omassa elämässäsi; oletko subjekti vai objekti?
Voitko vaikuttaa asioihin vai tapahtuuko sinulle vain asioita ilman että sinulla on siihen mitään vaikutusvaltaa?
Mihin voit vaikuttaa ja mihin et?
Mikä on asemasi...
15
713
Vastaukset
- kotikiusattu
viisain lähtee valtuustoon ja vahvin myllyyn.
Sauna ja polttopuun pituus on minun vastuualuetta.jaettu nämä työt teidän huushollissa. Se tekee kuka parhaiten taitaa.. lämmin sauna odottaa kokoustajaa, sehän on kuin rakkauden osoitus
- ibiza*
minä voin päättää kaikesta paitsi tämän maan ulkopolitiikasta... Luonnonvoimat eivät vielä ole hallinnasa...
- Puidenhalaaja
Onhan minulle tapahtunut paljon asioita joihin en ole voinut vaikuttaa. Osittain se on ollut omaa kiltteyttä, osittain luonnonvoimien mahtia. No, kiltteydestä olen kasvattanut itseäni ulos ja opetellut itsekkyyttä. Olen onnistunut siinä hyvin,ehkä liiankin. Nykyään kyllä päätän ihan diktatorisesti asioistani. Toki otan huomioon läheisimmät ihmiset päätöksiä tehdessäni, mutta sekin on minun valintani. Luonnonvoimille en voi edelleenkään mitään...
- tähtimerkiltäsi
sitten joku näistä kolmesta, leijona,härkä vai skoppiooni?
- Puidenhalaaja
tähtimerkiltäsi kirjoitti:
sitten joku näistä kolmesta, leijona,härkä vai skoppiooni?
Saa nauraa vapaasti, mutta olen jonkin verran opiskellut astrologiaa. Ja kohdallani pitää täysin paikkansa, että nuorena olen ollut taipuisa ja kaikille mieliksi oleva kaksonen ja iän myötä vaikuttamaan alkava nouseva neitsyt näkyy nykyään tiettynä erakkomaisuutena ja itsekkyytenä. Nuo mainitsemasi perustähtimerkit ovat aika jääräpäisiä, sellainen en ole vaan edelleenkin joustavuutta löytyy välistä liikaakin.
Hih,sainpahan tilaisuuden kehuskella itseäni. Tai eiväthän nämä kaikkien mielestä ole kehuttavia ominaisuuksia:0
- Pirre*
koulu esimerkki 50 - 60 luvun kasvatuksen tuloksesta; vaikeaa ollut pitää puoliaan, ristiriidoista tuntee ihan fyysistä kipua - sisuksiin täytyy tulla oikein iso musta pilvi ennenkuin se räjähtää ulos.
Minut on ollut helppo lannistaa vähättelemällä.Jotenkin vaikutat mielestäni kyllä hyvin voimakkaalta henkilöltä.
Itse olen hyvin sinnikäs saamaan tahtoni läpi ja samalla olen myös aika omapäinen. Minua ei lannisteta helposti, siis teen mitä tahdon tehdä.- Pirre*
miljoona kirjoitti:
Jotenkin vaikutat mielestäni kyllä hyvin voimakkaalta henkilöltä.
Itse olen hyvin sinnikäs saamaan tahtoni läpi ja samalla olen myös aika omapäinen. Minua ei lannisteta helposti, siis teen mitä tahdon tehdä.ja toisaalta en ole..
Nykyään olen jo niin "aikuinen" etten anna kenenkään , enkä "minkään" häiritä olemiseni ihanaa keveyttä..:/
Perusluonteeni on kai sitkaan optimistinen..:)
P.s. oletko savolainen juriltasi.., ei ole pakko vastata, mutta jotenkin olet tutun näköinen..? Pirre* kirjoitti:
ja toisaalta en ole..
Nykyään olen jo niin "aikuinen" etten anna kenenkään , enkä "minkään" häiritä olemiseni ihanaa keveyttä..:/
Perusluonteeni on kai sitkaan optimistinen..:)
P.s. oletko savolainen juriltasi.., ei ole pakko vastata, mutta jotenkin olet tutun näköinen..?Pohjois savo/pohjois pohjanmaa ehkä niin voisi sanoa.
- RosaLiiin
...kuvittelin olevani oman elämäni herra ja hallitsevani sitä.
Mutta sitten elämä läksytti oikein kunnolla,
ja opetti ja kyllähän minäkin loputa opin.
Arkipäivää tässä nyt hallitaan ja
vaikutusvaltaa on vain kahteen oikukkaaseen kissaan. - Tulipupu
eli luonnonlakien alaisuus maailmankaikkeuden ylläpitämiseksi ei välitä subjekteista ja objekteista tuon taivaallista.
Minä olen elämäni pieni selviytyjä, luovija ja hurmokseen asti innostuva subjekti jonka siivet ja sydän repeävät kaikissa kohtalon myllerryksissä = olen siis arpinen ihminen en yliaistillinen yli-ihminen jonka ohi elämä loiskuu kuin vesi hanhen selästä.
Kyllähän ne muut, varsinkin hyveelliset, ihmiset pyrkivät taluttelemaan aina omaa valtatietään myöten, mutta onneksi sitä toistaiseksi vielä älyää sanoa, että nyt saattomatkaa on tehty sen verran pitkälti, että on aika palata omalle polulle, ettei määräänpää jää saavuttamatta.kolmanteen kappaleeseen kommentit.
Maailmankaikkeudesta:
Metafora, kaikki mikä pyörii, pyörii joka tapauksessa ja me mukana, tahdoimme tai emme.
Ihmisen "ohjaamisesta" opettamisesta.
Olen tullut sellaiseen päätelmään, että ihminen oppii lähestulkoon kaiken matkimalla esikuviaan.
Vanhempien ja lapsuusajan ympäristö ovat ne opettajat, joilla on suurin vaikutus kehityksen. Millainen ihminen meistä kehityy, tark. läh luonteen muodostumista.
Murrosikä on vaihe, jossa prosessoituu yksilöllinen ja 'sopivin' konsepti selviytyä maailman myllerryksistä.
Kaikki ulkoa annettu, kuten toteamuksesi, "hyveellisten talutukset" ovat sitä antia, joka ei yksilöön uppoa.
Elämänkaari on molemmista päistä hyvinkin samanlainen, joten olimme subjekteja tai objekteja, niin lopputulos on valmiiksi kirjoitettu.
- kostautuu elämässä
jokaiselle ihmiselle tulee asioita joihin hän ei voi vaikauttaa ja taas joihin voi. tänään esim minusta tuntuu että kun minä tarvitsisin apua misssäs ne ystävät on. minä olen saatavilla aina kun tarvitaan jotain. toivoisin että tää pieni katkeruuden siemenkin lähtisi alkuunsa minusta että voisin olla oma itseni. oma itseni, toisekin huomaava auttavainen ja luopuva toisen hyväksi. ollalseni tyytyväinen elämääni.
- en voi vaikuttaa
Millä nuo herhiläiset saa pois, kun ne aina tulee takasin koneelle?
Olen objekti näillä markkinoilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394983Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734219Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192105MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711483OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941144