Ajattelin jo ettei tämä koira koskaan täytä niitä (ulkoisia)vaatimuksia mitä rodulta edellytetään,muutoin oli hyvä mutta pitkä kuin nälkävuosi mutta sitten vietettiin 1 v synttärit ja jessus mikä komistus mun pojasta on tullut.Kasvattajaa kiitin eilen kuvien kera,lähetinpä maxin veljenkin kuvat samalla,upeat pojat saatiin suomeen,veli on myös terveeksi esikuvattukkin,maxista ei vielä tietoa.
Jos linja on hyvä,on aivan se ja sama mikä on alkuperämaa,maxhan ei toki ole kehissä kunnostautunut vielä koska oli kesän turkiton eikä vieläkään ole täyttä karvaa,velipoikansa vei jo ison näyttelyn ropinkin ja sillä on nyt 2Xsert.
http://s111.photobucket.com/albums/n160/davalyan/?action=view¤t=22767637.pbw
Kyllä äiskä on ylpee ;)
14
359
Vastaukset
No kyllä on äiskällä aihettakin olla ylpeä....
Rotuahan en tunne, mutta tosi upeelta poitsu näyttää, näin maallikonsilmään, oikeenpa komeelta...se vastaa nykyisellään kaikilta osin määritelmää...ja varmaan vuosien aikana komistuu lisää =)
noin neliviikkoisena näkyy mielestäni parhaiten ne mittasuhteet. Siitä eteenpäin sitten mennään vaihe kerrallaan, milloin näytetään pitkältä kuin nälkävuosi, milloin etumatalalta, joskus jopa notkoselkäiseltä ja sitten taas ne neliviikkoisena nähdyt mittasuhteet ovat siinä. Toki vielä kehittyy.
Komia on ja ihan aidon näköinen, vain sininen kieli jäi piiloon.menee,max oli niin pitkä ja matala,luulin että jää alamittaiseksi,mutta toistaiseksi on ylittänyt minimin 5centillä,kielikin on sininen.
en ole asiantuntija mutta upea koira.
sen mustan "karvapallon" voisit laittaa minulle.
kyllä meille yksi vielä mahtuisi ;-))))- issu56
ylpee. On tosi nätti poika ja voi tuota karvan määrää...huh-huh.
Sanoi yksi tuomari mulle aikoinaan, että mitä hitaammin koira ja varsinkun uros kehittyy, niin sitä parempi siitä tulee. Ja tuohon uskon kyllä...- se on,
hitaasti hyvää tulee ja kyllä chowt tai ainakin osa kuten max on niin massiivisia että kasvuaikaa tarvitaan,luulisin että 4-5 vuotiaana se on komeimmillaan.Karvaahan on vasta puolet,housut ja kauluri puuttuu lähes kokonaan vielä =)
- issu56
se on, kirjoitti:
hitaasti hyvää tulee ja kyllä chowt tai ainakin osa kuten max on niin massiivisia että kasvuaikaa tarvitaan,luulisin että 4-5 vuotiaana se on komeimmillaan.Karvaahan on vasta puolet,housut ja kauluri puuttuu lähes kokonaan vielä =)
just tuossa 4-6-vuotiaina, mutta kyllä sitä tulevaa on jo aiemminkin havaittavissa ja tuossa Maxissa on "sitä jotain", vaikken rotua niin hyvin tunnekaan.
Eikun tsemppiä tulevaan!!!
sitä noin komeesta turrikasta saakin ylpeä olla :)
"Maallikon" silmiin ainakin hieno ja "muhkuturkkinen" poika.- hieno poika
kaikin puolin ja muhkea on oikea sana kuvaamaan sitä,ajattelin aina että kun se on ollut todella vahva luustoinen että aikuisena se on ehkä keskivahva mutta pituus "syö"luuston paksuutta,mutta eipähän käynyt niin.
- Elisama
On todella komea. On syytäkin olla ylpeä.
mutta kuis noi karvanlähdöt? Meillä saku tiputtaa kaks kertaa vuodessa ja sitäkin tuntuu riittävän ja riittävän... Joten jos chowt tekee saman, niin huh huh
karvanlähtö oli ajalla kesäkuun alku-elokuun puoliväli...sinä aikana sai joka kerta harjatessaan kassillisen karvaa,niin kaljua chowta en vielä ole nähnytkään,iho kuulsi läpi,housuja,kauluria ei ollut ollenkaan,nyt on pikkuhiljaa alkanut kasvaa takaisin,eli prosessiin tuntuu menevän noin puoli vuotta =(Muru ainakin teki ihan samoin,sillä vaan turkki tipahti jo huhtikuulla ja vasta nyt on alkanut kasvaa takaisin,hankala rotu tuossa mielessä,näinköhän saan ikinä murulle näyttelytulosta kun sillä on turkkia yleensä vain keskitalvella ja silloin ei juurikaan näyttelyjä ole.Mutta tipahtaa siis lähinnä kerran vuodessa jota jatkuu puoli vuotta =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806