tuohon Jokelan koulun tapahtumaan?
Olis kai helpompi vastata jos omat lapset olis siellä käyny.Yrittäkää nyt kuitenki!!
mikä on teidän reaktionne
74
2693
Vastaukset
- Sinimarjanen
Ajattelen vain niitä oppilaita, jotka näkivät
sen kaiken ja joutuivat olemaan sen tapahtuman
keskellä. Minkälaiset traumat tapahtuma saakaan
aikaan. Sain tänään tietää... tunnen yhden
menehtyneen uhrin äidin.- mikhaildenisov
henkilökohtaista.Kaikki ei ajattele mitä oikein
on tapahtunu. - Sinimarjanen
mikhaildenisov kirjoitti:
henkilökohtaista.Kaikki ei ajattele mitä oikein
on tapahtunu.niin käsittämättömältä, kun elämä olisi
ollut juuri edessä...
Näen menehtyneen pojan äidin päivittäin... - sitte kova
Sinimarjanen kirjoitti:
niin käsittämättömältä, kun elämä olisi
ollut juuri edessä...
Näen menehtyneen pojan äidin päivittäin...isku ja paljon tekemistä!
- Pirre*
..ja toisaalta ajatus, että nyt se siis tapahtui täälläkin..
- objektiivisesti
Ajatus, että matkijoita on sitten näköjään Suomessakin.
Internettiä taas syytetään, vaikka uutisista tuo malli on otettu.
Ei meillä 60-70 -luvuilla vaan tuollaisia olisi matkittu.- Pirre*
yhtenäisempiä vielä 60 - 70 luvuilla, koulut pienempiä, ja silloin vielä elettiin kurissa ja herran nuhteessa, - vaikken kannatakaan ruumiillista lasten kuritusta, oli siinä kurissa jotain hyvääkin, - seurausten pelko ainakin.
- asettua ...
Pirre* kirjoitti:
yhtenäisempiä vielä 60 - 70 luvuilla, koulut pienempiä, ja silloin vielä elettiin kurissa ja herran nuhteessa, - vaikken kannatakaan ruumiillista lasten kuritusta, oli siinä kurissa jotain hyvääkin, - seurausten pelko ainakin.
... tuon ampujan asemaan. Sanomisen puute siinä ainakin on taustalla, kun miettii aseellista vallankumousta - niin kuin kuulemma kuulutti.
Mutta toisaalta jenkkikoululaisilla ei ole sanomisen puutetta ja siellä sanominen eskaloituu terroriin.
Ehkä sitten on vain totta, mitä psykologit ja psykiatrit ovat viime vuosina opettaneet, että vihan tunteet eivät ole normaaleja ollenkaan. Ne on hierottava pois päiväjärjestyksestä.
- HTZA
Idästä valo nousee
Länteen se laskee
18v. Lapsi ei pysty kumpaakaan ymmärtämään, olkoon sitten valtiomme mukaan täysikäinen.
Olen pahoillani että olen äänestänyt.
Äänestän kuitenkin jotta saan muutoksen :)
Nyt kun kirkko haluaa lisää "nuoria poikia" 16v. Suraan asiaa kauhulla.- tyhjän kanss
on sun vastauski
- selviytyjä
Järkyttynyt, vaikka en tunne henkilökohtaisesti ketään siellä oleskellutta, ei sillä lailla tietenkään satuta minua kuin niitä jotka kongreettisesti kaiken kokivat.
Jos jotain positiivista koko jutussa näkisin, on se yhteenkuuluvuuden tunne, jonka selviytyneet oppilaat yhdessä kokivat, sekin että Jumala ja kirkko tulivat hyvinkin läheisiksi jopa nuorille. Opeteltiin ikään kuin rukoilemaan uudella tavalla. Tokihan olisi suotavaa, että ei tarvitsisi näin kovaa hintaa opiskelusta maksaa.
Toivottavasti tämä oli opettavainen tapahtuma kaikin puolin. Tulee mieleeni yksin jätetyt lapset, turvattomina, rakkautta vailla kun vanhemmilla on alituinen kiire juosta oravanpyörässä kunnian, maineen ja rahan perässä. Tulee myös mieleen koululaitos, yksinäiset, ne jotka jäivät sitä rakkautta vaille, syrjäytyivät, vetäytyivät kuoreensa, joita sitten oli kiva pilkata erilaisuutensa tähden.
Jk. Tätä ei pidä tietenkään nähdä siinä valossa, että olisin jotenkin sitä mieltä, että hirmuteon tekijä olisi syyntakeeton. Sanoisinpahan vain, että kukin peiliinsä katsokoon.- HTZA
Siellä sitten huudettin, luultavasti, Jumalaa?
Mitähän he huutivat?
Luulenpa että jotkut ihan kiittivätkin Jumalaansa. AInakin he jotka eivät olleet mukana.
Lässyn... ja... - sellainen juttu
että jumalalla ja kirkolla ei ole mitään tekemistä tuon asian kanssa, yhtä kaikki ollaan hurskastelijoita, pennuille pitää pitää joku kuri olla kotona, nimenomaan.
- Tulipupu
surullista, mutta ei mitenkään yllätys. Kaikki mitä voi tapahtua yleensä tapahtuu.
- tervettä järkee
käytetään,voidaan tuommonen vastaisuudessa
estää!!
- jo saatu
Mitä varten teit tämän aloituksen? Tuossa alempana on jo lukuisia aloituksia samasta aiheesta. Ainako sinun pitää saada sanoa sanasi näkyvästi? Ainako haluat viimeisen/ensimmäisen sanan? Tunnetko todella aitoa mielenkiintoa mihinkään muuhun kuin tarkasti kirjaamiisi vastausten lukumääriin?!
- HTZA
Tuskaa voi ilmentää noinkin.
Miksi et sano niin kuin minä olen sanonut jo ajat sitten.
Miksi et lue mitä minä olen sanonut?
Minuakin aina joskus rassaa nämä idiootit.
Niitä on vain kestettävä. - kiitoskii...
HTZA kirjoitti:
Tuskaa voi ilmentää noinkin.
Miksi et sano niin kuin minä olen sanonut jo ajat sitten.
Miksi et lue mitä minä olen sanonut?
Minuakin aina joskus rassaa nämä idiootit.
Niitä on vain kestettävä.Vihdoinkin joku hengenheimolainen?
Tuuletusta täällä kaivataan, kuten varmasti olet huomannut.
Käydään hyökkäykseen reviiriänsä kynsin/hampain puolustavia sisäpiiriläisiä vastaan! - ja hetken päästä
kiitoskii... kirjoitti:
Vihdoinkin joku hengenheimolainen?
Tuuletusta täällä kaivataan, kuten varmasti olet huomannut.
Käydään hyökkäykseen reviiriänsä kynsin/hampain puolustavia sisäpiiriläisiä vastaan!me olemme reviiriämme puolustavia sisäpiiriläisiä.
- aisankannattaja'
ja hetken päästä kirjoitti:
me olemme reviiriämme puolustavia sisäpiiriläisiä.
Oletkin myös rehellinen! Ei sillä pärjää!
- isa.elise
Tähän asiaan ei ole oikeita eikä vääriä vastauksia.
Tämä on rantautuminen, tämänkaltaisten tapahtumien suemeen muutto.. ei ole kyse vain yksittäisestä tapahtumasta. Nyt on muuri murrettu ja, sitähän ei kukaan olisi halunnut.
Lintukotoomme on muninut käki !
Ja se on pelottavaa sekä aikuisille, että lapsille., - sä oot olemassa?
sua ei kukaan kaipaa,pölkkypää!
- HTZA
Mitäs jos kirjoittaisit ihan ite?
- vastaukset
HTZA kirjoitti:
Hieno reaktio!!
