sharmista Kairoon?

kairoon haluava

ollaan lähdössä take offin matkalle tammikuussa ja halua olisi lähteä kairoon. take offin sivuilta ei kuitenkaan retkiä ilmene. onko jotain kenellä kokemusta miten kairo onnistuu esim paikallisten kautta ja mitä maksaa vai onko take off järkännyt matkoja?

7

1174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelma...

tosin olemme menossa Detourin matkalle. Detour ei ilmoita missään mitä heidän yhden päivän retki Kairoon maksaa.

Paikallisiahan retken järjestäjiä varmaan löytyy mutta tietääkö joku hyvää ja luotettavaa?

• Egypti fani

Kairon retkien hinnat matkatoimistolta on noin 85euroa ja paikallisilta ostimme viime viikolla 35euroa joten eroa, matkan ostimme Naama Bayn keskustasta heti kun taksien luota alkaa kävelykatu niin muutama sata metriä vasemmalla on paikallinen matkatoimisto ja hyvin homma pelasi hakivat yöllä hotellilta ja seuraavana yönä tulimme takaisin, rankka mutta antoisa reissu, ottakaa lämmintä mukaan toisilla oli jopa tyynyt mukana meillä oli isot pyyhkeet peittoina kun auton ilmastointi oli päällä niin viileää todella oli ja muistakaa käsidesi AINA
      Kairon retkellä erikoisesti,itse käytin vähän väliä ja silti vieläkin on vatsavaivoja no onneksi kuumetta ei ollut kuin yhden päivän ja lomakaan ei pilalle mennyt kun kävimme Kairossa vasta loman loppupuolella.Hyvää matkaa lomalaisille mukava paikka Sharm el Sheik on.

• Kokemusta on

osta lentolippu Egypt Airilta tai hotellin matkatoimistosta ja bookkaa valmiiksi netistä Hotel Windsor tai Carlton. Ovat aivan vanhan Kairon keskustassa ja edullisia sekä ennen kaikkea alkuperäisiä. Windsorissa on kuvattu muumiofilmien kaupunkikohtauksia. Ulkoovella saa ruokaa ja hotelli järjestää kiertoajelut pyramideille ja negropoliin. Backbackerien suosimat paikat.

• Kysyit kyllä paikallisia toimistoja, mutta suosittelen kuitenkin (ehdottomasti) lentämistä Kairoon omin päin. Bussi kestää ikuisuuden eikä ole kovin miellyttävä reissukaan. Jos olette vain yhden päivän niin sitten lentokentältä taksi ja sovitte taksasta koko päiväksi. On oikeasti todella helppoa ja halpaa. Kairossa on nykyään myös mittarillisia taksia, keltaiset autot. Tosin niitä ei näe ihan joka kadun kulmassa.

Moniakin paikallisia olen kuullut täällä suositeltavan, mutta valitettavasti en nyt yhtään muista kun itsellä ei ole ollut tarvetta.

• hms240

Take offilla on matka kairoon, joten nou worries pääsette kyllä sinne matkanjärjestäjän kautta :)

• Alagsarniela

Sepäs jännä juttu.... mulle kun takeoffista sanottiin että niillä ei ole mitään retkiä että kannattaa hommata ne muilta matkatoimistoilta tai paikan päältä. Pystyvät kuulemma sen takia järjestämään halpoja matkoja kun heillä ei ole paljoa henkilökuntaa järjestämässä retkiä yms. paikan päällä on yksi ns. "matkaopas" hänkään ei ole koko ajan lähettyvillä vaan häneltä saa numeron johon soittaa jos ongelmia ilmenee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      101
      2900
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1834
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      386
      1692
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1621
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe