Minulla on 31-vuotias tytär ja hän ei ole vielä oikein koskaan ollut töissä eikä hänen miehensäkään. Opiskelua opiskelun perään eikä valmista näytä tulevan. Jatkuva rahapula ja tytär on 3-vuotias. Nyt he ovat miehensä kanssa päättäneet erota. Minulta taas pyydetään apua (rahallista ja henkistä). Joulun oli ajatellut viettää vähän toisissa merkeissä ja niin hekin, mutta nyt sitten kun ero on tulossa niin odotetaan minun olevan joulun tytön ja hänen lapsensa kanssa. Olin ajatellut lähteä joulun jälkeen matkalle, mutta mitäs nyt sitten teen? Olenko itsekäs ja lähden matkalle??
30-KYMPPISET
20
1038
Vastaukset
- Heikunkeikku
..ajattelet, että haluaisit tehdä? Koetko olevasi itsekäs jos lähdet matkalle.
Jos aikomuksesi oli lähteä joulun jälkeen matkalle, niin eikö se joulu olisi mukava viettää tyttären ja lapsenlapsesi kanssa ja lähteä sitten reissuun joulun jälkeen, kuten olit suunnitellutkin.
Ero on kurja juttu ja henkistä tukea he kaikki varmasti tarvitsevat.
Mutta voithan keskustella tuostakin asiasta tyttäresi kanssa, niin on helpompi tehdä omat ratkaisut. - toinen kans
Mun tytär käy kyllä töissä, mutta hän liikealalla ja huono palkka ja tarvitsee jatkuvasti lastenhoitoapua.Mikään ei tahdo kelvata kuitenkaan. Koko ajan se ja sättii ja valittaa kaikesta mitä yritän tehdä, mikään ei kelpaa.
Mies paljastui retkuksi ja epäilen,että tytär on masentunut, mutta ei suostu lääkäriin. Ja joulu tulee pahentamaan asiaa, töitä paljon ja hän stressaa aina joulua.Itsekkin olen työelämässä ja kova työ hoitaa hänen muksujaan omien töiden lisäksi ja auttaa. Oikein koko joulu hirvittää, mäkin lähtisin matkalle mieluimmin.Vaikeeta on. - meillä on oikeus...
Omaan elämään. Ei ne meidän ns. Aikuiset itsenäisty ikinä jos ei heitä elämään omaa elämää. Älkää hyvät ystävät hyysätkö heitä enää. Miettikää omaa elämäänne 30:senä Ei äitimme tai isämme perään huudellut onko kaikki hyvin. Pärjättävä oli vaikka eväitä oli vähän annettu.
Ja tässä olemme.
Kaikki se mitä annamme on hukkaan heitettyä, kokemusta on. Haukkumiset päälle.
Olen itse, vihdoin tajunnut sen ja olen vapaa. Ja lapsenikin voivat paremmin. Myös lapsen lapseni.
Päästäkää reippaasti irti. Matkustahan sinä hyvällä omallatunnolla jos se on sitä mitä sinä haluat. Minun mielestäni joulu on perhejuhla ja lapset siinä juhlassa ovat rikkaus. Mutta jokainen taaplaa tyylillään. Minä, nuorekas ja meneväinen mummo olen jouluna pullantuoksuinen ja odotan lapsia kylään, sinä jos koet erilaisen joulun omanlaiseksesi niin tokihan siihen on oikeus. Sen vaan sanon että suvaitsevaisuus on parasta. Sen voisit aloittaa itsestäsi. Suo itsellesi omanlaisesi joulu ja juhannus ja kaikki muutkin päivät
- Pirre*
kotiin, ajattelen että pienellä olisi mukavampi joulu - mutta jokainen tekee tuntonsa mukaisia päätöksiä..
- mummo63
Eikun matkalle ja sillä mielin että sinulla on siihen täysi oikeus. Lapset jotka vielä 30 kymppisinä pitävät vanhempiaan apuautomaatteina, niin sitä jatketaan koko loppu elämän.
Lopeta rahan jakaminen, ei muutkaan työtätekemättömät ole nälkään kuolleet, taitavat pärjätä paremmin kuin pienellä palkalla työtä tekevät.Lapsi on vielä niin pieni ettei hän tule muistamaan että mummo pahus oli 2007 joulun reissussa.Jos välit menee poikki niin kyllä ne siitä takaisin palautuu. - pakkas-akka
Kuulehan sie ihminen: Jos olet aikonut lähteä lomalle ilman pesuetta , niin mene ihmeessä. Mie menin tekemään joululoma varauksen liian myöhään , joten joudun nyt 8 VIIKON KOIRA VAHTI VUOROON! Olisin ja olinkin jo suunnitellut meneväni itse Torremoliinokseen pötköttelemään, mutta mulla on niin hankala sanoa ei!
- annatte pompotella itteänne
miten haluutte!
Ei ne ikinä enää irtaannu,jos vieläkin hyysäätte!
Ja niitten joulu on jokatapauksessa pilalla.
Ja sulle,kun se kerran aina nalkuttaa,miksi edes menet sinne!
Sanotte tylysti nyt se on loppu! - on tunteet.
annatte pompotella itteänne kirjoitti:
miten haluutte!
Ei ne ikinä enää irtaannu,jos vieläkin hyysäätte!
Ja niitten joulu on jokatapauksessa pilalla.
Ja sulle,kun se kerran aina nalkuttaa,miksi edes menet sinne!
Sanotte tylysti nyt se on loppu!Helppo meidän on käskyttää, kun ei ole tunnesiteitä ko. ihmisiin.
Muuten, mua saa akatella vain oma ukko. :( - toinen kans
on tunteet. kirjoitti:
Helppo meidän on käskyttää, kun ei ole tunnesiteitä ko. ihmisiin.
Muuten, mua saa akatella vain oma ukko. :(Niinpä, ne hurskaat rintoihinsa lyöjät ovat taas kadonneet kun kerrankin pyydetään apua ja niitä kauniita neuvoja ja empaattista asennetta.Missä on nytkin ne jotka täällä hurskauttaan hokevat"tee lähimmäiselle se niin kun toivoisit itsellesi tehtävän".Mä ainakin toivoin vaikeuksissani lastenhoitamisessa apua äidiltäni.
- ja ei tarvi
on tunteet. kirjoitti:
Helppo meidän on käskyttää, kun ei ole tunnesiteitä ko. ihmisiin.
Muuten, mua saa akatella vain oma ukko. :(olla tunnesiteitä kun/jos ärsyttää. Mun kaverilla on samanlaiset patalaiskat kakarat,hoidattaavat lapsensa mummollaan ja jopa isomummollaan.
Poika ei voi mennä kouluun kun ei jaksa ahteriaan nostaa sohvalta hakeakseen bussilippua ärrältä.
Kaljaa kyllä jaksaa hakea.
Työkkäriin ei voi mennä kun siellä on niitä N''''eitä,mee sinä mutsi tekemään se paperi!
Vai vielä tunnesiteitä ja pah!
Ärsyttävää loissakkia koko kolmekymppisten porukka.
Työkaverin lapset juoksuttaa äitiään.äiti tuo sitä ja osta tätä tarviin sitä mee hakemaan ja tuo sitten kun tuut töistä tuu kattomaan että saan mennä....
Samaa valitusta joka prkleen päivä! - lasten käytös
ja ei tarvi kirjoitti:
olla tunnesiteitä kun/jos ärsyttää. Mun kaverilla on samanlaiset patalaiskat kakarat,hoidattaavat lapsensa mummollaan ja jopa isomummollaan.
Poika ei voi mennä kouluun kun ei jaksa ahteriaan nostaa sohvalta hakeakseen bussilippua ärrältä.
Kaljaa kyllä jaksaa hakea.
Työkkäriin ei voi mennä kun siellä on niitä N''''eitä,mee sinä mutsi tekemään se paperi!
Vai vielä tunnesiteitä ja pah!
Ärsyttävää loissakkia koko kolmekymppisten porukka.
Työkaverin lapset juoksuttaa äitiään.äiti tuo sitä ja osta tätä tarviin sitä mee hakemaan ja tuo sitten kun tuut töistä tuu kattomaan että saan mennä....
Samaa valitusta joka prkleen päivä!kertoo? Naapureistako?
Minä en mummuttele, sitä minusta ei edes koskaan tule.
aikomuksesi on lähteä vasta joulun jälkeen,niin ole joulu heidän kanssaan ja sitten lähdet hyvillä mielin sinne matkoille..Onhan tyttäresi kuitenkin jo noinkin vanha,joten varmasti ymmärtää..:)
- Pirre*
Luin muuten väärin tuolla aiemmin, että tämä mummi oisi jo jouluksi menossa matkoille..
Pirre* kirjoitti:
Luin muuten väärin tuolla aiemmin, että tämä mummi oisi jo jouluksi menossa matkoille..
luin näköjää aika nopsasti nuo vastaukset,kun nyt vasta huomasin,että joku muukin oli ehdottanut tuota samaa..:)
Sen täytyy sit olla varmasti hyvä ratkaisu..:)
- HTZA
Kiva kuulla että sinulla on nykyaikainen lapsi.
Niitä löytyy enemmänkin Stadin assan luota. Siellä on muitakin "paskatyöläisiä".
Vastasit itse hyvin omaan kysymykseesi.
Laita asuntoosi uusi takalukko, pyydä jotain vähän vartiomaan ovea ja lähde matkalle.
Älä missään nimessä kerro aikeistasi etukäteen. Tuonlaisilla aikuisopiskelijoilla on jo sen verran tietoa että he käyttävät sitä häikäilemättömästi hyväksi.
Onneksi sinulla ei ole "peräkammarin poikaa" vois tulla vielä turpaankin.
Älä neito hyvä masennu, joskus on kuitenkin pakko vieroittaa.
Ja varovasti sitten, jos huonosti käy saat vielä tehokkaasti rahastavan lapsenlapsen.- tusinamummu
voi mitä paskoja ootte. olis toinen ääni kellossa jos tulis vaikka vakava sairaus. äiti on äiti ja isä on isä. olis pitänyt ajatella vähän aikaisemmin , eikös e pillerit ollut keksitty. kukas sua käy katsomassa edes saati syöttämässä kun tulet vanhaksi. ole onnellinen että olet saanut lapsia. todella. omat jälkeläiset.
- HTZA
tusinamummu kirjoitti:
voi mitä paskoja ootte. olis toinen ääni kellossa jos tulis vaikka vakava sairaus. äiti on äiti ja isä on isä. olis pitänyt ajatella vähän aikaisemmin , eikös e pillerit ollut keksitty. kukas sua käy katsomassa edes saati syöttämässä kun tulet vanhaksi. ole onnellinen että olet saanut lapsia. todella. omat jälkeläiset.
vain varoittaa tuota iso-äitiä.
Lehtiä kun lukee niin tuon kaltaiset uutiset alkavat olla arkipäivää.
Ei minun takoitukseni ollut olla paska.
- Unelma
Hei Mummo52!
Olin vähän samanlainen uusavuton ja rahaton kuin tyttösi. Valmista ei tahtonut tulla millään.
Asiat sitten pikkuhiljaa järjestyivät, ja tuli valmista.
Voihan sitä vähän lastaan autella. Mutta älä kynnysmatoksi ja jatkuvaksi hätävaraksi rupea.
Elämällä omaa elämääsi näytät tyttärellesikin hyvää esimerkkiä ja kannustat valmistumaan ja järjestämään asiansa paremmin.
Nämä nyt ovat vain minun ajatuksiani. Voi kun lähtisit/pääsisit matkalle! - sydänmellä
järjellä ajateltu harmittaa yllättävän usein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1032944En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361849- 101844
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3881701Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211621Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191277
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039