- vihainen nuori?
HTZA kirjoitti:
vai näsäviisas bööna?
- aikaa huomata,
HTZA kirjoitti:
että henkilö lainasi omaa kommenttiaan.
- hildurvonhopsis
HTZA kirjoitti:
Et tainnut huomata.
- enkelitrio
Kynttilä palaa myötä-elämisen vuoksi pöydällä.
Pojantytär kysyi jo eteisessä tullessaan meille:"
oleks mamma kuullu uutisii ku lapsii kuali yhes koulus ku joku poika oli ampunu koulus,Suames.Ne oli lapsii.Ope kertos."
Tyttö jatkoi silmät suurena,sen olevan harvinaista.
Olin yhtä mieltä asiasta "open" kanssa,harvinaista.
Vietettiin siinä kynttilän äärellä hiljainen hetki.
Tyttö kipitti yläkertaan leikkimään.Asiasta ei enää puhuttu.- palo koko yön
ja kerroin vaimolle miks:Hän kun ei osaa näitä eurooppalaisia kieliä...
- VeliEetu
Ensimmäisenä uutisen kuultua tuli mieleen, että nytkö jonkun kusipään piti matkia Yhdysvaltain sairasta esimerkkiä.
Lapsi joka on elänyt mielikuvitus maailmassa ystävinään räiskintäpelien sankarihahmot voi helposti alkaa pitämään itseään muita parempana, varsinkin jos on menestynyt peleissä. Myöhemmin nuoren miehen ylemmyyden tunteen kärkkäinä pönkittäjinä toimivat erilaisten ääriliikkeiden aatteet, joita netistä löytyy jokaisen etsivän tarpeisiin. Jälkiviisaana on helppo sanoa että jonkun aikuisen olisi pitänyt tehdä aikaisemmin sitä ja tätä nuoren palauttamiseksi todelliseen elävään elämään, mutta mitä. Uskon tämän Jokelan teurastus tapahtuman jälkeen monen isän ja äidin seuraavan tarkemmin mitä lapset netissä puuhaavat.- HTZA
Kiva tarina taas, mutta turhanpäiväinen, näitä on iltapäivälehtien "asiantuntijat" kirjoittaneet jo jokusen päivän.
Itke itseksesi jos siltä tuntuu mutta älä kirjoita turhaan. - muita
HTZA kirjoitti:
Kiva tarina taas, mutta turhanpäiväinen, näitä on iltapäivälehtien "asiantuntijat" kirjoittaneet jo jokusen päivän.
Itke itseksesi jos siltä tuntuu mutta älä kirjoita turhaan.oireita?
- esko'
Lienet se sama älykkö joka näki amerikkalaisten syyksi muovisen joulukuusen suomalaiskodin nurkassa? Joka ei voinut tunnustaa Pelastusarmeijan joulupataa amerikkalaiseksi ideaksi!
- itse noudattaisit
HTZA kirjoitti:
Itke itseksesi jos siltä tuntuu mutta älä kirjoita turhaan.omaa ohjettasi.
- sulla itsellä
lapsia? Voin vain kuvitella isän, äidin ja siskosten tuskaa, tämän tultua ilmi. Mulla on kolme lasta, aikuisia. En koskaan ole varmaan pystynyt vahtimaan mitä on tekeillä. Jos ihminen on sairas, ei aina lääkärikään pysty parantamaan. Meillä Suomessa on eletty lintukodossa, ei anneta huomiota näille, jotka syrjäytyvät. Nehän on vähän outoja kaikkien viisaiden joukossa. Eihän niistä kannata välittää. Kun itsellä on kaikki hyvin, mitä muista.
HTZA kirjoitti:
Itke itseksesi jos siltä tuntuu mutta älä kirjoita turhaan.huomaan että sinun kommenttisi ne vasta turhia ovat. Käyt kaikkien kimppuun ja arvostelet reaktioita. Ihmeellistä. Minä en ole tätä ampumistapausta oikein vielä sisäistänyt,mutta kun ajattelen omia lapsia ja lasten lapsia niin toivon että tämä jäisi ainoaksi laatuaan..
- VeliEetu
sulla itsellä kirjoitti:
lapsia? Voin vain kuvitella isän, äidin ja siskosten tuskaa, tämän tultua ilmi. Mulla on kolme lasta, aikuisia. En koskaan ole varmaan pystynyt vahtimaan mitä on tekeillä. Jos ihminen on sairas, ei aina lääkärikään pysty parantamaan. Meillä Suomessa on eletty lintukodossa, ei anneta huomiota näille, jotka syrjäytyvät. Nehän on vähän outoja kaikkien viisaiden joukossa. Eihän niistä kannata välittää. Kun itsellä on kaikki hyvin, mitä muista.
Omat lapset jo aikuisia, mutta muistan hyvin kuinka vaikeaa oli enää vaikuttaa murrosiän ohittaneen lapsen tekemisiin. Silloin ei ollut vielä nettiä, vaan kaveripiiri ja lehdet olivat voimakkaimmat nuoren ajatusmaailman muokkaajat. Väittäisin lapsen käyttäytymismallien muokkautuneen murrosikään mennessä, niin perimän kuin kodin ja median ym. vaikutuksesta siihen pisteeseen josta ei enää paluuta ole. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että Jokelan murhamies oli todella sairas ihminen. Murhamiehen vanhemmat joutuvat varmasti moneen kertaan läpikäymään nämä asiat, eikä kirjoitukseni ole tarkoitus olla ilkeä, mutta tosiasiat on kohdattava jossain vaiheessa kuitenkin.
- VeliEetu
esko' kirjoitti:
Lienet se sama älykkö joka näki amerikkalaisten syyksi muovisen joulukuusen suomalaiskodin nurkassa? Joka ei voinut tunnustaa Pelastusarmeijan joulupataa amerikkalaiseksi ideaksi!
Yhtähyvin sanoisin pahan lähteneen pelastusarmeijasta, jos se olisi totuus.
- että täälläki on
satumaa kirjoitti:
huomaan että sinun kommenttisi ne vasta turhia ovat. Käyt kaikkien kimppuun ja arvostelet reaktioita. Ihmeellistä. Minä en ole tätä ampumistapausta oikein vielä sisäistänyt,mutta kun ajattelen omia lapsia ja lasten lapsia niin toivon että tämä jäisi ainoaksi laatuaan..
mahdollisia ammuskelijoita,
ihmiset juttelee liian vähän ja miettivät
liian paljon!! - HTZA
että täälläki on kirjoitti:
mahdollisia ammuskelijoita,
ihmiset juttelee liian vähän ja miettivät
liian paljon!!:) :)
- pulisematta
http://www.ksml.fi/
Lukekaa avautuvat linkit!- HTZA
Harmi, että et osaa kirjoittaa ihan itse.
- pulisematta
HTZA kirjoitti:
Harmi, että et osaa kirjoittaa ihan itse.
osaa lukea itte, oma on harmis
- isa.elise
kuten ei ymmärrä suurin osa suomalaisista, mitä tämä merkitsee.
Aita on nyt murrettu. Tämänkaltaisille tapahtumille on nyt avattu tie uida sisään meidän turvalliseen lintukotoomme.
Itse olen peloissani, tulevaisuuden suhteen.
Tällaisilla teoilla on taipumus levittäytyä muiden fanaatikkojen piiriin.
Surullinen, järkyttynyt isa- HTZA
Enpä usko että sinä olet ihmeissäsi. Eihän me muutkaan Suomalaiset olla.
Ennen asiat hoidettiin "Kauhavalaisella" nyt aseilla.
Se on ainut asia joka on muuttunut.
Edelleenkin 98% tapoista tehdään Suomessa puukolla. Joten keitä kahvit rauhassa ja ajattele että "Vielä niitä ukkoja kuoleekin, täällä, Suuuooomen, sydänmailla". Ihan kun metsäradiossa. - Ritavuori
Teidän lintukotonne ei ole sen enempää kuin esimerkiksi amerikkalainen lintukoto.
"Tie on avattu uida sisään"
Höpönlöpöä! Se on kasvanut sisällämme ja se tulee "uimaan" vielä toisenkin kerran!
Politikkojen on vastattava seurauksista! - reaktio on mulla
tää tulee valitettavast paisumaan,ja ens kerraalla ammutaan ehkä useampi.??
- HTZA
Ritavuori kirjoitti:
Teidän lintukotonne ei ole sen enempää kuin esimerkiksi amerikkalainen lintukoto.
"Tie on avattu uida sisään"
Höpönlöpöä! Se on kasvanut sisällämme ja se tulee "uimaan" vielä toisenkin kerran!
Politikkojen on vastattava seurauksista!Se poliitikko olet sinä itse.
Ainakin jos olet äänestänyt. - tuuleen'
HTZA kirjoitti:
Se poliitikko olet sinä itse.
Ainakin jos olet äänestänyt.Äänestämisestä silloin kerran jäi tunne, sutii, sutii!
- CannedHeat
Teille liian lyhyt elämä suotiin
päättyi väärinymmärtäjän luotiin
onko ihmisen elämä silloin turhaa
kun joku toisen huvikseen murhaa?- HTZA
Paljon elämään antaa koti.
Lapset toiset ja kaverit.
Jos se pohja on kaikki harhaa.
Loppuelämä onkin tarhaa,
Lastentarhaa.
Lapseni avasi Auvisen You Tube-sivustot, ennenkuin ne suljettiin.
Itse selitin asiaa siten, että kiusatun viha on kasvanut pikkuhiljaa koko ihmiskuntaa koskevaksi ja purkautunut tuona kauheana tekona.
Sivuilla oli edellisenä päivänä laitettu selvä varoitus tulevasta. Eikö kukaan ollut älynnyt ottaa sitä vakavasti? Se herätti minussa ihmetystä.
Surullista ajatella, millaisia syytöksiä pojan vanhemmat saavat. Surullista ajatella omaisten tuskaa tällä hetkellä. Emme voi edes kuvitella sitä.
Ja vielä: Näitä samanlaisia Auvisia elää keskuudessamme, mutta onneksi kaikkien viha ei purkaudu noin kauheisiin tekoihin. Tekohan oli suunnitelmallisesti toteutettu kosto jostain kuvitellusta vääryydestä. Ei missään mielenhäiriössä tehty teko.- Pirre*
kuvitteleminenkin voi olla oire jostain mielensairaudesta, -järkkymisestä.
- CannedHeat
joka "selittää" hänen viestiään:
http://www.anus.com/zine/philosophy/finnish-language/index_integralism.html
Tuolta on peräisin lähes kaikki mitä hän viestissään
kirjoitti. Tekoa sinänsä sivusto ei selitä, mutta taustoittaa sitä osaltaan. CannedHeat kirjoitti:
kirjoitti. Tekoa sinänsä sivusto ei selitä, mutta taustoittaa sitä osaltaan.Hän löysi itselleen ja tarkoituksilleen sopivan aatteen varmaan siitä.
Pirre* kirjoitti:
kuvitteleminenkin voi olla oire jostain mielensairaudesta, -järkkymisestä.
Mutta tämä nuori mies oli suunnitellut tekoaan/kostoaan pitkään ja harkiten.
Olen joskus kauan sitten pohtinut jonkun muun, ihan oikeasti olemassaolevan ja elävän ihmisen kohdalla:
Mihin joku tarvitsee asetta, jos ei kilpaile eikä harrasta metsästystä?
Mitä kostettavia kokemuksia normaalilla ihmisellä on kanssaihmisilleen?
Sitten näiden outojen aatteitten ihannointi.
Aika erikoisia ihmisiä. Ei kukaan synny sellaiseksi. Ei varmasti. Eli minua vähän hätkähdyttikin.- HTZA
vanhauneksija kirjoitti:
Mutta tämä nuori mies oli suunnitellut tekoaan/kostoaan pitkään ja harkiten.
Olen joskus kauan sitten pohtinut jonkun muun, ihan oikeasti olemassaolevan ja elävän ihmisen kohdalla:
Mihin joku tarvitsee asetta, jos ei kilpaile eikä harrasta metsästystä?
Mitä kostettavia kokemuksia normaalilla ihmisellä on kanssaihmisilleen?
Sitten näiden outojen aatteitten ihannointi.
Aika erikoisia ihmisiä. Ei kukaan synny sellaiseksi. Ei varmasti. Eli minua vähän hätkähdyttikin.Miltä pohjalta määrittelet termin: "outo aate"?
HTZA kirjoitti:
Miltä pohjalta määrittelet termin: "outo aate"?
Tässä yhteydessä voisi olla: Ihmisten jako jyrkästi hyviin ja pahoihin... hyvä rotu/paha rotu, hyvä kansakunta/läpeensä paha kansakunta. Oikea uskonto=pääsevät taivaaseen/vääräoppinen=paha ja joutuu helvettiin.
Sitten tossa alempana oli linkki johonkin, josta en ymmärrä yhtään mitään... Liian outoa.- HTZA
vanhauneksija kirjoitti:
Tässä yhteydessä voisi olla: Ihmisten jako jyrkästi hyviin ja pahoihin... hyvä rotu/paha rotu, hyvä kansakunta/läpeensä paha kansakunta. Oikea uskonto=pääsevät taivaaseen/vääräoppinen=paha ja joutuu helvettiin.
Sitten tossa alempana oli linkki johonkin, josta en ymmärrä yhtään mitään... Liian outoa.Mistä olet oppinut hyvän ja pahan eron?
Syntymässä sitä ei saa.
Tuon kun mietit läpi niin saat selville miksi joku/jokin on mielestäsi outoa.
Sitten onkin mietittävä että miksi se sinun tunteesi ei olekaan kaikille yhtä selvää kuin sinulle. HTZA kirjoitti:
Mistä olet oppinut hyvän ja pahan eron?
Syntymässä sitä ei saa.
Tuon kun mietit läpi niin saat selville miksi joku/jokin on mielestäsi outoa.
Sitten onkin mietittävä että miksi se sinun tunteesi ei olekaan kaikille yhtä selvää kuin sinulle.En tarkoittanut ihan tuota. Tietysti olen kutakuinkin kuin omat vanhempani. Ei sitä tarvitse edes miettiä.
Tarkoitin kyllä outoja aatteita palvelemassa jonkun järjettömiin mittasuhteisiin paisunutta kostonhalua. Se on eri asia.
Aatehan voisi olla ihan mikä tahansa sinänsä - toisinajattelijat saisi aatteen nimissä eliminoida ja se kuulostaisi paljon paremmalta kuin alkuperäinen kosto jostain ties mistä vanhasta jutusta.
Ja tämän aloituksen yhteydessä en kyllä osoittele ketään sormella, koska taustalla voi olla ihan mitä vaan, mistä välttämättä kukaan ei tiedä mitään. Jokin ikävä kokemus, josta joku ei ehkä ole ikinä kertonut kenellekään. Alkanut vain suunnitella joskus kostavansa. Koston kohdekin on saattanut siinä sivussa hämärtyä.
Eikä tämän asian kaivelu tässä vaiheessa ole näin julkisesti kovin kivaa niille, joita tämä henkilökohtaisesti koskee. Ei ainakaan kenenkään syyttely. Suoraan eikä mutkan kautta. Tekijähän oli itse vastuussa teostaan ja jo täysi-ikäinen. Oikeesti surullista.- HTZA
vanhauneksija kirjoitti:
En tarkoittanut ihan tuota. Tietysti olen kutakuinkin kuin omat vanhempani. Ei sitä tarvitse edes miettiä.
