Ei syrjäytyminen ole mikään syy!

kokemusta on

Olen itse pahasti syrjäytynyt. Kotona menee 95% ajasta. Ilman kavereita tietenkin. Minulla on myös pitkä-aikainen masennus, julkisten paikkojen pelkoa sekä sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Jo useamman vuoden olen ollut edellämainittujen asioiden takia sairauslomalla, tilanne on tosin paranemaan päin.

Välillä olo on ollut lähes sietämätön. Mutta enpä ole toistaiseksi siihen tuskaan kuollut. Ei syrjäytyminen yhteiskunnasta tai yksinäisys ole mikään syy! Maailmassa on varmasti satoja tuhansia todella yksinäisiä, kiusattuja ja masentuneita ihmisiä. Suurin osa heistä, kuten en minäkään ole syyllistynyt minkäänlaiseen väkivaltaan. Puhumattakaan jostain Jokelan kaltaisesta tapahtumasta.

Mikään psykiatri tai minkään asteen tutkija en ole, mutta eiköhän Pekalla ollut vaikea-asteinen skitsofrenia ja varmasti monia muitakin mielenterveyshäiriöitä. Jotka nekään eivät 99.99 % tapauksissa johda tällaiseen, mutta pahimmassa tapauksessa näköjään voivat.

7

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ystäväpiirissäni on samanhenkisiä ihmisiä ja he ovat parhaita ystäviäni. En tunne itse olevani vielä aivan samassa tilanteessa mutta kukapa tietää...Viestisi oli hienosti kirjoitettu, löysin sen aivan sattumalta mutta halusin lähettää sinulle samoin ajattelevan viestin!

• esitettyä oikein

koko maailmalle.

• on niiiiiin hienoa

tehdä tuollaisia moukkamaisia huomautuksia toisille ihmisille?

• -äwpk-
        on niiiiiin hienoa kirjoitti:

tehdä tuollaisia moukkamaisia huomautuksia toisille ihmisille?

tonhan voi ymmärtää kahdella tavalla.
        sinä ymmärsit sillä toisella.

• sinulta

Ovatko muiden kirjoitukset täällä sitten yleensä jotain uusinta tutkimustietoa tai syvällistä pohdintaa? Sinun kommenttisi tässä nyt typerämpi taisi olla kuin aloittajan.

• sitten ovat
        -äwpk- kirjoitti:

tonhan voi ymmärtää kahdella tavalla.
        sinä ymmärsit sillä toisella.

Kerro?

• Ajattelevainen ihminen

Kaikkea hyvää elämääsi ja joulun odotusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      187
      1399
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      931
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      798
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      782
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      764
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60