Ensinmäiset kokeilut viinaan tupakkaan .Minkä ikäsenä ja jäitkö kiinni.Oliko kokemus huono tai jäitkö koukkuun.
muistin
18
732
Vastaukset
silloin 17vuotta...Huono kokemus oli...Valtion virkamiesten auto vei saman tien..:¤ Tupakka tuli samaan aikaan.Ekan tupakan jälkeen kauhee olo,mut siitä se alkoi...
- HTZA
Tupakka, viina, naiset
Eka kerran
Edelleen olen kaikkiin koukussa, enkä kadu- vinettoa
Kokeiltiin eka kerta halkoliiteristä isäpuolen vinettoa maisteltiin maku oli paha ja kiinni jäätiin olin 16vuotias.Korville tuli.Tupakkaa 18vuotiaana oksensin ekast kerrasta mut myöhenmin hyvin jatku.Nyt viiniä ja siiderii joskus..
- HTZA
vinettoa kirjoitti:
Kokeiltiin eka kerta halkoliiteristä isäpuolen vinettoa maisteltiin maku oli paha ja kiinni jäätiin olin 16vuotias.Korville tuli.Tupakkaa 18vuotiaana oksensin ekast kerrasta mut myöhenmin hyvin jatku.Nyt viiniä ja siiderii joskus..
Sinähän valehtelet kun julkkikset!!!!
:) :) - zena
viinan jälkeen. Ekat kännit otin 14 vuotiaana pirtusta.
Onneksi oli jo silloin jonkin verran järkeä, kun sanottiin, et se on vahvaa,niin otin varovasti, joten mitään katastrofaalista ei päässyt sillä kertaa käymään. Käry kävi siitä reissusta, mut sen jälkeen onnistuin aika hyvin peitteilemään, etten kärynnyt.
Itsestä ei ole tullut alkoholistia, mutta molemmista mun parhaista ystävättäristä joiden kanssa ryyppäsin, tuli.
Toinen pääsi kuiville joitakin vuosia sitten, toinen ryyppää parhaillaan itseään hengiltä, pelottaa hänen puolestaan. Ei edes halua lopettaa.
Tunnen lisäksi huonoa omaatuntoa, kun minä juuri hänet houkuttelin niihin bileisiin, missä molemmat otimme ekat kännimme.
Oliko teidän paikkakunnilla sellasia ns. pop-hippoja, missä oli hyviä bändejä soittamassa ja sit koko porukka lattialla twistaamassa ja shakeaamassa?
Talvisin VPK:lla ja kesäsin lavalla. Niissä bileissä oltiin aina juovuksissa. Baarin vessassa juotiin pohjat.
Meillä oli oma baari, missä aina joka päivä kokoonnuttiin. Mites teillä? - vieläkin
HTZA kirjoitti:
Sinähän valehtelet kun julkkikset!!!!
:) :)Juoks julkkikset viivii ja siiderii sit oon minäkin kuuluisa vaik luulin ettei minnuu kukaan tunne.
- nuo kokemukset
tupakinpoltosta, kun napattiin isäukon askista pari pölliä Saimaata ja sitten pihan kakaroiden kanssa pihlajan katveeseen kokeilemaan. Oli kaksi "koulukuntaa" filosofeja alta 7 v. Osa sitä mieltä, että pitää vetää keuhkoihin ja toiset "poskisauhujen" kannalla. Kipeiksi tultiin kuitenkin.
Viinan kanssa rohkeus vähän petti. Löydettiin puolikas juomatonta nestettä. Ruskeaa, mutta ei oltu varmoja, onko se tosissaan Jaloviinaa vai pissaa. Päätettiin kokeilla kanatarhassa. Kaadettiin kaukaloon jyvien päälle osa. Kukko hyväkäs ensin asialle ja ahnehti kaikki.
Vaikutuksia odoteltiin, mutta tulikin "seksiopetusta". Kanat saivat kyytiä kun kukko niiden perässä. Siinä iässä tytöt kuitenkin olivat "yök" ja meinattiin, että parempi olla itse kokeilematta. Sitä tiennyt olisiko tuossa iässä naimisiin joutunut, mutta pahinta pelättiin. - Anskuliini
12 vuotiaana ja lopetin 43 vuotiaana. Eka känni oli neljäntoista ikäisenä, pontikkaa ja italiaa sekoituksena, olin vähällä saada alkoholimyrkytyksen, seuraavaan kertaan meni vuosia,
vieläkin vierastan väkeviä, viini ja olut sopii paremmin. kamala kakara. Tupakkaa olen polttanut jo ennen kahtatoista ikävuotta. ja viinaa, kaljaa, vaikka mitä olen juonut uhmapäissäni. Hyvä kun henkikulta on kaikissa koitoksissa säilynyt. Naimisiin menin kun olin 17v. Löytyi turvallinen mies, jonka hellässä huomassa minusta kasvoi vastuullinen aikuinen. Kahden lapsen äiti ja nyt jo viiden lapsen isoäiti. Kumpa kenenkään ei tarvitsis niin kovia kokea että itselleen alkaa niin paljon pahaa tekemään. Nyt olen jo oppinut olemaan itselleni armollinen. Kauan se kyllä kesti. Piti täyttää 50 vuotta ennenkuin oppi meni perille
- namisuku
jäänyt koukkuun Miehiin, nyttemmin mieheen (terkkuja)mitäs luit;)
- nuori olin
En nyt ajatellen käsitä, miksi niitä kokeilin ollenkaan. Mikä nuoria vie - o n mysteeri.
- mies-v57
Maalla 50 lunulla oli tapana tupakoinnin ensi
kokeilut suoriyyaa siten,että kuivia vihdanlehtiä muskattiin ja niistä käärittiin sanomalehdestä leikatulla paperinsuikaleella sätkän tapainen.
Ei olleet kovin herkulliset sauhut.Mutta olihan
kokeilu.Myös pilli klubia eli ruumisarkun nauloja
maistettiin.Ei ollut hyvää sekään.Eli en jäänyt
nalkkiin enkä ikinä oppinut tupakoimaan.
Sahti oli hämeessä se humalanhaku neste jota
oli tarjolla aika runsaasti.Taisin olla alle kymmenen kun mummolassa siemailin sahdista
kovat kännit.Muistan kyllä hyvin vieläkin kun rupesi maailma silmissä kallistelemaan.Ei
tullut minusta juoppoa,eli ei ollut sekään
kokemus mukava.Eihän ihmistä voi oikein mitata tupakan tai alkoholin kautta,mutta jotenkin olen tyytyväinen,ettei ole muodostunut riippuvuuksia. - Angel of The Morning
Me oltiin 13v kun päätettiin ostaa kolmeen osaan pieni Magyar. Sen jälkeen oltiin sitten "kännissä ?". Ei ollut kauheen dramaatiinen ensikänni. Ensimmäinen tupakka poltettiin samoihin aikoihin. Kioskilla myytiin sillon vielä irtotupakkaa. En enää muista kuinka moneen osaan se yksi rööki jaettiin, mutta ei sen polttamisesta mitään tullut. Harjoittelu teki mestarin aika nopeasti. Vuoden kuluttua tupakanpoltto meni jo rutiinilla (pieni aski jota ei voinut viedä kotiin) ja ostettiin puoliksi jonkun kaverin kanssa Marlin Väkevä viini (?) tai Nordforsin pöytäviini (? Nutku). Pidettiin nenästä kiinni, että saatiin juotua niitä eikä oksennettu samantien pois.
Noista en jäänyt kiinni, mutta kerran salakuljetettiin pullo koulun bailuihin. Mentiin vessaan juomaan sitä ja se tipahti lattialle jne....vanhemmat tais olla aika raivona.tuosta mieleen tapaus,joka ei ole unohtunut.Oli kova työ saada puteli jostain, ja alettiin ettimään pimeetä semmosta..Se oli monen takkusen takana.Kun viimein onnistuttiin ja mentiin kaverin asunnolle, niin se yks vaivanenkin sitten tipahti lattialle ja poksahti rikki..:¤
Ehkä tuollakin oli tarkoituksensa,mutta tuo juttu ei unohdu ikinä..:))
- tammikuun likka
Ei vielä, alkoholia lasteni isän kanssa seurusteluaikana "Neljässä Pilarissa". Olin silloin 20v. Olikin aikamoinen kokemus.....
- susa51
Silloin nuorena ja kokeilunhaluisena ostin salaa niitä mentholin makuisia "raikkaan" makuisia savukkeita. Sitä oltiin aikuisia ja itsenäisiä muka. Kotona tupakat löydettiin kätköistäni ja heitettiin saunan uuniin. Onneksi muutaman vuoden päästä lopetin kerta heitolla mokoman tavan.
Ennen piti itsetuntoa nostaa myös mintun makuisella viinillä, yök. Myös poikaystävän kanssa lipitettiin likööriä.
Huomasin että väkevät eivät minulle sopineet, eikä maistuneet.
Luulenpa että siitä saan olla tyytyväinen. On esimerkkejä tarpeeksi mitä koukkuun jääminen aiheuttaa.
- RosaLiiin
...kunnon humalat muistan vaikken mitään muuta silloin muistanutkaan.
Tätini oli innokas seiväsmatkailija kanarian saarilla aikoinaan ja kehui siellä aina juovansa cubalibreä.
No sitten me yhdessä vietettiin synttäreitä, hän täytti kaksi kertaa niin paljon kuin minä, eli hän 30 ja minä 15. Vintissä koko iltapäivän hän sitten muisteli seiväsmatkojaan kera cubalibren. Kyllä meillä oli niin hauskaa ja nauratti niin...Illalla minäkin olin sairas ja seuraavana päivänä vielä sairaampi.
Kotiviinikoukussa roikun silloin tällöin. - jartsev
Naapurin pojat toivat isältään kähveltämiä jotain pölliklubeja ne oli. Polteltiin niitä metsikössä, kauheen makuisia olivat, huimasi ja tuli oksennuttava olo. Olin vähän yli kymmenvuotias. Ei minusta silloin tullut tupakan polttajaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa972821En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101804
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3821670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681447- 1191257
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91146- 201039