Tarkoitin kyllä outoja aatteita palvelemassa jonkun järjettömiin mittasuhteisiin paisunutta kostonhalua. Se on eri asia.
Aatehan voisi olla ihan mikä tahansa sinänsä - toisinajattelijat saisi aatteen nimissä eliminoida ja se kuulostaisi paljon paremmalta kuin alkuperäinen kosto jostain ties mistä vanhasta jutusta.
Ja tämän aloituksen yhteydessä en kyllä osoittele ketään sormella, koska taustalla voi olla ihan mitä vaan, mistä välttämättä kukaan ei tiedä mitään. Jokin ikävä kokemus, josta joku ei ehkä ole ikinä kertonut kenellekään. Alkanut vain suunnitella joskus kostavansa. Koston kohdekin on saattanut siinä sivussa hämärtyä.
Eikä tämän asian kaivelu tässä vaiheessa ole näin julkisesti kovin kivaa niille, joita tämä henkilökohtaisesti koskee. Ei ainakaan kenenkään syyttely. Suoraan eikä mutkan kautta. Tekijähän oli itse vastuussa teostaan ja jo täysi-ikäinen. Oikeesti surullista.syytä ketään, en osoittele sormella, en edes kannata mitään aatetta.
Yritän vain, anteeksi, kauttasi saada ihmiset ajattelemaan mistä asenteet = ajatusten maailmat, syntyvät.
Ja mistä tulee termi: "outo".
Outo ei ole kaikille sama.
Itse olen vanhempieni, ystävien, koulun, uutisten tms. ja niihin liittyneiden arvojen kautta "kristillinen".
Mutta ajattelen, olen siis oikeassa? ei kun olemassa.
Ongelma vaan on siinä että kenen oikeassa?
Siksi en syytä ketään, mitään, missään.
Yritän vain ymmärtää.
Hyväksyminen on joskus vaikeaa, kasvatukseni kun asettaa, väkisinkin, rajoja.
Tuen sinua, ajatteleminen ja ymmärtäminen on vaikeata, ihmiselle, ehkä, mahdotonta.
H. - kylvetty
CannedHeat kirjoitti:
kirjoitti. Tekoa sinänsä sivusto ei selitä, mutta taustoittaa sitä osaltaan.Hänellä oli kyllä hyvin lähellä henkilö, jolta mahdollisesti sai vaikutteita tämän laatuiseen ajatusmaailmaan.
Tuolla ylempänä, ketjussa Äideistä parhain esitellään tämän henkilön aatteita. HTZA kirjoitti:
syytä ketään, en osoittele sormella, en edes kannata mitään aatetta.
Yritän vain, anteeksi, kauttasi saada ihmiset ajattelemaan mistä asenteet = ajatusten maailmat, syntyvät.
Ja mistä tulee termi: "outo".
Outo ei ole kaikille sama.
Itse olen vanhempieni, ystävien, koulun, uutisten tms. ja niihin liittyneiden arvojen kautta "kristillinen".
Mutta ajattelen, olen siis oikeassa? ei kun olemassa.
Ongelma vaan on siinä että kenen oikeassa?
Siksi en syytä ketään, mitään, missään.
Yritän vain ymmärtää.
Hyväksyminen on joskus vaikeaa, kasvatukseni kun asettaa, väkisinkin, rajoja.
Tuen sinua, ajatteleminen ja ymmärtäminen on vaikeata, ihmiselle, ehkä, mahdotonta.
H.Sitähän se on...
Juuri niin. Muuta emme voikaan.- CannedHeat
vanhauneksija kirjoitti:
Sitten tossa alempana oli linkki johonkin, josta en ymmärrä yhtään mitään... Liian outoa.ymmärrät tuon linkin tekstin pohjana tuon nuoren pojan tyhjyyteen ja vihan rakastamiseen. Näennäisesti hän ymmärsi paljon, mutta todellisuudessa todella vähän.
Nietzscheä on maailma ymmärtänyt tahallisesti väärin ja kääntänyt hänen viestinsä päälaelleen. Tässäkin tapauksessa hänen viestinsä oli kaivettu natsien ja ekoterroristien tulkinnoista.
Joka aidosti lukee N:ä ei löydä tuollaista viestiä. CannedHeat kirjoitti:
ymmärrät tuon linkin tekstin pohjana tuon nuoren pojan tyhjyyteen ja vihan rakastamiseen. Näennäisesti hän ymmärsi paljon, mutta todellisuudessa todella vähän.
Nietzscheä on maailma ymmärtänyt tahallisesti väärin ja kääntänyt hänen viestinsä päälaelleen. Tässäkin tapauksessa hänen viestinsä oli kaivettu natsien ja ekoterroristien tulkinnoista.
Joka aidosti lukee N:ä ei löydä tuollaista viestiä.Kukin tulkitsee tyylillään ja omista lähtökohdistaan. Ilmeisesti kaiken voi kääntää päälaelleen. Jos tuolla ylempänä ihan oikeasti on lainauksia pojan äidin lauseista, en haluaisi olla tällä hetkellä se äiti. Samat lauseet olivat pojankin sivustoilla. Joo ja kyllä oli "sanoma" höystetty kaikilla mahdollisilla natsi yms. tuhovideonpätkillä upean musiikin kera. Kaikkea voi käyttää (näköjään) vaikka mihin tarkoituksiin. Aatteita, musiikkia - ihan mitä vaan.
Ei näitä kukaan voi ymmärtää.
järkytyin valtavasti,vaikka kyseinen koulu on kaukana meistä.Varsinkin kun ajattelee, että se olisi voinut tapahtua vaikka missä tahansa koulussa,niin se on niin kauheeta..:(
Minulla on kauhee suru myös näiden omaisensa menettäneiden puolesta..:(- Jäkeläinen.
Surullinen joulu moniin perheisiin tulossa. Lapsi ei enää ole läsnä. Lapset ilman äitiä. Olen polttanut monet kynttilät ja kyynehlehtinyt. Joku heti kirjoittamaan, että "jeesustelua". Sillätavalla ajattelevat, ilman emapatioita, vapaa olette ilmaisemaan tunteenne. Kummallista toisaalta, että kuitenkin olette kirjoittelemassa mielipiteitänne, pysyisitte hiljaa, jos tunteita tällaiset tapahtumat eivät herätä. Tällä foorumilla en tiedä, kuinka haukutaan, mutta tuolla muualla, lukea voi aivan merkillisiä kannanottoja. Liekö sitten finninaamaiset 15 kesäiset teinit provoilemassa.
Omaisensa Jokelan tapahtumissa menettäneille:
-osanottoni suruunne, voimia ja jaksamista teille. Enkelit siellä jossakin pitävät omaisistanne hyvää huolta.- että nää tunteettomat
yksinäisiä!Siks he eivät tajua tilannetta...
- lueskelin...
tällä hetkellä.
http://www.positiivarit.fi/Content.aspx?0f2756f1-06fc-4c00-b02d-6e38b6d766f0
Vaihteeksi helpottavampaa lukea kuin uutisia. - ex_er1
järkyttävää. Ensin kun kuulin siitä niin en meinannut tajuta että tapahtui täällä eikä jossain ulkomailla.
- tulee lähemmäks
joka kerta.Pian se on omassa portaassa jos ei jotain tehdä nyt!
- mies_vm56
ei yllättänyt, niin paljon on ollut merkkejä ilmassa. Mutta siitä huolimatta järkytti ja vihastutti ja hämmensi ja ties mitä. Vielä tuossa naapurikunnassa. Ja omassa työpaikassakin eräs, joka sai kokea sen suurimman surun.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039