoja ja Nato-maa.

• sinä....

• issu56

ei punkeista ole isommin ollut haittaa onneksi. Joskus niitä iljetyksiä on pitänyt työkseen koirista nyppiä...yök.
        Mielenkiintoisesti noilla koirillakin siirtyi se niiden oma kello...ihan normaaliin aikaan alkoivat vinkumaan, että nyt on jo hirvittävä nälkä, eli siinä puoliltapäivin.

• issu56
        Ursa kirjoitti:

siirtämään kelloja vasta ensi viikonloppuna. :D Mutta kiva että sai sen lisätunnin tänään, kun ajelin viime yönä kotiin paljon myöhemmin kuin olin ajatellut, ja sitten tietysti nukuin liian pitkään... Olisko se vähän tuon ilman ansiota että ei yhtään tunnu siltä että parin päivän päästä on MARRASKUU.

valmistautunut niitä siirtämään ensinkään. Jotenkin se on niin täysin tyhjänpäiväistä, kuin mikään olla voi :).

• Pukeli

• issu56 kirjoitti:

valmistautunut niitä siirtämään ensinkään. Jotenkin se on niin täysin tyhjänpäiväistä, kuin mikään olla voi :).

Kuuluu kyllä ehdottomasti niiden turhimpien keksintöjen joukkoon, mitä tuossa toisessa ketjussa kyseltiin. :-)

• Pukeli kirjoitti:

Huikkanen yrittää nyt sinua.

Ainahan maailmassa pitää olla tilaa yrittämiselle...

• issu56
        Ursa kirjoitti:

Kuuluu kyllä ehdottomasti niiden turhimpien keksintöjen joukkoon, mitä tuossa toisessa ketjussa kyseltiin. :-)

Joku varmaan on pitänyt itseään loisteliaana keksijänä, kun kekkas että yhtäkkiä onkin kesä- ja talviaika. Ihan kuin ihmiset ei muuten tietäisi, milloin mikäkin vuodenaika on. Ihan päätöntä touhua ja väkistenkin tulee mieleen, että kuinkahan ihmiset onkaan ennen tajunneet mistään mitään... :).

• issu56 kirjoitti:

Joku varmaan on pitänyt itseään loisteliaana keksijänä, kun kekkas että yhtäkkiä onkin kesä- ja talviaika. Ihan kuin ihmiset ei muuten tietäisi, milloin mikäkin vuodenaika on. Ihan päätöntä touhua ja väkistenkin tulee mieleen, että kuinkahan ihmiset onkaan ennen tajunneet mistään mitään... :).

tuntuu olevan hiukan hakusessa joillakin edelleen, että jos sitä päivää nyt yritetään väkisin pidentää yhdestä päästä, niin kas kummaa, se lyhenee toisesta päästä!

http://www.standardtime.com/

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe