Onko musiikin harrastajia.

haitari.

Kun itse koetan haitaria näpelöidä niin olisi mi9elenkiintoista keskustella sellaisen kanssa jolla samanlaiset harrastukset.

12

542

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kaunista kuultavaa. Minä vaan laulan.

• ibiza*

harjoittelu on vaikeaa... Tulee paljon "riitasointuja" ja "eikun" nimisiä kappaleita....

• soittimilla

opettelu on alussa vaikeaa, eihän se heti kenelläkään onnistu.
        Sille "eiku"tahtoo moni nauraa mutta ottaapa itse soittimen ja kokeilee niin mitä sitten kuuluu.

• Heikunkeikku

..on minulle sekä harrastus, että työ. Opetan pianonsoittoa (ikäjakauma tänä lukuvuonna 6-n.30v)
      Inspiraation mukaan soittelen kotona, mutta aika vähiin se jää, koska töissä tulee soitettua n. 4 tuntia päivässä.

• Edellyttäen

Että musiikin kuunteleminen ja konserteissa käynti on sitä harrastamista.
      No hätätilassa ukkonnoa irtoaa pianolla ja kitaralla muiden murheeksi

• Heikunkeikku

..että onko musiikin kuunteleminen ja konserteissa käynti musiikin harrastamista.
        Mielestäni se ehdottomasti on. Musiikkia voi kuunnella monella "ajatuksella". Analysoida itse musiikkia tai tulkitsijaa. Tai saada musiikista erilaisia visioita. Voihan ihminen olla mahtavan musikaalinen, mutta ei ole ollut mahdollisuuksia musiikin opiskeluun. Tosin vaikka ei olisi yhtään musikaalinen, niin toisten soittajien/laulajien esitykset antavat todella paljon kuuntelijalle.
        Toinen kysymys on sitten tuo "musikaalittomuus". Jos esim. joku ei osaa yhtään laulaa, niin hän voi silti olla mahtavan musikaalinen. Laulu muodostetaan äänihuulissa ja oikean äänen laulaminen saattaa olla mahdotonta koska ei osaa käyttää äänihuulia oikein. Rytmitajussa sama juttu. Mutta nämä asiat sivuavat aloittajan kysymystä, että ei siitä sen enempää.

• on ,
        Heikunkeikku kirjoitti:

..että onko musiikin kuunteleminen ja konserteissa käynti musiikin harrastamista.
        Mielestäni se ehdottomasti on. Musiikkia voi kuunnella monella "ajatuksella". Analysoida itse musiikkia tai tulkitsijaa. Tai saada musiikista erilaisia visioita. Voihan ihminen olla mahtavan musikaalinen, mutta ei ole ollut mahdollisuuksia musiikin opiskeluun. Tosin vaikka ei olisi yhtään musikaalinen, niin toisten soittajien/laulajien esitykset antavat todella paljon kuuntelijalle.
        Toinen kysymys on sitten tuo "musikaalittomuus". Jos esim. joku ei osaa yhtään laulaa, niin hän voi silti olla mahtavan musikaalinen. Laulu muodostetaan äänihuulissa ja oikean äänen laulaminen saattaa olla mahdotonta koska ei osaa käyttää äänihuulia oikein. Rytmitajussa sama juttu. Mutta nämä asiat sivuavat aloittajan kysymystä, että ei siitä sen enempää.

ihan in, noin kuuntelu/nautinta puolella.
        Itse hiukan kitaraa ja ystäviä rääääkkään huonoilla
        musiikki valinnoilla.

• Heikunkeikku
        on , kirjoitti:

ihan in, noin kuuntelu/nautinta puolella.
        Itse hiukan kitaraa ja ystäviä rääääkkään huonoilla
        musiikki valinnoilla.

..en niin tiiä, mutta virveli on ihan in, noin kuuntelu/ruokanautinnon puolella. Minä en itse tuota kitaraa hallitse, ketarat kuitenkin sukkelaan musiikin tahdissa viipeltää.
        Älä sä RÄÄÄÄÄKKKÄÄÄÄKKKÄÄÄ ystäviäs. Edes on joko musiikin vaihto tai ystävien vaihto :)
        Ja nyt meikäläinen lähtee töihin opettamaan (en rääkkäämään) piano-oppilaitani.

