Jeesus sanoo erääässä tekstissään: " Fariseukset ja kirjanoppineet ovat saaneet tiedon avaimet,
mutta eivät käytä niitä itse, eivätkä anna muidenkaan käyttää."
Oliko Kabbala se tieto, jota Jeesus olisi kaivannut, mutta ei saanut, koska se ilmeisesti oli vain harvojen saatavilla.
Tämä tekstin osa on lainaus, koska en osaa itse näin tiivistää asiaa.
KABBALA ---- tiedon avaimet
30
751
Vastaukset
Mistä sinä tuollaisen sananpaikan löysit?
Itse löysin vain tällaisen:
"Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä."
Matt. 23:13- LEARSI
Löytyy Tuomaan evankeliumista, myös muodossa;
Jeesus sanoi: " Voi fariseusta; hän on kuin koira, joka makaa karjan syöttökaukalossa. Se ei syö itse eikä anna lehmienkään syödä."
Tarkoittaa samaa asiaa ymmärtääkseni, pidetään saavuttamattomissa jokin asia. - vai kuis on?
LEARSI kirjoitti:
Löytyy Tuomaan evankeliumista, myös muodossa;
Jeesus sanoi: " Voi fariseusta; hän on kuin koira, joka makaa karjan syöttökaukalossa. Se ei syö itse eikä anna lehmienkään syödä."
Tarkoittaa samaa asiaa ymmärtääkseni, pidetään saavuttamattomissa jokin asia.Jeesus viittaa tuollakin sanomisellaan siihen, että jo Mooseksen kautta on totuus tuotu ulottuville.
Mutta kabbala on samaa sivuunvientiä aivan kuin fariseusten opetuksetkin olivat Jeesuksen aikana.
Missä on paljon sanoja, siellä on tyhmä äänessä sanotaan sananlaskuijen kirjassakin, vai kuis on? - rebecca (ei kirjautuneena)
vai kuis on? kirjoitti:
Jeesus viittaa tuollakin sanomisellaan siihen, että jo Mooseksen kautta on totuus tuotu ulottuville.
Mutta kabbala on samaa sivuunvientiä aivan kuin fariseusten opetuksetkin olivat Jeesuksen aikana.
Missä on paljon sanoja, siellä on tyhmä äänessä sanotaan sananlaskuijen kirjassakin, vai kuis on?aivan noin se ei minun mielestäni ole, vaikka sillä nyt ei mitään merkitystä olekaan....
Aabraham oli ensimmäinen kabbalisti - ja mitä kirjoitit "sivuunviennistä" - se EI todellakaan (mielestäni) ole noin.....
UT:ssa on "paljon sanoja" - joten tuon sinun loppulauseen voisin kohdistaa sinne..
- rebecca(ei kirjautuneena)
Kabbala on ollut kätkettynä - meidän päiviimme saakka, koska ihmiset eivät ole olleet valmiita tälle tiedolle. Ja se on ollut salainen, tarkoituksella.
Nyt on kuitenkin mahdollisuus päästä tutkimaan tätä ikiaikojen viisautta, mutta niinkuin monen muunkin asian kohdalla - myös kabbalasta on tullut kaikenlaisia versioita.
Tarkoitan tässä Nam-kabbalaa (New Age Movement) ym...Hollwood höttöä.
Abraham oli ensimmäisiä kabbalisteja ja mm. Moses sai tiedon avaimet.
Voisin kirjoittaa tästä aiheesta vaikka kuinka, mut jääköön tällä kertaa tähän.- rebecca (ei kirjautuneena)
"Avaa minulle vähän sydäntäsi - niin minä avaan Sinulle koko maailman" - Zoharin kirja.
" Kuka minä olen, ja mikä on olemiseni tarkoitus?
Miten me olemme tänne ilmaantuneet, ja minne me olemme menossa? Olemmeko me mahdollisesti olleet ennenkin tässä maailmassa?
Voimmeko päästä tietoon omastamme ja maailmankaikkeuden olemuksesta?
Miksi ihminen kärsii, ja voidaanko kärsimyksestä päästä?
Kuinka voimme löytää rauhan, tyytyväisyyden ja onnen? Kuinka saavutamme tyyneyden, täyttymyksen ja ilon?
Jokaisessa sukupolvessa on ollut monia ihmisiä, jotka ovat yrittäneet antaa vastauksia näihin ihmiskuntaa alati vaivaaviin kysymyksiin, ja se tosiasia että tämä toistuu sukupolvesta toiseen, todistaa sen että tyydyttäviä vastauksia ei ole vielä löytynyt.
Luontoa ja kosmosta tutkiessamme huomaamme miten kaikki meitä ympäröivä noudattaa tarkkoja sekä mielekkäitä lakeja.
Me pidämme itseämme luomakunnan kruununa, mutta myöskin jollain tavalla pois suljettuna luomakunnan järjestyksestä.
Näemme esimerkiksi kuinka viisaasti ja loogisesti luonto on luonut kaikki organismit, ja kuinka jokainen ruumiin solu toimii täsmällisesti tarkoituksensa täyttäen, mutta emme kykene antamaan vastausta kysymykseen, mikä tarkoitus koko elävällä organismilla on.
Syyn ja seurauksen ketju läpäisee kaiken ympärillämme, eli toisin sanoen mitään ei ole luotu ilman tarkoitusta.
Fyysisten kappaleiden maailmassa pätevät tietyt liikeratoja koskevat lait. Myös kasvien ja eläinten maailmassa vallitsee vastaavanlainen logiikka.
Mutta peruskysymys siitä, mitä varten tämä kaikki, eli me ja koko meitä ympäröivä maailma - on olemassa, pysyy yhä ilman vastausta.
Maailmassa ei liene yhtäkään ihmistä joka ei olisi ainakin kerran elämässään pohtinut tätä kysymystä. Nykytieteen teorioiden mukaan maailmaa hallitsevat muuttumattomat luonnonlait, joihin emme kykene vaikuttamaan. Ainoa tarkoituksemme on viisaasti soveltaa näitä lakeja noin 70-120 elinvuotemme ajan, jotta sekä kirjaimellisesti että kuvaannollisesti valmistaisimme tietä tuleville sukupolville.
Mutta mitä tarkoitusta varten? "Onko ihminen yksinkertaisempien eliöiden evoluution tulos?" "Onko elämä peräisin toisilta planeetoilta?"
On kaksi tapahtumaa - syntymä ja kuolema, ja se mitä niiden välillä tapahtuu, on ainoalaatuista ja sen vuoksi kallisarvoista.
Tai jos asiaa katsotaan vastakkaisesta näkökulmasta: elämä ei ole yhtään mitään jos sen jälkeen on loppu, pimeys ja äkkisyvänne.
Missä meidän luomisemme kannalta on viisas, kaikki sisälleen sulkeva, looginen Luonto, joka ei luo mitään turhan takia? Vai onko lakeja ja määtänpäitä, joita ei vielä ole löydetty?
Meidän maailmaa koskevat tutkimuksemme ovat vain viiden aistin, kosketuksen, hajun, kuulon, näön ja maun, tai niitä vahvistavien instrumenttien kautta tapahtuvaa tutkimusta maailman reagoinnista omiin toimintoihimme.
Se mikä on tutkimuksemme ulkopuolella jää meiltä havaitsematta, eikä sitä ole edes olemassa meidän kannaltamme. Emme myöskään kykene tuntemaan että meiltä puuttuisi jokin aisti, sen enempää kuin kykenemme kaipaamaan kuudetta sormea tai samalla tavalla kuin näköaisti jää synnynnäisesti sokean käsityksen ulkopuolelle.
Tästä johtuen ihminen ei milloinkaan tule löytämään luonnon kätkettyjä muotoja hänelle syntymässään annetuilla menetelmillä.
Kabbalan mukaan henkinen maailma on olemassa, mutta aistinelimet eivät kykene havaitsemaan sitä; meidän universumimme on pikkuruinen osa tätä maailmaa sen keskustassa, ja meidän planeettamme, Maa on sen sisäinen keskipiste. Henkinen maailma koostuu informaatiosta, ajatuksista ja tunteista, jotka vaikuttavat meihin havaittavan luonnon aineellisten lakien ja sattuman välityksellä, se asettaa meidät tiettyihin olosuhteisiin, jotka määräävät käyttäytymisemme.
Meillä ei ole määräysvaltaa sen suhteen, milloin ja mihin synnymme, mitä meistä tulee, keitä me tapaamme elämämme aika, ja mitä seurauksia teoillamme tulee olemaan.
Kabbalan mukaan ihmisen saatavilla on neljä tiedon lajia, ja hänen tulee omaksua ne:
1) Luominen: Luomakunnan ja maailmojen kehittymisen tutkimus; kuinka Luoja on sen luonut, henkisen ja aineellisen maailman väliset interaktiot, mikä on ihmisen luomisen tarkoitus.
2) Toiminnallisuus: Ihmisluonnon sekä hänen hänen ja henkisen maailman välisten yhteyksien tutkimus; ns. käytännöllinen Kabbala.
3) Sielujen vaiheet: Kunkin sielun ja sen vaiheitten tutkimus. Miten ihminen toimii tässä ja sitä seuraavissa elämissä. Miksi tietyn kaltainen sielu ruumiillistuu ja miksi tietynlainen ruumis saa tietynlaisen sielun. Tämän aiheen puitteissa myös tutkitaan ihmiskunnan historiaa tietyn järjestyksen seurauksena, sekä sielujen vaellusta.
4) Hallinta: Meidän maailmamme - elottomien esineitten, kasvien ja eläinten ja niiden luonteen sekä roolin tutkimus; kuinka niitä hallitaan henkisestä maailmasta. Korkein voima ja meidän havaintomme Luonnosta, Ajasta ja Avaruudesta. Sen tutkiminen miten korkeammat voimat liikuttavat aineellisia kappaleita tiettyyn tarkoitukseen (pisteeseen). Onko ihmiselämän suurinta mysteeria mahdollista tutkia esittämättä kysymystä sen lähteestä? Kaikki yrittävät ajatella sitä.
Sekä yksilöllisen että kollektiivisen ihmiselämän merkityksen ja mielen etsintä on ihmisen henkisen elämän keskeinen kysymys.
Olemme saaneet nähdä kuinka ihmiskunnan uskonnollinen suuntautuminen on syntynyt uudelleen 20. vuosisadan puolenvälin jälkeen. Teknisen kehityksen ja maailman mullistusten synnyttämät filosofiat eivät ole antaneet ihmiselle henkistä tyydytystä.
Kabbalan mukaan meidän maailmamme on saanut ottaa vastaaan vain yhden vähäisen kipinän kaikista olemassa olevista mielihyvän lajeista.
Ajan mittaan ihmisen on pakko etsiä uusia mielihyvän lähteitä siinä toivossa, että hän kokisi yhä suurempia ja suurempia nautintoja, mutta hän ei ymmärrä että kaikki nuo lähteet ovat vain ulkoisia kuoria ja ner dakikin olemus pysyy samana.
Ihminen voidaan saada oivaltamaan absoluuttisen tyydytyksen ja hengen aineen ylitse kohottamisen tarve kahdella tavalla: (1) Kabbalan tie. (2) Kärsimyksen tie."
M. Laitman - TakkuTakiainen
Nimenomaan salakähmäisyys antaa tällaisille "puumajapelleille" huomion mitä he kaipaavat _ja jotaa voivat myös muuttaa rahaxi_
On ihan hyvä jos kohta internetistä voi nuuskia koko hiton "pyhät" ja "viisaat" kirjoituxet parilla googletuxella.. sitten kaikki näke3vät millaista roskaa tämä "useimmilta salattu, koska ette olleet kypsiä siihen"-viisaus xD on, ja kaikki naurahtavat ja jättävät sixeen juutalaishuijareiden pätemisyritykset.
Kuten on käynyt lukemattomille salaseuroille, mormonismi, scientologia, vapaamuurarius ...(ei KAIKKI muurarius, vaan tietyt historialliset tapaukset). Noille kaikille kävi siten että SUPERSALAISTA OOOOHWAUTSIWAU-tietoa pääsi vuotamaan julkisuuteen esim. salaseurasta eronneiden "petturien" kautta ja kaikki tavoitellut mystiset (mystifioidut) salaisuudet paljaastuivat täydexi huNpuukixi...
