Jeesuksesta ja Mikaelista

jenny.

Minä olen kyllä sitä mieltä, että Jeesus on Jeesus ja Arkkienkeli Mikael on Arkkienkeli Mikael.

En oikein tajua, miksi heitä pitäisi yrittää "leipoa" yhdeksi entiteetiksi...?

TOKI Arkkienkeli Mikael edustaa samantyyppisiä jumalvoimia kuin mitä Jeesuksella on käytössään, mutta periaatteessa heillä pitäisi kuitenkin olla ns. "eri tehtävät".

13

1207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TheWitness

Jeesuksen sanoista käy ilmi että hänellä oli ollut aikaisempia elämiä.

Joh.8:56-58
      Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi." Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!" Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut."

Joh. 17:5
      Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.

Vihjeitä Jeesuksen henkilöllisyydestä enkelien maailmassa aikakaudella ennen nykyisen maailman luomista saamme Ilmestyskirjasta. Ilmestyskirja sanoo että Miikael ja hänen sotajoukkonsa käy sotaa Saatanaa vastaan taivaassa.

Ilm. 12:7
      Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

Kuka oli tämä taivaallisen sota joukon johtaja? On ilmiselvää että Miikael on sama enkeli kuin "Valkoisen hevosen selässä istuja", sillä kumpaakin sanotaan taivaallisen sotajoukon johtajaksi.

Ilm.19:11-16
      "Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. [...] ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana. Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen. Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."

Tätä taivaallisen sotajoukon johtajaa kutsutaan siis Ilmestyskirjassa nimillä "Jumalan Sana" ja "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra". Viittaus Jeesukseen nimityksellä "kuningasten Kuningas ja herrain Herra" löytyy 1.Tim. 6:15. Viittaus Jeesukseen nimityksellä "Jumalan Sana" Joh.1:1

Jeesus tunnetaan taivaallisessa ruumiissa enkeli Miikaelina. Osa ilmestyskirjassa mainittua Miikaelin enkelijoukkoa inkarnoitui maan päälle Jeesuksen maallisen vaelluksen aikana. Jeesuksen opetuslapset olivat Miikaelin enkeleitä.

Luuk.10:17
      Niin ne seitsemänkymmentä [opetuslasta] palasivat iloiten ja sanoivat: "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden." Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.

Sanan peistä taitettiin ja Saatanan enkelit (fariseukset) eivät kyenneet vastustamaan Miikaelin enkeleitä (opetuslapsia). Tämän takia Jeesus (Miikael), enkelijoukkonsa johtajana sanoi profetiaaliset sanat "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman."

1.Tes. 4:16 mainitsee, että kuolleet nousevat haudoistaan kuullessaan ylienkelin äänen. Joh.5:27-29 kertoo, että kuolleet nousevat haudoistaan kuullessaan Jeesuksen äänen. Tässä ei ole ristiriitaa koska Jeesus on tuo arkki-enkeli.

Miikaelin inkarnaatioita ovat mahdollisesti myös Aadam (vertauskuva Miikaelista) ja Melkisedek (siunasi Aabrahamin)

• ??.?

Ensinnäkin se on jo suuri synti jos sanoo että Jeesus Kristus kaikkivaltiaan JUMALAN poika on sama henkilö kuin taivaan sotajoukkojen Komenta arkkienkeli Mikael. Heitä ei tulisi yhdistää edes mielessään.

Jeesushan on Jumala, Jumalan poika. Jumala syntyi Jumalasta, Valo Valosta, eli Jeesus oli SYNTYNYT ennen aikojen alkua ei LUOTU kuten enkelit ja ihmiset.

Jeesushan on Jumala eikä hänellä ole ollut muita elämiä ihmisenä maanpäällä. Ainut elämä on se joka meille raamatussa kerrotaan. Tietenkin hän on ollut "elossa" jo aikojen alussa sillä Jumala Isä synnytti hänet. Vanhan testamentin sivuilla Jeesus ilmenee nimellä "Herran Enkeli" eli se joka mm. johdatti Mooseksen pois egyptistä tuli/pilvi patsaana.

Toikin kohta jossa TheWitness sanoo että Henkilö valkoisella ratsulla taivaassa on Mikael on täysin puppua. Hän joka ratsastaa valkoisella ratsullaan sotajoukko mukana on itse Jeesus Kristus ja sotajoukko mikä hänellä on mukana on taivaisiin temmattu ja elämänsä Jeesukselle omistanut seurakuntaruumis tai seurakunta (eli ihmiset jotka ovat päässeet taivaaseen HUOM! ei enkelit.)

Kaikki mitä TheWitness on kertonut kannattaa unohtaa samantien. Varmaa tietoa saat radio deistä ja tarkemmin taivaan ja maan väliltä ohjelmasta (ei mainosta) jonne voi soittaa ja kysyä ihmisiltä joilla tieto on hallussa.

• vähänkin enemmän

Raamattua, huomaisit, etä enkelit on luotu, Jeesus ei.

1. Kirje hebrealaisille
        Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
        4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
        5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit."
        7. Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
        10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
        11. ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
        12. ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu."
        13. Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
        14. Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?

-Jeesusta kumartavat taivaan enkelit.
        -Jeesusta itse Jumala kutsuu Jumalaksi, eli samaistuu Häneen.
        -jakeet 6-8

• olevansa Jumala
        ??.? kirjoitti:

Ensinnäkin se on jo suuri synti jos sanoo että Jeesus Kristus kaikkivaltiaan JUMALAN poika on sama henkilö kuin taivaan sotajoukkojen Komenta arkkienkeli Mikael. Heitä ei tulisi yhdistää edes mielessään.

Jeesushan on Jumala, Jumalan poika. Jumala syntyi Jumalasta, Valo Valosta, eli Jeesus oli SYNTYNYT ennen aikojen alkua ei LUOTU kuten enkelit ja ihmiset.

Jeesushan on Jumala eikä hänellä ole ollut muita elämiä ihmisenä maanpäällä. Ainut elämä on se joka meille raamatussa kerrotaan. Tietenkin hän on ollut "elossa" jo aikojen alussa sillä Jumala Isä synnytti hänet. Vanhan testamentin sivuilla Jeesus ilmenee nimellä "Herran Enkeli" eli se joka mm. johdatti Mooseksen pois egyptistä tuli/pilvi patsaana.

Toikin kohta jossa TheWitness sanoo että Henkilö valkoisella ratsulla taivaassa on Mikael on täysin puppua. Hän joka ratsastaa valkoisella ratsullaan sotajoukko mukana on itse Jeesus Kristus ja sotajoukko mikä hänellä on mukana on taivaisiin temmattu ja elämänsä Jeesukselle omistanut seurakuntaruumis tai seurakunta (eli ihmiset jotka ovat päässeet taivaaseen HUOM! ei enkelit.)

Kaikki mitä TheWitness on kertonut kannattaa unohtaa samantien. Varmaa tietoa saat radio deistä ja tarkemmin taivaan ja maan väliltä ohjelmasta (ei mainosta) jonne voi soittaa ja kysyä ihmisiltä joilla tieto on hallussa.

Joh 10. luvussa Jesus väitti olevansa Jumala.
        Sen tähden juutalaiset ottivat kiviä kivittääkseen Hänet kuoliaaksi. Oli näet kuolemansynti pilkata Jumalaa väittämällä että on Jumala (Joh 10:33). Jeesusta ei kuitenkaan kivitetty kuoliaaksi, koska Hänen aikansa ei ollut vielä tullut. Sittemmin Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, mikä todistaa, että Jeesus ei ollut mikään valehtelija, vaan Hän puhui aina totta. Muuten Jumala ei olisi herättänyt Jeesusta
        kuolleista. Jos Jeesus olisi valehdellut, tai edes liioitellut, niin Hän olisi ollut syntinen.
        Jumala ei olisi syntistä herättänyt kuolleista.
        Ap.t 2:27 ja 13:32-35 todistaa, että Jeesus kuollessaan oli Pyhä. Siis, viaton ja syntisistä erotettu (Hebr 7:26-28). Jeesuksella ei ollut yhtään omaa syntiä kun hän kuoli. Sentähden kuolema ei voinut pitää Jeesusta otteessaan. Hän kuoli meidän syntiemme tähden. Siis, Jeesus ei mitenkään voinut valehdella kun väitti olevansa Jumala.
        Lisäksi Jeesus sanoo itsestään "Minä olen se hyvä paimen" (Joh 10:11,14). Keneen hyvään paimeneen hän viittasi? Luemme Hes 34. luvusta että Jumala itse on kansansa paimen ja että hän itse tulee kaitsemaan laumaansa ja viemään sen laitumelle (Hes 34:11-15,31).
        Hebr 13:20 sanoo että, Jeesus on iankaikkisen veren kautta se suuri lammasten paimen.
        1 Piet 2:25 "te olette palaneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö." Siis, Jeesuksen Kristuksen tykö. On oleva yksi lauma ja yksi Paimen (Joh 10:16). Kuka on se yksi paimen?
        Lue Ilm 19:15, 7:17. Siis, Jeesus Kristus on se lopullinen paimen.