• haitarini
        Heikunkeikku kirjoitti:

..en niin tiiä, mutta virveli on ihan in, noin kuuntelu/ruokanautinnon puolella. Minä en itse tuota kitaraa hallitse, ketarat kuitenkin sukkelaan musiikin tahdissa viipeltää.
        Älä sä RÄÄÄÄÄKKKÄÄÄÄKKKÄÄÄ ystäviäs. Edes on joko musiikin vaihto tai ystävien vaihto :)
        Ja nyt meikäläinen lähtee töihin opettamaan (en rääkkäämään) piano-oppilaitani.

on mennyt rikki lasteni suureksi iloksi. Minä kun korvakuulolta olen soitellut muutamia kappaleita niin olen joskus oikein itsekkin tykännyt että kuulostaa hyvältä. Lapseni sanoivat aina kun he vielä asuivat kotona että " äiti lopeta nyt etkö kuule kuinka kauhealta se kuulostaa" sitten opin soittelemaan vaan silloin kun olin yksin kotona. Kerran nauhoitin kasetille että saisin itse kuunnella miltä se kuulostaa. Huomasin heti etten ole mikään soittaja en edes sinne päin. Kasetti lensi roskikseen ja haitari on rikki mutta joskus tekis vielä mieli kokeilla vaan ei ole millä kokeilee.

• vähän..
        haitarini kirjoitti:

on mennyt rikki lasteni suureksi iloksi. Minä kun korvakuulolta olen soitellut muutamia kappaleita niin olen joskus oikein itsekkin tykännyt että kuulostaa hyvältä. Lapseni sanoivat aina kun he vielä asuivat kotona että " äiti lopeta nyt etkö kuule kuinka kauhealta se kuulostaa" sitten opin soittelemaan vaan silloin kun olin yksin kotona. Kerran nauhoitin kasetille että saisin itse kuunnella miltä se kuulostaa. Huomasin heti etten ole mikään soittaja en edes sinne päin. Kasetti lensi roskikseen ja haitari on rikki mutta joskus tekis vielä mieli kokeilla vaan ei ole millä kokeilee.

samanlaista se minullakin on, soittelen sillon kun yksin olen kotona, omaksi iloksi ja naapureitten harmiksi.
        Kyllä sitten mökillä soittelen kun ja jos tulee vieraita niin tarjoan juotavaa heille,että kestävät paremmin kun joku pyytää soittamaan.
        Aikoinaan Juice Leskinen sanoi,että ne tarvii nuotit jotka ei osaa soittaa ja ne jotka osaa, ei nuotteja tarvi.

• haitarini kirjoitti:

ja soittotaito.
        Isä osasi soittaa ja soitti päivittäin maniskaa.
        Vanhin veli myös osasi niin, ettei tehnyt mieli toppuutella.
        Kitaraa 'soitin' omassa kämpässä ja vain itselleni näppäilin. Ei se soittamista ollut.Ehkä itselle terapiaa, kun oli elämässä 'mollisointuja' ennen nukkumaanmenoa.

Nyt isänä, olen saanut kuunnella sekä kitaraa, pianoa, rumpusettiä, sekä sähköukrkuja lasten ja heidän kavereiden esittämänä.

"Bändi" soittaa kuulosuojat korvilla ja minä kahden oven takaa voin ja saan tuntea 'skybällä' musiikin tenhon.

Eräs mittari soittotaidon toteamiseen on yrittää soittaa play-backkina soivan cd:n. mukana.
        Ei ole kovin helppo harppaus tällaiselle 'viipyilevälle' näppäilijälle pysyä temmossa mukana.
        Minusta ei siihen olisi, vaikka ryhtyisin kaiket päivät treenaamaan.

Kuuntelen paljon musiikkia ja siitä suuren osan kuulokkeiden kautta.

• soitto-ja laulu

Olen melko paljon kitaransoittoa ja laulua harrastanut 60 vuotias mieshenkilö säestäen- ja laulaen, myöskin aiemmin nuorempana orkesteritoimintaa.
      Kaipaisin muutamaa suurinpiirtein saman taustan omaavaa hyvää tyyppiä, esim. kosketinsoittaja basisti, ( muutkin instrumentit käy ), soittokaveriksi.
      Harjoittelupaikkana esim. meidän autotalli Järvenpään Nummenkylässä.
      Pyydän asiallisia yhteydenottoja aluksi vaikka tälle palstalle.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      76
      2509
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1809
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1597
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1417
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      118
      1204
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1146
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1116
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe