Tiedättekö, onko olemassa palvelevaa (halpaa tai maksutonta) puhelinta, johon yksinäiseksi itsensä tunteva voisi soitella ajankulukseen?
Minulla on yksi tuttu, joka soittelee päivittäin ja jättää valittelevia soittopyyntöjä vastaajaan, kun en ole paikalla enkä aina ehdi soitella hänelle takaisin. Olisi kiva, jos jostain löytyisi yksinäiselle lähes ystävättömälle juttelukavereita. Kun television katseleminen, lukeminen tai käsityöt eivät onnistu, niin ymmärrän, että hän kaipaisi seuraa silloin kun on yksin kotonaan. Vapaa ehtoista ystäväpalvelua ei kuulemma ole saatavissa, kun ketään ei asu lähimaillakaan.
Mistä voisimme löytää ko. henkilölle viihdyketta?
Palveleva puhelin yksinäisille?
6
448
Vastaukset
- HTZA
Kyllä niitä löytyy, paljonkin.
Ihan laillisia ja sitten niitä toisenlaisia.
Minäkin voisin jutella, mutta en ihan tällaisen palstan kautta.
Ja siksi toiseksi, minkäs ikäinen hän on?- löytyisiköhän
hän joutuu olemaan pitkiä aikoja yksin kotonaan, vaikka kotipalvelu käy siellä ja miehensäkin hoitaa häntä, mutta mies joutuu olemaan joskus pitkäänkin töissä. Heidän asuntoalueellaan ei kuulemma ole vapaaehtoisia ystäväpalvelu-ihmisiä.
Itse en tiedä sellaista normaalien ihmisten normaalilla puhelumaksulla toimivia puhelimia, joihin yksinäiset voisivat soitella, ellei ole jotain suurta katrastrofia tai akuuttia hatää tiedossa. Minusta sellainen keskustelupuhelimella voisi olla enemmänkin kysyntää. Ko. henkilö ei esim. pysty käyttämään nettiä ja tuskin hän ainoa sellainen tapaus on. - HTZA
löytyisiköhän kirjoitti:
hän joutuu olemaan pitkiä aikoja yksin kotonaan, vaikka kotipalvelu käy siellä ja miehensäkin hoitaa häntä, mutta mies joutuu olemaan joskus pitkäänkin töissä. Heidän asuntoalueellaan ei kuulemma ole vapaaehtoisia ystäväpalvelu-ihmisiä.
Itse en tiedä sellaista normaalien ihmisten normaalilla puhelumaksulla toimivia puhelimia, joihin yksinäiset voisivat soitella, ellei ole jotain suurta katrastrofia tai akuuttia hatää tiedossa. Minusta sellainen keskustelupuhelimella voisi olla enemmänkin kysyntää. Ko. henkilö ei esim. pysty käyttämään nettiä ja tuskin hän ainoa sellainen tapaus on.Tiedän kyllä, minulla on yksi tuon tyyppinen, hauska, yhteys ihmiseen.
Voisin kyllä ajatella toistakin, mutta minä kun olen enemmän netti-ihminen.
Mutta miten vain, ei tämän palstan kautta, tällaiset palstat ovat vähän vaarallisia.
Paikallinen sosiaalihuolto omaa tietoa ja yhteyksiä. Se on turvallinen.
Ei pidä käsittää väärin, sosiaalihuolto auttaa kaikenlaisiin asioihin. - siinä käy,
HTZA kirjoitti:
Tiedän kyllä, minulla on yksi tuon tyyppinen, hauska, yhteys ihmiseen.
Voisin kyllä ajatella toistakin, mutta minä kun olen enemmän netti-ihminen.
Mutta miten vain, ei tämän palstan kautta, tällaiset palstat ovat vähän vaarallisia.
Paikallinen sosiaalihuolto omaa tietoa ja yhteyksiä. Se on turvallinen.
Ei pidä käsittää väärin, sosiaalihuolto auttaa kaikenlaisiin asioihin.kun pitäisi itse jotain tehdä.
skype hänen tietokoneelleen ja itsellesi myös. Webbikameran hommattuanne voit puuhata myös jotain samalla kun keskustelette. Skypen kautta puhelut ovat ilmaisia tietokoneiden välityksellä. Ohjelma on helppo asentaa.
- löytyykönumeroita
Ja miten kummassa minä sitten keskustelen skypessä, ellen ole kotona vastaamassa puhelimeenkaan?
Pyysin yhteystietoja ja neuvoja, mistä hän löytäisi muuta normaalien ihmisten keskusteluseuraa PUHELIMELLA! Ellei kykene katselemaan kunnolla televisiota 100" näytöstä eikä käyttämään tietokonetta, mitä skype ihmiselle silloin tarjoisi? Sivumennen sanoen perheen tietokoneissa on skype.
(Minulla on handsfree puhelimessa ja voin jo nyt tehdä muuta keskustellessani. Skypeä käyttäessäni istun pc:n ääressä ja kiroilen mielessäni, miksi ostin sisäänrakennetulla kuvayhteydellä varustetun läppärin - hieman ylempänä kuvakulma olisi parempi.)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa762509En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721597Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181204
- 131146
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91116- 201019