Siinä sinulle kabbalasi tulevaisuus. >.>
- TakkuTakiainen
Lyhyesti:
1. Jos salaseuralla on jotain OIKEAA sanottavaa, se kertoo sen suoraan; salaisuuxien pitäminen kuuluu scientologien kaltaisille huijareille
2. Kabbalistit on näitä mitkä herättää savi- ja kivimöykkyjä eloon hirviömäisix Golemeixi! :O
En koske, pidä perkeleen inspiroimat juutalaiskirjas!
Ja nuo jutut kultaisista leikkauxista ja heprean aakkosista... tuossa mitään järkeä ole. Kuulostaa vapaamuurariudelta tuollainen mittarimatoilu.
Roskaaaaaaaaaaaaa.- LEARSI
Siitä syystä totuus pakenee toreilla ja kujilla, ja viisauksia tutkitaan julki tuomatta, koska ihmiset eivät ymmärrä asioita, vaan hyökkäävät kimppuun kuin susilauma. TÄMÄ ON HARHAOPPIA,
roviolle, roviolle, kaikki harhaopin kannattajat.
Näin se on ollut aina ja näyttää olevan vieläkin.
Riitely ja sotiminen näyttävät olevan paljon mieluisampia, kuin totuuden ja rauhan tavoittelu. Onhan se eräänlaista terapiaa sekin, kun saa vihata jotain ja raivota esim. täällä
toisten ajatuksia halveksimalla. Tuntee itsensä
jotenkin täkeäksi ja enemmäksi. - vai kuis on?
LEARSI kirjoitti:
Siitä syystä totuus pakenee toreilla ja kujilla, ja viisauksia tutkitaan julki tuomatta, koska ihmiset eivät ymmärrä asioita, vaan hyökkäävät kimppuun kuin susilauma. TÄMÄ ON HARHAOPPIA,
roviolle, roviolle, kaikki harhaopin kannattajat.
Näin se on ollut aina ja näyttää olevan vieläkin.
Riitely ja sotiminen näyttävät olevan paljon mieluisampia, kuin totuuden ja rauhan tavoittelu. Onhan se eräänlaista terapiaa sekin, kun saa vihata jotain ja raivota esim. täällä
toisten ajatuksia halveksimalla. Tuntee itsensä
jotenkin täkeäksi ja enemmäksi.Jesaja:
40:31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy. - rebecca (ei kirjautuneena)
vai kuis on? kirjoitti:
Jesaja:
40:31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.osuit asian ytimeen :)
- vai kuis on?
rebecca (ei kirjautuneena) kirjoitti:
osuit asian ytimeen :)
1.Samuelin kirja:
3:11 Ja Herra sanoi Samuelille: "Katso, minä teen Israelissa sellaisen teon, että joka sen kuulee, sen molemmat korvat soivat. - LEARSI
vai kuis on? kirjoitti:
Jesaja:
40:31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy....isot HALIT, Tuo oli ihanasti sanottu.
Joka saavuttaa oikean tietämyksen Jumalasta, saavuttaa tilan, jossa hän on immuuni kaikille onnen-ja epäonnen potkuille, synnin houkutuksille, ja jopa itselleen kuolemalle.
Maimonides lainaus - vai kuis on?
LEARSI kirjoitti:
...isot HALIT, Tuo oli ihanasti sanottu.
Joka saavuttaa oikean tietämyksen Jumalasta, saavuttaa tilan, jossa hän on immuuni kaikille onnen-ja epäonnen potkuille, synnin houkutuksille, ja jopa itselleen kuolemalle.
Maimonides lainausJesaja:
4:1 Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen sanoen: "Me syömme omaa leipäämme ja vaatetamme itsemme omilla vaatteilla, kunhan vain meidät otetaan sinun nimiisi; poista meidän häpeämme." - LEARSI
vai kuis on? kirjoitti:
Jesaja:
4:1 Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen sanoen: "Me syömme omaa leipäämme ja vaatetamme itsemme omilla vaatteilla, kunhan vain meidät otetaan sinun nimiisi; poista meidän häpeämme."En ymmärtänyt.
Ensin olin iloinen, että kerrankin ymmärrän sinua ja sitten heität tuohon tyyliin, tosi
"pahansuopaista ".
Sellaiseksiko tuo oli tarkoitettu???????
Ihan omissa nimissäni tässä liikun, enkä tunne
häpeää omasta ajttelustani. - vai kuis on?
LEARSI kirjoitti:
...isot HALIT, Tuo oli ihanasti sanottu.
Maimonides lainausEn ilosta itke, en surusta itke.
Jos itken niin itken muuten vaan, vai kuis on? - rebecca(ei kirjautuneena)
vai kuis on? kirjoitti:
1.Samuelin kirja:
3:11 Ja Herra sanoi Samuelille: "Katso, minä teen Israelissa sellaisen teon, että joka sen kuulee, sen molemmat korvat soivat.että oletko sä "lintu vai kala"? :)
Usein löydän rivien välistä niin paljon viisautta - (kabbalaa) ja toisinaan tuntuu, että "heität" jotakin VAIN provoillaksesi?
Right?
Kaikki kunnioitus vakaunmuksellesi i alla fall. - rebecca(ei kirjautuneena)
vai kuis on? kirjoitti:
Jesaja:
4:1 Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen sanoen: "Me syömme omaa leipäämme ja vaatetamme itsemme omilla vaatteilla, kunhan vain meidät otetaan sinun nimiisi; poista meidän häpeämme."olisiko ihan vain toiveajattelua :)
tämän kaiken materialistisen hapatuksen vaikuttimena......
vitsi vitsi... :) - rebecca(ei kirjautuneena)
vai kuis on? kirjoitti:
En ilosta itke, en surusta itke.
Jos itken niin itken muuten vaan, vai kuis on?"ja muualla olen
ennenkuin huomaatkaan...." - LEARSI
vai kuis on? kirjoitti:
En ilosta itke, en surusta itke.
Jos itken niin itken muuten vaan, vai kuis on?......itkettää, no voi sääli, niin siinä käy kun pahoittaa tyttöjen mielen.
Pilkka osuu katsos omaan nilkkaan. AINA.
Itke vaan se helpottaa. - vai kuis on?
rebecca(ei kirjautuneena) kirjoitti:
että oletko sä "lintu vai kala"? :)
Usein löydän rivien välistä niin paljon viisautta - (kabbalaa) ja toisinaan tuntuu, että "heität" jotakin VAIN provoillaksesi?
Right?
Kaikki kunnioitus vakaunmuksellesi i alla fall.Ja LEARSI taas sanoo että mies on naiselle kuin avoin kirja!
Johan sitä vähemmästäkin menee pienen pojan pää pyörryksiin! - rebecca(ei kirjautuneena)
vai kuis on? kirjoitti:
Ja LEARSI taas sanoo että mies on naiselle kuin avoin kirja!
Johan sitä vähemmästäkin menee pienen pojan pää pyörryksiin!ihmeellistä asiaa...
Se kummastuttaa, hämmästyttää pientä kulkijaa...
:D - vai kuis on?
rebecca(ei kirjautuneena) kirjoitti:
että oletko sä "lintu vai kala"? :)
Right?
Kaikki kunnioitus vakaunmuksellesi i alla fall.Riippuu siitä, ketä olit kuuntelevinasi, vai kuis on?
11:8 Vai mitä lähditte katsomaan? Ihmistäkö, hienoihin vaatteisiin puettua? Katso, hienopukuiset ovat kuningasten kartanoissa. - vai kuis on?
LEARSI kirjoitti:
En ymmärtänyt.
Ensin olin iloinen, että kerrankin ymmärrän sinua ja sitten heität tuohon tyyliin, tosi
"pahansuopaista ".
Sellaiseksiko tuo oli tarkoitettu???????
Ihan omissa nimissäni tässä liikun, enkä tunne
häpeää omasta ajttelustani.Noin käy aina, jos katsot niillä naisen silmillä, niin näet VAIN minut partaisen miehen!
Ja kukas se sanoi lukevansa.........? - rebecca (ei kirjautuneena)
vai kuis on? kirjoitti:
Riippuu siitä, ketä olit kuuntelevinasi, vai kuis on?
11:8 Vai mitä lähditte katsomaan? Ihmistäkö, hienoihin vaatteisiin puettua? Katso, hienopukuiset ovat kuningasten kartanoissa.Ketä olin kuuntelevinani?
Lähinnä ihmistä - joka tietää asioista enempi, kuin minä? :)
Olisiko näin, että löydän kirjoituksistasi usein sitä syvempää viisautta - siis sitä "ylempää"?
Voin lukea ja nyökkäillä - että "näinhän se on", "loogista", "järkeenkäypää", jne..
(ja niitä on kiva lukea) :)
kun taas toisaalta, jonakin päivänä en sitten oikein "ymmärrä"??
:)
Eli, - se on aika jännä juttu - kun sitä peilaa toisen kirjoituksia omaan ajatusmaailmaansa.
Ja kuinka usein puhutaankaan samasta asiasta monin eri sanoin?
Joka päivä oppii jotain. - vai kuis on?
Ketä olin kuuntelevinani?
Olisiko näin, että löydän kirjoituksistasi usein sitä syvempää viisautta - siis sitä "ylempää"?
Voin lukea ja nyökkäillä - että "näinhän se on", "loogista", "järkeenkäypää", jne..
Eli, - se on aika jännä juttu - kun sitä peilaa toisen kirjoituksia omaan ajatusmaailmaansa.
Joka päivä oppii jotain.Eikö niin, että kaikki viisaus on kotoisin ylhäältä?
Mikset salli minunkin joskus sanoa jotain sinun "ihmisellesi"?
Toinen on siis minua ja toisen asian kohdalla välitän , jos Herra (taas) suo, jotain ylhäältä, vai kuis on?
Ja sitäpaitsi, minähän vain lainailin vanhoja! - vai kuis on?
Ketä olin kuuntelevinani?
Joka päivä oppii jotain.17:34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. "
Jeesus puhui metaforaa käyttäen tuossa yhdestä ihmisestä.
Yhdellä vuoteella ei nukkuisi kahta miestä jollei heitä voisi kuvitella luvattomassa suhteessa.
Näin syntyy kaksi erilaista tulkintaa kun toinen ymmärtää ja toinen ei ole päässyt sisälle hengelliseen salasuuden tuntamiseen.
Ja kun näitä kahta Jeesus vielä sekoittelee niin, että "sinun" ja "minun" kaksi minäämme puhuvat "ristiin" eli sisäinen minäni puhuukin sinun ulkoiselle minällesi tai päinvastoin.
En yhtään ihmettele että ihmiset olivat Jeesuksen suhteen ymmällään.
Etsi tuon ymmärtämisen avaimet itsellesi niin sinullakin ikäänkuin "lähde avautuu" maailman asioiden ymmärtämiseen. Se ei tapahdu hetkessä, vaan niin kuin muukin asia maailmassa, sen eteen on itse tehtävä työtä.
Tässä on hyvä esimerkii Jeesuksen opetuksesta juuri noista "kahdesta nukkuvasta miehestä" (valveilla ollessaan).
Jesus said, "I took my place in the midst of the World, and I appeared to them in flesh. I found all of them intoxicated; I found none of them thirsty. And my soul became afflicted for the sons of men, because they are blind in their hearts and do not have sight; for empty they came into the World, and empty too they seek to leave the World. But for the moment they are intoxicated. When they shake off their wine, then they will repent." - rebecca (ei kirjautuneena)
vai kuis on? kirjoitti:
17:34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. "
Jeesus puhui metaforaa käyttäen tuossa yhdestä ihmisestä.
Yhdellä vuoteella ei nukkuisi kahta miestä jollei heitä voisi kuvitella luvattomassa suhteessa.
Näin syntyy kaksi erilaista tulkintaa kun toinen ymmärtää ja toinen ei ole päässyt sisälle hengelliseen salasuuden tuntamiseen.
Ja kun näitä kahta Jeesus vielä sekoittelee niin, että "sinun" ja "minun" kaksi minäämme puhuvat "ristiin" eli sisäinen minäni puhuukin sinun ulkoiselle minällesi tai päinvastoin.
En yhtään ihmettele että ihmiset olivat Jeesuksen suhteen ymmällään.
Etsi tuon ymmärtämisen avaimet itsellesi niin sinullakin ikäänkuin "lähde avautuu" maailman asioiden ymmärtämiseen. Se ei tapahdu hetkessä, vaan niin kuin muukin asia maailmassa, sen eteen on itse tehtävä työtä.
Tässä on hyvä esimerkii Jeesuksen opetuksesta juuri noista "kahdesta nukkuvasta miehestä" (valveilla ollessaan).
Jesus said, "I took my place in the midst of the World, and I appeared to them in flesh. I found all of them intoxicated; I found none of them thirsty. And my soul became afflicted for the sons of men, because they are blind in their hearts and do not have sight; for empty they came into the World, and empty too they seek to leave the World. But for the moment they are intoxicated. When they shake off their wine, then they will repent."ja ymmärrän toki - mutta olisiko se tämä Jeesuksen "jumaluus"-asia, joka ei "kolahda"?
Hänen puheet / opetukset jne.. ovat loistavia - mutta ne ei tee kuitenkaan hänestä J-laa.
ei sitten millään...
on vain yksi Hän. Kaiken Luoja. J-la. - vai kuis on?
ja ymmärrän toki - mutta olisiko se tämä Jeesuksen "jumaluus"-asia, joka ei "kolahda"?
Hänen puheet / opetukset jne.. ovat loistavia - mutta ne ei tee kuitenkaan hänestä J-laa.
ei sitten millään...
on vain yksi Hän. Kaiken Luoja. J-la.Ihminen itse on itsensä ongelma tässäkin.
Kun ymmärrät kenelle laki annettiin, ymmärrät että heille se mylös kuuluukin.
Mooseksen kautta annettu laki kokee lihallista ihmistä ja samoin on myös kaikkien lihaa ja materiaa olevien pitäminen luvatonta.
Mutta lihallisessa maailmassa on hieragia, joka kuuluu noudattaa ja senkin ylin on Jumala. Hengellisen hierargian säännöt ovat vähän erilaiset, koska ne perustuvat täydellisyyteen.
Kun lihalliset hierargiat opetetaan, hengelliset ovat syntyperäisiä. Hengellinen on myös hierargista, mutta hengellinen itse tietää sen luonnostaan (kun tulemme sen omaan maailmaan).
Täällä ollessamme meitä viekoittelee meidän maallinen minämme joka on ristiriidassa hengellisen kanssa.
Mitä pidemmälle opimme kasvamaan hengellisesti, sitä pienempi voima on meidän lihallisella mielellämme.
Kun saat kerran välähdyksenkin kokea siitä, mitä on odotettavissa, sen säilyttäminen ja kasvattaminen itsessäsi on kuin pikkulapsen hoitoa.
Jos et siitä pidä huolta, se kuolee pois; vai kuis on?
Jeesus on VAIN HENGELLISEN IHMISEN MESSIAS ei tottelemattomien.
Mitä tulee Jeesuksen pitämiseen Jumalana, on pakanoille sallittua mutta juutalaisille kiellettyä. Ja se johtuu siitä, että juutalaisia on kielletty palvomasta muita jumalia ja pakanoilta tuo kielto puuttuu. Ja tämän asian ymmärtäminen on eräs kompastuskivi.
Kun pakana löytää uskon sisimpäänsä ymmärretävällä tavalla, hänkään ei pidä Jeesusta epäjumalanaan.
5.Mooseksen kirja:
4:19 ja ettet(Israel), kun nostat silmäsi taivasta kohti ja katselet aurinkoa ja kuuta ja tähtiä, kaikkea taivaan joukkoa, anna vietellä itseäsi kumartamaan ja palvelemaan niitä, sillä Herra, sinun Jumalasi, on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla.
- vai kuis on?
Tai sitten onkin niinpäin että K-lakin on suljettu rasia, vai kuis on?
Jesaja:
42:19 Kuka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa542126En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141464- 101444
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681315- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81024- 81992
- 20969