Niin, jos uskoo ja ottaa vastaan Jumalan sanan, niin kuin se on kirjoitettu.
        Joka ei usko, ottaa toisen selityksen tilalle. Se selitys on kuitenkin valhe, sillä Jumalan Sana on Totuus.

Joh 10. luvun ja Hes 34. luvun mukaan Jeesus on todella lihaan tullut Jumala. Sen todistaa kaikki Raamatun kirjoitukset (Luuk 24:27,44).

• jenny.
        ??.? kirjoitti:

Noin minäkin sen näen...

• hohhoijaa ja sata nuijaa
        ??.? kirjoitti:

Ihmisiltä,joilla on tieto hallussa. Oletko nyt tosissasi?

• Missä kohtaa..
        ??.? kirjoitti:

..Raamatussa sanotaan, että "Jumala syntyi Jumalasta, Valo Valosta", elikkä selityksesi mukaan "Jeesus oli SYNTYNYT ennen aikojen alkua.."

Joh 1:1'ssä lukee: "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala (Jeesus)." vot lukea viidenteen (5.) jakeeseen saakka.

Isä, Poika ja Pyhä Henki = 1 Jumala, on AINA ollut ja on AINA oleva. Kukaan ei ole luonut ketään tässä Kolmiyhteydessä, on Raanatun ilmoitus.

Se on aivan selvää Raamatun Sanan mukaan, ettei Arkkienkeli Mikael ja Jeesus ole sama.

• Kyllä, me..
        hohhoijaa ja sata nuijaa kirjoitti:

Ihmisiltä,joilla on tieto hallussa. Oletko nyt tosissasi?

..olemme tosissamme. HE eivät "huitaise" sanoja vain sanomisen vuoksi, ilman tietoa, kuten ehkä sinä tunnut tekevän.

• haja75
        olevansa Jumala kirjoitti:

Joh 10. luvussa Jesus väitti olevansa Jumala.
        Sen tähden juutalaiset ottivat kiviä kivittääkseen Hänet kuoliaaksi. Oli näet kuolemansynti pilkata Jumalaa väittämällä että on Jumala (Joh 10:33). Jeesusta ei kuitenkaan kivitetty kuoliaaksi, koska Hänen aikansa ei ollut vielä tullut. Sittemmin Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, mikä todistaa, että Jeesus ei ollut mikään valehtelija, vaan Hän puhui aina totta. Muuten Jumala ei olisi herättänyt Jeesusta
        kuolleista. Jos Jeesus olisi valehdellut, tai edes liioitellut, niin Hän olisi ollut syntinen.
        Jumala ei olisi syntistä herättänyt kuolleista.
        Ap.t 2:27 ja 13:32-35 todistaa, että Jeesus kuollessaan oli Pyhä. Siis, viaton ja syntisistä erotettu (Hebr 7:26-28). Jeesuksella ei ollut yhtään omaa syntiä kun hän kuoli. Sentähden kuolema ei voinut pitää Jeesusta otteessaan. Hän kuoli meidän syntiemme tähden. Siis, Jeesus ei mitenkään voinut valehdella kun väitti olevansa Jumala.
        Lisäksi Jeesus sanoo itsestään "Minä olen se hyvä paimen" (Joh 10:11,14). Keneen hyvään paimeneen hän viittasi? Luemme Hes 34. luvusta että Jumala itse on kansansa paimen ja että hän itse tulee kaitsemaan laumaansa ja viemään sen laitumelle (Hes 34:11-15,31).
        Hebr 13:20 sanoo että, Jeesus on iankaikkisen veren kautta se suuri lammasten paimen.
        1 Piet 2:25 "te olette palaneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö." Siis, Jeesuksen Kristuksen tykö. On oleva yksi lauma ja yksi Paimen (Joh 10:16). Kuka on se yksi paimen?
        Lue Ilm 19:15, 7:17. Siis, Jeesus Kristus on se lopullinen paimen.

