Minun pitäisi olla iloinen ja onnellinen,mutta kun en saa sellaista olotilaa.Olen ollut nyt puolivuotta puoli-työkyvyt.eläkkeellä ja aikaa olisi tehdä jotain,mutta motivaatiota en saa.Asiat ovat kuitenkin hyvin,pääsen liikkumaan,(vähän täytyy rajoittaa)eronnut vuosia sitten,kukaan ei pidättele,olen vapaa.Olen käynyt elämässä vaikeita asioita läpi,että kyllä suhteellisuuden taju on säilynyt,mutta jotenkin tunnen elämäni tyhjäksi.Työasiat ovat muuttuneet paljon,ja uudet vaatimukset siellä.Minulla on aikuisia lapsia ja suhteet heihin ok.Muutin eron jälkeen toiseen kaupunkiin,täällä ei paljon ystäviä minulla ole,erokin karsi niitä,(olen kait eronneena liian vaarallinen)Näytän ulospäin iloiselta ja tyytyväiseltä ihmiseltä,mutta sisällä se tyhjyys on.Tämä kait on joku kriisi vaihe elämässäni ja menee ohi.
Elämässäni
7
745
Vastaukset
on kulunut siitä kun elämäsi totaalisesti muuttui. Anna aikaa itsellesi. Kaikki loksahtaa paikoilleen pikkuhiljaa. Millä täytät tyhjiön, riippuu mielihaluistasi ja harrastuksistasi. Älä jää neljän seinän sisälle yksin.
- mies-v57
Älä ole liian ankara itsellesi ja odota nyt heti uudelta elämältä liikaa ja liian pian.Suo itsellesi tämä nykyinen olotila.Kyllä se on kaiken
jälkeen aivan normaalia tuo tyhjyyden ja
turhautumisen tunne.Anna itsellesi kaikessa
rauhassa aikaa ja sisimmällesi tilaisuus olla nämä hetket paikallaan.Vasta jälkeenpäin tajuat,
mikä prosessi tämän hetkinen oli ja miten
tärleä.Psyykkeemme sisällämme käy tahtomattamme läpi asioita ja vaiheita.nyt sinä olet läymässä läpi hyvinkin tärkeää vaihetta.OIlennaista on että säilytät malttisi.Kaikki uusi rakentuminen alkaa
ja löytyy itsestään,kun se aika on.Kriisiä et
nyt käy läpi,vaan muutosta.Pala kerrallaan uusi elämä alkaa ja varmaan tulee jo pian mukaan ihana löytämisen jännitys.Mitä kaikkea uutta etsit
ja löydät.Itsestäsikin uusia voimia ja asioita.
Nyt vain annat olla itsesi hetki paikallaan ja toipua.Älä katsele menneisiin,älä mieti
tulevaa.Nauti tästä päivästä.Varmasti löydät
jotain,mitä juuri tänäin haluat tehdä,kokea,vaikka kuinka pieni asia.Kaikki muuttuu iloksi vielä,olen siitä aivan varma.
Positiivista mieltä vain ja myönteistä otetta juuri tähän päivään.Pikkuisen jo hymyilet ja se
on hyvä merkki.Voimia sinulle ja jaksamista! - hildurvonhopsis
Sinulla on uusi vaihe elämässäsi. Kriisiasteikossa eläkkeelle jääminen on ihmisellä melkoinen kriisi (en muista pistemäärää). Avioero on suuri kriisi. Lasten koto poismuuttaminen on myös suuri muutos ja joillekin suuri kriisi, jonka nimikin on "tyhjän pesän kriisi".
Sinulla on edessäsi monia hyviä vuosia. Itse voit vaikuttaa elämänlaatuusi etsimällä mielekästä tekemistä ja mielekästä sisältöä päiviisi. Terveydellisten rajoitteiden rajoissa ala käymään vaikka lähistöllä sijaitsevassa päiväkodissa tai vanhainkodissa lukemassa lapsille satuja tai vanhuksille - mitä he haluavat. Voit liittyä kansalaisopiston johonkin piiriin (aloita vaikka jonku uuden kielen opiskelu ja estät dementian tuloa) ja tapaat siellä ihmisiä. Voit aloittaa vaikka seniorijumpan, seniorilattarit tai uimahallissa vesijumpan. Kävele ulkona, osta sukset - jos niitä ei ole - ja ala hiihtämään.
Kysy seurakunnan diakoniatoimistosta vapaaehtoistyön toimintoja ja ala auttamaan näkövammaisia, kuulovammaisia tai lapsia tai vanhuksia, jos sinua kiinnostaa.
Mieti mitä elämältäsi haluat ja millä toimintamuodoilla haluaist olla avuksi jollekin toiselle yksinäiselle. Kun ollaan yhdessä, niin kukaan ei ole silloin yksin. Vapaaehtoistyöstä saat ainakin aina iloisen mielen autettavalle ja myös itsellesi. Jos vapaaehtoistyö ei kiinnosta, käy kirjastossa ja haen juuri niitä kirjoja, joista itse pidät.
♥ Onnea ja iloa elämääsi - kyllä jotain kivaa keksit ihan itsekin, kunhan pääset alkuun. Anna aikaa itsellesi ja hoida itseäsi ♥ - Tyhjyyttä
Kiitos kaikille jotka antoivat "vinkkejä matkantekoon".!On tosiaan olo kun olisi jäänyt jollekkin pysäkille,eikä näe toista junaa millä jatkaisi matkaa...Niinhän se on että täytyy itse oivaltaa mistä sitä voimaa löytyy ja antaa aikaa toipua,sitä vain ei monasti näe selkeästi asioita ja ihmettelee vain miksi asiat ovat niinkuin ovat.On vähän tunne kun joku olisi hylännyt tai elämä pettänyt,tarpeettomuuden tunne.Kaikki langathan on omissa käsissä kuitenkin,helpotti tavallaan kun sai purkaa kirjoittamalla asiasta.
- HTZA
poistuminen, KAIKESTA, entisestä aiheuttaa tyhjyyttä.
Sitä on vaan siellä uudessa paikassa alettava täyttämään.
Jos ei halua enää mennä ulos niin sitten vaan runoja rustaamaan pöytälaatikkoon ja kyynelten kastelemina.- joskus elämässä
Aina elämässä ei käy niin että se olisi vapaaehtoista,käy niinkin että huomaat näinkö tässä kävi.Kaikilla tapahtumilla ei ole tarkoitusta,tai et ainakaan ymmärrä mikä se olisi.Omista voimistahan monet asiat on kiinni,joskus vain eväät ovat vähissä.
- udut
kahlatessani vaikeita ja ilottomia aikoja elämäni taipaleella on tukenani ollut lause: Mikään olotila ei ole pysyvä. Lause on luonut uskoa siihen hetkeen ja antanut voimia ponnistaa tulevaan. Ja niin se on käynyt, että kun ponnistaa niin onnistaa :)
Ole itsellesi armahtavainen ja anna aikaa. Kyllä se ilo ja ponnistusvoima ajallaan palaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039