Paavali ja muut apostolit sekä profeetat ja Aadam ja Eeva ovat kaikki adventisteja.
Paavali kuuluu adventisteihin
5
171
Vastaukset
- haluaa...
Eiköhän jeesus ja jumalakin ole adventisteja ja kaikki muut ovat sunnuntainviettäjiä eli saatananpalvojia, eikö niin?
- Seraja-m55
Adventismi tarkoittaa sitä samaa asiaa kuin nuo luterilaisen kirkkovuoden adventit eli Kristuksen toisen tulemuksen odotusta.
Sana Adventti eli latinaksi "Adventus Domini" Wikipedian mukaan tarkoittaa Herramme Kristuksen toista saapumista tai tulemusta ja siten jokaista tämän tulemuksen odottajaa voidaan tästä syystä kutsua adventistiksi. Se ei siis vielä liity mihinkään kirkkokuntaan rajaamiseen.
Adventismi myös käsittää siihen liittyen sen raamatullisen näkemyksen, että tuo Vapahtajamme tulemus on erittäin julkinen (ei siis salainen!) tapahtuma, jossa kaikki Jumalan valtavan kirkkaat enkelit tulevat hänen kanssaan ja saattavat kaikki - niin kuolleista herätetyt kuin elossa olevat muutetut ylös pilviin, Kristuksen ikuiseen, konkreettiseen yhteyteen.
Tätä tukevat esim. Ilm. 1:7 "Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen."
ja Matt. 25:31 "Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle."
sekä 1. Tess. 4:13-17 "Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."
- joukosta
>> Paavali ja muut apostolit sekä profeetat ja Aadam ja Eeva ovat kaikki adventisteja.
- Markku Tampio
kaikkia, hänet Herrakseen ja Vapahtajakseen tunnustavia uskontokuntia kaikkialla maailmassa.
Taas on ollut näköjään joku "valopää" asialla:
"Paavali ja muut apostolit sekä profeetat ja Aadam ja Eeva ovat kaikki adventisteja."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889