Niin, jos uskoo ja ottaa vastaan Jumalan sanan, niin kuin se on kirjoitettu.
        Joka ei usko, ottaa toisen selityksen tilalle. Se selitys on kuitenkin valhe, sillä Jumalan Sana on Totuus.

Joh 10. luvun ja Hes 34. luvun mukaan Jeesus on todella lihaan tullut Jumala. Sen todistaa kaikki Raamatun kirjoitukset (Luuk 24:27,44).

kohtaa en muista,mut.. vaikka enkeli ilmestyisi taivaasta ja ilmoittaisi toista evankeliumia,ni alkää uskoko. jotenkin näin,,olikohan john,ilmestys.
        enkelithän on jumalan tossun alla,palvelioita. niitä ei saa kumartaa.

• Vihollisen henki harhaopin muodossa yrittää kaikenlaista.

• Hahahaa! Hohohoo!

• sana Jeesus

itse käsitän Sanan lähettäjänsä eli[sanojan,,puhujan]tahdon sekä olemuksen ilmaukseksi..[mikäli puhuja on ihminen]..Jumalahan taas loi kaiken sanomalla ..esm ..tulkoon valkeus ,ja valkeus tuli..Jumalan olemustahan kukaan ei tiedä..mistä sana lähtee..sanastako..no.se siitä..sana on osa ihmisen olemusta..valhetta vai totuutta??miten kelläkin....Jumalan sana on osa Jumalaa ja Jumalasta lähtöisin..ja se on totuutta..

• Voi hyvä..
        sana Jeesus kirjoitti:

itse käsitän Sanan lähettäjänsä eli[sanojan,,puhujan]tahdon sekä olemuksen ilmaukseksi..[mikäli puhuja on ihminen]..Jumalahan taas loi kaiken sanomalla ..esm ..tulkoon valkeus ,ja valkeus tuli..Jumalan olemustahan kukaan ei tiedä..mistä sana lähtee..sanastako..no.se siitä..sana on osa ihmisen olemusta..valhetta vai totuutta??miten kelläkin....Jumalan sana on osa Jumalaa ja Jumalasta lähtöisin..ja se on totuutta..

..tavaton! Sitä se on, kun itsekseen lukee ja tutkii Raamattua, EI sitä ymmärrä. VAIN Pyhä Henki voi SANAN selittää ymmärrettäväksi.

Varma totuus tässä keskustelussa on ollut, ettei Arkkienkeli Mikael ole Jeesus ja päinvastoin.

Ei missään Raamatussa ole sanottu, että Jumala olisi synnyttänyt Jeesuksen ennen aikojen alkua. Jeesus syntyi IHMISEKSI tänne maailmaan. SE oli Hänen syntymänsä.

Jumala ja Hänen ainokainen Poikansa ynnä Pyhä Henki = Yksi Jumala, on aina ollut ja on aina oleva.

Ja kuten tällä palstalla on todettu, enkelit ovat luotuja olentoja.

Jeesus sanoi opetuslapsilleen, että joka on nähnyt Hänet on nähnyt Isän. Siinä hiukan Jumalan olemusta. Mutta Hän ON Henki.

Mitä tulee luomiskertomukseen,on se lyhykäisesti
        Joh.1:1-5'ssä, -38 käännöksen mukaan:

"Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

Hän oli alussa Jumalan tykönä.

Kaikki on saanut syntynsä Hänen kauttaan, ja ilman Häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt."

Vuoden -92-käännökesssä se on vähän eri sanoin, kuitenkin sama asia.

Kirjoitustasi lukiessa tulin siihan tulokseen, ettei Sinun olisi kannatanut yrittää olla niin kamalan "fiksu" omassa itsessäsi ja omin sanoin. Siitä ei kuitenaan tule mitään VIISASTA.

AINA kannattaa nojata vain Raamatun Sanaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      52
      2100
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1436
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1394
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe